18 Ağustos 2015 Salı

Land Rover Discovery Sport HSE Luxury


Son yıllarda Asya merkezli üreticiler tarafından satın alınıp inanılmaz çıkış yakalayan Avrupalı firmalar arasına katılanlardan birisi de Land Rover oldu. İngiliz firma, kardeş markası Jaguar ile birlikte Tata grubu bünyesine katıldıktan sonra yeni modellerin ardı arkası kesilmedi.

Tata grubu kontrolünde piyasaya çıkan ilk yeni model olan Range Rover Evoque, 2008 yılında tanıtılan LRX konseptine benzerliğiyle dikkatleri çekerken Freelander modelinin yerine geçen Discovery Sport'u da Discovery Vision konseptinden ayırmak için dikkatlice bakmak gerekiyor. Range Rover modellerinin daha kullanışlı versiyonları olmak gibi bir konuma oturtulan Discovery model ailesinin bu en yeni üyesi Evoque platformu üzerine geliştirilmiş. Seri üretim örnekleri geçtiğimiz yıl tanıtılan aracın testime konuk olan seçeneği benzinli motor ve 5 kişilik oturma kapasitesi sunan bir otomobil.


Dış Mekan


Land Rover ailesinin bir üyesi olduğunu hemen belli eden Discovery Sport, konseptinin sergilenmesinin üzerinden daha 6 ay geçmeden seri üretim örneklerine kavuşan bir otomobil. Evoque başta olmak üzere Range Rover modellerini andıran bir burun tasarımına sahip olan araçta ince yapılı petek ön panjur, şık LED gündüz aydınlatmalarına sahip xenon farlar, hem mat metal görünümlü hem de kromajlı ön tampon altı koruması, kaput üzerinde yer alan ve içerisinde hava yastığı barındıran plastik bölümle LED sis farları yer alıyor.

19 inç çaplı jantlar, çamurlukların üzerinde ve kapıların altında bulunan siyah renkli plastik korumalar, ön çamurluklar arkasına eklenen süslemeler, kalın tasarlanan C sütunu, karartılmış arka camlar ve küçük boyutlu anten yandan bakıldığında göze çarparken arkaya geçildiğinde spoiler, şeffaf yapılı LED stoplar, uç bölümü siyah renkli olan arka tampon, çift egzoz çıkışı, tampon üzerine eklenen ince sis farları ve kromajlı koruma dikkat çekiyor.

4.599 mm boya sahip olan aracın 2.069 mm genişliği heybetli bir duruş sağlarken yükseklik 1.724, aks mesafesiyse 2.741 mm olarak açıklanıyor. Arazide işe yarayan değerlerden yaklaşma açısı, 25, uzaqklaşma açısı 31 ve tepe açısı 21 dereceyken su geçiş derinliği 600 mm.


İç Mekan


Yaşam alanında Discovery Sport, Evoque'un yanında yerini aldığı Freelander modeline de göndermeler yapıyor. Dört kapısında da geniş sayılabilecek gözler barındıran aracın cam açma kumandaları camların bittiği nokyata yerleştirilirken sürücü kapısında bu bölümde yan ayna kumandaları da bulunuyor. Bütün kapı içlerinde şık görünen kaplamalar ve kapı kollarının yanında başarılı bir şekilde gizlenmiş tweeter bölümleri gözlemlenebilirken ön kapılarda koltuk hafıza ve merkezi kilit düğmeleri de bulunuyor.

Genel olarak köşeli hatlara sahip olan ön panelin orta bölümü deri döşenirken en solda elektrikli bagaj kapağı açma düğmesiyle şeritte kalma asistanı ve panel ışık şiddeti ayarları bulunuyor. Ortasında dijital bilgi ekranı yer alan gösterge paneli sade bir görünüm sunarken mat metalik süslemelere sahip, çok fonksiyonlu direksiyon simidi ağırbaşlı bir duruş sergilemiş. Aynı ağırbaşlılık bu bölüm arkasında kullanılan kalın kollarda da kendisini göstermiş.

