11 Kasım 2013 Pazartesi
Opel Astra
Türkiye'nin merakla beklediği haber sonunda geldi. Opel'in 1.6 litre hacimli yeni turbo Diesel motoru Zafira Tourer ve Meriva'nın ardından artık Astra'nın kaputu altında.
136 beygir güç, 320 Nm tork üretebilen motor ve 6 ileri vitesli manuel şanzımanla 0'dan 100 km/s sürate 10.3 saniyede ulaşabilen aracın maksimum sürati 200 km/s. Ortalama yakıt tüketim değeri de 3.9 litre/100 km olarak açıklanan aracın iç mekanında da bazı farklılıklar var.
Astra ailesinin yaşam alanında farklı renk ve desenlere sahip koltuk döşemeleri, metal pedal seti ve piyano siyahı kaplamalar sunan Opel IntelliLink'in ekranını 7 inç büyüklüğüne ulaştırmış.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Ah be abisi şu guzelim motora bi otomatik koyamadiniz mi?babamin basinin etini yerdim golfu satip bunu alalim diye...
YanıtlaSilHa bi de simdi dikkatimi cekti okadar guc ve torka ragmen 0-100 biraz yavas ve son surat biraz az degil mi?
SilEkşi Sözlük'te aynı yorumu yaptım ben de. Renault Mégane bu aracın önünde performans verilerinde.
Silbence bu euro 6 lı motorlarda ad blue olayından dolayı hız ve ivmelenmeye çok önem vermediler.
YanıtlaSilOpel'in motoru bence güçlüdür ama kasa vw grubu gibi hafif siklet değil çok ağır kalıyor kompakt segmentte :( Hızlanma değeri bu fazla ağırlıktan olmalı malum 95 hp dizel motordan daha da ağır olmalı bu yeni motor ...
YanıtlaSilDogru
YanıtlaSil.yalniz agirligindan kaynaklaniyo olabilir diycem ama yanlis hatirlamiyosam 1.4 turbo olani bu aractan sadece 4 beygir guclu ve torku tam 120nm olmasina ragmen performans verileri cok daha iyi diye hatirliyorum.yani i30 crdi gibi bu konuda.gucunun arabasi degil yani.bu aractan performans olarak cok umutluydum valla ama golf 105hp/250nm ile nerdeyse ayni verilere sahip
Teknik veri ile destekleyemiyorum ama opel beygir gücü değerlerini olduğundan yüksek gösteriyor gibi. ib.
YanıtlaSilBöyle bir şey suç olduğundan pek ihtimal vermiyorum.
Silastra j 1.4 140 hp aracımı satarken bağımısız expertizde araba 149,5 hp cıktı chip falan işlemde yokken
Silalman arabalarında öyle bişey var.agamemnon da bilgilendirmişti beni.300hp'lik audi s3 türkiye sitesinde 280 hp görünüyordu.aynı şekilde vw'de de 150hp'lik 2.0 tdi 140hp olarak gösteriliyo.sanırım bazı araçlarda sitede görünen beygir gücünü 1,07 ile çarparsak gerçek gücünü bulmuş oluruz
SilAstra J lerin ağırlıkları bazı modellerde 1500kg yi aşabiliyor arkadaşlar,
YanıtlaSilBu motorun genel olarak sessiz, titreşimsiz, ekonomik ve güçlü olduğu yabancı testlerde yazıldı ancak taşıdığı yük çok ağır olduğundan hafif ve güçsüz rakiplerinden ağırlık / güç oranında geriye düşebiliyor, gene de herşeyin 0-100 olmadığını ve yüksek beygirin bilhassa yüksek hızlardaki hızlanma rahatlığında ortaya çıkacağını bilmek gerek, daha iyisi içinse yeni geliştirilen düşük sürtünmeli şanzımanlar ve yeni neslide hafifletilecek olan karoser beklenmeli.
Valla yeni cikacak astra'nin tipi simdiki gibi guzel olursa 7 yil boyunca arac degistirmeme kararim degisebilir
Silzaten insanlar performasına değil görünüşüne hasta. çok yakışıklı bir otomobil buna kimsenin itirazı olmaz sanırım :)
YanıtlaSilaracın kasası hantal. opel yalnızca motordaki yeniliğiyle bence rakiplerini hala yakalayamadı, yeni platform gerek. honda civic 1.6 dizel 120 hp 300 tork daha iyi performans verileri var. arada 16 hp fark var güya kağıt üzerinde ama demek ki daha çok şeyi eksik bu aracın.
