14 Kasım 2009 Cumartesi

ATT BMW 335i Cabriolet


İşte bir önceki nesil BMW M3'ten daha güçlü bir 335i modeli. Almanya merkezli modifikasyon şirketi ATT (Auto Technik + Tuning) tarafından geliştirilen otomobil güncel M3 modelinin ardından en güçlü model.

Dışarıdan bakınca 20 inç çaplı jantları dışında dikkat çeken bir değişikliği bulunmayan otomobilin iki adet turbo beslemeye sahip 3 litre hacimli motoru için iki modifikasyon seviyesi sunulmakta. İlk seviyede aracın motor gücü 345 beygire, torkuysa 481 Nm'ye çıkarılırken ikinci seviye modifikasyonda güç 362 beygire, torksa 526 Nm'ye ulaşıyor.

İlk seviye modifikasyon için istenen bedel 2355 Euro olarak açıklanırken ikinci seviye için 4130 Euro isteniyor. Michelin Pilot Sport 2 lastiklerle beraber satılan 20 inç çaplı jantlar içinse 3475 Euro ödemek gerekiyor.

13 Kasım 2009 Cuma

Bufori CS


Malezya merkezli otomobil üreticisi Bufori 2010 yılında yeni bir coupé üretmeye başlayacağını açıkladı.

Turbo beslemeye sahip 2 litre hacimli bir motorla donatılacağı açıklanan otomobilin gövdesi karbon fiber ve kevlar gibi hafif malzemelerden üretilecek. BMS R1 adında bir yarış versiyonuna sahip olacak olan otomobilde ayarlanabilir süspansiyon sistemi standart donanımda sunulacak.

Buick Regal


Hayır, gözleriniz sizi yanıltmıyor. Opel Insignia olarak bildiğimiz otomobilin üzerinde Buick logoları var.

GM'in yeniden yapılanmasının bir parçası olarak Buick'i "yaşlı insan otomobili" imajından sıyırmaya yarayacak olan otomobil olarak Regal seçilmiş.

Avrupa pazarında da sunulan 2 litre hacimli, turbo beslemeye sahip motoru 220 beygir güç, 350 Nm tork üretebilirken A.B.D. (ve Çin) pazarına özel 2.4 litre hacimli motoru 182 beygir güç, 233 Nm tork üretebilmekte.

Avrupa'da satılan Opel modellerinden farklı olarak XM uydu radyosu ve OnStar yardım sistemi gibi standart donanımlar sunan otomobil sadece 6 ileri vitesli otomatik şanzımanla alınabiliyor.

Bu arada ilginç olan bir nokta da otomobilin Almanya'da üretilecek olması. Astra'nın A.B.D. pazarına Saturn markasıyla girişinde satışları baltalayan Euro/Dolar paritesinin yüksek değeri bakalım bu sefer satışları nasıl etkileyecek.

Peugeot RCZ Black Yearling


Fransız üretici Peugeot, RCZ modelinin hibrit versiyonunun ardından İspanya pazarına özel sınırlı üretim bir modelini tanıttı.

Sadece matlaştırılmış siyah renkte üretilecek olan seride turbo beslemeye sahip 1.6 litre hacimli motorun 156 beygir güç üreten versiyonu 6 ileri vitesli manüel şanzımanla birlikte sunulacak.

19 inç çaplı jantları da koyu renkli olan otomobilin standart donanımında navigasyon sistemi, ısıtmalı ve elektrikli deri koltuklar, direksiyonel Bi-Xenon farlar ile ön ve arka park yardımcı sistemleri bulunuyor.

Sadece 75 örneği üretilecek olan otomobile 33000 Euro fiyat biçilmiş.

APP Nissan 370Z


İşte yol tutuş ve duruş güvenliği geliştirilmiş bir Nissan 370Z modeli.

3.7 litre hacimli v6 motor modifikasyon için iyi bir temel oluştursa da APP (Advanced Performance Parts) Europe bu üniteye dokunmamış. Bunun yerine otomobili yeni bir egzoz sistemi ile donatan mühendisler 20 inç çaplı jantlarla otomobilin görünüşünü daha da sportifleştirmişler.

