Lexus markasının değişimi başlıyor. Çin'de tanıttığı yeni nesil ES ile elektrikli sedan modellerini de sergilemeye başlayan üretici tasarım konusunda da daha sert çizgiler kullanmaya başlayacağını göstermiş oldu. Elektrikli seçeneğin haricinde hibrit motor da tabii ki kaput altında yer bulmuş.
Güncel Toyota modellerini andıran sivri burun yapısında hibrit araçlar için ek bir havalandırma açılmış olsa da yeni nesil ES'in eski ön panjurundan eser kalmamış. Zigzag desenli led farlar ve agresif çizgilere sahip kaputun haricinde farklı jant seçenekleri ve kapılarda sunulan siyah renkli şerit ilginç bir görünüm sunmuş.
Kapı kolları da hareketsiz bir yapıya bürünen aracın stopları ince yapılı ve kısa tutulan bagaj kapağı üzerinde birbirine bağlanıyor. Arka tampon tasarımı da agresif olan otomobilin bu bölümünde bagaj kapağının spoiler biçimli uç kısmı dikkat çekerken arka cam açısı da fastback modelleri aratmıyor.
İç mekanı, kullanılan yeni malzemeler ve renklerle modernleştirmek isteyen Lexus, fiziksel düğme sayısını da neredeyse sıfırlamış. Dijital gösterge paneline sahip olan araçta donanıma göre bir ya da iki adet dokunmatik ekran kullanılıyor. Üç kollu, şık direksiyon simidi göbeğinde marka logosu yerine ismi bulunan aracın orta konsolundaki düğmeler de kullanılmadıklarında gizlenebiliyor.
Boyu 5.140 mm'ye, aks mesafesiyse 2.950 mm'ye uzayan ES'in kaputu altında görev yapan hibrit motorlar 2 ve 2.5 litre hacimli benzinli ünitelerle sunuluyor. Sırasıyla 197 ve 247 beygir güç üretebilen ünitelerden ikincisi dört tekerlekten çekiş sistemi ve 7.8 saniyelik 0-100 km/s deparı sunuyor.
İki tane de elektrikli seçeneği olan ES'in önden motorlu versiyonu 224 beygir güç üretebilirken çift motorlu seçenek 343 beygir gücünde. Bataryaları detaylandırılmamış osla da Çin çevriminde 483 ve 610 km menzil sundukları belirtilen ikilinin 0-100 km/s hızlanmaları da sırasıyla 8.9 ve 5.9 saniye.
İkinci ekranı bari yolcu koltuğuna göre ortalasalarmış...
YanıtlaSil