31 Ağustos 2022 Çarşamba

MG Mulan Triumph Edition


MG'den güzel bir hamle geldi. Çin dışında MG4 olarak bilinen aracı Mulan'ın en güçlü seçeneğini tanıtan üretici bu otomobille sportif hatchback modellere de alternatif olmak istiyor. Standart modelle aradasındaki farklarsa bazılarımızı üzebilir.


Tasarım konusunda kardeşinden ayrılması zor olan otomobilde 18 inç çaplı jantlar ve turuncu renkli kaliperler kullanılmış. Ön aksta görev yapan fren diskleriyse 345 mm çaplı. İç mekanda da daha yüksek yan desteğe sahip koltuklar ve Alcantara döşemeler farklılıkları oluşturuyor.


Şimdiye kadar 170 veya 203 beygir gücünde iki farklı motor seçeneğiyle sunulan otomobil bu versiyonunda çift motor ve dört tekerlekten çekiş sunuyor. 435 beygir güç, 600 Nm tork üretebilen araç 0'dan 100 km/s sürate 3.8 saniyede ulaşabilirken 64 kWh kapasiteli bataryaları 460 km menzil sunabiliyor.

Polestar 6 LA Concept Edition



Polestar tarafından ilginç haberler geliyor. Mart ayında konsept haliyle sergilenen ve ismi O2 olan cabriolet, seri üretime geçiyor. Aracın LA Concept Edition isimli ilk 500 örneği şimdiden satıldı bile. Üstelik modelin 2025 yılında piyasada olması bekleniyor.

Konsept aracın mavi rengi ve çift renkli, 21 inç çaplı jantlarına sahip olan otomobilde markanın yeni yüzünü temsil eden LED farlar görülebiliyor. Konseptte olduğu gibi yan aynalarının yeri kameraya bırakılan otomobil katlanabilir cam tavanını da korumuş. Büyük difüzör ve boydan boya uzanan ince yapılı LED stoplar da dikkat çeken detaylardan.


Kokpit tasarımı da köşeli olan Polestar 6'da üç kollu direksiyon simidi ve dijital gösterge paneli haricinde dikey yerleşime sahip büyük bir dokunmatik ekran da kullanılıyor. Bu ekran, orta konsolun tamamını oluşturuyor.

Çift elektrik motoru sayesinde 884 beygir güç, 900 Nm tork üretebilen otomobil 0'dan 100 km/s sürate 3.2 saniyede ulaşabiliyor. 800 Volt mimarisini kullanan aracın maksimum süratiyse 250 km/s olarak açıklanıyor.

Buick Envista


Buick'in tasarım anlayışında yaşanan değişim hayat bulmaya devam ediyor. Bu, en azından Çin pazarı için geçerli. Markanın daha önce Electra-X konseptiyle duyurduğu crossover da Envista ismiyle bu sayede gerçeğe dönüşüyor.

 
Sivri burun yapısında görülen ince yapılı LED farlar ve büyük ön hava girişi iddialı bir duruş sağlayan modelin 18 inç çaplı jantları çok büyük değil. Arkaya doğru alçalan tavan yapısı, ucu spoiler biçimli bagaj kapağı ve ince yapılı LED stoplarla süslenmiş. 4.638 mm boya, 1.816 mm genişliğe ve 1.565 mm yüksekliğe sahip olan otomobilin aks mesafesi 2.700 mm.

Modern ve sade duruşa sahip bir iç mekana sahip olan otomobilde üç kollu diresksiyon simidi, dijital gösterge paneli ve dokunmatik ekran kullanılmış. Havalandırma kumandaları ve direksiyon üzerinde yer alan kumandalarsa fiziksel düğmelerden oluşuyor.
 

Kaputu altında 1.5 litre hacimli, turbo beslemeye sahip bir benzinli motor kullanılan otomobil 184 beygir güç üretebiliyor. Sürekli değişken oranlı otomatik şanzımanla (CVT) donatılan modelin 0'dan 100 km/s sürate ulaşmasıysa 7.9 saniye sürüyor. Aracın Kuzey Amerika'da satılacak seçeneklerindeyse 1.2 litre hacimli, 3 silindirli bir motor kullanılacak. 6 ileri vitesli otomatik şanzımanla sunulacak model 138 beygir güç, 220 Nm tork üretebilecek.

Volkswagen Tavendor



Volkswagen'in Çin aşkı bitmiyor. Alman üretici bu pazara özel bir SUV daha tanıttı. Her yeni modeliyle birlikte dikkat çekicilik unsurları da artışta olan markanın büyük SUV seçeneğinde tek motorun iki farklı güç çıkışlı versiyonu sunulacak.

Atlas'ı andıran ön bölümünde LED farların haricinde logo ve üzerindeki bölüm de aydınlatmalı. Hatta ön çamurlukların üst kısmında bile ince aydınlatmalar var. Şık jantlar ve siyah renkte alınabilen tavanla yan aynalar yan görünümü dinamikleştirmiş. LED stopları da bagaj kapağı üzerinden birbirine bağlanan otomobilin egzoz çıkışları da sahte.


İç mekanında büyük bir yenilik bulunmayan otomobilde üç kollu direksiyon simidi, dijital gösterge paneli ve dokunmatik ekran kullanılıyor. Orta konsolu bulunmayan aracın kumandaları, vites selektörüyle birlikte ara konsola alınmış. 4.936 mm boya sahip olan Tavendor 2.015 mm genişliğe, 1.756 mm yüksekliğe ve 2.980 mm aks mesafesi sunuyor.

Kaputu altında 2 litre hacimli, turbo beslemeye sahip benzinli motor bulunan aracın 186 ve 220 beygir güç üretebilen seçenekleri bulunuyor. 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzıman standar donanımda yer alırken önden veya dört tekerlekten çekiş sistemi de motor ve donanım seçeneğine göre standart sunuluyor.

Škoda Vision 7S



Škoda'nın değişimi devam ediyor. Markanın yeni tasarım dilini yansıtan ilk konsept olan Vision 7S, geleceğin elektrikli Kodiaq modeli olarak kendisini gösterdi. Aslında seri üretime hazır olarak nitelendirilebilecek modelin teknik verileri henüz açıklanmadı.


İnce yapılı LED farlarıyla dikkat çeken otomobilin kaputunda diğer Škoda modellerinden de hatırlayabileceğimiz detaylar görülebiliyor. Büyük bölümü siyah ve korumalarla kaplı tamponsa, 22 inç çaplı jantların aksine araziye hazır bir görüntü çiziyor.

Kameralı yan aynalar ve gizlenmiş kapı kollarına sahip olan konseptin B sütunu da bulunmuyor. Kalın bir C sütunu ve çift yükseltili spoiler altında ince LED stoplar görülebiliyor. Çok çıkıntı yapmayan tamponsa öndekinin ikizi gibi duruyor.


6 adet tekli koltuğa sahip modelin ön bölümünde oval direksiyon simidi, dijital gösterge paneli ve dokunmatik ekran görülebiliyor. Birçok dokunmatik kumandanın yer aldığı ara konsolun merkezindeyse tavandaki kameranın görüntüsünü dokunmatik ekrana yansıtabildiği bir bebek koltuğu yer alıyor.

Volkswagen grubunda yer alan diğer markaların da kullandığı elektrikli MEB platformunu kullanan konseptin teknik verileri açıklanmamış olsa da 89 kWh kapasiteli bataryalara sahip olduğu ve 200 kW şarj hızı sunabildiği açıklandı.