Yeni süspansiyon sistemi aracın yerden yüksekliğini 30 mm alçaltırken yeni fren sisteminde önde 380, arkada 355 mm çaplı diskler kullanılıyor. Bu disklerin yanında ön aksta 6, arkadaysa 4 pistonlu kaliperler standart donanımda.

12 Kasım 2009 Perşembe

TECHART Porsche 911 Carrera 4S


Porsche modelleri üzerinde yaptığı modifikasyon çalışmalarıyla tanınan Alman firması TECHART 911 Carrera S ve 4S temelleri üzerine geliştirdiği performans paketini tanıttı.

Dışarıdan bakıldığında sadeliğini korumayı başardığı görünen otomobilde alt kısmına splitter eklenen ön tampon, tasarımı değişen marşpiyeler, yeniden tasarlanan arka tampon alt kısmı ve daha büyük bir arka spoiler dikkat çeken detaylar.

19 ve 20 inç çaplı jantlarla sunulan otomobilde kullanılan Vario Plus adlı süspansiyon sistemi otomobilin yüksekliğini 60 km/s sürate kadar 60 mm artırabiliyor.

Özel bir valfle ses seviyesi değiştirilebilen egzoz sistemiyle de donatılan otomobilin 3.8 litre hacimli boxer motoru 420 beygir güç üretebilmekte.

MTM Audi TT-RS


Audi TT serisinin en güçlü versiyonu için de modifikasyon uygulamaları gün yüzüne çıkıyor. AVUS'un 460 beygir gücündeki canavarının ardından MTM de bu araç üzerinde yaptığı çalışmalar sonrasında ortaya çıkan modelini tanıttı.

Dış görünüşünde büyük değişiklikler yapılmamış olan otomobilin süspansiyon sistemi yenilenirken fren sistemi de güçlendirilmiş. 19 veya 20 inç çaplı jantlarla donatılabilen otomobilde görev yapan frenler 8 pistonlu kaliperlere ve 380 mm çapında disklere sahip.

Egzoz sistemi modifikasyonu ile birlikte 410, 415 ve 430 beygir güç üretebilen 3 versiyon sunan MTM en güçlü versiyonun maksimum tork değerini 560 Nm olarak açıkladı. Bu otomobil 0'dan 100 km/s sürate 4.2 saniyede ulaşırken maksimum sürati 297 km/s'i buluyor.

11 Kasım 2009 Çarşamba

Zenvo ST1



Türk malı Onuk ve İngiliz Arash'ın ardından sizlere tanıtmak istediğim bir başka küçük otomobil üreticisi olan Zenvo'nun ST1 modeli.

Danimarkalı üreticinin ürün gamında bulunan tek otomobil olan ST1 köşeli tasarımıyla öne çıkan bir süperspor otomobil.

Yükseklik ve sertliği ayarlanabilen bir süspansiyon sistemine sahip olan otomobilin fren sisteminde 6 pistonlu kaliperlerle önde 380, arkada 355 mm çaplı diskler görev yapmakta. 394 mm çaplı seramik diskler ve 8 pistonlu kaliperlerse opsiyonel donanım olarak sunuluyorlar.

Önde 19, arkadaysa 20 inç çaplı alaşım jantları standart donanımında sunan araç istenirse karbon jantlarla da alınabiliyor.

Motor olarak hem turbo hem de kompresör beslemeyle donatılmış 7 litre hacimli bir v8 kullanan otomobil 1104 beygir güç, 1430 Nm tork üretebiliyor. 1376 kg boş ağırlığa sahip olan araç 6 ileri vitesli manüel şanzımanıyla 0'dan 100 km/s sürate 3 saniyede ulaşabiliyor. Otomobilin maksimum süratiyse 375 km/s'te sınırlandırılmış.

