30 Ekim 2011 Pazar

Mercedes-Benz C63 AMG Coupé ve CLS63 AMG


Geçtiğimiz hafta yazdığım Mercedes Road Show makalesinin sonunda, organizasyon sırasında kullandığım otomobillerin haberde gördüğünüzden fazla olduğunu söylemiştim. Bu haftaki yazımda ele alacağım diğer iki araç Mercedes olsalar da taşıdıkları üç sihirli harfle diğer modellerden oldukça farklılar. İlk olarak hangisinden başlayacağıma bile karar veremediğim otomobillerden ilk kullandığım C63 AMG Coupé olduğundan anlatmaya da ondan başlamayı tercih ettim.

C Serisi Coupé ailesinin şimdilik en güçlü üyesi olan C63 AMG Coupé, Mercedes ürün gamında bulunan en dinamik görünüşe sahip otomobillerden biri. LED teknolojisi sunan gündüz ve sis farları, ek hava yarıklarına sahip ön tamponu, 18 inç çaplı jantları, daha sportif görünümlü yan etekleri, dört çıkışlı egzoz sistemi, görünümü elden geçirilen arka tamponu ve difözörüyle tam bir AMG olduğunu hissettiren otomobilin bagaj kapağına küçük bir de spoiler eklenmiş.


İç mekanı diğer C Serisi Coupé modellerinden çok farklı olmayan otomobilin gösterge tablosunda AMG ve 6.3 V8 amblemleri göze çarparken kapı eşiklerinde bulunan AMG logoları, metal pedal seti, alt kısmı düzleştirilmiş şık görünümlü direksiyon simidi, harika yan desteklere sahip koltuklar ve aracın sürüş dinamiklerini değiştirebilen bir kumanda düğmesi bu AMG'nin en büyük farkları.

Harika bir sese sahip olan 6.2 litre hacimli v8 motoru 457 beygir güç, 600 Nm tork üretebilen otomobil 7 ileri vitesli, çift debriyajlı yarı otomatik şanzımana sahip. Direksiyon arkasında bulunan kulakçıklar kullanılarak da değiştirilebilen viteslerle 0'dan 100 km/s sürate 4.5 saniyede ulaşabilen otomobilin şanzımanının çalışma tarzı tam otomatik şanzımanları aratmıyor. Ayak frenden çekildiğinde otomobili yavaşça hareket ettiren şanzıman çok hızlı vites değişimleriyle gücü kesintisiz olarak iletirken vites küçültmelerde verilen ara gaz ve sonrasında gelen patlama sesleri tam bir zevk patlamasına neden oluyor.


Mercedes'in 6.2 litre hacimli "Eski" v8 motorundan yenisine geçiş yapıldığında da hisler değişmiyor. Dış görünüm olarak küçük kardeşinin izinden giden CLS63 AMG, genişletilmiş çamurluklar, daha sportif tasarıma sahip tamponlar, dörtlü egzoz çıkışı, bagaj üstü spoiler, difüzör ve 19 inç çaplı jantlar gibi sportif detaylara sahip.

İç mekanı ana hatlarıyla diğer CLS modellerine benzese de ilginç donanımlarla farklılaşmayı bilen aracın deri ve süet kaplanmış direksiyon simidinin alt kısmı düzleştirilmiş. Göstergelerinde V8 Biturbo ve AMG armaları dikkat çeken aracın yan destekleri harika olan ön koltuklarında ilginç bir özellik bulunuyor. Kafalıkları dahil her bölgesi elektrikli olarak ayarlanabilen koltukların baldır ve yan desteklerinin seviyesi de ayarlanabildiği gibi sürüş anında bu ayarlar otomatik olarak da yapılabiliyor. Sert bir viraja girdiğinizde koltukların viraj dışında kalan kenarlarının yukarıya kalktığını hissetmek çok ilginç bir tecrübe.

Farlarından stoplarına her türlü dış aydınlatması LED teknolojisiyle yapılan aracın iç mekanında vites konsoluna geçildiğinde SLS AMG'nin izleri görülebiliyor. Vites topuzu küçücük olan aracın bu kısmında bulunan sürüş, süspansiyon ayarı ve ESP'yi devre dışı bırakmaya yarayan düğmelerin haricinde bir de favori sportif ayarlarınızı kaydedebildiğiniz AMG düğmesi bulunuyor.


AMG'nin 5.5 litre hacimli yeni v8 motorunu test ettiğim ilk araç olan CLS63 AMG çift turbo beslemeye sahip olan bu üniteyle tam bir canavar. 518 beygir güç, 700 Nm tork üretebilen motor, AMG modellerinde yaygınlaşan 7 ileri vitesli, çift debriyajlı yarı otomatik şanzımanla birlikte sunuluyor.

Her iki AMG modeliyle ilgili söylenmesi gereken şeylerse şunlar: Araçların gaz pedalına verdiği tepkiler harika. 5.5 litre hacimli motor düşük devirlerde turbo lag nedeniyle biraz kararsız kalsa da her iki otomobilde de gaz pedalına dikkatli basmak gerekiyor. Özellikle ESP'yi kapatmayı seçtiyseniz arkadan itişli ikilinin arka kısımlarını kontrol altında tutmak için uyanık olmanızı öneririm. Başarılı direksiyon sistemleri ve mükemmel yavaşlama performansı veren frenler araçların kontrolünü kolaylaştırırken egzoz sistemlerinden yayılan mükemmel sesler sizi sürekli vites değiştirmeye davet ediyor. Bu davet, 7 adet vites sayesinde zaten karşı konulamaz bir hal alıyor olsa da test sırasında bu canavarların maksimum süratlerinin 160 km/s'te sınırlandırılması heyecanın yaklaşık 10 saniye sürmesi anlamına geliyor.

Sürüş sırasında çektiğim fotoğraflara buradan ulaşabilirsiniz.

4 yorum:

  1. eski motorun yeni motora göre daha çok devir çevirebilmesi yeni motor için bir eksi değil mi?

    ayrıca araçların çok ağır olduğunu düşünüyorum. c coupe en az 1750 kg. sizce araçların yol tutuşu nasıl?

    YanıtlaSil
  2. Motorun yüksek devir çevirebilmesi ses açısından avantaj olsa da güç ve torkun yüksek devirlerde elde edilebilmesi açısından dezavantaj oluşturuyor. Atmosferik besleme daha dengeli bir güç eğrisine sahip olsa da turbo beslemenin güç patlaması çok etkileyici.

    Ağırlığın 1.750 kg üzerinden başladığı doğru fakat güç bu kadar yüksek olunca gerçekten çek da fark edilmiyor. Oranlamak gerekirse 250 beygir güç, 350 Nm tork üretebilen bir motoru 1 tonluk bir araca koymuş gibi bir performans elde edilebiliyor ki nereden bakarsak bakalım değerler etkileyici.

    Araçların yol tutuşları, geniş tabanlı ve ince yanaklı lastikler, sert duruma getirilen süspansiyon sistemi ve direks direksiyon sistemi sayesinde güven veriyor. Elbette hafif otomobillerde alınan keyifle bunlarda alınan aynı değil. Bu otomobiller ağırlık değişimlerine daha abartılı tepkiler veriyor fakat bu gibi durumlarda atan arka kısmı toplamak da motor gücüyle hem zevkli hem de kolay oluyor.

    YanıtlaSil
  3. araçların satış rakamları?

    YanıtlaSil
  4. Soru fiyatlarsa ÖTV zamları sonrası çok eğlenceli fiyatlara sahip oldu ikisi de. C63 AMG Coupé 177.000, CLS63 AMG 250.000 Euro.

    YanıtlaSil