6 Haziran 2025 Cuma

Daihatsu Move


İki yıl önce ortalardan kaybolan Daihatsu Move yedinci nesliyle geri döndü. Artık tam anlamıyla bir Kei car haline gelen otomobil bu nedenle segmentte yer alan diğer modellerle benzerlik sunuyor. Kaput atlında da beklediğimiz üniteler yer alıyor.

3.395 mm boya ve 2.460 mm aks mesafesine sahip olan Move'un köşeli hatları tanıdık. Tavanı ve yan aynalar kontrast renkte alınabilen modelde çapları 15 inçe kadar büyüyen jantlar kullanılıyor. İnce yapılı olduğu söylenebilecek LED farlar ve D sütununa yerleştirilen stoplar haricinde gövdeyle hemzemin gibi duran tamponlar da aracın küçük yapısını öne çıkarıyor.

Dört kişilik iç mekana artık kayar arka kapılar yardımıyla da geçilebilen otomobilin kokpiti modern bir tasarıma sahip. Analog göstergeler ve üç kollu direksiyon simidi haricinde dokunmatik ekran ve birçok eşya gözü dikkat çeken detaylardan. Havalandırma kumandaları yanında yer alan vites kolu da bir Kei car klasiği.

Bir diğer  Kei car klasiği de kaput altında yer alıyor. 658 cc hacimli, benzinli motoru 52 beygir güç üretebilen otomobilin turbo beslemeli seçenekleri 64 beygir gücünde. Tamamında sürekli değişken oranlı otomatik şanzıman (CVT) kullanılan Move modellerini iki veya dört tekerlekten çekişli olarak almak mümkün.

3 Haziran 2025 Salı

McLaren 750S Le Mans


Yeni model tanıtma konusunda Ferrari kadar olmasa da çekingen olan McLaren güncel araçlarından 750S'e özel üretim bir seri ekledi. 1995 yılında gelen Le Mans galibiyetinin 30. yılını kutlayan araçtan sadece 50 adet üretilecek. Aracın 750 beygir güç üretebilen motorundaysa modele özel bir yenilik yapılmamış.

Aerodinamik paketiyle dikkat çeken otomobilin ön tamponu, alt bölümde yer alan çift katlı splitter nedeniyle farklı tasarıma sahip. Bu parça, yanlarda deflektörlere dönüşüyor. Ön çamurlukları üzerinde hava çıkışları yer alan aracın jantları da Le Mans galibi McLaren F1'den alınmış gibi duruyor. Bu parçalar füme renkte sunuluyor.

Güçlendirilmiş fren sisteminde altın renkli kaliperler kullanan bu özel 750S'te tavana yerleştiriliş hava girişi de yer alıyor. Kapılarda LM armaları barındıran modelin arka bölümündeyse daha büyük bir spoiler kullanılıyor. Aerodinamik değişiklikler otomobilin yere basma kuvvetini %10 artırmış. Otomobilin gövde rengi seçenekleriyse füme ve turuncuyla sınırlı.

İç mekana geçildiğinde özel üretim plakası haricinde karbon fiber, Alcantara ve deri şöleni yaşanıyor. Siyah veya gri renklerde alınabilen LM armalı koltuklar sabit sırtlık ve kafalığa sahip olsalar da 750S'in lansmanında tanıtılan koltuklardan daha konforlular. 6 noktadan bağlantılı emniyet kemerleri ve takla kafesi de araca eklenen donanımlar arasında.

Bentley Bentayga Speed

Bentley'den ilginç bir haber geldi. İngiliz markanın SUV modeli Bentayga'nın en hızlı seçeneği Speed yeni motoruna kavuştu. Makyajsız bir şekilde gelen ünite aslında tanıdık ama daha önce kaput altında görev yapan W12'nin emekliliğinden sonra ilk bakışta performans eksiği bulunduğu sanılabilir.

Tasarımı aynı kalan Bentayga Speed'in ön tamponunda kullanılan sensörlerin ortaya alındığı ve alt bölümde kullanılan kanadın iki tane daha kola kavuştuğu görülebiliyor. Yeni tasarım jantlar 22 veya 23 inç çaplı olarak alınabilirken stoplar şeffaf hale gelmiş. Opsiyonel donanıma eklenen Akrapoviç egzoz sistemi de dörtlü çıkışa sahip.

İç mekanında yenilik sunmayan otomobilin donanımında yönlendirilebilir arka aks ve %15 sertleştirilen amortisörler bulunuyor. Sport modu ve yeni ESC moduyla çok daha dinamik olduğu söylenen modelin doğru şartlarda drift bile yapabildiği belirtiliyor. Direksiyon sistemi de daha hassas hale getirilen Bentayga Speed'in karbon seramik fren diskleriyse opsiyon.

Kaput altında artık W12 motoru bulunmayan Speed, çift turbo beslemeye sahip, 4 litre hacimli V8 üniteyi kullanmaya başlamış. 650 beygir güç, 850 Nm tork üretebilen üniteyle araç 0'dan 100 km/s sürate 3.6 saniyede ulaşabiliyor. Modelin maksimum sürati de 310 km/s'e yükselmiş. Güç artışı ve tork düşüşünün ardından yükselen performans, ağırlığın azalması ve şanzıman ayarlarıyla açıklanabilir.

2 Haziran 2025 Pazartesi

Toyota Aygo X


Toyota'dan ilginç bir haber geldi. Aslında haberin ilginçliği, Aygo X'in makyajlanmış olması değil. Son zamanlarda modellerine kozmetik dokunuşlar yapan Japon marka, hem görsel hem de teknik anlamda bu küçük otomobil için büyük yenilikler sunuyor.

Ön bölümde çok daha köşeli hatlar sunan otomobilin yeni farları, yukarıya alınan gündüz aydınlatmaları ve birbirlerine bir şeritle bağlanmalarıyla farklı duruyor. Logoyu da kaputa alan Toyota ön panjuru da büyütmüş. Sis farları da küçülmüş ve artık LED teknolojisine sahip. Ayrıca yeni ön tampon, araç boyunu 76 mm uzatmış.

Stoplarının da iç tasarımı yenilenen otomobilde çapları 18 inçe kadar çıkan jantlar kullanılıyor. Bu arada Aygo X'te artık dört yerine beş bijon kullanılıyor. Artık GR Sport paketi de bulunan otomobilin bu versiyonunda GR armaları, farklı tasarıma sahip jantlar ve ön panjur için farklı petek deseni sunuluyor.

İç mekanda ana hatlar korunsa da gösterge paneli artık tamamen dijital. Dokunmatik ekranı da büyüyen aracın havalandırma kumandaları da daha geniş bir alan kaplıyor Yenilenen vites konsoluna dikey yerleştirilmiş kablosuz şarj platformu eklenirken daha yukarıda da USB-C portları var. Modelin koltuk döşemeleri de yenilenmiş.

Aracın en büyük yeniliğiyse kaputu altında. Makyaj öncesi kullanılan 1 litre hacimli, atmosferik emişli ünite yerini Yaris'te de kullanılan hibrit üniteye bırakmış. 1.5 litre hacimli, benzinli üniteyi kullanan motor 116 beygir güç üretebiliyor. Şanzıman yine bir CVT. Sistemin bataryalarıysa arka koltuklar altına yerleştirildiğinden 231 litre hacimli bagajı küçültmemiş.