Yılda sadece 15 adet üretilecek olan aracın A.B.D. gibi otomobillere düşük vergi uygulayan bir ülkede bile 1.225.000 Dolar seviyesinden başlayan fiyatlarla satılıyor olması düşündürücü.

10 Kasım 2009 Salı

Arash AF-10


İşte İngiltere'den bir süperspor otomobil daha: Arash AF-10.

İran asıllı İngiliz Arash Farboud tarafından kurulduktan sonra el değiştiren firma, planları arasında bulunan AF-10 üretimini 2006 yılından beri erteliyordu.

Yolcu kabininin dıştan görünüşü Ferrari Enzo'nun bir benzeri olsa da aracın geri kalanı Enzo'dan çok daha köşeli bir tasarıma sahip.

Chevrolet Corvette Z06 modelinde de kullanılan 7 litre hacimli v8 motora sahip olan otomobil 530 beygir güce ve 6 ileri vitesli manüel şanzımana sahip.

Sadece 70 adet örneği üretilmesi planlanan araç için 320000 Sterlin istenmekte.

Otomobilin gücünü yeterli bulmayanlar için AF-10S adında bir versiyon daha sunulacak. Aynı motorun kompresör beslemeli versiyonuna sahip olacak olan araç 820 beygir güç, 750 Nm tork üretebilecek.

Bununla da tatmin olmayan müşteriler içinse gücü 1000 beygir civarında olan bir modelin üretilmesi planlanıyor.

Lumma CLR 700 GT


9ff ve speedART'ın ardından Lumma Design da Porsche Panamera Turbo bazlı aracını tanıttı.

Genişletilmiş iz mesafesine uygun olarak eni artırılan otomobilde bulunan çamurluk ekleri standart modele oranla çok daha güçlü bir görünüm sunmakta. Hem ön hem de arka tamponu yenilenen aracın ön tamponunun altına karbon fiber splitter eklenirken arka tamponun altında yine aynı malzemeden üretilen bir difüzör uygun görülmüş. Ön ve arka çamurluklarının arkasında bulunan havalandırma kanalları dikkat çekici görünüme katkıda bulunurken karbon fiberden üretilen motor kaputu aracın hafifletilmesinde önemli rol oynuyor.

Tamamı elde üretilmiş olan dört çıkışlı egzoz sistemi paslanmaz çelikten üretilen aracın 22 in çaplı jantlarını saran ince yanaklı lastikleri ve arkaya eklenen karbon fiber spoiler yol tutuşu iyileştirme görevini üstleniyorlar.

Çift turbo beslemeye sahip v8 motoru 700 beygir güç üretebilen otomobilin yenilenen süspansiyon sistemiyle birlikte yerden yüksekliği 35 mm azalmış.

Lumma CLR 730 RS


Alman modifikasyon firması Lumma Design BMW M5 temelli modellerine bir yenisini ekledi: CLR730 RS.

Karbon fiber gövde kiti paketinde ön ve arka tamponlar için ek alt kısımlar, marşpiyeler, motor kaputu, bagaj kapağı ve çamurluk genişletme parçaları bulunuyor.

Yenilenen süspansiyon sistemiyle birlikte yerden yüksekliği 45 mm azalan otomobilin jantları 21 inç çapında. Egzoz sistemi de yenilenen aracın arkasında artık iki adet büyük egzoz çıkışı bulunmakta.

Çift kompresör beslemeyle donatılan 5 litre hacimli v10 motoru 730 beygir güç üretebilen otomobil 0'dan 100 km/s sürate 4.2 saniyede ulaşırken 0-200 km/s deparı 10 saniye sürmekte. 0'dan 300 km/s'e 29.5 saniyede ulaşabilen aracın maksimum sürati 367.4 km/s.

Bu kadar güçlü bir otomobili durdurabilmenin zor olduğunun farkında olan Lumma Design fren sistemini de yenilemiş. Ön aksta 405 mm çaplı diskler ve 6 pistonlu kaliperlerin görev yaptığı sistemde arka aksta 380 mm çaplı diskler ve 4 pistonlu kaliperler bulunuyor.

