17 Temmuz 2020 Cuma

Nissan Magnite Concept


Nissan'ın model ailesi genişliyor. Hindistan'da tanıtılan küçük SUV modeliyle bu segmente yeni bir araç kazandıran Japon üretici yakında aracı seri üretime alacak. Modelin aslında Datsun logosuyla üretilmesi planlanıyordu.

Büyük bir ön panjura sahip otomobilde ince yapılı LED farlar görev yapıyor. Ön tampon altında yer alan iddialı korumalar yana ve arka tampona kadar uzuyor. Büyük jantlar, şişkin çamurluklar, siyah renkli tavan ve spoiler şık bir görünüm sunarken küçük stoplar yatay yerleşime sahip ve tasarımları Renault modellerini anımsatıyor.


İç mekanında 8 inç büyüklüğünde bir dokunmatik ekran ve B-SUV segmentinin en geniş kabinlerinden birinin olduğu belirtilen konseptte dijital gösterge paneli ve üç kollu direksiyon simidi de gözlerden kaçmıyor.

Nissan, henüz kaput altını da detaylandırmamış olsa da söylentilere göre burada 1 litre hacimli, benzinli motorun atmosferik emişli ve turbo beslemeli seçenekleri görev yapacak. Turbo seçeneğin 95 beygir güç üreteceği söyleniyor.

16 Temmuz 2020 Perşembe

Maserati Ghibli Hybrid


Çağın nasıl değiştiğini sportif otomobil üreticilerine bakarak görebiliyoruz. İlk olarak SUV modeller üretmeye başlayan markalar şimdi de elektriklendirdikleri araçlarla bizlerle. İtalyan temsilci Maserati de seçimini hibrit modellerden yana kullananlardan.


Ana hatları değişmeyen Ghibli'nin birçok yerinde mavi renkli trim parçaları görmek mümkün. Panjurun iç tasarımı elden geçirilirken ön tampon hafifçe güncellenmiş. Stoplarında bumerang deseni kullanılan aracın iç mekanında da güncellenmiş gösterge paneli ve birçok yerde önümüze çıkan mavi renkli dokunuşlar yer alıyor. Standart jantlar 18 inç çaplı.


Modelin asıl farklılığı kaputu altında. 2 litre hacimli, turbo beslemeye sahip, benzinli motora sahip model 48 Volt hafif hibrit sistemle donatılmış. 330 beygir güç, 450 Nm tork üretebilen aracın 0.5 kWh kapasiteli pili arkaya yerleştirilmiş. Araç, Diesel motorlu Ghibli'den 80 kg daha hafif.


500 litre bagaj hacmine sahip olan hibrit Ghibli'de 8 ileri vitesli, otomatik şanzıman kullanılıyor. Arkadan itişli modele daha sonra dört tekerlekten çekiş sistemi sunulacak. 0'dan 100 km/s sürate 5.7 saniyede ulaşabilen Ghibli Hybrid 255 km/s maksimum sürate ulaşabiliyor. Modelin ortalama yakıt tüketim değerleriyse 8.5-9.6 litre/100 km arasında.

Porsche 911 Turbo


Porsche, 911 ailesini çeşitlendirmeyi sürdürüyor. Mart ayında modelin en güçlü seçeneği olan Turbo S'i tanıtan Alman üretici şimdi de bu aracın bir alt seviyesi olan Turbo ile karşımıza çıktı.


Görsel olarak Turbo S'ten büyük farkları olmayan otomobilin gövdesi, bir önceki Turbo'dan 20 mm daha geniş. 20 ve 21 inç çaplı jantlarla donatılan otomobilde 408 ve 380 mm çaplı çelik fren diskleri görev yapıyor. Karbon seramiklerse opsiyon.

İç mekanı da Turbo S ve diğer 911 modelleriyle paylaşılırken ilk kez sunulan hafifletme paketi arka koltukların iptali, karbon fiber trim parçalar, daha az ses yalıtımı ve hafifletilmiş koltuklarla 30 kg ağırlık azalması sağlıyor. Direksiyonel arka aks da aracın standart donanımları arasında.