YanıtlaSilBence büyük ihtimalle yakıt ekonomisi için motora böyle ayarlama yaptılar. Amaçları çok yüsek performans yerine, makul performans + düşük yakıt tüketimi sanırım. Volvo V40'ın aynı motorlar S60'dan daha yavaş hızlanması gibi. Bir de Astra'nın D sınıfı gibi ağırlığı olunca değerler normal. Ara hızlanmalarda tatmin edici olacaktır.
YanıtlaSilOpellerin klasik sorunu olan yüksek ağırlık nedeniyle 0-100 konusunda beklediğim gibi açıkcası. Astra versiyona göre segmentindeki diğer araçlardan 200kg ağır olabiliyor. Ama 100km/s üzeri hızlanmalarda diğer 1.6 dizellerden daha canlı olacağına şüphem yok.
YanıtlaSildoğru bu aracın 200-250 kg vermesi gerekiyor. opel'in en büyük eksiği ağırlık problemi bir de bu motora otomatik vites ayarlarsa hacim problemleri gözardı edilebilir.
SilPerformansın düşük olmasında, yukarıda belirtilen nedenler rol oynuyor büyük ihtimalle. Hem ağırlık yüksek hem de şanzıman oranları ve motor düşük tüketim için ayarlanmış gibi. Gerçi laboratuarda kaydedilen değerler ama fabrika verisi ortalama tüketim, bu konudaki başarısıyla tanınan Renault'nun 1.6 dCi'sinin altında.
YanıtlaSilSanirim dizel motorlarin gucu biraz fazla beklentiye sokuyo bizi.ilk 2 yorum bana ait.cevaplariniz da mantikli ama renault megan hb 1.6 dci agirlik sorunu olmamasina ragmen 0-100'ü 9,8 saniyede tamamliyo.ayrica son hizlari astrayla ayni.ben yine 9-9.5 saniye arasinda bekliyodum sanirim ureticiler bize 'performans ariyosaniz dizele falan bakmayin gidin adam gibi turbo benzinli alin' diyorlar.
SilNe ka ekmek o ka köfte bir yerde.
Silbu motoru insignia da kullanırlar mı acaba
YanıtlaSilAvrupa için gereksiz. 2 litre hacimli motorun 130 beygir güç üretebilen versiyonunu kullanıyorlar zaten. Bunun yanında Türkiye'den, Mercedes'in küçük motor için baskı yapması gibi bir durum olursa kullanacaklardır.
Silbu motorun 2.0 cdti 130hp'nin de yerine geçeceği söyleniyodu.dolayısıyla insignia'da kullanılması mümkün bence.ama şu anki 130hp'lik motorda olduğu gibi sadece giriş donanım seviyesinde sunarlar diye düşünüyorum
Sil1.6'nin doğrudan yerine geçtiği tek motor 1.7. Avrupa'da, özellikle de Insignia'da 2 litrenin yerini almayacaktır. Sonuçta o motor 165 ve 195 beygir gibi şu anda 1.6'dan alınamayacak güçler sunuluyor. 130 beygirlik versiyon yerine yeni motor yerleştirme maliyetine girmeye gerek yok. Zaten bu güç seviyesini de sunuyor 2.0 CDTI.
SilBunun yanında BMW'nin Avrupa'da 116d'yi 2 litre hacimli motorla donatıp Türkiye gibi ülkeler için bir de 116d ED geliştirmesi gibi bir durum karşımıza çıkabilir.
116d ed'nin motoru psa'dan alınmıyor muydu?
Sil116d ED'nin motorunu BMW geliştiriyor. Volvo'nun 1.6 turbo Diesel'i PSA'dan.
Silopel sınıf araçlarından cok daha ağır güncel j kasanın manuel vitesi kia sportage'dan bile daha ağır bu performans tüketim olarak dezevantaj yaratırken , kaportada tokluk hissi yola basma , kaporta sağlamlığı konusunda cok öne cıkıyor , hondayla karşılaştırmış bir arkadaş honda civicle , opel astraya aynı gücle kapı ortasından vurulsa , hondada kapı değiştirmek zorunda kalırsınız , ki iki aracıda kullanmış birisi olarak yazıyorum
YanıtlaSilsınıfının en sorunlu motoru olacağına bahse girerim şimdiden.
YanıtlaSil