15 Haziran 2024 Cumartesi

Luxeed R7


Her gün bir yenisi ortaya çıkan Çinli markalar yeni modelleriyle pazarı zenginleştirmeye devam ediyor. BYD modellerine olan benzerliğiyle dikkat çeken Luxeed R7, SUV ile MPV arasında kalan yapısıyla dikkat çeken bir otomobil.

4.950 mm boya ve 2.950 mm aks mesafesine sahip olan otomobilin sivri burun yapısı, LED farların üzerinden başlayan bombeli kaput, gövde rengine boyanan gövde korumaları, çift renkli jantlar, hemzemin kapı kolları ve LiDar sensörüne sahip tavan ön ve yan detaylar arasında.

Yatık bir C sütununa sahip olan otomobilin yine yatık olan bagaj kapağı camında silecek yer almıyor. Seviye ayarlı spoiler haricinde ince yapılı LED stopların birbirine bağlanmış olması sade görünümü şık da kılmayı başarmış.

İç mekan tasarımı henüz paylaşılmayan 800 Volt mimarisine sahip olan otomobilin tek motorlu seçenekleri 292 beygir güç üretebilirken çift motorlu araçlarda 496 beygir güç üretiliyor. Batarya kapasitesi açıklanmamış olsa da 855 km menzil etkileyici.

Fiat Grande Panda


Fiat'ın efsanevi modeli Panda yeni bir seçenekle dikkat çekmeye başlıyor. Modelin ilk neslinde sahip olduğu köşeli yapıya kavuşan otoobil ilk olarak elektrik motorlu olarak satılacak. İlerleyen aylardaysa hibrit versiyon ortaya çıkacak.

Çok parçalı LED farları, panjur ve ön tamponda yer alan kare detaylara uygun bir şekilde tasarlanan araçta 17 inç çaplı jantlar, kalın tutulan çamurluk korumaları, yüksek tavan rayları, büyük bölümü siyah renkli arka tampon ve yine parçalı LED stoplar bulunuyor. Ayrıca kapılar ve bagaj kapağında Fiat ve Panda baskıları yer alıyor.

İç mekan fotoğrafları henüz paylaşılmayan otomobil Citroën C3'ün teknik ikizi. Elektrikli seçeneğinde 113 beygir güç üretebilen motor kullanılan araç 44 kWh kapasiteli bataryalarla 320 km menzil sunabiliyor. İlerleyen dönemde 200 km menzil sunan daha küçük bataryalar da donanıma eklenecek. 1.2 litre hacimli motora sahip olan 48 Volt hafif hibrit versiyonsa ilerleyen aylarda aileye eklenecek.

Hispano Suiza Carmen Sagrera

Hispano Suiza'nın tasarımı tartışmalı modeli Carmen'e yeni bir versiyon eklendi. Markanın 120. yaşını kutlayan bu model de etkileyici bir performans sunan elektrikli bir otomobil. Aracın iç mekanı da sunduğu güce uygun şekilde donatılmış.

Ana hatlarında değişim olmasa da ek hava girişlerine sahip olan daha agresif duruşlu ön tampon, ince kollu jantlar, çamurluklara açılan hava geçişleri, ön çamurluk çevresine eklenen deflektörler, arka çamurluk önündeki hava girişi ve yeni kapı kolları ön ve yan bölümdeki değişiklikler.

Arkadaysa değişim biraz daha bariz. Çift parçadan oluşan dev bir spoiler ile donatılan otomobilin aerodinamik paketi, yeniden tasarlanan difüzör çıkışıyla tamamlanmış. Aracın kapılarının yukarıya doğru açıldığını da ekleyelim.

Karbon fiberden üretilen gövde iç mekanda da kendisini gösteriyor. Dijital gösterge paneli ve dik yerleşime sahip dokunmatik ekrana sahip bölümde yere sabitlenen metal pedal seti, altın renkli trim parçaları, alt kısmı düzleştirilmiş direksiyon simidi, deri ve Alcantara döşemelerle ara konsolda yer alan vites seçim düğmeleri diğer detaylar arasında.

Dört elektrik motoruna sahip olan otomobil 1.115 beygir güç, 1.160 Nm tork üretebiliyor. 0'dan 100 km/s sürate 2.6 saniyede ulaşabilen araçta karbon seramik fren diskleri, ayarlanabilir süspansiyon sistemi ve sanal kilitli arka diferansiyel sunulmuş. 103 kWh kapasiteli bataryalarsa 480 km menzil sunabiliyor.