Orta konsolun üzerinde dokunmatik bir bilgi ekranı ve motor çalıştırma düğmesi bulunurken daha aşağıda dikdörtgen havalandırma ızgaraları, ses ve havalandırma sistemi kontrolleri, ön koltuk ısıtma butonları, start/stop, ekonomi modu, arazi sürüş modları, yokuş iniş destek sistemi ve ESP gibi sistemlerin kumandaları görülebiliyor. Bu bölümün en altında kapaksız bir göz yer alıyor.

Oldukça düz yapılı olan vites konsolunda, motor çalıştırıldığında yerinden yükselen dairesel vites seçim düğmesi ve park freni kumandası dışında kayar kapak altına gizlenmiş bir çift bardaklık ve çakmak yer alırken ileri geri kaydırılabilen ön kol dayanağının altında bulunan büyük göz içerisine SD kart yuvası, 12 Volt soket, USB ve Aux girişleri yerleştirilmiş.

Arka koltuklar için düşünülen havalandırma ızgaraları B sütununa konumlandırılırken katlanabilir kol dayanağının üzerinde ince yapılı bir kapaklı göz ve bir çift bardaklık yer alıyor. Ön koltuklar arasında kalan bölümde arka koltuklar için çakmak, ince bir göz ve bir çift USB port bulunuyor.

Elektrikli olarak açılıp kapanabilen bagaj kapağının ardında 981 litre hacimli büyük bir bagaj sunan test otomobili 7 kişilik oturma kapasitesiyle sunulduğunda bagaj zemini altında yer alan stepne ortadan kalkıyor. Sırtlık açıları ayarlanıp ileri geri kaydırılabilen arka koltuklar bagaj içerisinde yer alan düğmeler sayesinde katlandıklarında yükleme hacmi 1.698 litreye ulaşıyor.


Konfor


Günümüzde özellikle SUV kategorisine dahil olan araçlarda yüksek konfor seviyesi arandığının farkında olan Land Rover, Discovery Sport'ta da konuya önem vermiş. 235/55-19 ölçülerinde seçilen lastikler ince yanaklara sahipmiş gibi görünse de ortalamadan yumuşak ayara sahip süspansiyon sistemi yol bozukluklarını iç mekana neredeyse hiç aktarmıyor.

Geniş oturma yüzeyine sahip olan koltuklar önde bel destek ayarlarına da sahip olduklarından uzun yolculuklar daha da konforlu geçiyor. Motor ve rüzgar sesi başarılı şekilde izole edilen aracın yol sesini neredeyse hiçbir süratte içeriye almamasıysa etkileyici. Bütün koltuklarında başarılı diz ve baş mesafeleri sunan Discovery Sport'un geniş yapısı sayesinde arka koltuklarda üç kişi bile konforlu şekilde yolculuk edebiliyor.

Konu arka koltuklardan açılmışken bu kısımda alçak bir şaft tüneli bulunması ve cam tavan ferahlık hissini artırırken bu koltukların ileri geri hareket edebilmesi diz mesafesini artırıyor. Şayet bagaj bölümü boşsa sırtlıkların da belli bir yere kadar yatırılabilmesi bu bölümü daha da konforlu kılıyor.

Konfor donanımı konusunda da çok az eksiği olan test aracında elektrikli cam ve yan aynalar, elektrokrom iç ayna, yol bilgisayarı, far yıkama sistemi, elektrikli, hafızalı ve ısıtmalı ön koltuklar, çift bölgeli tam otomatik havalandırma sistemi, panoramik cam tavan, deri döşeme, hız sınırlandırma sistemi, şeritte kalma yardımcısı, far ve yağmur sensörleri, navigasyon sistemi, ön ve arka park sensörleri, park yardımcısı, geri görüş kamerası, arka koltuk havalandırma kanalları, ileri geri kaydırılabilen ön kol dayanağı, üç USB ve bir Aux girişi, tek tuşla katlanabilen arka koltuklar, Bluetooth bağlantısı, elektrikli bagaj kapağı, ileri geri kaydırılıp sırtlıkları yatırılabilen arka koltuklar, çok fonksiyonlu deri direksiyon simidi, yokuş kalkış ve iniş yardımcısı, 11 hoparlörlü ses sistemi ve uzun far asistanı bulunuyordu.

