17 Aralık 2011 Cumartesi

Chevrolet COPO Camaro


Chevrolet Camaro'nun drag yarışları serisine yeni bir model eklendi. Organizasyonlara katılmaya hazır bir şekilde teslim edilecek olan otomobil bu yıl düzenlenen SEMA Show sırasında sergilenmişti.

Nikelajlı küçük jantları ve kalın yanaklı yumuşak lastikleriyle üretim amacından ipuçları veren otomobilin ön kaputu, yeni motorların sığabilmesi için yeniden tasarlanırken gövde üzerine yeni grafikler eklenmiş.


İç mekanında ilk olarak A sütununa eklenen devir sayacı dikkat çekerken yeni çıplak vites kolu, orta konsol üzerinde bulunan yuvarlak göstergeler, iptal edilen iç ayna yerine konan şalterler, güvenlik filesi ve takla kafesi otomobile özel diğer donanımlar.

Detaylı teknik verileri henüz açıklanmayan otomobilde birisi kompresör beslemeli, diğeriyse atmosferik emişli iki v8 motor seçeneği sunulacak. 2 veya 3 ileri otomatik ve 5 ileri manuel şanzıman seçeneklerine sahip olacak aracın aşırı beslemeli motoru 5.7 litre hacimliyken doğal emişli model 7 litre hacim sunuyor.

16 Aralık 2011 Cuma

STARTECH XJ iBusiness


BRABUS'un alt markası STARTECH, daha önce Mercedes S Serisi modelleri için sunduğı iBusiness paketini Jaguar’ın büyük sedan ailesi XJ’e de uyarladı.

Daha önce STARTECH tarafından dış mekan görüntü paketi tanıtılmış olan otomobilde bu yönde bir gelişme olmamış. LED aydınlatma grubu ve splitter eklenen ön tamponu daha sportif bir görünüm sunan aracın yan etekleri ve arka tamponu da daha sportif bir görünüm sunuyor.

21 inç çaplı jantlar, bagaj üstü spoiler ve dörtgen çıkışlı egzoz sistemi dinamik görünüme katkıda bulunurken alçaltılan süspansiyon sistemi yol tutuş karakteristiklerini iyileştiriyor.


Asıl değişikliği iç mekanda olan aracın koltuk, kapı içi, konsol ve tavanı için değişik renklerde deri ve Alcantara döşeme seçeneği sunuluyor. Ahşap kaplamalar için de piyano siyahı boya ve altın renkli işlemeler sunan STARTECH arka koltukların ortasına yeni bir kontrol konsolu eklemiş.

Ön koltukların arkasında bulunan ve elektrikli bir şekilde açılıp kapanabilen tepsilere iPad ve Bluetooth klavye ekleyen firma sürekli online olmak isteyen müşteriler için GSM modem de sunuyor.

15 Aralık 2011 Perşembe

Kicherer C63 AMG White Edition


Kicherer'in en sevdiği Mercedes modelleri arasında bulunan C63 AMG, bu firma tarafından bir kere daha modifiye edildi. Makyaj öncesi kasa üzerinde yapılan işlemler sadece 10 araç üzerinde tekrarlanacak.

Dışarıdan bakıldığında karbon fiberden üretilen çift parça splitter, ön panjur, yan etek eklemeleri, ön hava yarığı kanatları ve arka difüzör gibi parçalar dikkat çekerken 20 inç çaplı jantlar otomobile değişik bir hava katmış.

Yükseklik ve sertliği ayarlanabilen süspansiyon sistemiyle donatılan aracın fren sistemi de Brembo'dan alınmış.


İç mekanda tasarım anlamında bir yenilik sunmayan Kicherer ön panel, direksiyon simidi ve koltukları siyah-beyaz deri ile kaplarken dikiş iplikleri beyaz renkli seçilmiş.

Kaput altında da performans artırıcı işlemler yapılan C63 AMG'nin 6.2 litre hacimli v8 motoru 520 beygir güç, 622 Nm tork üretebilmekte. C63 AMG DR520 ile hemen hemen aynı olan bu veriler ışığında otomobilin 0'dan 100 km/s sürate yaklaşık 4 saniyede ulaşabildiğini ve maksimum süratinin 300 km/s'in üzerinde olduğunu söyleyebiliriz.