Lynk & Co Z10


Çin'den yeni model haberleri gelmeye devam ediyor. Lynk & Co'nun yeni sedan modeli Z10, büyük boyutlarıyla dikkat çeken bir model olsa da aracın teknik verilerinin çoğu henüz paylaşılmadı. Güzel olansa aracın Lotus ve Volvo ile teknoloji paylaşıyor olması.

Diğer Lynk & Co modellerinde olduğu gibi çok parçalı farlar kullanılmış olsa da Z10'da ön tampon boyunca uzanan LED şerit gözlerden kaçmıyor. LiDar sensörüne sahip tavan camdan üretilirken hemzemin kapı kolları ve aerodinamik jantlar hava sürtünme katsayısını aşağıya çeken detaylar. 

Yüksekliği ayarlanabilen spoiler ve açılı olarak aşağıya inen bagaj kapağı gibi detaylara sahip olan arka bölümde öndeki tasarımı andıran LED stoplar kullanılmış. Arka tampon tasarımıysa ön tamponda olduğu gibi oldukça sade tutulmuş. Z10, 5.028 mm boya, 1.966 mm ene, 1.468 mm yüksekliğe ve 3.005 mm aks mesafesine sahip.

Aynı sadeliği iç mekanda da devam ettiren Z10, ince yapılı dijital gösterge paneli, üst ve alt kısmı düzleştirilen iki kollu direksiyon simidi ve büyük dokunmatik ekran gibi donanımlar bulunuyor. 800 Volt altyapısı sunan otomobilin menziliyse 800 km olarak açıklandı. Modelin 0-100 km/s deparıysa 3.5 saniye olarak açıklandı.

BMW 2 Serisi


BMW'nin tartışmalı tasarıma sahip modellerinden biri daha makyajlandı. Operasyonun ismi makyaj olarak geçiyor olsa da görsel anlamda neredeyse hiçbir yenilik sunmayan 2 Serisi'nin en güçlü seçeneği olan M2 ise daha yüksek gücüyle beğeni toplamaya çalışacak.

Yeni gövde renkleri ve farklı tasarıma sahip 19 inç çaplı jantlarıyla sınırlı kalan yenilikler siyah renkli trim parçaları ve M2 için parlak gri renkli jantlarla zenginleşse de yine de cılız kalmış. Bu araçta siyah renkli egzoz çıkışları standart olarak sunulurken model ismi armaları da farklı renkleriyle dikkat çekiyor.

İç mekanda yeni sürümüne kavuşan iDrive dışında yenilenen direksiyon simidi ve orta konsolda sunulan yeni havalandırma ızgarası en büyük farklılığı oluştururken burada da yeni döşeme seçenekleriyle ortam renklendirilmeye çalışılmış.

Güvenlik sistemlerinde de güncellemeler yapılan otomobilin 230i ve M240i seçeneklerinde sırasıyla 2 ve 3 litre hacimli, benzinli motorlar kullanılmaya devam etmiş. Araçlar sırasıyla 255 beygir güç, 400 Nm tork ve 382 beygir güç, 500 Nm tork üretebiliyor.

Bu ikili 8 ileri vitesli otomatik şanzımanla sunulsa da M2'yi 6 ileri vitesli manuel üniteyle almak da mümkün. Artık 480 beygir güç üretebilen otomobil manuel şanzımanla 550, otomatikleyse 600 Nm tork üretebiliyor. 0-100 km/s deparıysa manuel araçta 4.1, otomatikteyse 3.9 saniyede tamamlanıyor.

14 Haziran 2024 Cuma

Alpine A290


Şubat ayında seri üretim modelleri tanıtılan Renault 5 E-Tech'in Alpine armalı seçenekleri de ortaya çıktı. Geçtiğimiz yıl sergilenen A290_β konseptinden detaylar taşıyan otomobil, Renault markasını taşıyan kardeşinden çok daha güçlü.

Önden bakıldığında daha sportif duran tamponuyla dikkat çeken otomobilin sis farları yukarıya alınırken far içlerinde sis farlarının X armaları görülebiliyor. 19 inç çaplı jantlar, toplamda 60 mm genişleyen çamurlukların içini dolduruyor.