Kaputu altında yer alan 3.75 litre hacimli, çift turbo beslemeli, 6 silindirli Boxer motoru da kardeşiyle paylaşan otomobil 580 beygir güç, 750 Nm tork üretebiliyor. Dört tekerlekten çekiş sistemi ve 8 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzımanla sabit tavanlı versiyon 0'dan 100 km/s sürate 2.8 saniyede ulaşabilirken Cabriolet, aynı işi 2.9 saniyede tamamlıyor. Her iki aracın maksimum sürati de 320 km/s.

15 Temmuz 2020 Çarşamba

Audi SQ7 ve SQ8


Audi'nin sportif model ailesi genişlemeye devam ediyor. Alman markanın büyük SUV kardeşleri SQ7 ve SQ8, Diesel motorun ardından benzinli seçeneklerine de kavuştu. Araçların tasarımlarında, tahmin edileceği gibi bir farklılık sunulmuyor.

Adaptif süspansiyon sistemiyle donatılan ikiliden SQ7'de kullanılan jantlar 20 inç çaplıyken SQ8'de 21 inç çaplı örneklere yer verilmiş. Opsiyonel donanımlar arasında SQ7 için 22, SQ8 içinse 23 çaplı jantlar bulunuyor.

Kaputların altına giren 4 litre hacimli, çift turbo beslemeli V8 motorsa 507 beygir güç, 770 Nm tork üretebiliyor. İkilinin 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 4.1 saniye sürerken maksimum süratler 250 km/s'te sınırlı. 8 ileri vitesli otomatik şanzıman ve dört tekerlekten çekiş sisteminin yanında direksiyonel arka aks da standart olarak sunuluyor.

BYD Han


Çin, otomobilleri seri üretime hazırlama konusunda da başarılı. Ocak ayında duyurulan BYD Han, yaz sonu gelmeden Çin'de satışa çıktı. İlerleyen aylarda Avrupa pazarlarına getirilmesi de düşünülen otomobilin hibrit ve elektrikli iki seçeneği bulunuyor.


Sivri burun yapısıyla daha özgün bir tasarım sunan elektrikli seçenek, C sütununda kullanılan ekstra krom bölümle de dikkat çekiyor. Audi A5 ailesine benzeyen hibrit versiyonsa ön bölümde büyük bir panjura sahip. Hemzemin kapı kolları ve yine Audi'ye göz kırpan LED stoplarsa her iki araçta da aynı. 4.960 mm boya, 1.910 mm genişliğe ve 1.495 mm yüksekliğe sahip olan araçlar 2.920 mm aks mesafesine sahip.

İç mekana geçildiğinde, özellikle kapı içleri ve vites konsolunda Mercedes izleri görmek mümkün. Kaliteli görünen kokpitte dijital gösterge panelinin haricinde iki kollu direksiyon simidi ve tablet görünümlü dokunmatik ekrana yer verilmiş. Kenarlarda yer alan havalandırma ızgaralarıysa özgün tasarımlarıyla dikkat çekiyor.


Elektrikli Han modelleri, 222 beygir güç, 330 Nm tork üretebilen, tek motorlu, önden çekişli seçenekle başlıyor. 0'dan 100 km/s sürate 7.9 saniyede ulaşabilen otomobil 76.9 kWh kapasiteli pillerle NEDC çeviriminde 605 km menzil sunuyor. Aynı pillere sahip, çift motorlu Han'ın menzili 550 km. Dört tekerlekten çekişli araç 494 beygir güç, 680 Nm tork üretebiliyor ve 0'dan 100 km/s sürate 3.9 saniyede ulaşabiliyor.


Hibrit aracın kaputu altında yer alan turbo beslemeye sahip, 2 litre hacimli, benzinli motor 192 beygir güç, 320 Nm tork üretebiliyor. 245 beygir güç, 330 Nm tork üretebilen elektrik motoruyla karma kullanımda 436 beygir güç, 650 Nm tork ürettiği belirtilen otomobil 0'dan 100 km/s sürate 4.7 saniyede ulaşabiliyor. 15.2 kWh kapasiteli pillerse 80 km elektrikli menzil sunabiliyor.

