17 Mayıs 2014 Cumartesi

HAMANN X5


İş BMW X5 modifikasyonuna geldiğinde versiyon çeşitliliğiyle dikkat çeken markalar arasında olan HAMANN bu aracın yeni nesil modelleri için geliştirdiği kitleri tanıttı.

Daha agresif görünen yeni ön tamponu üzerinde sis ve gündüz farları bulunurken alt bölümde bir splitter yer alıyor. Ön panjur siyaha boyanırken BMW logolarının yerini HAMANN logoları almış. Farklı renk, tasarım ve çaplarda jant seçeneklerine sahip olan aracın yan etekleri de yeni.

Arka bölümde değişiklikleri daha az olan otomobilin arka tampon altına yeni bir difüzör eklenirken egzoz çıkışları da yenilenmiş. İç mekanda da farklı renklerde metal pedal seti ve paspas setleri dikkat çekiyor.


X5'in bütün motor seçenekleri için güçlendirme kitleri geliştiren HAMANN sDrive25d ve xDrive25d'de kullanılan 2 litre hacimli turbo Diesel motorun gücünü 251 beygire, torkunuysa 502 Nm'ye ulaştırmış. xDrive30d'nin 3 litre hacimli turbo Diesel ünitesi 295 beygir güç, 605 Nm tork üretebilirken xDrive40d'nin aynı hacimli motoru 355 beygir güç, 695 Nm tork üretebilmekte.

Üç turbo beslemeye sahip M50d 434 beygir güç, 830 Nm tork üretebilirken benzinli modellerden xDrive35i 348 beygir güç, 450 Nm tork üretebiliyor. 8 silindirli benzinli motora sahip xDrive50i'nin teknik verileriyse 490 beygir güç, 707 Nm tork olarak açıklanıyor.

Nissan 370Z NISMO


Nissan'ın sportif coupé modellerinden 370Z'in NISMO tarafından elden geçirilmiş versiyonu yenilendi. Daha dikkat çekici bir tasarıma kavuşan otomobilin motor bölümünde de ufak tefek güncellemeler mevcut.

Güncel 370Z NISMO'nun ön tampon tasarımı standart modelinkinden daha sade olsa da makyajlı araçta bu değişecek. LED gündüz farlarıyla donatılan parça üzerine hava girişleri ve kırmızı süs şeritleri eklenmiş. 19 inç çaplı jantların tasarımları da değişirken yan etekler yenilenmiş. Bu parçalar üzerinde de görülebilen kırmızı şeritler yan aynalar üzerinde de bulunuyor.


Arka kısımda daha küçük bir spoiler kullanan Nissan tamamen yenilediği arka tamponun kenarlarında yer alan hava çıkışlarını uzatmış. Alt kısmı da yeniden şekillendirilen tampon üzerinde de kırmızı şeritler kullanılmış.


İç mekanda deri ve Alcantara döşemeler, metal pedal seti, Recaro marka koltuklar ve kırmızı devir göstergesi çerçevesi kullanmaya devam eden Nissan 3.7 litre hacimli v6 motordan 350 beygir güç, 375 Nm tork alabilmiş. Avrupa pazarında 6 ileri vitesli manuel şanzımanla sunulacak olan 370Z NISMO okyanusun karşı tarafında7 ileri vitesli otomatik şanzımanla satılacak.

16 Mayıs 2014 Cuma

Oettinger Volkswagen Golf R


En güçlü Volkswagen Golf modelini modifiye eden firmaların arasına Oettinger de katıldı. Aracın görünümüne de dokunmadan geçmeyen üretici üç farklı motor paketi sunuyor.

Ön tampon altına yerleştirilen splitter, 19 veya 20 inç çaplı olarak seçilebilen jantlar, daha geniş yan etekler, büyüyen spoiler, arka tampon altına eklenen difüzör ve yenilenen egzoz sistemiyle dikkat çeken aracın frenleri de güçlendirilmiş.