Citroën C-ZERO


İşte Mitsubishi i-MIEV'in Citroën markalı ikizi.

3.48 metre uzunluğa sahip olan 4 kişilik otomobil 2.55 metre aks mesafesine ve 166 litre hacimli bir bagaja sahip.

3000-6000 d/d arasında 64 beygir güç üretebilen elektrik motoru 0-2000 d/d aralığında 180 Nm tork üretirken bu güç arka aksa aktarılmakta.

Maksimum sürati 130 km/s olan otomobilin 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 15 saniye alırken 60-90 km/s ara hızlanma 6 saniyede tamamlanmakta.

16 kWs kapasiteli pilleri 220 Voltluk soketten 6 saatte şarj edilebilirken 400 Voltla 30 dakikada %80 şarj mümkün. Aracın ortalama menziliyse 130 km olarak açıklandı.

Onuk Sazan


Artık Türkiye'nin de bir süperspor otomobili var!

Ekber Onuk tarafından kurulan şirket, kurucusunun trafik kazasında kaybettiği oğlu Kaan'ın projesini devam ettirerek Sazan'ı yaratmış. Araç ismini Kaan'ın takma adından almakta.

Etkileyici bir görünüme sahip olan otomobilin Nissan'dan alınan v6 motoru turbo besleme yardımıyla 450 beygir civarında bir güce ulaşabilmiş. Yaklaşık 910 kg ağırlığında olan otomobilin fiyatının 300000 Dolar civarında olacağı söyleniyor.

Volvo S60


Volvo, merakla beklenen S60 modelinin ilk fotoğraflarını basına dağıttı.

Uzun burun tasarımı ve oldukça kısa tutulmuş bagaj kısmı ile dikkat çeken otomobilin tasarımı geçen sene tanıtılan konsept modeline çok benziyor.

Aracın resmi tanıtımı 2010 Cenevre otomobil fuarında olacak.

9 Kasım 2009 Pazartesi

speedART PS9


9ff'in Panamera Turbo modellerinin ardından yine bir Alman firması speedART Porsche Panamera Turbo temelli serisi PS9'u tanıttı.

Splitter ile donatılmış yeni bir ön tampon, yeni tasarım marşpiyeler, 22 inç çaplı jantlar, bir adedi tavanda, bir adedi de bagaj kapağında toplam iki spoiler, altında difüzör bulunan arka tampon ve hava yarıkları açılmış yeni bir motor kaputu aracın dışarıdan görülebilecek olan yenilikleri.

İç mekana geçildiğinde karbon fiber aksam, ahşap, alüminyum veya karbon fiber dolgulu vites değiştirme kulakçıkları, renkli dikişler, özel halı kaplama ve değişik renklerde sunulan göstergeler dikkat çeken detaylar.

Fren ve egzoz sistemi de tamamen yenilenen aracın egzoz sisteminde iki değişik ses ayarı bulunuyor.

9ff'in Panamera Turbo modellerinde olduğu gibi 550, 600 ve 650 beygir güç üretebilen versiyonlara sahip olan aracın en güçlü versiyonu 890 Nm tork sunuyor. 0'dan 100 km/s sürate 3.5 saniyede ulaştığı açıklanan otomobilin maksimum sürati 325 km/s'in üzerinde.

9ff Panamera Turbo


İşte Alman modifikasyon firması 9ff tarafından hazırlanan Porsche Panamera Turbo modeli.

Yenilenen ön tampon, tampon altı splitter, 22 inç çaplı jantlar, arka tampon altı difüzör ve yenilenen marşpiyeler aracın dış görünümünü değiştirirken iç mekanda kişiye özel renk ve desenlerde deri döşeme opsiyonu sunuluyor.

Panamera Turbo temelli araçlar için 3 adet modifikasyon kiti sunuluyor. PT-55 adındaki kit yeni hava filtreleri, yeniden programlanan elektronik kontrol ünitesi ve yeni bir motor üst kapağını içeriyor ve çift turbo beslemeye sahip 4.8 litre hacimli v8 motorun gücünü 550 beygire, torkunuysa 760 Nm'ye çıkarıyor.