Nissan Ariya


BMW'nin ardından Nissan da bir konseptini en az değişiklikle seri üretime alıyor. Leaf'in ardından elektrikli otomobillerde SUV segmentlerine yönelen Nissan, merakla beklenen Ariya'yı sonunda tanıttı.

Konsept haliyle neredeyse aynı görünümü sunan otomobilde ince yapılı LED farlar, büyük ön panjur, köşeli hatlar, 19 veya 20 inç çaplı olarak alınabilen jantlar, parlak siyah gövde koruması, kontrast renk tavan, ince uzun LED stoplar, küçük bagaj kapağı camı, şık bir spoiler ve difüzör kullanılmış. Aracın tavanında iki tane anten olduğu da dikkatli gözlerden kaçmıyor.


İç mekanı da konseptten alınan araçta iki kollu direksiyon simidi, dijital gösterge paneli ve geniş dokunmatik ekran bulunuyor. Orta konsol ve vites konsolunu ayıran Nissan bu bölümde neredeyse hiç fiziksek düğme sunmuyor. Otomobilin bagaj hacmiyse motor sayısına göre 415 ile 468 litre arasında değişiyor.



Söz motorlardan açılmışken, Elektrikli Ariya dört farklı güç seçeneğine sahip olacak. Arkadan itişli
ve tek motorlu giriş seçeneği 218 beygir güç, 300 Nm tork üretebilen araç 65 kWh kapasiteli pillerle 450 km menzil sunacak. Maksimum sürati 160 km/s'te sınırlanan otomobilin 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 7.5 saniye sürecek. 90 kWh kapasiteli bataryalara sahip seçenek 242 beygir güç, 300 Nm tork üretebilecek ve 610 km menzil sunacak. Yine 160 km/s sürat yapabilen aracın 0-100 km/s hızlanmasıysa 7.6 saniye sürecek.


Küçük pil seçeneğiyle sunulacak çift motorlu Ariya, dört tekerlekten çekiş sistemine ve 340 beygir güç, 560 Nm tork değerine sahip olacak.430 km menzile sahip olan modelin maksimum sürati 200 km olarak açıklanırken 0-100 km/s hızlanması 5.4 saniyede tamamlanıyor. 90 kWh kapasiteli bataryalarla 580 km menzil sunan en güçlü modelse 394 beygir güç, 600 Nm torka sahip. Maksimum sürat yine 200 km/s olsa da 0-100 km/s deparı 5.1 saniyede tamamlanabiliyor.

Mercedes-AMG GT Black Series


Mercedes'in en yüksek performanslı araçlarına layık gördüğü Black Series arması geri döndü. GT temelleri üzerine geliştirilen ve hazırlanması sırasında GT4 yarış aracından etkilenilen araç sınırlı üretime sahip olacak.


Görünümünde büyük değişiklikler yapılan otomobilin önünde çok daha büyük bir Panamericana panjur dikkat çekiyor. Manuel olarak uzatılabilen splitter ve sabit deflektörler tamponu tamamlıyor. Genişletilen ön çamurluklar üzerinde ve arkasında hava çıkışları açılırken yeni karbon fiber kaputta da büyük hava giriş ve çıkışları görülebiliyor.

Önde 19, arkada 20 inç çaplı jantlara sahip modelde, araca özel Michelin Pilot Sport Cup 2 R lastikler kullanılmış. Genişleyen yan etekler ve arka çamurluğun ardından dev spoileri barındıran arka kısma geliniyor. Çift katlı parçanın alt katı manuel, üst katıysa elektrikli olarak açı ayarına sahip. Hava çıkışları ve difüzöre sahip arka tampon alt bölümünde dörtlü egzoz çıkışları da görülebiliyor.


Gövde ve yürüyen aksamda birçok karbon fiber parçaya yer veren AMG mühendisleri aracı ne kadar hafiflettiklerini açıklamamış. Bununla birlikte kamber açısı ve sertliği ayarlanabilen süspansiyon sistemi ve 250 km/s'te 400 kg'ın üzerinde yere bastırma kuvveti üretebilen aerodinamik paketten bahsedilmiş. Karbon seramik fren diskleriyse standart.