Kaput altında görev yapan turbo beslemeye sahip 2 litre hacimli motor için 360, 380 ve 400 beygir güç seçenekleri sunan Oettinger son paketle 500 Nm torka ulaşabilmiş. 0'dan 100 km/s sürate ulaşma süresi 4 saniyenin altına inen otomobilin maksimum sürati de 280 km/s seviyesine ulaşmış.

Peugeot 2008 1.2 e-VTi ETG5 Active


Konu segmentlere geldiğinde arada kalan araçlar yaratmak konusunda başarılı olduğu söylenebilecek üreticiler arasında olan Peugeot bu geleneği sürdürüyor. Şık hatchback modeli 208'in station wagon versiyonunu üretmeyen Fransız firma onun yerine bu ailenin crossover versiyonu olan 2008'i geliştirdi.

Boyutlarıyla şehir trafiğinde yabancılık çektirmeyecek gibi görünen otomobilin testime konuk olan modelinde 1.2 litre hacimli benzinli motor ve yarı otomatik şanzıman ikilisi görev yapıyor. Bu ikiliyi de yoğun trafiğiyle sinirlere olduğu kadar ceplere de zarar veren şehirler için hazırlayan Peugeot'nun ne kadar başarılı bir otomobil yarattığını ilerleyen paragraflarda inceleyeceğim.

15 Mayıs 2014 Perşembe

Bentley Mulsanne 95 Edition


Rolls-Royce'un ardından bir diğer İngiliz lüks otomobil üreticisi sınırlı seri modelini tanıttı. Markanın 95. yaşınu kutlamak amacıyla hazırlanan araçlar standart Bentley Mulsanne üzerine geliştirilmiş.

15 örneği olacağı açıklanan otomobil mavi, beyaz veya kırmızı gövde rengiyle alınabiliyor. 21 inç çaplı jantları ve Bentley logosu koyu renkli olan araçların dış görünümlerinde başka bir farklılık bulunmuyor.


İç mekana geçildiğinde "Ninety Five" logolu, ışıklandırmalı kapı eşik kaplamaları dikkat çekerken beyaz ve lacivert renkli deri döşemenin kırmızı renkli dikiş iplikleriyle dikildiği görülebiliyor. Koltuklarında "95" armaları yer alan araçlarda kullanılan ahşap kaplama Lincolnshire'da 2007 yılında devrilen 400 yaşında bir ceviz ağacından geliyor.

Audi A3 Clubsport Quattro


Wörthersee'nin başlama tarihi yaklaştıkça organizasyonda sergilenecek olan otomobiller de gün yüzüne çıkıyor. Bunlardan ilki Audi'nin sportif kompakt sedanı S3'ün süperspor otomobil performansına sahip olan versiyonu A3 Clubsport Quattro oldu.

A1'in ardından Clubsport ismini taşıyan ikinci konsept olan bu araçta 21 inç çaplı jantlar, büyük hava girişlerine sahip ön tampon, altıgen panjur, LED aydınlatma grubu, büyük bir splitter, farklı yan etekler, metal yakıt deposu kapağı, farklı arka tampon, difüzör ve çift çıkışlı egzoz sistemi dışında karbon seramik fren diskleri ve S3 modelinde kullanılana göre 10 mm alçaltılmış süspansiyon sistemi görev yapmakta.


İç mekanında daha az dikkat çekici değişiklikler sunan konseptte TT Quattro Sport prototipinde kullanılana benzeyen çok fonksiyonlu direksiyon simidi, metal pedal seti, yüksek yan desteklere sahip koltuklar ve dört noktadan bağlantılı emniyet kemerleri kullanılmış.

