18 Kasım 2022 Cuma

Porsche 911 Dakar


Porsche, başarılı yarış tarihinden bir başka sayfayı tekrardan açıyor. Uzun süredir prototipleri casus fotoğrafçılar tarafından görüntülenen yükseltilmiş 911 sonunda 911 Dakar ismiyle tanıtıldı. 2.500 örneği üretilecek olan aracın temellerinde bir Carrera 4 GTS yatıyor.

Alt kısmında koruma ve üzerinde kırmızı renkli çeki demiri bulunan ön tamponun büyük bölümü siyah renkli olan aracın bagaj kapağında hava çıkışları yer alıyor. Çamurluk ve kapı altlarında siyah renkli korumalar kullanılırken çift renkli jantlar önde 19, arkada 20 inç çaplı. Arkada sabit spoiler ve yine büyük bölümü siyah renkli tampona sahip olan 911 Dakar'ın tampon metal korumasında hava çıkışları açılmış. Ayrıca bu bölümde de bir çeki kancası bulunuyor.

Standart 911'e göre 50 mm yükselen otomobil arazi sürüşlerinde 30 mm daha yükseltilebiliyor. Bu mod 170 km/s'e kadar kullanılabiliyor. Rally Design paketiyle 1984 yılında Paris-Dakar'ı kazanan 911'in grafiklerine kavuşan aracın yanında Rothmans yerine Roughroads yazıyor. Beyaz renkli jantlar ve 0'dan 99'a kadar alınabilen yarış numarası da paket dahilinde.

Işıklandırmalı port bagaj gibi opsiyonlara da sahip olan otomobilin açık mavi rengi de Dakar'a özel. İç mekandaysa arka koltukların bulunmadığı ve ön koltukların da sabit sırtlıklı karbon fiber üniteler olduğu görülebiliyor. 911 Dakar armaları haricinde arka bölümde takla kafesi standart olarak geliyor. Daha ince arka cam ve karbon fiber kaput gibi donanımlara da sahip olan otomobilin ağırlığı bu sayede 1.611 kg'da tutulabilmiş.

Arkada yer alan 3 litre hacimli, 6 silindirli Boxer motor çift turbo besleme yardımıyla 480 beygir güç, 570 Nm tork üretebiliyor. Dört tekerlekten çekiş sistemi ve 8 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzıman ve yönlendirilebilir arka aks standart donanımda. 0'dan 100 km/s sürate 3.4 saniyede ulaşabilen otomobil, arazi lastikleri nedeniyle 240 km/s'te sınırlandırılmış bir maksimum sürate sahip.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder