23 Temmuz 2022 Cumartesi

Cadillac Celestiq

Cadillac hedef büyüttü. Adının Rolls-Royce ile anılmasını isteyen A.B.D. merkezli üretici bu hedefine yeni bir elektrikli modelle ulaşmayı planlıyor. Celestiq isimli araç, konsept haliyle ve günümüz için çok dikkat çekici olmayan teknik verilerle tanıtıldı.

Etkileyici bir görünüme sahip olan büyük liftback, köşeli bir tasarım sunuyor. Ön bölümde, bir şerit şeklinde uzanan LED aydınlatmaya dik yerleşimli kardeşleri katılıyor. Tek bijonlu büyük jantlar, gizli kapı kolları, ince yapılı yan aynalar ve aerodinamik bir şekilde tasarlanmış yan etekler de yanda dikkat eken detaylar. LED stopları çift parçalı olarak aracın yanına ekleyen Cadillac, bagaj kapağını, tavanın bir uzantısıymış gibi tasarlanmış.

Geniş iç mekanında dört kişilik koltuk barındıran konseptte iki kollu direksiyon simidi, kırmızı renkli deri döşemeler, kapılara entegre edilmiş parçalı ambiyans aydınlatması, hem gösterge tablosu hem de bilgi-eğlence sistemi görevi gören 55 inç büyüklüğünde ekran, ön koltuk sırtlıklarında dokunmatik paneller ve arka koltukların arasında dokunmatik kumanda paneli gibi gereçler bulunuyor. Cam tavan da iç mekanı ferahlatıyor.

Çift elektrik motorlu ve dört tekerlekten çekişli olan araç 608 beygir güç, 867 Nm tork üretebiliyor. 111 kWh kapasiteli bataryalarla yaklaşık 500 km menzil sunabileceği açıklanan modelin 0'dan 100 km/s sürate ulaşma süresi de yaklaşık 4 saniye olarak açıklanıyor.

22 Temmuz 2022 Cuma

Maserati Project24


Maserati'nin sürpriz yarış aracının tanıtılmasına kısa bir süre kaldı. Beklerken merakımızı daha da üst seviyeye çıkarmak isteyen İtalyan üretici, Project24 kod isimli otomobilinin çizimlerini basınla paylaştı. Araç, MC20 temelli.

Sadece 62 örneği üretilecek olan otomobil etkileyici bir görünüme sahip. Ön bölümde dev hava giriş ve çıkışları, ince LED aydınlatmalar ve markanın tipik ön panjuru şeklinde bir burun yapısı sunulurken yan aynalar ince yapılı sabitleyicilere sahip.

18 inç çaplı ve tek bijonlu jantları da aerodinamik tasarıma sahip olan model geniş yan etekler, tavan hava girişi, dev spoiler ve difüzör gibi detaylarla da dikkat çekiyor. LED stopları üç parçaya bölünen ve marka logosunu andıran yarış aracının çift egzoz çıkışıysa ortaya yerleştirilmiş.

Kaputu altında, MC20'den alınan 3 litre hacimli, çift turbo beslemeli V6 motoru koruyan Project24 740 beygir güç üretebiliyor. Ağırlığı 1.250 kg altında kalan modelde 6 ileri vitesli, sıralı şanzıman görev yapıyor. Ayarlanabilir süspansiyon sistemi ve Brembo markalı karbon seramik frenler standart donanımda.

Baidu Apollo RT6


Çinli üreticiler elektrikli modellerle birlikte otonom araçlara da çok meraklı. Bu durum, Baidu'nun 4. seviye otonom sürüşe hazır modelini tanıtmasıyla daha da ciddiyet kazandı. Aracın kısa süre içinde ticari kullanıma alınması bekleniyor.

Modern bir görünüme sahip olan otomobilde çift katlı LED farlar ve yuvarlak bir burun yapısı dikkat çekiyor. Düz yapılı jantlar, yan aynalar yerine geçen kameralar, hemzemin kapı kolları ve bombeli tavan yapısı aerodinamik verimliliği artırıyor. Aracın boyuysa 4.760 mm.

Kayar arka kapılara sahip olan aracın iç mekanı ferah bir yaşam alanı sunuyor. Gizlenebilen direksiyon simidi, 8 LiDAR sensörü ve 12 kamerayla toplam sayısı 38 adede ulaşan alıcı ve vericiler sayesinde otonom sürüş yapabilen aracın iç mekanında daha da geniş hacim sunulmasını sağlıyor. Teknik verileri açıklanmayan otomobil ilk aşamada taksi olarak hizmet verecek.

Alpine A110 E-ternité


Alpine de elektrikli geleceğe hazırlanan markalar arasında. Güncel gamında tek model bulunan üretici A110'un elektrikli seçeneğini bir prototip olarak hazırladı. Performans anlamında benzinli seçenekten geride kalan modelin ağırlığı da artmış.

Ana hatları benzinli kardeşinden farksız olan otomobilde ek splitter, farlara uygulanan kaşlar, deflektörlü yan etekler, çıkartma eklenen arka cam, büyük bir difüzör ve egzoz çıkışı yerine gelen sis farı dikkat çekiyor. Modelin tavanı da sökülebilir bir panele sahip.

İç mekanda farklı renkte döşemeler ve trim parçalarının haricinde özel üretim plakası yer alıyor. Orta konsolun üst bölümünde de dokunmatik ekran yerine bir tablet kullanılmış. Dijital gösterge panelinde de yeni grafikler dikkat çekiyor.

60 kWh kapasiteli batryaları 392 kg ağırlığında olan otomobilin toplam ağırlığıysa 258 kg artmış. Ön ve arka aks üzerinde yer alan batarya üniteleri sayesinde aracın ağırlık dağılımı neredeyse hiç değişmemiş. 242 beygir güç, 300 Nm tork üretebilen elektrik motoruyla 420 km menzil de sunabilen A110 E-ternité, 0'dan 100 km/s sürate 4.5 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 250 km/s.

21 Temmuz 2022 Perşembe

Suzuki Grand Vitara


Toyota ve Suzuki arasındaki ortaklık gelişerek devam ediyor. 3 hafta önce Urban Cruiser Hyryder'ı tanıtan Toyota'nın ardından Suzuki de bu aracın ikizini ortaya çıkardı. Tanıdık bir isimle ortaya çıkan otomobilin Avrupa'ya gelme ihtimali de bulunuyor.

Tasarım anlamında Toyota logolu kardeşinden çok farklı görünmeyen otomobilin ön bölümünde hava girişinin panjura alındığı ve çift katlı farların üst bölümünün kalınlaştırıldığı görülebiliyor. Farklı jantlar haricinde arka bölümde göze çarpan ince uzun stoplar ve tampon köşelerine alınan diğer aydınlatma bölümü yine kardeşle aynı.

İç mekanda da Suzuki logoları haricinde bir yenilik sunmayan Grand Vitara'da çift renkli kokpit, analog gösterge paneli, çok büyük olmayan bir dokunmatik ekran ve açılabilir panoramik cam tavan yer alıyor. 4.345 mm'lik boyuyla Vitara'dan 100 mm uzun olan otomobil 1.795 mm genişliğe, 1.645 mm yüksekliğe ve 2.600 mm'lik aks mesafesine sahip.

Kaputu altında iki motor seçeneği bulunan aracın her iki ünitesi de hibrit ve 1.5 litre hacimli, benzinli motora sahip. Hafif hibrit versiyon 102 beygir güç, 135 Nm tork üretebiliyor ve iki veya dört tekerlekten çekişli olarak alınabiliyor. Üstelik aracı 5 ileri vitesli manuel veya 6 ileri vitesli otomatik şanzımanla almak mümkün.

Diğer hibrit üniteyse daha büyük bataryalara sahip ki 116 beygir güç, 141 Nm tork üretebilen motoru Toyota modellerinden de tanıyoruz. Sürekli değişken oranlı şanzımanla (e-CVT) donatılan aracın elektrikli menzilinin 25 km'ye ulaşabildiği söyleniyor.

Bu arada Hindistan pazarında yenilenmeyen S-Cross'un yerine piyasaya çıkacak olan otomobilin Avrupa'da da Vitara yerine geçmesi beklenebilir.

Honda Civic Type R


Honda, Civic Type R'ın yeni neslini tanıttı. Standart Civic modellerinden alıştığımız şekilde önceki nesil modelden daha sade bir tasarıma sahip olan otomobilin üzerinde yapılan değişiklikler, Japon üreticinin eleştirilere kulak verdiğini gösteriyor.

