23 Mayıs 2019 Perşembe

Škoda Citigoᵉ iV


Škoda'nın ürün gamına elektrikli bir model eklendi. Markanın en küçük modeli Citigo, şehir içi sürüşleri için ideal olan elektrik motoruna kavuşurken görünümünde de bazı değişiklikler yapılmış.

Önden bakıldığında tamamı gövde rengine boyanmış tampon ve ön panjur sayesinde kolayca tanınabilen otomobilin arka bölümünde marka logosu yerine Škoda yazısı dikkat çekiyor. İç mekanda da göstergeler yenilenmiş.


83 beygir güç, 210 Nm tork üretebilen otomobil 0'dan 100 km/s sürate 12.5 saniyede ulaşabiliyor. Maksimum süratse 130 km/s'te sınırlandırılmış. 36.8 kWh kapasiteli bataryalar 265 km menzil sunuyor.

Opel Corsa


Opel'den beklenen açıklama sonunda geldi. Alman markanın küçük hatcback modeli Corsa'nın yeni nesli bizlerle. Peugeot 208 temellerini kullanan otomobilin motor seçenekleri arasına bir de elektrikli ünite eklenmiş.


Çok şık bir görünüm sunan Corsa'nın ön bölümünde LED farlar ve ince uzun panjur dikkat çekiyor. LED sis farları ve geniş hava girişine sahip tamponla birlikte çift renkli gövde, spoiler ve Astra'yı andıran LED stoplar gözlerden kaçmıyor. Arka sis farı da tamponun ortasına eklenmiş.

İç mekanda Peugeot'dan alınan vites kolu dışında kardeşine benzemeyen araçta dijital gösterge paneli ve şık bir dokunmatik bilgi-eğlence ekranı bulunuyor. Direksiyon simidi ve havalandırma kumandalarıysa diğer Opel modellerinden tanıdık.


İlk defa elektrikli bir seçeneğe kavuşan Corsa'nın Corsa-e olarak adlandırılan bu versiyonunda 136 beygir güç, 260 Nm tork üretebilen bir motor kullanılmış. 0'dan 100 km/s sürate 8.1 saniyede ulaşabilen aracın 50 kWh kapasiteli pilleri 330 km menzil sunabiliyor.

Diğer motor seçenekleriyse yine 208'den tanıdık. 1.2 litre hacimli benzinli motor turbo besleme ve 3 silindire sahipken 1.5 litre hacimli turbo Diesel motor da aileye katılıyor.

Škoda Superb


Škoda'nın en büyük modeli Superb makyajlandı. Görünümünde büyük yenilikler sunulmayan otomobilin hem donanımı hem de kaputunun altında bazı güncellemelere gidilmiş.

Yenilenen ön bölümünde Matrix LED farlar, yeni tampon, sis farları ve genişletilmiş panjur gibi farklılıklar sunan aracın gövde renkleri ve jant seçeneklerinde de güncellemeler var. LED stopların arasına ince bir krom çıta çeken Škoda, bu bölümde marka logosu yerine ismini kullanmayı tercih etmiş.


Sportline donanımında farklı jantlar, çift egzoz çıkışı ve siyah renkli detaylar görülebilirken Scout'ta siyah plastik gövde korumaları ve yükseltilmiş süspansiyon sunuluyor. Her iki aracın da ön koltuklarında donanım isimleri işlenmiş.


Yeni tampon tasarımı nedeniyle 8 mm uzayan aracın iç mekanındaysa hacimsel bir değişiklik yok. Yenilikler arasında farklı döşeme ve trim seçenekleri, dijital gösterge paneli, daha büyük bilgi-eğlence ekranı ve birçok renk seçeneği olan ambiyans ışıklandırması bulunuyor.


Güvenlik anlamında da ilerlemeler kaydeden otomobilin donanımına acil durum frenleme sistemi, ani şerit değiştirme yardımcısı ve adaptif hız sabitleme sisteminin son sürümü eklenmiş.

Kaputu altında tanıdık motorlara yer verilen Superb'in artık bir de şarj edilebilir hibrit seçeneği bulunuyor. 1.4 litre hacimli, turbo beslemeli benzinli motorla eşleştirilen elektrik motoru toplamda 218 beygir güç, 400 Nm tork sunabiliyor. 13 kWh kapasiteli bataryalarsa 55 km menzil sunabiliyor.


Geriye kalan motorlarsa 1.5 ve 2 litre hacimli turbo benzinli ve 1.6 ile 2 litre hacimli Diesel üniteler. 120 ile 272 beygir arasında güç üretebilen motorlar, iki veya dört tekerlekten çekişli olarak alınabildiği gibi 6 ileri vitesli manuel veya 7 ileri vitesli DSG ile sipariş edilebiliyor. Hibrit araçtaysa 6 ileri vitesli otomatik şanzıman kullanılmış.

Land Rover Discovery Sport


Land Rover'ın yenilikleri devam ediyor. Kendisi tamamen yenilense de görünümü çok değişmeyen Evoque'un ardından şimdi de sıra, yepyeni bir görünüme kavuşsa da aslında makyaj geçiren Discovery Sport'a geldi.