PT-60 adındaki kit PT-55'e ek olarak katalitik konvertörlerle birlikte yenilenen bir egzoz sistemini kapsıyor. Bu kitle motor 600 beygir güç, 800 Nm tork üretebiliyor.

PT-65 isimli kitse ekstra olarak yeni turbo beslemeler ve üzerinde hava yarıkları bulunan yeni bir motor kaputunu kapsıyor. Bu kitle birlikte motorun gücü 650 beygire çıkarken maksimum tork değeri 850 Nm'yi buluyor.

Dacia Logan MCV Hi-Flex


Dacia, Logan MCV modelinin biyoetanolle çalışan versiyonunu tanıttı.

Avrupa'da 90 beygir güç üretebilen 1.6 litre hacimli motorun yerini alan 105 beygir gücündeki motor aynı zamanda 148 Nm tork üretebilmekte.

Yerini aldığı modelle aynı fiyattan satılan araç standart olarak 5 kişilik olsa da 600 Euro farkla arkaya iki kişilik koltuk eklenebiliyor.

0'dan 100 km/s sürate 11.8 saniyede ulaşabilen aracın maksimum sürati 174 km/s. 100 km mesafede ortalama 7.5 litre E85 yakan otomobilin CO2 salınım miktarı, yerini aldığı kardeşininkinden %40 daha düşük.

Alfa Romeo MiTo


Alfa Romeo, MiTo modelinin Diesel motora sahip olan giriş versiyonunu modifiye etti.

1.25 litre hacimli tubo Diesel motor artık 95 beygir güç üretebilirken donanıma eklenen Start&Stop sistemi yakıt tüketimine olumlu etki etmekte.

Şehir içinde, 100 km mesafede ortalama 5.5 litre mazot yakan otomobilin kilometre başına yaptığı CO2 salınımı 112 gram.

Maksimum sürati 180 km/s olarak açıklanan otomobilin 0'dan 100 km/s sürate ulaşmasıysa 11.6 saniye sürüyor.

Autodelta Brera S 3.2 Compressore


İşte Alfa Romeo İngiltere'nin Prodrive ile ortaklaşa geliştirdiği Brera S modeli. 159 J4 3.2 C modeliyle birlikte tanıtılan araç sade görünümünden beklenmeyecek kadar sportif.

Dış görünüşünde değişiklik yapılmamış olan otomobilin teknik özelliklerine bakıldığında durumun tam ters şekilde geliştiği görülüyor.

Öncelikle çekiş sistemine el atan ortaklar aracın standart donanımında sunulan dört tekerlekten çekiş sistemini iptal edip önden çekişli bir otomobil yaratmışlar. Yüksek güçle boğuşacak olan ön aksta yaşanabilecek çekiş sorunlarını en aza indirmek için limitli kaymalı diferansiyelle donatılan aracın ağırlığında 100 kg'lık bir düşüş olmuş.

En önemli modifikasyon çalışmasıysa şüphesiz otomobilin motor kaputu altında yapılmış. Kompresör beslemeyle donatılan 3.2 litre hacimli v6 motor 352 beygir güç, 435 Nm tork üretebilmekte.

8 Kasım 2009 Pazar

Audi TT


Audi, 100. yaşını kutlama etkinlikleri kapsamında Japonya pazarı için sınırlı üretim bir TT modeli tanıttı.

100 adet örneği üretilecek olan ve sadece coupé seçeneği bulunan otomobil, versiyona özel iki renk seçeneğiyle alınabilecek. İlk seçenek resimde de görülen gece mavisiyken ikincisi turuncu.

Temel olarak S-Line donanımlı bir 2.0 TFSI Quattro olan otomobilde 19 inç çaplı jantlar standart olarak sunulmakta.

İç kısmında siyah üzerine beyaz desenli deri döşemeler dikkat çekerken çeşitli yerlerde karbon fiber parçalar kullanılmış.