İç mekanı, ana hatlarıyla diğer GT modellerine benzeyen araçta tek parçalı, karbon fiber koltuklar kullanılmış. Kapı içleri de hafifleme için boşaltılmış. Bol Alcantara kullanımı gözlerden kaçmazken Track Pack ile titanyum takla kafesi, dört noktadan bağlantılı emniyet kemerleri ve yangın söndürücü geliyor.


Kaputu altında görev yapan V8'de artık Flat Plane (Düz Düzlem) krank mili sunan otomobil 4 litre hacimden 730 beygir güç, 800 Nm tork alabiliyor. 6.900 d/d'ya kadar koşabilen ünitede daha büyük turbo beslemeler, yeni intercooler seti ve kam milleri kullanılmış. 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzımanla donatılan otomobil 0'dan 100 km/s sürate 3.2 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 325 km/s olarak açıklanıyor. GT Black Series'in 200 km/s'e ulaşmasıysa 9 saniyenin altında tamamlanıyor.

14 Temmuz 2020 Salı

Ford Bronco Sport


Ford, Bronco ismini bol bol kullanmak istiyor. Markanın bu modeli yeniden canlandırmasının ardından farklı gövde seçenekleriyle birlikte bambaşka bir araç da tanıtıldı. Bronco Sport, daha yüksek satış adetleriyle markayı SUV segmentlerinde başarıyla temsil edecekmiş gibi görünüyor.


Büyük kardeşine benzer, köşeli hatlara sahip olan otomobilin boyutları çok daha "şehirli". 4.387 mm'lik boyuyla Nissan Qashqai'den sadece 7 mm kısa olan Bronco Sport'un 2.670 mm'lik aks mesafesiyse bu aracınkinden 24 mm daha uzun.


Dik yerleşimli ön panjuru Bronco armasıyla süslenen otomobilde yuvarlak farlar kullanılmış. 17 ve 18 inç çaplı jant seçenekleri opsiyonel olarak arazi lastikleriyle çevrilebiliyor. Köşeli yapısıyla Land Rover Freelander'ı andıran modelin arka kısmında kısa tutulmuş bir tampon, LED stoplar ve bagaj kapağından bağımsız açılabilen cam kullanılıyor.


İç mekanı Avrupa'da satılan Ford modellerinden tanıdığımız parçalara sahip modelde dik yerleşime sahip havalandırma ızgaraları farklı görünürken direksiyon simidi, dokunmatik ekran ve havalandırma kumandaları tanıdık. Gösterge panelinin orta kısmı dijitalken hız ve devir göstergeleri analog.

Büyük kardeşi Bronco gibi ilginç donanımlar sunan Bronco Sport'un arka koltuklarının oturak kısımları, pick up modellerde olduğu gibi kaldırılıp altları depolama bölümü olarak kullanılabiliyor. Ayrıca ön koltuk sırtlıklarında da fermuarlı cepler bulunuyor. Stop üzerinde yer alan şişe kapağı açacağı da güzel bir dokunuş.


Büyük kardeşi gibi arazide iddialı olan model opsiyonel ekipmanlarla donatıldığında 30.4 derece yaklaşma, 33.1 derece uzaklaşma ve 20.4 askı açılarına sahip oluyor. Yerden yüksekliği 224 mm olan aracın su geçiş derinliğiyse 600 mm.


Kaputu altında 1.5 ve 2 litre hacimli, turbo beslemeli, benzinli motorlar sunulan Bronco Sport, 8 ileri vitesli otomatik şanzıman, start-stop ve dört tekerlekten çekiş sistemini standart olarak sunuyor. Küçük hacimli ünite 184 beygir güç, 255 Nm tork üretebilirken büyük hacimli kardeşi 248 beygir güç, 375 Nm tork üretebiliyor.

BMW iX3


BMW'nin ilk elektrikli SUV modeli ortaya çıktı. İki yıl önce tanıtılan konsept aracı neredeyse hiç değiştirmeden seri üretime alan BMW, i3 ile başlayıp uzun süre yeni modelin katılmadığı elektrikli araç ailesine ilk katılımı bu şekilde yapıyor.

