18 Kasım 2017 Cumartesi

Infiniti QX80


Infiniti'nin dev SUV modeli QX80 yenilendi. Nisan ayında tanıtılan konsept versiyonundan çok da farklı bir tasarıma sahip olmayan heybetli araç mekanik yenilik sunmasa da dev iç hacmini korumuş.

Dimdik yükselen ön bölümde geniş bir panjurla dikkat çeken otomobil LED far grubuna sahip. Büyük jantlar, kromajlı yan aynalar ve basamaklar gibi detayların ardından geçilen arka bölümde, alt kısmı dalgalı bir tasarım sunan bagaj kapağı camı gözlerden kaçmıyor.


LED stoplar haricince arka tampon altına da aydınlatmalar eklenen QX80'in bagaj kapağı üzerinde bir de spoiler var. 5.338 mm boya, 1.925 mm yüksekliğe ve 2.029 mm genişliğe sahip olan araç 7 veya 8 kişilik olarak alınabiliyor.

Geniş hacim sunan iç mekanda baklava desenli deri döşeme ve kaliteli plastikler dikkat çekse de modern bir otomobil için küçük kalan bilgi-eğlence ekranı ve analog gösterge paneli, modern görünmenin önüne geçmiş.


Kaputun altında da bir değişim yaşamayan devi hareket ettirmek için 5.6 litre hacimli bir v8 motor kullanılıyor. 400 beygir güç, 560 Nm tork üretebilen ünite 7 ileri otomatik şanzımanla sunulmakta. QX80, iki veya dört tekerlekten çekişli olarak sipariş edilebiliyor.

Lotus Exige Cup 430


Son zamanlarda yaklaşık olarak ayda bir, otomobillerinin yeni versiyonlarını tanıtan Lotus şimdi de Exige Cup serisinin en güçlü seçeneği olan 430'u beğenimize sundu. 1.1 tonun altında kalan ağırlığıyla aracın performans verileri dikkat çekici.

Cup 380 ile hemen hemen aynı görünümü sunan otomobilin aerodinamik paketinde ufak tefek değişiklikler bulunuyor. Yan ve arka etekleri iptal edilen araçta daha büyük splitter ve difüzör kullanılmış.


Maksimum süratte 220 kg yere bastırma kuvveti uygulayabilen otomobilin kabini de diğer Cup modelleriyle paylaşılıyor. Jantlarsa önde 17, arkadaysa 18 inç çaplı.

Kaputu altında kompresör beslemeye sahip, 3.5 litre hacimli v6 motor bulunan otomobil 436 beygir güç, 440 Nm tork üretebiliyor. 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 3.3 saniye süren Cup 430'un maksimum süratiyse 290 km/s.

Chevrolet Corvette ZR1


Chevrolet'den de beklenen haber sonunda geldi. Uzun zamandır yollarda testleri süren en güçlü Corvette modeli ZR1 artık bizlerle. Yeni nesil araçta güç artarken aerodinamik değişikliklerle yol tutuş da iyileştirilmiş.

Yeni bir ön tampona kavuşan otomobilin geniş hava girişleri daha agresif bir görünüm sunarken deflektörlere sahip karbon fiber splitter sportif görünüyor. Yıldız biçimli jantlarla hava giriş ve çıkışlarının etrafını kaplayan karbon fiber çerçeveler de ZR1 logoları gibi bu araca özel.


Arka bölümde dört egzoz çıkışını koruduğu görülebilen otomobilde iki farklı spoiler opsiyonu bulunuyor ki tanıtım sırasında paylaşılan görsellerde, açısı manuel olarak ayarlanabilen büyük seçenek görülebiliyor. Ayrıca U şeklinde olan kaputun ortasındaki çıkıntının, motorun karbon fiber üst kapağı olduğunu belirteyim.

İç mekanı diğer kardeşlerininkinden çok farklı olmayan araçta daha bol Alcantara döşeme ve karbon fiber süslemeler kullanılırken kontrast renkler, trim, emniyet kemerleri ve dikiş ipliklerinde görülebiliyor. Bu arada ZR1 modeli de yerinden sökülebilen tavan panellerine sahip.


Kaputu altında, kompresör beslemeye sahip, 6.2 litre hacimli bir v8 motor bulunan ZR1 standart olarak 7 ileri vitesli manuel şanzımanla gelse de 8 ileri vitesli otomatik ünite opsiyonel olarak alınabiliyor. 766 beygir güç, 968 Nm tork üretebilen motor sayesinde maksimum sürat 340 km/s'in üzerine çıkıyor.