14 Aralık 2011 Çarşamba

Mercedes-Benz SL Serisi

 

İlk fotoğrafları basına dün sızan yeni nesil Mercedes SL Serisi resmen tanıtıldı. İlk etapta iki motor seçeneği sunulacak olan aracın sergileneceği ilk fuarsa Detroit olacak.

Tasarımını önceki makalemde ele aldığım otomobilin yeni tavanı magnezyum iskeleti sayesinde 6 kg hafiflerken aynı tavanın açılıp kapanması 20 saniyeden az vakit alıyor. Magic Sky Control isimli opsiyonel donanımla elektrokromik yüzeye sahip tavanın koyuluğu ayarlanabilirken aracın yapısında kullanılan hafif malzemeler toplam ağırlığın, önceki nesile oranla 140 kg'a kadar aşağıya çekilebilmesine olanak sağlamış.

Magic Vision Control isimli donanımıyla ön camı çok daha temiz tutabileceğini söyleyen Mercedes sileceğin üst ve altına yerleştirilen su püskürtücüler sayesinde camın üst kısmına gereksiz bir şekilde su damlaları atılmasını ve bu damlaların daha sonra cam üzerinde iz bırakmasını önlemiş.

FrontBass isimli sistemde SL Serisi'nin hoparlörlerini gövdeye entegre eden Mercedes, gövde panelleri arasında bulunan boşlukları rezonans odaları olarak kullanıp daha derin bir ses almayı başarmış. Aracın ilginç donanımları arasına ayak hareketiyle açılıp kapanabilen bagaj kapağını da ekleyen firma sürücü için yorgunluk sensörleri ve acil durum otomatik fren sistemini standart donanıma eklemiş.


Aracın sürüş dinamiklerini de iyileştiren Mercedes standart sistemin yanında adaptif bir süspansiyon sistemi ve elektro-mekanik direksiyon sistemi sunmakta. Şasinin burulma direncini %20 oranında artıran üretici bu sayede istenmeyen titreşimlerden kurtulurken aerodinamik tasarım sayesinde iç mekanda ses seviyesinin standart sedanlardaki oranda olduğu belirtiliyor.

Tanıtımının A.B.D.'de yapılması nedeniyle ilk etapta iki benzinli motorunu görebildiğimiz SL'in giriş modelinde görev yapan 3.5 litre hacimli v6 motor 306 beygir güç, 370 Nm tork üretebiliyor. 0'dan 100 km/s sürate 5.9 saniyede ulaşabilen SL350 7 ileri vitesli otomatik şanzımanıyla ortalama 6.8 litre/100 km yakıt tüketimine sahip.

Daha fazla güç isteyen müşteriler için sunulan ve Avrupa pazarında SL500 ismiyle satılacak olan SL550'de kullanılan 4.7 litre hacimli v8 motor çift turbo besleme yardımıyla 435 beygir güç, 700 Nm tork üretebiliyor. Yine 7 ileri vitesli otomatik şanzıman ve start/stop sistemine sahip olan otomobilin 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 4.6 saniye sürüyor.

TECHART Porsche 911 Carrera


Yaz aylarında tanıtılan 991 kasa kodlu Porsche 911 Carrera için hazırlanan görsel modifikasyon parçaları yavaş yavaş su yüzüne çıkıyor.

Değişimi başlatan firmaların başında gelen TECHART'ın hazırladığı 20 ve 21 inç çaplı jantlar Porsche'nin bu otomobil için tasarladıklarından yaklaşık %15 daha hafif. Fren kaliperlerini istenilen renge boyayabilen firma egzoz sistemi için de yeni tasarım çıkışlar sunuyor.


İç mekan için istenilen renk ve desende deri ve Alcantara döşeme seçenekleri sunulurken konsol kaplamaları da değişik renklerde alüminyum veya karbon fiber olabiliyor. Kapı eşik kaplamalarına istenilen şeyi yazabilen TECHART, 911 Carrera için yeni bir metal pedal seti de sunuyor.