Kaputu altında, RS Q3'te de kullanılan, turbo beslemeye sahip 2.5 litre hacimli motor bulunan otomobil 525 beygir güç, 600 Nm tork üretebiliyor. 7 ileri vitesli, çift kavramalı yarı otomatik şanzıman, kalkış desteği ve dört tekerlekten çekiş sistemine sahip olan 1.527 kg ağırlığa sahip konsept 0'dan 100 km/s sürate 3.6 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 310 km/s.

14 Mayıs 2014 Çarşamba

BRABUS 850 6.0 Biturbo


Mercedes'in AMG modelleri sundukları yüksek güçle modifikasyona ihtiyaç duymuyormuş gibi görünseler de BRABUS gibi bazı firmalar bu düşünceye katılmıyor. E63 AMG temelleri üzerine geliştirilen 850 6.0 Biturbo da bunun kanıtı.

Araç için şık bir görünüm kiti sunan üretici ön panjur, ön tampon, splitter, yan aynalar, bagaj üstü spoiler ve difüzör gibi parçaları karbon fiberden üretmiş. Kromajlı yüzeyleri siyaha boyanan otomobilin yan etekleri yenilenirken siyah renkli jantlar 20 inç çaplı.


İç mekanda ışıklandırmalı kapı eşik kaplamaları, metal pedal seti, farklı desen ve renklerde seçilebilen deri döşeme ve farklı paspaslar bulunan otomobilde farklı malzemelerden üretilmiş kaplamalar da görev yapıyor.

Kaputu altında büyük yenilikler bulunan otomobilin çift turbo beslemeye sahip v8 motorunun hacmi 5.9 litreye ulaşırken güç 850 beygire, torksa 1.450 Nm'ye ulaşmış. 7 ileri vitesli otomatik şanzımanı güçlendirilen aracın tork değeri yine de 1.150 Nm'de sınırlandırılmış.

Maksimum sürati 350 km/s'in üzerine çıkan BRABUS 850 6.0 Biturbo'nun arkadan itişli modelleri 0'dan 100 km/s sürate 3.7 saniyede ulaşabilirken dört tekerlekten çekiş sistemine sahip olan araçlar aynı sürate 3.1 saniyede ulaşabiliyor.

Toyota Verso-S


Toyota'nın şık hatchback modeli Verso-S hafifçe makyajlandı. Zaten hoş bir görünüm sunan otomobilin görünümü çok değişmezken iç mekanında ek donanımlar dikkat çekmekte.


Dışarıdan bakıldığında LED gündüz farları eklenmiş farlar, rötuşlanmış ön panjur ve LED stopların yanında yenilenmiş tasarımlarıyla 16 inç çaplı jantlar da dikkat çekerken içeride çift renkli döşemeler, daha kaliteli mazlemeler, Toyota Touch 2 ve lastik basınç kaybı uyarısı bulunuyor.

Mégane Renaultsport 275 Trophy


Geçtiğimiz aylarda tanıtılan ve hemen ardından önden çekişli yol otomobilleri için Nürburgring tur rekorunu kıran Seat León Cupra 280'i zorlu bir sınav bekliyor. Rekorun eski sahibi Renault, Mégane RS modelinin özel bir versiyonuyla tahtı geri almaya hazırlanıyor.

Ön tamponda yer alan Trophy logosu ve yanda görülebilen grafiklerle tanınabilen otomobilde hafifletilmiş Akrapoviç egzoz sistemi standart olarak sunulurken Speedline imzalı, 19 inç çaplı jantlar ve ayarlanabilir Öhlins ön süspansiyon sistemi opsiyonel olarak alınabiliyor.


İç mekanında Recaro imzalı yarış koltukları ve bol bol Alcantara döşeme bulunan araçta farklı vites topuzu, metal pedal seti, siyah zeminli hız ve gri zeminli devir göstergeleri yer alıyor.

Turbo beslemeye sahip 2 litre hacimli motorunun gücü 275 beygire yükselen bu Mégane RS'in maksimum torku da 360 Nm.