Brembo fren sisteminin kırmızı renkli kaliperleri, genişleyen yan etekler ve üzerine girintiler eklenen arka kapılar da araca özel. LED stoplar arasına minik bir spoiler eklenen otomobilin Alpine yazısı biraz daha aşağıya alınmış. Difüzör entegre edilmiş arka tampon da bu modele özel.

İç mekanın ana hatları Renault 5'ten alınmış olsa da yuvarlak göbekli ve ek düğmelere sahip direksiyon simidi, metal pedal seti, Alpine ve A290 armaları, daha yüksek yan desteklere sahip ön koltuklar gibi farklılıklara sahip. Vites selektörü de direksiyon simidi arkasından orta konsolun altına alınmış.

Önde tek elektrik motoruna sahip olan otomobilin 180 beygir güç, 285 Nm tork üretebilen seçeneği 0'dan 100 km/s sürate 7.4 saniyede ulaşabilirken 220 beygir güç, 300 Nm tork üretebilen versiyonda bu süre 6.4 saniye olarak gerçekleşiyor. 100 kW şarj destekleyen 52 kWh kapasiteli bataryalarsa 380 km menzil sunabiliyor. Boş ağırlıksa 1.480 kg.

Isuzu MU-X


Isuzu D-Max temelli SUV MU-X makyajlandı. Daha agresif bir görünüme kavuşan otomobilin iç mekanında yapılan geliştirmeler de modernleştirme çalışmalarının ürünü. Kaput altındaysa güncelleme işlemi sonrasında bir şey değişmemiş.

Yenilenen farların iç tasarımını da değiştiren Isuzu, daha büyük ön panjur ve daha agresif görünen ön tamponla farklılaşma yakalamış. 20 inç çaplı jantlar yenilenirken bazı donanım seviyeleri siyah renkli çamurluk korumaları sunuyor. Yenilenen stoplar ortada birleşirken burada yer alan marka arması küçülmüş.

İç mekana geçildiğinde koltuk ve kapı içi döşemelerinin yenilendiği görülebilirken dijital gösterge paneli ve kablosuz Apple CarPlay ile Android Auto eklenen dokunmatik ekran yenilenmiş. Üç koltuk sırasına sahip olan otomobilin orta konsoluna iki fziksel buton eklenmiş olsa da dokunmatik ekranın menü kumandaları da dokunmatik hale gelmiş.

1.9 ve 3 litre hacimli turbo Diesel motor seçeneklerini koruyan araçta bu üniteler sırasıyla 150 beygir güç, 350 Nm tork ve 190 beygir güç, 450 Nm tork üretebiliyor. Arkadan itişli ve dört tekerlekten çekişli olarak alınabilen MU-X'te 6 ileri vitesli manuel veya yine 6 ileri vitesli otomatik şanzıman kullanılıyor.

12 Haziran 2024 Çarşamba

Mini Cooper


Mini modellerinin büyüme trendi devam ediyor. Şubat ayında üç kapılı seçenekleri tanıtılan yeni nesil benzinli araçlara beş kapılı kardeşler de eklendi. İsimlendirme şekli de üç kapılı kardeşlerinden alınan otomobillerde yabancı olmadığımız çizgiler kullanılıyor.

Dışarıdan bakıldığında 3 kapılı kardeşinin iki kapı eklenmiş hali olarak tanımlayabileceğimiz aracın arka bölümünde, spoiler yanında kalan direkler üzerinde bir parça değişikliği yapılmış. 17 ve 18 inç çaplı jantlar ve farklı tavan renkleri bu modelde de alınabiliyor. 4.036 mm boya sahip olan araç 3 kapılı kardeşinden 172 mm daha uzun. Aks mesafesinde de bu araca göre 72 mm artış var.

İç mekana geçildiğinde tasarımın sürpriz olmayan bir şekilde kardeşiyle aynı olduğu görülüyor. Merkezi dokunmatik ekran ve farklı döşeme rengi seçenekleri sunulan bölümde asıl fark arkada. 3 kapılı araç bu bölümde iki kişilik oturma kapasitesi sunarken 5 kapılı araç toplamda 5 kişilik.

Kaputu altında 1.5 ve 2 litre hacimli üniteler sunan ikilinin 3 silindirli olanı 156 beygir güç, 230 Nm tork üretebilirken 4 silindirli ünite 204 beygir güç, 300 Nm tork üretebiliyor. 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzımanla donatılan ikilinin 0'dan 100 km/s sürate ulaşması sırasıyla 8 ve 6.8 saniye sürüyor. Maksimum süratlerse 225 ve 242 km/s.