Önden bakıldığında markanın yeni ön yüzüne kavuştuğu söylenebilecek modelde farklı ön panjur, tampon ve LED farlar görülebiliyor. Çapları 18 ile 21 inç arasında değişen jantlarda da yenilikler sunulurken arka tampon ve LED stopların şekilleri de yeni.


Çok daha kaliteli görünen bir iç mekana  kavuşan Discovery Sport bu bölümde yepyeni bir araçmış gibi duruyor. Kapı içleri yeniden tasarlanan araca dijital gösterge paneli ve yeni bir direksiyon simidi eklenirken orta konsol da dokunmatik ekranlardan oluşan bir panel haline gelmiş. Ayrıca vites topuzu da selektörün yerini almış.

7 kişilik oturma kapasitesi sunabilen aracın donanımında kameradan aldığı görüntüyü kullanabilen iç dikiz aynası, anahtar olarak kullanılabilen aktivite bilekliği, aracın alt kısmını gösterebilen kamera sistemi ve yedi farklı sürüş modu bulunuyor.


Motor seçenekleri tanıdık olan aracın 2 litre hacimli ünitelerinin tamamı turbo beslemeli. Benzinli seçenekler 200, 250 ve 300 beygir güce sahipken Diesel olanlar 150, 180 ve 240 beygir güce sahip. En düşük güçlü olan ünite önden çekiş ve manuel şanzımanla alınabilirken diğerlerinde dört tekerlekten çekiş sistemi, 48 Volt hafif hibrit sistem ve 9 ileri vitesli otomatik şanzıman standart olarak sunulacak.

20 Mayıs 2019 Pazartesi

BMW


BMW'nin farklı modellerine yeni motorları eklendi. Bazı modeller performanslı seçeneklere kavuşurken bazılarında giriş motor seçenekleri ve manuel şanzıman görülebiliyor.

M550i xDrive'a yeni nesil, 4.4 litre hacimli, çift turbo beslemeli V8 motorunu yerleştiren BMW, bu araçtan 530 beygir güç, 750 Nm tork alabilmiş. Bu sayede modelin 0-100 km/s depar süresi 4 saniye altına inmiş.

Aynı üniteyle donatılan X5 M50i ve X7 M50i seçenekleri yine aynı güç ve torku üretebilirken küçük kardeş 0'dan 100 km/s sürate 4.2 saniyede ulaşabiliyor. X7 içinse aynı işi yapmak 4.6 saniye sürüyor.


8 Serisi'ne 840i seçeneğini ekleyen Alman firma bu araçlarda 3 litre hacimli, turbo beslemeli, sıralı 6 silindirli motorunu kullanmaya başladı. Araçlar 340 beygir güç üretebiliyor.

X5 ailesinin giriş motoruysa 2 litre hacimli turbo Diesel ünite oldu. 231 beygir güç, 450 Nm tork üretebilen motor xDrive25d'de sunulacak. 6 silindirli, benzinli motoru kullanan hibrit seçenek xDrive45e ise 394 beygir gücüyle satışa sunuldu.

197 beygir güç üretebilen, 2 litre hacimli, turbo bezinli motor seçeneğine 6 ileri vitesli manuel şanzıman opsiyonu eklenen Z4 de aracın viteslerini kendisi değiştirmek isteyenlere iyi haber olarak tanıtıldı.

Focus ST Wagon


Ford'un pratik modelleri arasına bir de sportif seçenek eklendi. Veya madalyonun diğer yüzüne bakıp sportif Ford modellerinden bir tanesinin daha pratik hale geldiği söylenebilir. Her iki durumda da kazanan performanslı sürüşlerden hoşlananlar oluyor.


Hatchback seçenekleri Şubat ayında tanıtılan Focus ST'nin station wagon gövdeye sahip versiyonunda da tanıdık motor seçenekleri görev yapıyor. 2.3 litre hacimli benzinli motor, 280 beygir güç, 420 Nm tork üretebilirken 6 ileri manuel veya 7 ileri otomatik şanzımanlar seçenekler arasına eklenmiş. Aynı şanzıman ikilisiyle alınabilen 2 litre hacimli turbo Diesel motorsa 190 beygir güç, 400 Nm tork üretebiliyor.

Renault Mégane


İlk olarak Nissan modellerinde gördüğümüz 1.7 litre hacimli turbo Diesel motor, grubun diğer markalarından Renault'da da kendisine yer buldu. 1.6 litre hacimli ünitenin yerini alan motor şimdilik tek güç çıkışı sunuyor.

150 beygir güç, 340 Nm tork üretebilen motor 6 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzımanla eşleştirilmiş. Hatchback gövde ile 0'dan 100 km/s sürate 9.3 saniyede ulaşabilen aracın station wagon seçenekleriyse aynı işi 9.5 saniyede tamamlıyor. Maksimum süratse her ikisinde de 205 km/s.