Konsept modelle paralel bir görünüm sunan otomobil X3'ten de çok farklı görünmüyor. Yumuşatılan hatları daha aerodinamik hale gelen iX3'te büyük kısmı kapatılmış ön panjur, tamponda dik yerleşime sahip hava girişleri, 19 ve 20 inç çaplı jantlar, mavi renkli trim parçaları, farklı bir spoiler ve difüzör dikkat çekiyor.


Aracın iç mekanında da büyük bir sürpriz yok. Kardeşi X3'ten alınan bölümde elektirk motoruna özel grafiklere sahip dijital gösterge paneli ve dokunmatik ekran bulunuyor. Kapı eşiklerinde "i" armaları yer alırken yer yer kullanılan mavi trim parçaları dikkat çekiyor. Bataryaları zemine gizlenen modelin bagaj hacmiyse 510 litre olarak açıklandı.

Kaputu altında 286 beygir güç, 400 Nm tork üretebilen bir elektrik motoru barındıran iX3 0'dan 100 km/s sürate 6.8 saniyede ulaşıyor. Maksimum sürati 180 km/s'te sınırlanan modelin 80 kWh kapasiteli bataryaları 459 km menzil sunabiliyor. 150 kW şarj destekleyen aracın bataryaları 0'dan %80 doluluğa 34 dakikada ulaşabiliyor. Arkadan itişli modelin dört tekerlekten çekişli versiyonları ilerleyen aylarda tanıtılacak.

Ford Bronco


Ford'dan beklenen haber sonunda geldi. A.B.D. merkezli markanın ünlü arazi aracı Bronco geri döndü. Son yıllarda SUV modellerinin giderek yükselen popülaritesi aracın tekrar yollar ve araziye dönmesindeki en büyük etken.


İki gövde seçeneğiyle satışa sunulan Bronco, eskiden olduğu gibi 3 kapılı olarak alınabildiği gibi ilk defa 5 kapılı da tercih edilebiliyor. Her iki gövde seçeneğinde de sökülebilir tavan ve kapılar donanıma eklenmiş. Hatta Jeep Wrangler'ın aksine Bronco, 5 kapılı seçenekte bu kapıları, özel çantalarında bagajında taşıyabiliyor.


Köşeli hatlarıyla orijinal araca göndermeler yapan Bronco'nun dik ön panjuru, köşelerde iki yuvarlak LED farla süslenmiş. Çelik tampon ince yapısıyla çok çıkıntı yapmazken çeki demirleri ve sis farlarına da ev sahipliği yapıyor. 16, 17 ve 18 inç çaplı jantlarla donatılabilen modelin opsiyonları arasında birçok arazi lastiği de yer alıyor.


Kısa versiyonu 4.412 mm boya ve 2.014 mm aks mesafesine sahip olan aracın uzun seçeneği 4.811 mm boya ve 2.949 mm aks mesafesine sahip. Genişliklerse 1.928 ile 2.014 mm arasında değişiyor. Arka bölümde yedek lastiğin bagaj kapağına alındığı ve LED stopların dik yerleştirildiği görülebiliyor.


Merdiven şasi, sabit aks ve yaprak yay gibi araziye uygun özellikler sunan Bronco, opsiyonel ekipmanlarla donatıldığında 295 mm'ye kadar yerden yükseklik, 850 mm su geçiş derinliği, 43.2 derece yaklaşma, 37.2 derece uzaklaşma ve 29 derece askı açılarına sahip olabiliyor.


Aynı rakiplerinden Land Rover Defender'da olduğu gibi Bronco'nun da iç mekanında ilginç aksesuarlar sunuluyor. Yıkanabilir olarak tasarlanan bu bölümde ön koltuk sırtlıklarında kanca asılabilen delikler, ön konsol üzerinde aksiyon kamerası veya telefon sabitlenebilen bir çubuk ve bagajda kayar tabla gibi kalemler var.