Yanlarında hava geçişleri bulunan büyük hava girişli bir ön tampona sahip olan otomobilin petek desenli ön panjurunda Type R logosu yer alıyor. Kaputa da hava çıkışı ekleyen Honda, çamurlukları genişletmiş. Jant çaplarını da 19 inçe düşüren üretici lastik konusunda seçimini Michelin Pilot Sport 4S'ten yana kullanmış.

Yan aynalar, kapı çerçevelerinde yer alan krom detaylar, jantlar, yüzgeç anten ve spoiler gibi bölümleri siyah renkli olan aracın difüzörü de bu renkte. Hatchback gövdeli otomobil arka tamponda da hava çıkışlarına sahip. Üçlü egzoz çıkışı korunurken spoiler daha sade bir tasarıma kavuşmuş.

İç mekanda da daha sade duran otomobilde tanıdık özellikler buluyoruz. Kırmızı renkli döşemelere sahip ön koltuklar yüksek yan desteklere ve sabit kafalıklara sahip. Direksiyon simidi Alcantara kaplanırken dijital gösterge paneli ve dokunmatik ekranda araca özel grafik ve veriler kullanılmış. Metal vites topuzuna sahip olan Type R'ın üretim sırasıysa ön yolcu konsoluna alınan plakada yazıyor.

İlginç şekilde aracın performans verilerini açıklamayan Honda, bu modelin şimdiye kadar üretilmiş en güçlü Civic Type R olduğunu söylüyor. 2 litre hacimli motorunu koruyan otomobil önceki nesilde 320 beygir güç üretebiliyordu. 6 ileri vitesli manuel şanzımanla gücü ön aksa aktaran araçta Brembo armalı kaliperler görev yapıyor.

20 Temmuz 2022 Çarşamba

Nissan Kicks


Nissan, Japonya'da satılan Kicks modellerinin e-POWER sistemini güncelledi. Artık daha güçlü bir elektrik motoruna sahip olan otomobilde daha büyük bataryalar kullanılırken geriye kalan özelliklerde değişim çok az.

Dış mekan tasarımında bir değişim olmayan otomobilin iç mekanına geçildiğinde yeni döşeme renkleri ve desenleri sunulduğu görülebiliyor. Ayrıca ara konsolda vites kolu yerine selektör kullanılmış ve bu kısımda modla sürüş yardımcılarının kumanda düğmeleri yer alıyor.

80 beygir güç, 103 Nm tork üretebilen 1.2 litre hacimli, 3 silindirli jeneratöründe bir değişiklik olmayan aracın elektrik motoru artık 136 beygir güç, 280 Nm tork üretebiliyor. Önden veya dört tekerlekten çekişli olarak alınabilen aracın bataryalarıysa 2.06 kWh kapasiteye ulaşmış.

19 Temmuz 2022 Salı

Chevrolet Blazer EV


Elektrikli modellerin ardı arkası kesilmiyor. Chevrolet de ünlü SUV modeli Blazer'ın elektrikli seçeneklerini tanıttı. Dört farklı donanımla satılacak olan aracın önden çekişli, arkadan itişli ve dört tekerlekten çekişli seçenekleri bulunacak olması ilginç.

Dinamik bir duruşa sahip olan aracın donanım seçenekleri tasarımda farklılıklar yaratabiliyor. Görsellerdeki SS'in 22 inç çaplı jantları, siyah renkli tavanı, arka kapı altlarında ve arka tamponda yer alan deflektörleri bu farklılıklardan bazıları.

İnce yapılı LED farları aydınlatılmış logoyla birleşen otomobilin ön tamponu çoğunlukla siyah renkli. Yanda yer alan korumaları da parlak siyah renge bürünen aracın LED stopları da iki kapılı Lexus modellerini hatırlatan tasarıma sahip. Derin spoiler ve difüzöre sahip siyah arka tampon da diğer detaylar.

Dinamizmi iç mekanda da devam eden araçta dijital gösterge paneli, ilginç tasarıma sahip yuvarlak havalandırma ızgaraları, üç kollu direksiyon simidi, büyük dokunmatik ekran ve yüksek yapılı ara konsol yer alıyor. Vites selektörüyse direksiyonun arkasına alınmış.