TopCar Vantage 2 Carbon Edition


Rus modifikasyon firması TopCar, Porsche Cayenne için sunduğu gövde kiti Vantage'ı geliştirdi. Araç gövdesinin tamamını karbon fiberden üreten TopCar iç mekan için de değişik tasarımlar sunuyor.

Genişleyen çamurluklar ve alçaltılan süspansiyon sistemiyle birlikte kullanılan 23 inç çaplı jantlar aracın görünümünü daha dinamik kılarken sportif ögeler arasında genişleyen yan etekler, üzerinde ek hava çıkışları bulunan motor kaputu, ön tampon altı splitter, ve dört çıkışlı yeni egzoz sistemi bulunuyor.

Arka kısımda koyu renkli stoplarıyla fark edilebilen Vantage'ın yeni arka tamponunun kenarlarında hava kanalları görev yapıyor. Aerodinamik geliştirmeler arasında bagaj kapağı camının üzerinde daha büyük bir spoiler ile bu camın altına eklenen ikinci bir spoiler ve tampon altı difüzör bulunuyor.


Fren sistemi Brembo'dan alınan aracın iç mekanında da siyah deri döşeme ve karbon fiber kaplamalar göz dolduruyor. Sunulan aksesuarlar arasında metal pedal seti, yeni direksiyon simidi ve özel işlemeli paspaslar bulunuyor.

VÄTH V63 Supercharged


Mercedes C Serisi Coupé'nin en güçlü versiyonlarından olan C63 AMG Coupé'yi Black Series versiyonundan daha güçlü yapmak isteyenler yaşadı. Alman modifikasyon firması VÄTH, otomobili tam bir canavara çevirmiş.

Dış görünüşü çok da dikkat çekici gelişmelere ev sahipliği yapmayan otomobilde karbon fiberden üretilmiş splitter, ön panjur, difüzör ve spoiler bulunuyor. Çamurlukları genişletilen aracın jant çapları da 20 inç olmuş.

Yükseklik ve sertliği ayarlanabilen süspansiyon sistemine de sahip olan otomobilin iç mekanında karbon fiber kaplamalar, yeni bir gösterge tablosu ve yeni deri döşemeler dikkat çekiyor.

Gelelim kaputun altına. Kompresör beslemeyle donatılan 6.2 litre hacimli v8 motor 680 beygir güç, 840 Nm tork üretebiliyor. 0'dan 100 km/s sürate 4 saniyede ulaşabilen V63 Supercharged'ın maksimum sürati 335 km/s.

Mercedes-Benz SL Serisi


Mercedes'in artık efsane halini alan ve yaklaşık 60 yıldır ürettiği büyük roadster ailesi SL 6. nesline kavuşuyor. 2012 yılında piyasaya çıkacak olan otomobilin ilk fotoğrafları internete düştü bile.

Tasarımına bakıldığında büyük bir SLK versyionu gibi duran yeni nesil SL'in arka kısmındaysa CLS Serisi modellerinden izler taşıyor. Farları BlueZERO C-Cell PLUS gibi önceki yılların konsept Mercedes modellerine göndermeler yapan aracın bütün motor versiyonlarında hafifletme çalışmaları uygulanmış.


İç mekana geçildiğinde de SLK ve SLS AMG gibi modellerden izler görülebilen SL'in alt kısmı düzleştirilen direksiyon simidi, geniş orta konsolu ve konsol üzerinde bulunan navigasyon ekranının iki yanına yerleştirilen yuvarlak havalandırma ızgaraları diğer sportif Mercedes modellerine göz kırpıyor.

13 Aralık 2011 Salı

Hedef Mégane


Hatırlayacağınız gibi Mayıs ayında, Mehmet Okur ve Kareem Abdul Jabbar'ın katıldığı Méganeomani etkinliği ile tanıtılıp ülkemizde satışına başlanan Mégane CC bu iki oyuncu tarafından imzalanmıştı. Bu özel aracı sosyal medyayı kullanarak hediye etmek isteyen Renault eşine az rastlanır bir kampanyaya girişmiş. Sözü çok uzatmadan gelen basın bültenini aşağıda paylaşıyorum:


Renault’nun Hedef Mégane projesi boyunca görev yapacak bir robot, yüzlerce Mégane CC anahtarından birini sizin için seçecek. Seçilen anahtar safkan Mégane CC’nin kapısını açarsa, otomobil sizin olacak!