Ön kısımda tasarımsa aracın genelinde olduğu gibi köşeli. Direksiyon simidini, markanın diğer büyük SUV modelleriyle paylaşan Bronco bu kısımda kendi armasına sahip. Büyük bölümü dijital olan gösterge paneli ve büyük dokunmatik ekran modern dokunuşların tamamını oluşturuyor. Bu arada aracın bagaj kapağı açıldığında, stop yanında bulunan bölüm şişe açacağı olarak kullanılabiliyor.


Kaput altında iki motor seçeneği sunan Bronco'nun turbo beslemeli üniteleri benzinli. 2.3 ve 2.7 litre hacimli motorlar sırasıyla 274 beygir güç, 420 Nm tork ve 315 beygir güç, 542 Nm tork üretebiliyor. Küçük hacimli motor, karınca vitesine sahip, 7 ileri manuel şanzımanla alınabilirken 10 ileri vitesli otomatik şanzıman her iki motor seçeneğinde de sunuluyor.

13 Temmuz 2020 Pazartesi

Jeep Wrangler Rubicon 392


Jeep'in her yıl Mopar yedek parçalarını sergilemek için ortaya çıkardığı konsept araçlara bir yenisi katıldı. Ford Bronco'nun tanıtımından hemen önce tanıtılan bu Wrangler'ın en büyük farklılığı kaput altında yatıyor.

Daha ilk bakışta farklı bir araç olduğu belli olan Rubicon 392'de hava girişine sahip yeni bir kaput kullanılmış. 17 inç çaplı çelik jantlar ve 37 inç çaplı arazi lastikleri heybetli bir görünüm sağlarken kilitli diferansiyele sahip ön ve arka akslar arazide yardıma yetişecek donanımlar.


5 cm yükseltilen süspansiyon sistemiyle birleşince 51.6 derece yaklaşma ve 40.1 derece uzaklaşma açılarına kavuşan modelin askı açısı da 29.5 derece olmuş. Ayrıca su geçiş yüksekliği de 865 mm'ye ulaşmış.

Kaputu altında 6.4 litre hacimli bir V8 motor barındıran konsept 456 beygir güç, 610 Nm tork üretebiliyor. Dört tekerlekten çekiş sistemi ve elden geçirilen 8 ileri vitesli otomatik şanzımanla aracın 0'dan 100 km/s sürate ulaşma süresi yaklaşık 5 saniye olmuş.

Kia Carnival / Sedona


Kia'nın büyük MPV modeli yenilendi. Farklı pazarlarda Carnival ve Sedona gibi isimlerle sunulan araç çok daha modern bir görünümle karşımızda. Model, satıldığı pazara göre dört koltuk sıralı olarak alınabiliyor.


Köşeli hatlara sahip olan Carnival, çok parçalı LED farları ve ilginç desenli panjuruyla dikkat çekiyor. Yandan bakıldığında alçak bir SUV görünümü sunan araç C sütununda çift renkli bir yapı benimsemiş. Arka bölümünde spoiler, yüzgeç anten, aracın genişliği boyunca uzanan ince LED stoplar ve tampona alınmış aydınlatma grubu parçaları diğer detaylar arasında sayılabilir.


İç mekanı da modern bir duruşa sahip olan MPV'de dijital gösterge paneli ve geniş dokunmatik ekran ilk bakışta fark ediliyor. İnce yapılı havalandırma ızgaraları şık bir şekilde konsola gizlenmiş. Otomatik şanzımansa artık bir vites koluna sahip değil. Carnival, üç veya dört koltuk sırasıyla 11 kişiye kadar oturma kapasitesi sunabiliyor.


Kaput altında bulunacak ilk motor seçeneği 2.2 litre hacimli turbo Diesel ünite. 202 beygir güç, 440 Nm tork üretebilen motora 3.5 litre hacimli iki farklı V6 benzinli motor eşlik edecek. İlki 272 beygir güç, 332 Nm tork üretebilen ünitelerden ikincisi 295 beygir güç, 355 Nm tork üretebiliyor. Bütün motorlar 8 ileri vitesli otomatik şanzımanlarla sunuluyor.