Aracın en büyük konfor donanımlarından olan otomatik şanzımansa 9 ileri vitesli. Yumuşak kullanımda geçişleri neredeyse hissedilmeyen ünite spor modunda sert geçişleriyle dikkat çekiyor. Dairesel bir buton yardımıyla kumanda edilen şanzımanda vitesler direksiyon arkasında yer alan kulakçıklardan da değiştirilebiliyor.


Sürüş


Discovery Sport'un testime konuk olan seçeneği iki dünyayı başarılı şekilde birleştirmeyi başarmış. İnce tutulan yanakları sayesinde virajlarda, sert olmayan süspansiyon sisteminin neden olduğu salınımları azaltabilen lastikler dört tekerlekten çekiş sistemiyle birleşince asfaltta başarılı sayılabilecek bir yol tutuş elde edilmiş.

Yol tutuş başarılı olsa da aracın yüksek yapılı olduğu unutulmamalı. Ani ağırlık değişimlerinde hafifçe salınıma giren gövde alışık olmayanları tedirgin etse de zorlandığında başlayan önden kayma, güçlü motor ve dört tekerlekten çekiş sistemi sayesinde kolayca kontrol altına alınabiliyor. Sırtlık bölümlerinde başarılı yan destek sunan ön koltukların oturakları biraz daha yüksek destek sunabilirmiş.

Direksiyon sistemi çoğu elektrohidrolik ünite gibi çok hisli olmayan aracın yönlendirme konusunda bir sıkıntısı bulunmuyor. Spor ayarında motor devrini yüksek tutan şanzıman performansa büyük katkı sağlarken manuel değişime izin veren kulakçıklar da sürücü komutlarına çabuk cevap veriyor. Ayrıca frenler de aracın ağırlığıyla baş etmekte sorun yaşamıyor. Pedal strok başında biraz zayıf kalsa da arazi sürüşlerinde ve dur-kalk trafikte bu durum avantajlı bile oluyor.

Devir yükseldikçe sportif bir ses vermeye başlayan turbo beslemeye sahip 2 litre hacimli benzinli motor 240 beygir güç, 340 Nm tork üretebiliyor. 9 ileri vitesli otomatik şanzıman ve standart olarak sunulan dört tekerlekten çekiş sistemiyle 0'dan 100 km/s sürate 8.2 saniyede ulaşabilen otomobilin maksimum sürati 199 km/s olarak açıklanıyor.

1.744 kg boş ağırlığa sahip olan bir araç için çok dinamik bir karakter çizen Discovery Sport bunun karşılığını benzin istasyonunda alıyor. Otoyol süratlerinde yapılan sabit hızlı sürüşlerde bile tüketim ortalamasını 8 litre/100 km'nin altına indirmekte zorluk çekilirken test ortalaması 11.2 litre/100 km olarak gerçekleşti.


Fiyat/Donanım


Discovery Sport'un fiyatı, SE donanım paketi ve 150 beygir güç üretebilen 2 litre hacimli turbo Diesel motorla 86.166 Euro seviyesinden başlıyor. Aynı motorun 180 beygir güç üretebilen seçeneği 94.255 Euro'dan başlayan fiyatlarla sunulurken benzinli motoru aynı donanımla almak isteyenler fiyat farkı ödemiyor. Teste katılan benzinli motor ve HSE Luxury paketine sahip otomobilse 104.344 Euro başlangıç fiyatına sahip.