Hedef Mégane projesi, bir kişiye Kareem Abdul-Jabbar, Horace Grant ve Mehmet Okur’un imzaladığı Mégane CC kazandıracak. 13 Aralık’ta www.hedefmegane.com internet sitesi aracılığıyla başlayacak olan uygulama, yalnızca bir robot ve bilgisayar tarafından kontrol edilecek. Anahtar havuzundan bir Mégane CC anahtarı çekmeye programlanan robot, bilgisayar başındaki katılımcılar için bir anahtar çekecek. Çekilen anahtarın Mégane CC’nin kapısını açması halinde, kullanıcı anında otomobilin sahibi olacak!

Canlı yayında kazanma şansı

Uygulamaya katılmak isteyenlerin, Mégane CC kazanmak için öncelikle anahtar çekme sırasına girmeleri gerekecek. Bunun için de katılımcılar, öncelikle Facebook’tan ya da www.hedefmegane.com sitesi üzerinden uygulamaya bağlanacak. Arka planda Mégane CC’nin göründüğü gerçek mekandaki robot kol, sırası gelen kullanıcı için bir anahtar çekecek. Robot, daha sonra bu anahtarla otomobilin kapısını açmayı deneyecek. Çekilen anahtar otomobile aitse, kullanıcılar çekiliş ya da kura olmaksızın Mégane CC’nin sahibi olacak.

Görevleri yerine getirenler sıraya girecek

Ancak anahtar çekme sırasına girmek isteyenlerin öncelikle yapması gerekenler var. Her saat başı, sanal ortamdaki sırada bonus bölmeler açılacak ve kullanıcıların sosyal medya üzerinde yapacakları görevlerle bu bölmelerin sahibi olabilecek. Böylelikle Hedef Mégane heyecan dolu bir mücadeleye dönüşecek. Tüm aktivitelerin canlı olarak izlenebilmesi için hafta içi her sabah saat 10’dan akşam 6’ya kadar canlı yayın gerçekleşecek.

BMW 6 Serisi Gran Coupé M Sport


Merakla beklenen 6 Serisi Gran Coupé modelini geçtiğimiz günlerde tanıtan BMW şimdi de aynı aracın sportif gövde kitli versiyonu M Sport'un üzerindeki perdeyi kaldırdı.

Karbon siyahı ve Imola kırmızısı isimli iki özel gövde rengi seçeneğine sahip olan paketle birlikte daha sportif görünümlü ön ve arka tamponlar, LED sis farları, yeniden şekillendirilen yan etekler, daha sportif bir ses yayan egzoz sistemi, siyah renkli egzoz çıkışları, 19 inç çaplı jantlar ve yine siyaha boyanan fren kaliperleri sunuluyor.


Daha sert bir süspansiyon sistemine sahip olan araçlarda 20 inç çaplı jantlar ek ücret karşılığında alınabiliyor. İç mekana geçildiğinde Alcantara kaplı, sportif yan desteklere sahip koltuklar, alüminyum konsol kaplamaları, metal pedal seti, paslanmaz çelik kapı eşik kaplamaları dikkat çekerken direksiyon simidi ve vites kolunda M logoları bulunuyor.

12 Aralık 2011 Pazartesi

Bentley Continental GT ve GTC


İngiliz üretici Bentley, büyük coupé ve cabriolet modelleri Continental GT ve GTC’ye yeni bir motor seçeneği ekledi. Yeni ünite ile performans kaybını minimuma indirmeyi hedefleyen Bentley yakıt tüketimindeyse ciddi düşüş kaydetmiş.
Gövde üzerinde bulunan küçük tasarım detaylarına bakılarak tanınabilen yeni araçlarda daha sportif görünümlü bir ön tampon, siyah renkli ön panjur, kırmızı renkli çerçeveye sahip “B” harfiyle donatılmış logolar ve dört çıkışlı egzoz sistemi dikkat çeken ayrıntılar arasında.

