19 Kasım 2022 Cumartesi

Subaru Impreza


Subaru, Impreza'nın 6. nesil modellerini tanıttı. Eskisinden çok da farklı görünmeyen aracın korumaları kaldırılmış bir XV olduğunu söylemek mümkün. Yeni nesille birlikte manuel şanzıman ve sedan gövde tipi de ürün gamından çıktı.

İncelen LED farlar ve panjur haricinde tasarımı yumuşatılmış tamponla da öne çıkan otomobilde 18 inç çaplı jantlar ve derin bir karakter çizgisi bulunuyor. Arka bölümdeyse spoiler, parantez biçimli stoplar ve daha agresif görünümlü tampon gözlerden kaçmıyor.

İç mekanı XV'den aynen alınan otomobil önceki nesil Impreza'ya göre de büyük değişiklikler sunmuyor. Analog gösterge paneli ve üç kollu direksiyon simidi korunurken orta konsolun tamamı dokunmatik ekrana dönüşmüş.

İlk olarak büyük hacimli ve atmosfeik emişli motorları tanıtılmış olan otomobilin dört silindirli Boxer motorları 2 ve 2.5 litre hacimli. İlk motor 154 beygir güç, 197 Nm tork üretebilirken ikincisi 185 beygir güç, 241 Nm tork sunuyor. Dört tekerlekten çekiş sistemi ve sürekli değişken oranlı otomatik şanzıman da (CVT) standart donanımda.

18 Kasım 2022 Cuma

Toyota bZ Compact SUV


Toyota'nın şık tasarımlı modellerinin ardı arkası kesilmiyor. bZ ailesiyle dinamik görünümlü elektrikli otomobiller tanıtmaya başlayan Japon üretici bu ailenin yakın gelecekte aramıza katılacak seçeneğini de bir konsept olarak sergiledi. Teknik verilerse henüz paylaşılmadı.

Sivri burun yapısı ve köşeli hatlarıyla sportif bir burun kısmına sahip olan aracın ince yapılı LED stopları bulunuyor. Tamponların alt kısmı, çamurluklar ve kapıların alt bölümleri gibi siyah renkli. Önde hemzemin, arkadaysa gizli kapı kolları bulunan otomobil bu özelliğiyle yeni nesil C-HR'ı da haber veriyor olabilir.

Tavanı da kontrast renkli olan otomobilin arkasında çift uzantılı spoiler, 3. fren lambası entegre edilmiş anten, ince uzun LED stoplar ve az çıkıntı yapan tampon görülebiliyor. Tamponun alt bölümünde difüzör çıkışı ve dik yerleşime sahip sis farı görülebiliyor.

Sade yapılı iç mekanda neredeyse dikdörtgen biçimli direksiyon simidi, dijital gösterge paneli ve alt kısmı kıvrımlı dokunmatik ekran ve farklı tasarımlı bir vites konsolu yer alan konseptte yere sabitlenmiş bir gaz pedalı ve cam tavan bulunuyor. Dikiz aynasının tasarımı da ilginç.

Porsche 911 Dakar


Porsche, başarılı yarış tarihinden bir başka sayfayı tekrardan açıyor. Uzun süredir prototipleri casus fotoğrafçılar tarafından görüntülenen yükseltilmiş 911 sonunda 911 Dakar ismiyle tanıtıldı. 2.500 örneği üretilecek olan aracın temellerinde bir Carrera 4 GTS yatıyor.

Alt kısmında koruma ve üzerinde kırmızı renkli çeki demiri bulunan ön tamponun büyük bölümü siyah renkli olan aracın bagaj kapağında hava çıkışları yer alıyor. Çamurluk ve kapı altlarında siyah renkli korumalar kullanılırken çift renkli jantlar önde 19, arkada 20 inç çaplı. Arkada sabit spoiler ve yine büyük bölümü siyah renkli tampona sahip olan 911 Dakar'ın tampon metal korumasında hava çıkışları açılmış. Ayrıca bu bölümde de bir çeki kancası bulunuyor.

Standart 911'e göre 50 mm yükselen otomobil arazi sürüşlerinde 30 mm daha yükseltilebiliyor. Bu mod 170 km/s'e kadar kullanılabiliyor. Rally Design paketiyle 1984 yılında Paris-Dakar'ı kazanan 911'in grafiklerine kavuşan aracın yanında Rothmans yerine Roughroads yazıyor. Beyaz renkli jantlar ve 0'dan 99'a kadar alınabilen yarış numarası da paket dahilinde.

Işıklandırmalı port bagaj gibi opsiyonlara da sahip olan otomobilin açık mavi rengi de Dakar'a özel. İç mekandaysa arka koltukların bulunmadığı ve ön koltukların da sabit sırtlıklı karbon fiber üniteler olduğu görülebiliyor. 911 Dakar armaları haricinde arka bölümde takla kafesi standart olarak geliyor. Daha ince arka cam ve karbon fiber kaput gibi donanımlara da sahip olan otomobilin ağırlığı bu sayede 1.611 kg'da tutulabilmiş.