Zengin standart donanımında elektrikli cam ve yan aynalar, elektrokrom iç ayna, yol bilgisayarı, far yıkama sistemi, elektrikli, hafızalı ve ısıtmalı ön koltuklar, çift bölgeli tam otomatik havalandırma sistemi, panoramik cam tavan, deri döşeme, hız sınırlandırma sistemi, şeritte kalma yardımcısı, far ve yağmur sensörleri, navigasyon sistemi, ön ve arka park sensörleri, park yardımcısı, geri görüş kamerası, arka koltuk havalandırma kanalları, ileri geri kaydırılabilen ön kol dayanağı, üç USB ve bir Aux girişi, tek tuşla katlanabilen arka koltuklar, Bluetooth bağlantısı, elektrikli bagaj kapağı, ileri geri kaydırılıp sırtlıkları yatırılabilen arka koltuklar, çok fonksiyonlu deri direksiyon simidi, yokuş kalkış ve iniş yardımcısı, ön, yan, perde havayastıkları, sürücü diz ve yaya hava yastıkları, xenon farlar, LED iç mekan aydınlatması, rengi değiştirilebilen ambiyans ışıklandırması, 11 hoparlörlü ses sistemi, 19 inç çaplı jantlar ve uzun far asistanı bulunan test aracı üzerindeki tek opsiyon 1.400 Euro (+Vergiler) karşılığında sunulan metalik turuncu gövde rengi.


Sonuç


Son on yılda hızla büyüyen SUV pazarı Land Rover'a yaradı. Uzmanlığı bu tip araçlar olan marka Tata grubunun kontrolüne girdikten sonra sahip olduğu büyük kapitalle cesur tasarımları hayata geçirmekte güçlük çekmedi. Artık iyice yaşlanan Freelander'ın yerini alan Discovery Sport bu gelişimin en büyük örnekleri arasında gösterilebilir.

Gerek zengin donanımı gerekse sessiz iç mekanıyla dikkat çekici bir araç olan Discovery Sport, Land Rover'ın arazideki başarısını asfalta taşımayı başarıyor. Freelander'dan daha başarılı bir iç mekan hacmi ve kalitesi sunan modelin performansı da boyutlarından beklemediğim kadar başarılıydı. Aracın boyutlarıyla paralel ilerleyen noktalarsa fiyat ve yakıt tüketimi ki bu ikiliyi çok önemsemeyen potansiyel müşteriler için düşünülecek en başarılı modellerden birisi Discovery Sport.


Fotoğraflar


Test sırasında çektiğim fotoğraflara buradan ulaşabilirsiniz.

5 yorum:

  1. helal parayla türkiyede bu araba alinamaz. almanyada 32000 euro türkiyede 82000.

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. Değerli kardeşim Adsız attığın yorumu okudum vücudumun tesisi umumiyesine fevkalade tesirle dokundu. Hele ki o kalıplaşmış "Helal parayla alınmaz" dizeleri beni en derinden yaraladı. Sana hak veriyorum hatta kendimde aynı nakaratları kendime soruyorum "Bu insanlar bu paraları nerden buluyorlar alıyorlar bu arabaları ?" diye hatta bir başka kalıp cümle olan "Kızılaydan dağıtılıyor galiba" diyorum . Yaşamı sorguluyorum . Ben daha bayii dışında bmwye binmemişken f30la 100bini 150bini devirenleri görüyorum . Lakin kardeşim kalbim bunları desede bana beynim o insanların hepsine haram para kazanan insan yaftası yapıştırma diyor ... Şimdilik benden bu kadar görüşmek üzere ... See you ...

      Sil
    2. Birileri çok fena götürürken birileri de soğan ekmek yiyip şükür çekiyor.

      Sil
    3. valla ben o yaftayı yapıştırırım arkadaş hemde ulu orta , zoruna giden varsa gizlediği bir şey vardır biraz eşele çıkar ortaya , helal parayı kazanıp her tarafı plastik , kasisten geçmeden bile trim sesi gelen aslında 15 -20 k euroluk arabaya 90 k - 100 k euro gözünü kırpmadan vermek için bayiye koşarak gidiyorsan demek ki kolay kazanıyorsundur ki bu ülkede asgari ücret 1000 tl ve bu parayı çalışan nüfüsun %43 alıp geçinmeye çalışıyorsa o yüzden ben o yaftayı yapıştırırım

      Sil