Standart olarak 20 inç çaplı jantlarla alınabilen araçta 21 inç çaplı jantlar isteğe bağlı donanım olarak yer alıyor. Yeni gövde ve fren kaliper renkleriyle karşımıza çıkan yeni Continental GT ve GTC modellerinin iç mekanında da yeni döşeme ve kaplama renk seçenekleri sunulmakta.


W12 ünitede olduğu gibi çift turbo beslemeye sahip olan v8 motor 500 beygir güç, 660 Nm tork üretebiliyor. Audi’nin S6, S7 ve S8 modellerinde de görev yapan ünite 8 ileri vitesli otomatik şanzıman ve dört tekerlekten çekiş sistemiyle birlikte otomobili 0’dan 100 km/s sürate 5 saniyenin altında ulaştırabiliyor. Tork dağılımı %40 ön, %60 arka aks olarak ayarlanan aracın maksimum sürati 290 km/s’in biraz üzerinde olacak.

Motorun ortalama tüketim detaylarını henüz açıklamayan Bentley, yeni aracın w12 motorlu modele oranla yaklaşık %40 daha ekonomik olduğunu belirtiyor. Bu ekonomi, CO2 emisyonlarına da aynen yansıtılmış.

Marangoni Range Rover Evoque HFI-R


İtalyan lastik üreticisi Marangoni, son ayların popüler SUV modeli Range Rover Evoque için hazırladığı modifikasyon kitini tanıttı. Çok dikkat çekmeyen bir gövde kitine sahip olan aracın motorundaysa ciddi değişiklikler var.

Dışarıdan bakıldığında dikkati çeken ilk değişiklikler 20 inç çaplı jantlar ve bu jantların çevresine eklenen kırmızı renkli lastikler. Aracın biraz cılız görünmesine neden olan bu lastikler haricinde mat gri gövde boyası ve sadeleştirilmiş tasarımlara sahip ön ve arka tamponlar büyük tasarım yeniliklerini tamamlıyor.
Motor kaputunun üzerine ek hava çıkışları eklenen aracın ön panjur ve yan aynaları mat siyaha boyanırken çamurluklar ve bagaj kapağında kullanılan siyah plastik parçalar karbon fiberden üretilenlerle değiştirilmiş. Titanyum egzoz sistemiyle donatılan Evoque HFI-R’ın arka kısmında görülen yeni egzoz çıkışları pek hoş durmamış. 330 mm çaplı disklere sahip olan yeni fren sisteminde 10 pistonlu kaliperler görev yapıyor.


İç mekanında bol bol deri ve Alcantara kullanılan aracın koltuklarında baklava desenli döşemeler ve sırtlıklarda özel logolar dikkat çekiyor.

Turbo beslemeye sahip 2 litre hacimli benzinli motoru, yakıt olarak hirdrojen-doğalgaz karışımı veya sadece doğalgaz tüketecek şekilde modifiye edilen araç artık 300 beygir güç üretebiliyor. Tüketim değerlerinde de iyileşme sağlayan bu değişiklikler sonucunda menzil 1.000 km’nin üzerine çıkıyor.

Anderson Germany Audi S8 Superior Grey Edition


Artık üretilmeyen otomobillerin modifikasyonu için de canla başla çalışan Alman firması Anderson Germany, D3 kasa kodlu bir önceki nesil Audi S8 için hazırladığı kiti tanıttı.

Gövdesi, araca ismini veren füme folyoyla kaplanan otomobilin ön panjur, yan ayna muhafazaları ve aerodinamik paketi karbon fiberden üretilmiş. LED farlar eklenen ön tamponu daha geniş hava girişleri ve bir splitter sunarken kapı altı eklemeleri ve 22 inç çaplı jantlar sportif görünümü pekiştiriyor.

Aynı şekilde dinamik görünen kısımlardan birisi de ön çamurlukların arkasında açılan ek hava çıkışları.
Süspansiyon sistemi modifiye edilen otomobilin arka tampon alt kısmı da yeni egzoz çıkışlarına ev sahipliği yapabilecek şekilde makyajlanırken stoplar koyulaştırılmış.


