6 Aralık 2018 Perşembe

Škoda Scala


Škoda'nın C segmentinde yer alacak yeni hatchback modeli Scala tanıtıldı. Şık görünümüyle dikkat çeken otomobil Çek markanın daha kaliteli modeller üretmek konusundaki kararlılığını gözler önüne seriyor.

Volkswagen ailesinin dinamik görünümlü hatchback modeli olma görevini Seat León'dan almak istiyormuş gibi duran otomobilin önünde LED farlar, hava geçiş yarıklarına sahip tampon ve köşeli çizgiler dikkat çekerken genel olarak sade duran yan bölümde büyük jant seçenekleri ve cam tavan hoş bir görünüm sunmuş.


Arka kısımda sahte egzoz çıkışları çok güzel durmuyor olsa da siyah renkli spoiler, camla birlikte plakalığa doğru inen Škoda arması ve LED stoplar modern görünüyor. MQB A0 platformuna sahip araç 4.362 mm boya, 1.793 mm genişliğe, 1.471 mm yüksekliğe ve 2.649 mm aks mesafesi sunuyor.

İç mekanında Volkswagen grubunun tipik sadeliğini sunan araçta dijital gösterge paneli, yeni nesil, 9.2 inç büyüklüğünde dokunmatik ekran, cam tavan, kablosuz güncellenme özelliği ve şık görünümlü sportif koltuklar gibi unsurlar sunuluyor. 467 litre hacimli bagaj, arka koltuk sırtlıkları yatırılarak 1.410 litreye kadar genişletilebiliyor.


Kaputu altında tanıdık motorlar kullanacak olan Scala'nın 1 ve 1.5 litre hacimli benzinli ünitelerinin yanında 1 litre hacimli motorun bir de CNG ile çalışan seçeneği sunulacak. Güçleri 90 ile 150 beygir arasında değişen motorların arasında 1.6 litre hacimli Diesel de yer alıyor. Şanzıman seçenekleriyse 5 veya 6 ileri vitesli manuelle 7 ileri vitesli DSG.

Ford Fiesta R2


2019 yılı yaklaştıkça motorsporlarının gelecek yıl kullanacağı araçlar da birer birer tanıtılıyor. Bu otomobiller arasında olan yeni Ford Fiesta R2, üç kapılı gövdesiyle meraklılarını beklemeye başladı bile.

Dışarıdan bakıldığında tavanda yer alan havalandırma deliği ve hafifletilmiş jantlarından başka büyük farklılık sunmayan otomobilde ayarlanabilir süspansiyon sistemi ve daha güçlü frenler gibi birçok yenilik bulunuyor.

Kaputunun altında 1 litre hacmli, turbo beslemeye sahip, benzinli motor yer alan araç 200 beygir güç, 290 Nm tork üretebiliyor. M-Sport tarafından Polonya'da geliştirilen otomobilde 5 ileri vitesli, sıralı şanzıman görev yapıyor.

SsangYong Rexton DKR


SsangYong'un son numarası oldukça ilginç. Güney Kore merkezli marka, Arazi yarışlarında T1-3 kategorisinde boy gösterecek. Aracın yollarda görünmeyecek olmasıysa otomobil meraklıları için üzücü.

DKR uzantılı araçların geneli gibi seri üretim seçenekleriyle hiçbir alakası olmayan otomobil arkadan itişli. Kaputu altında yer alan V8 ünite 465 beygir güç üretebilen yarış aracı, 6 ileri vitesli sıralı şanzımanla 0'dan 100 km/s sürate 4.4 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 195 km/s.