Rolls-Royce Phantom Drophead Coupé Waterspeed Collection


Rolls-Royce'un şu sıralar yaptıkları ilginç. Diğer çoğu otomobil üreticisi özel seri modellerini diğerlerinden daha özel araçlar haline getirirken İngiliz firma, zaten her biri farklı olan Phantom Drophead Coupé'nin 35 örneği bulunacak sınırlı üretim versiyonunu tanıttı.


Mavi ve gri renklere boyanan gövdesi dikkat çeken otomobillerde kromajlı jantlar ve özel logolar da bulunuyor. Sir Malcolm Campbell'ın 1937 yılında Rolls-Royce motoru kullanan bir Bluebird K3 ile kırdığı su sürat rekorunu anan otomobilin yanında K3 grafiği de yer alıyor.


İç mekanında siyah ve beyaz deri döşeme, krom kaplamalar ve mavi renkli süslemeler dikkat çeken aracın kaputu altında da mavi renkli parçalar görülebiliyor. 6.75 litre hacimli standart motora sahip olan araçların fiyatıysa İngiltere'de 435.000 Sterlin.

13 Mayıs 2014 Salı

Hartge 2 Serisi


BMW'nin küçük coupé modeli 2 Serisi üzerinde yapılan çalışmalar başladı. Alman firma Hartge aracın 2 litre hacimli motorla donatılan versiyonlarını güçlendirirken görünümde de ufak tefek farklılıklar sunmakta.

Farklı çaplarda sunulan jantlar ve süspansiyon sistemi alçaltma dışında iç mekanda Hartge logoları ve yeni paspas seti sunan firma 218d modelinde 174 beygir güç, 380 Nm tork elde ederken 220d'den 218 beygir güç, 450 Nm tork alınabilmiş.

225d artık 258 beygir güç, 530 Nm tork üretebilirken 220i'de kullanılan benzinli ünite 218 beygir güç, 320 Nm tork üretebiliyor.

Ariel Atom 3.5R


Zamanının büyük kısmını pistlerde geçirseler de yollarda kullanımında da sorun bulunmayan Ariel modellerine bir yenisi eklendi. Gittikçe güçlenen modelin görünümünde de farklılıklar var.

Beş kollu jantlar ve hem ön hem de arkada dikkat çeken büyük spoiler tasarımda farklılık yaratırken arka çamurlukların önüne eklenen radyatörler de bu otomobile özgü.

Honda Civic Type R'dan alınan 2 litre hacimli motoru kompresör besleme yardımıyla 350 beygir güç üretebilen Atom 3.5R'ın 0'dan 96 km/s sürate ulaşması 2.5 saniye sürerken 160 km/s sürate 6 saniyede ulaşılıyor.

11 Mayıs 2014 Pazar

Audi R8 LMX


Aydınlatma yarışının yeni halkası Audi tarafından tanıtıldı. Daha önce BMW i8 konseptinde sergilenen laser farları ilk olarak seri üretim bir araçta sunacağını açıklayan firma elini Münih merkezli rakibinden daha çabuk tutmuş gibi görünüyor.

R8 GT modelinden tanıdığımız ön tampon deflektörleri, sabit arka spoiler, difüzör ve siyah renkli egzoz çıkışlarına sahip olan otomobilde koyu renkli, 19 inç çaplı jantlar da görev yapıyor. 60 km/s süratin üzerinde devreye giren laser farlar kameralı bir sistem sayesinde karşıdan gelen araçların çevresini daha az aydınlatıyor.


Kaput altında görev yapan 5.2 litre hacimli v10 motor 570 beygir güç, 540 Nm tork üretebiliyor. Dört tekerlekten çekiş sistemi ve 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzımanla donatılan araç 0'dan 100 km/s sürate 3.4 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 320 km/s.

99 örneği üretileceği açıklanan otomobilin Almanya pazarında satış fiyatıysa 210.000 Euro.