İç mekanında baklava desenli deri ve Alcantara döşemeler dikkat çeken aracın konsol, direksiyon simidi ve kapı içlerinde karbon fiber kaplamalar kullanılmış. Arka kısım için çift ekranlı bir eğlence sistemi sunan Anderson Germany paspasları da araca özel üretmiş.

Lamborghini temelli v10 motoru Audi tarihinde özel bir yere konumlanan otomobilin 5.2 litre hacimli ünitesi, modifikasyon işlemlerinin ardından 508 beygir güç üretebiliyor.

11 Aralık 2011 Pazar

BMW 6 Serisi Gran Coupé


Hatırlayacağınız gibi Alman üretici BMW, konsept modelini sergilediği 6 Serisi Coupé'yi neredeyse hiç değişiklik yapmadan seri üretime almıştı. Aynı şeyi bu aracın dört kapılı versiyonu için de yapacağı tahmin edilen firma beklentileri boşa çıkarmadı ve Gran Coupé'yi konsept haline çok yakın bir tasarımla piyasaya sürdü.

Mercedes'in öncülüğünü yaptığı "4 kapılı coupé" segmentine yeni atılan BMW, Gran Coupé ile 2. nesil CLS Serisi ve Audi A7 Sportback ailesine rakip oluyor. Genel hatlarına bakıldığında iki kapılı modelin kapı sayısı ikiye katlanmış versiyonu olan otomobil 5.007 mm uzunluğa ve 2.968 mm aks mesafesine sahip. 460 litre hacimli bagajı 1.265 litreye kadar genişletilebilen araç bana sorarsanız şıklık konusunda Mercedes'in önüne geçmiş.


İç mekanında da beklendiği gibi büyük bir sürpriz olmayan Gran Coupé'nin ön paneli diğer 6 Serisi modellerinde de aynen kullanılıyor. Yeni döşeme ve konsol kaplaması renkleriyle müşterileri selamlayan araçta yeni döşeme desenleri ve malzemeler de kullanılmış. Tavanı renkli Alcantara ile kaplanabilen otomobilde konsol süsü olarak ahşap ve karbon fiber kullanılabildiği gibi seramik de bu alana uygulanabiliyor.

Arka koltuklarda 2+1 oturma düzeni uygulayan BMW, bu kısımda iki kişi için koltuk ısıtması ve klima sunarken kafalıkların sabit tasarımı geri görüşü olumsuz etkileyebilir.


İlk etapta 3 motor seçeneğine sahip olacak aracın bütün bu üniteleri turbo beslemeye sahip. 640i ve 640d Gran Coupé'de görev yapan 3 litre hacimli motorlardan benzinli olanı 320 beygir güç, 450 Nm tork üretebilirken Diesel motor 313 beygir güç, 630 Nm tork üretebiliyor. 5.4 saniyelik 0'dan 100 km/s'e ulaşma süresi ve 250 km/s'lik maksimum sürat her iki araç için de aynıyken ortalama tüketim değerlerinde Diesel'in benzinliye 7.7 litre/100 km'ye 5.5 litre/100 km üstünlük kurduğunu görüyoruz.

Şimdilik ailenin en güçlü versiyonu olan 650i'de görev yapan 4.4 litre hacimli motor çift turbo beslemeyle 450 beygir güç, 650 Nm tork üretebiliyor. Maksimum sürati 250 km/s'te sınırlandırılan araç 0'dan 100 km/s sürate 4.6 saniyede ulaşabilirken ortalama yakıt tüketim değeri 8.6 litre/100 km'ye kadar düşebiliyor.

Tamamı 8 ileri vitesli otomatik şanzımanla sunulan otomobiller arkadan itişli olsalar da 650i modeli dört tekerlekten çekişli olarak da alınabiliyor. Bu şekilde tercih edildiğinde ortalama yakıt tüketim değeri 9.2 litre/100 km'ye çıkan modelin 0'dan 100 km/s süreye ulaşma süresiyse 4.5 saniyeye geriliyor.