En güçlü versiyonunda, toplamda 565 beygir güç, 878 Nm tork üretebilen elektrik motorları kullanılan aracın 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 4 saniye bile sürmüyor. Farklı büyüklükte bataryalar ve çekiş sistemleriyle menzil 515 km'ye kadar çıkabiliyor.

18 Temmuz 2022 Pazartesi

Ford F-150 Raptor R


Ford'dan beklenen tanıtım sonunda geldi. 2021 yılının başında F-150 Raptor ile karşımıza çıkan üretici, ilerleyen zamanlarda bu araca V8 motor seçeneğinin de ekleneceğini açıklamıştı. İşte o motora sahip versiyon: Raptor R.

Tasarım konusunda V6 kardeşinden farklı olmayan aracın ön çekme noktaları kırmızıya boyanmış ve kaput üzerindeki çıkıntı farklı bir tasarıma kavuşmuş. Bu bölümde, kasa kapağında ve kasa yanlarındaysa Raptor R armaları görülebiliyor.

Aynı armalar iç mekana geçildiğinde koltuk sırtlıklarında ve ön kol dayanağında da dikkat çekiyor. Deri ve Alcantara döşemeler ve karbon fiber trim parçaları standart olarak sunulurken açılabilir cam tavan ve 37 inç çaplı lastikler de donanıma alınmış.

V6'da yer alan Fox amortisörler ve güçlendirilmiş altyapıyı da koruyan aracın asıl yeniliği kaput altında saklı. Mustang Shelby GT500'de de görev yapan kompresör beslemeli, 5.2 litre hacimli V8 ünite 710 beygir güç, 868 Nm tork üretebiliyor. Baja dahil birçok sürüş moduna sahip dört tekerlekten çekiş sistemi ve 10 ileri vitesli otomatik şanzıman standart donanımda yer alıyor.

Kia XCeed


Kia'nın şık SUV modeli XCeed makyajlandı. Zaten şık bir görünüme sahip olan aracını çok değiştirmemeyi tercih eden Kore merkezli üretici donanım paketlerine bir yenisini eklemiş. Kaput altında da yeni bir motor var.

Tahmin edileceği gibi operasyon ön bölümde yoğunlaşmış. Ön panjur iç tasarımı ve LED farlar elden geçirilirken daha agresif görünümlü tampon yeni. Jant seçenekleri yenilenen XCeed'de farklı gövde renkleri de sunulmakta. Arka bölümdeyse tamponun alt kısmı yeni tasarlanan sahte egzoz çıkışlarıyla dikkat çekiyor.

Donanım paketlerine GT-Line'ı ekleyen Kia, dışarıda olduğu gibi direksiyon simidindeki marka logosunu da yenilemiş. Simidin tasarımı da hafifçe değiştirilmiş. Metal pedal seti ve grafikleri yenilenen dijital gösterge paneli de gözden kaçmıyor. Dokunmatik ekranı da yeni arayüze kavuşan otomobilde farklı döşeme seçenekleri ve daha sportif yan desteklere sahip koltuklar bulunuyor.

Kaput altında yer alan turbo beslemeye sahip, 1 litre hacimli, benzinli ünite 120 beygir güç, 172 Nm tork üretebilen araç hafif hibrit yardımcıya sahip. 1.6 litre hacimli, turbo Diesel motor da aynı yardımcıya sahip. 136 beygir güç, 320 Nm tork üretebilen ünite 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik üniteye sahip. 6 ileri vitesli, akıllı manuel şanzımana sahip olan seçenekse 280 Nm tork sunuyor.

1.5 litre hacimli, turbo benzinli motor 160 beygir güç üretmeye devam ederken şarj edilebilir hibrit XCeed 141 beygir güç, 265 Nm tork üretebiliyor. 6 ileri vitesli, çift kavramalı şanzımanla sunulan otomobilde kullanılan 8.9 kWh kapasiteli bataryalar 48 km elektrik menzili sunabililyor.

Aileye yeni katılan motorsa 1.6 litre hacimli ve turbo beslemeye sahip, benzinli bir ünite. 204 beygir güç, 265 Nm tork üreten motor yine 7 ileri vitesli vites kutusuyla alınabiliyor. Bu aracın 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 7.5 saniye sürüyor.