26 Nisan 2025 Cumartesi

Mazda EZ-60


Mazda, Türkiye'den çekilmiş olsa da diğer ülkelerde iyice gaza basıyor. Çin'de tanıtılan yeni SUV EZ-60, ilerleyen zamanlarda Avrupa pazarında da satışa sunulacak. Henüz elektrikli versiyonunun teknik verileri açıklanmamış olsa da menzil uzatıcılı seçenek bile çekici veriler sunuyor.

Farları iyice incelen otomobilin bu parçalarını birleştiren LED şerit farlardan daha kalın. Kaputun ön bölümü bir spoiler içeren otomobilin yan aynaları yerine kameralar kullanılmış. Büyük jantlar, kalın C sütunu ve hemzemin kapı kolları haricinde dinamik duran arka bölümde de yatık bagaj kapağı camı ve şık LED stoplar yer alıyor. Küçük bir spoiler yerleştirilen bu bölümde marka logosu yerine yazı yazılmış.

İç mekanı sade çizgiler sunan otomobil iki kollu direksiyon simidi arkasında bir gösterge paneli sunmuyor. Onun yerine büyük bir head up display bulunduran EZ-60'ın sürüş verileri, Tesla modellerinde olduğu gibi dokunmatik ekranda yer alıyor. Bu ekran ön yolcunun önüne kadar uzuyor. Yan ayna ekranlarıysa kapılara yerleştirilmiş. Ön koltuklarda bacak destekleri de kullanılmış.

Elektrikli seçeneği de bulunacak EZ-60'ın menzil uzatıcılı seçeneğiyse 1.5 litre hacimli, atmosferik emişli bir benzinli motora sahip. 258 beygir güç üretebilen elektrik motoru arka aksa yerleştirilen aracın 31.7 kWh kapasiteli bataryaları yaklaşık 160 km elektrik menzili sunuyor. 4.850 mm boya, 1.935 mm ene ve 1.620 mm yüksekliğe sahip olan aracın aks mesafesi 2.902 mm. Ağırlıksa yaklaşık 2 ton.

Tera S T63

Pistlere özel geliştirilen otomobillerden bahsedildiğinde aklımıza İngiliz markalar gelse de bu sefer durum biraz farklı. Tayland merkezli Tera S Motor, geçtiğimiz yıllarda yarış takımları yönetmiş bir kurucuya ve ilk otomobili de kaputu altında güvenilir bir motora sahip.

Karbon fiber gövdeye sahip olan otomobil 900 kg ağırlığında. Tek bijonlu, 18 inç çaplı jantlar, AP Racing frenler ve kapsamlı bir aerodinamik pakete sahip. Yukarıya doğru açılan kapılar da sunan otomobilin yanları ve tavanında da geniş hava girişleri var. Tek parçalı LED stoplara sahip olan arka bölümdeyse dev spoiler ve difüzör çıkışı var.

İç mekanı henüz detaylandırılmayan otomobilin kaputu altında Honda logolu, 2 litre hacimli, turbo beslemeli bir ünite yer alıyor. Civic Type R'ın da sahip olduğu ünite 350 beygir güç, 500 Nm tork üretse de ilerleyen dönemde 500 beygir güç mümkün görünüyor. 0'dan 100 km/s sürate 3 saniyede ulaşan aracın maksimum sürati 250 km/s.

Toyota bZ7


Toyota bZ ailesi genişliyor. GAC ile ortaklaşa geliştirilen bZ7 isimli büyük sedan şimdilik sadece Çin pazarına özel olarak düşünülüyor olsa da tasarımının modernliği sayesinde bu ülke dışında da iş yapabilecek kapasiteye sahip. Aracın teknik verileriyse henüz açıklanmadı.

Alçak burunlu ve parantez biçimli LED farlı bir ön bölüme sahip olan araçta şişkin çamurluklar, büyük jantlar, LiDar sensörlü tavan, aerodinamik kapı kolları, bir liftback gibi görünen tavan çizgisi ve arka cam, küçük bagaj kapağı ve ortada birleşen ince uzun LED stoplar sunuluyor.

Üç adet kalın kola sahip direksiyon simidi arkasında ince uzun bir dijital ekran barındıran bZ7'nin orta konsol üzerine yerleştirilen dokunmatik ekranı büyük. Ahşap trim parçaları da sunan kokpitte kablosuz şarj istasyonu ve fiziksel kumanda düğmeleri dikkat çekiyor.

25 Nisan 2025 Cuma

Nissan Frontier Pro


Nissan'ın pick up ailesine yeni bir Frontier katıldı. Frontier Pro olarak adlandırılan model, Çin'de üretilecek ve temellerini Dongfeng Z9 ile paylaşacak. Diesel motor seçeneği bulunmayan araç çok daha çekici bir güç ünitesiyle yüksek performans sunacak.