Arkada yer alan 3 litre hacimli, 6 silindirli Boxer motor çift turbo besleme yardımıyla 480 beygir güç, 570 Nm tork üretebiliyor. Dört tekerlekten çekiş sistemi ve 8 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzıman ve yönlendirilebilir arka aks standart donanımda. 0'dan 100 km/s sürate 3.4 saniyede ulaşabilen otomobil, arazi lastikleri nedeniyle 240 km/s'te sınırlandırılmış bir maksimum sürate sahip.

Drako Dragon


Drako, GTE'nin ardından elektrikli hiper SUV modelini de duyurdu. Araç için siparişleri almaya da başlayan üretici, içten yanmalı motora sahip üreticilerin tasarımlarını hiper otomobil performansıyla birleştirmeyi başarmış.

5.055 mm boya, 2.057 mm genişliğe ve 1.600 mm yüksekliğe sahip olan otomobilin ön bölümünde ilginç tasarımlı LED farlar haricinde küçük bir hava girişi ve büyük hava geçişi yer alıyor. 23 inç çaplı jantlar ve ince tutulmuş çamurluk korumaları, yan aynalar yerine gelen kameralar ve ön çamurluk arkasındaki hava çıkışları yan görünümün öne çıkan detayları.

Koyu renkli tavan ve tavan raylarının haricinde yatık bagaj kapağı, kapağa taşan LED stoplar, çıkıntı yapmayan tampon ve bu tampon üzerinde görülebilen hava çıkışları dinamik yapıyı pekiştiriyor. Bagaj kapağının üst kısmında da ince bir spoiler var.

Yüksekliği ayarlanabilen süspansiyon sistemi sayesinde yerden yüksekliği 315 mm'ye kadar ulaşabilen SUV, fren sistemiyle de dikkat çekiyor. Önde 420, arkadaysa 410 mm çaplı karbon seramik diskler 10 ve 6 pistonlu kaliperlerle kontrol ediliyor.

Yukarıya doğru açılan kapılardan geçilen iç mekan bir taraftan yüksek yan destekli koltuklar, metal pedallar ve hem üst hem de alt kısmı düzleştirilmiş direksiyon simidi gibi dinamik detaylar yer alırken diğer taraftan dijital gösterge paneli, yan kamera görüntülerini ileten küçük ekranlar, 17.1 inç büyüklüğünde dokunmatik ekran ve arka koltuklar için dev tabletler modernliği yansıtıyor.

2.254 kg ağırlığa sahip olan otomobilin elektrik motorları toplamda 2.000 beygirin üzerinde güç üretebildiklerinden 0-100 km/s depar 2 saniye sürüyor. Maksimum sürati 320 km/s'in üzerinde olan aracın henüz batarya bilgileri paylaşılmamış olsa da menzilin 680 km civarında olacağı belirtilmekte. Üstelik bu üniteler 500 kW şarj destekliyor.

16 Kasım 2022 Çarşamba

Toyota Prius


Otomotivde ilginç şeyler olmaya başladı. Bir süredir ilgi çekici sportif modellerle karşımıza çıkan Toyota şimdi de düşük yakıt tüketim değerleriyle ünlenen Prius'a inanılmaz bir tasarım kazandırdı. Otomobilin iç mekanı da modern bir görünüm sunuyor.

Kaput ve ön camı aynı açıya sahip olan otomobilin sivri burun yapısı ve parantez biçimli LED farları dinamik bir görünüm sunuyor. Hava girişlerini tamponun altına alan Toyota 19 inç çaplı jantları standart donanıma dahil etmiş.

Cam tavan ve siyah renkli aynaların haricinde agresif bir karakter çizgisine saship olan Prius'un arka kapı kolları da gizlenmiş. Siyah renkli çamurluk korumaları, çıkıntı yapmayan arka tampon, ince yapılı spoiler ve bagaj kapağı boyunca uzanan LED stoplar da şık görünümü pekiştiriyor.

İç mekanı modern ve tanıdık parçalara sahip olan otomobil bZ4X'ten alınan dijital gösterge paneli ve direksiyon simidine sahip. Dokunmatik ekran da bu otomobilden tanıdık olsa da havalandırma kumandaları Prius'a özel.

Güçleri 223 beygire kadar çıkabilen 1.8 ve 2 litre hacimli, benzinli motora sahip hibrit versiyonları bulunacak otomobilin ilerleyen yıllarda farklı motor seçenekleri de sunulacak. Dört tekerlekten çekişli olarak da alınabilen Prius'un solar panelli versiyonları senede araca teorik olarak 1.250 km'ye kadar menzil kazandırabilecek.