Yaklaşık 5.5 metre boyuyla heybetli bir duruşa sahip olan araç Z9'dan çok da farklı görünmüyor. Çok katlı LED farları ön panjur üzerinden birbirine bağlanan pick up, siyah renkli tavan ve tavan raylarına sahip. Aynı renkte sunulan arka tampon ve farları taklit edermiş gibi tasarlanan LED stoplar da gözlerden kaçmıyor. Jantlarsa 18 inç çaplı.

İç mekanını da büyük ölçüde Z9 ile paylaşan araçta iki kollu direksiyon simidi, dijital gösterge paneli, canlı döşeme renkleri, büyük dokunmatik ekran, küçük vites selektörü ve orta konsola yerleştirilen fiziksel butonlar gözden kaçmıyor. Elektrikli ön koltuklar ve açılabilir cam tavan da donanımlar arasında.

Kaputu altında 1.5 litre hacimli bir benzinli motor bulunan Frontier Pro, yüksek güçlü elektrik motorları sayesinde 408 beygir güç, 800 Nm tork üretebiliyor. Dört tekerlekten çekiş sistemi ve elektronik olarak kilitlenebilen arka aksı standart olarak sunan aracın sadece bataryalarla menzili 135 km.

24 Nisan 2025 Perşembe

Lexus ES


Lexus markasının değişimi başlıyor. Çin'de tanıttığı yeni nesil ES ile elektrikli sedan modellerini de sergilemeye başlayan üretici tasarım konusunda da daha sert çizgiler kullanmaya başlayacağını göstermiş oldu. Elektrikli seçeneğin haricinde hibrit motor da tabii ki kaput altında yer bulmuş.

Güncel Toyota modellerini andıran sivri burun yapısında hibrit araçlar için ek bir havalandırma açılmış olsa da yeni nesil ES'in eski ön panjurundan eser kalmamış. Zigzag desenli led farlar ve agresif çizgilere sahip kaputun haricinde farklı jant seçenekleri ve kapılarda sunulan siyah renkli şerit ilginç bir görünüm sunmuş.

Kapı kolları da hareketsiz bir yapıya bürünen aracın stopları ince yapılı ve kısa tutulan bagaj kapağı üzerinde birbirine bağlanıyor. Arka tampon tasarımı da agresif olan otomobilin bu bölümünde bagaj kapağının spoiler biçimli uç kısmı dikkat çekerken arka cam açısı da fastback modelleri aratmıyor.

İç mekanı, kullanılan yeni malzemeler ve renklerle modernleştirmek isteyen Lexus, fiziksel düğme sayısını da neredeyse sıfırlamış. Dijital gösterge paneline sahip olan araçta donanıma göre bir ya da iki adet dokunmatik ekran kullanılıyor. Üç kollu, şık direksiyon simidi göbeğinde marka logosu yerine ismi bulunan aracın orta konsolundaki düğmeler de kullanılmadıklarında gizlenebiliyor.

Boyu 5.140 mm'ye, aks mesafesiyse 2.950 mm'ye uzayan ES'in kaputu altında görev yapan hibrit motorlar 2 ve 2.5 litre hacimli benzinli ünitelerle sunuluyor. Sırasıyla 197 ve 247 beygir güç üretebilen ünitelerden ikincisi dört tekerlekten çekiş sistemi ve 7.8 saniyelik 0-100 km/s deparı sunuyor.

İki tane de elektrikli seçeneği olan ES'in önden motorlu versiyonu 224 beygir güç üretebilirken çift motorlu seçenek 343 beygir gücünde. Bataryaları detaylandırılmamış osla da Çin çevriminde 483 ve 610 km menzil sundukları belirtilen ikilinin 0-100 km/s hızlanmaları da sırasıyla 8.9 ve 5.9 saniye.

AUDI E5 Sportback


Audi ve SAIC tarafından kurulan ortaklık kendisini AUDI markasıyla tanıttı. 2024 yılında konsept hali ortaya çıkan E5 Sportback'in seri üretim haliyle ilk modeli ortaya çıkan üretici, elektrikli modelinde ileri teknoloji ve yüksek motor gücü kullanmış.

Wagon'un gövde tasarımını neredeyse hiç değiştirmeyen marka, ince yapılı gizlediği burun kısmını aynen konseptten almış. Dev jantların tasarımlarını bile değiştirmeyen AUDI, yan aynalar yerine kameralar kullanırken hemzemin kapı kollarıyla da aerodinamik verimliliği geliştirmiş. Geniş çamurluklar ve siyah tavan da unutulmamış.

Arka bölümde de tanıdık çizgiler sunan E5 Sportback, aydınlatılmış marka ismi ve ön bölümdeki tasarımın bir yansıması şeklinde görülebilecek ince yapılı bir çerçeve biçimli LED stoplarla ilginç görünüyor. Bagaj kapağı camını küçük tutan üretici bu bölümde şık bir spoiler sunmakta. Modelin tavanında LiDar sensörleri de yer alıyor.

İç mekanda da tasarımı konseptten alınan model sadece sahip olduğu ahşap kaplamanın biraz daha koyu renkli olmasıyla farklılaşıyor. Kapılar içerisinde kalın ambiyans ışıklandırması çubukları, üst ve alt bölümü düzleştirilmiş direksiyon simidi, konsolu baştan başa kaplayan büyük ekran ve hem deri hem de Alcantara döşemeler öne çıkan detaylar arasında.

4.881 mm boya, 1.959 mm ene ve 1.478 mm yüksekliğe sahip olan otomobil arkadan itişli veya dört tekerlekten çekişli olarak alınabilecek. Güçleri 300 ile 787 beygir arasında değişecek dört farklı versiyona sahip olacak modelin yaklaşık 100 kWh kapasiteli bataryalarının 770 km menzil sunması planlanıyor. Havalı süspansiyon ve direksiyonel arka aks da donanımda yer alıyor.

23 Nisan 2025 Çarşamba

Mercedes-Benz Vision V


Mercedes, gelecek yıl yenileyeceğini açıkladığı V Serisi'nin ayak seslerini duyurmaya başladı. Teknik verileri açıklanmamış olsa da 800 Volt elektrik mimarisine sahip olan modüler bir temel üzerine oturtulan otomobilin görünümü dikkat çekici olsa da asıl ilginçlikler iç mekanda yoğunlaşmış.

Alman markanın EQ ailesinin yuvarlak hatlarını devam ettiren otomobil ince yapılı LED farlar ve dev jantlara sahip. Büyük ön panjur ve kaputunda aydınlatmalı marka yıldızı bulunan konseptin B sütunu da geniş. Arka bölümdeyse bagaj kapağını çevreleyen LED stoplar ve tamponda göze çarpan difüzör öne çıkıyor.

İç mekanı iki bölümde incelenebilecek otomobilin ön kısmında yer alan ve kapıdan kapıya uzanan camın altında üç ekran bulunuyor. Kapı içlerinde şeffaf kapaklı cepler sunan Vision V'nin tabanı düz olduğundan koltuklar arasında geçiş kolaylaşmış. Beyaz renkli kokpiti aydınlatan ambiyans aydınlatması da hemen her noktada kendisini gösteriyor.

Sağda yer alan kayar kapıdan geçilen arka bölümde de aynı havadar tasarım devam ediyor. Duvarlarda yer alan şeffaf kapaklar arkasında depolama bölümleri sunan araçta 65 inç genişliğinde gizlenebilir bir ekran mevcut. 7 projektör ve 42 hoparlörle desteklenen sistem gerektiğinde yan camları da yansıtma yüzeyi olarak kullanarak 360 derece deneyim sunuyor.

Arka bölümde de sadece iki koltuk sunan otomobilde Nappa deri ve ipekle kaplanan bu koltuklar düz bir şekle getirip yatak olmasına imkan tanınıyor. İki koltuk arasında yer alan bölümde sunulan katlanabilir masa üzerine, araç için özel olarak tasarlanan satranç seti yerleştirilebiliyor.

20 Nisan 2025 Pazar

Subaru Outback


Subaru'nun yeni model atağı devam ediyor. Elektrikli SUV modellerin ardından benzinli modellerini de yenilemeye başlayan Japon üretici, popüler modeli Outback'i yeni nesline kavuşturdu. Artık yükseltilmiş bir station wagon olmayan araç kaputu altında tanıdık üniteler sunuyor.

Çok daha köşeli bir tasarıma sahip olan yeni araçta dik yerleşimli ön panjur ve çift katlı far tasarımı kullanılmış. Yeni tasarımlı jantlar yine köşeli hatlara sahip dodiklerle çevrelenirken kapı altı korumaları ve tavan rayları da siyah renkli. Üzerinde Subaru yazan arka tampon ve spoiler için de siyah rengi kullanan üretici ince yapılı stopları bagaj kapağında birleştirmiş.

Daha yüksek bir yapıya ve araca özel bir süspansiyon sistemine sahip Wilderness donanımında daha küçük jantlar, araziye daha uygun lastikler, daha hızlı kilitlenebilen merkezi diferansiyel kilidi, özel mavi gövde rengi, altın renkli trim parçaları, C sütunu ve bagaj kapağında Wilderness armaları, dik yerleşime sahip ön korumalar ve panjura eklenen büyük Subaru yazısı sunuluyor.

İç mekanı da köşeli hatlara sahip bir tasarım sunan araç sonunda dijital gösterge paneline kavuşmuş. Dokunmatik ekranı küçülen otomobil bunun yerine fiziksel havalandırma kumanda düğmeleri sunuyor. Vites kolu da selektöre çevrilmeyen Outback, Wilderness paketinde iç mekanda altın renkli trim parçaları ve Wilderness armalı koltuk kafalıkları gibi farklılıklarla geliyor.

New York'ta tanıtılan yeni nesil Outback, kaputu altında 2.4 litre hacimli Boxer motorları kullanmaya devam ediyor. Atmosferik emişli seçeneği 182 beygir güç üretebilen aracın turbo beslemeli versiyonu 263 beygir gücünde. Her iki otomobilde de dört tekerlekten çekiş sistemi ve sürekli değişken oranlı otomatik şanzıman standart olarak sunuluyor.