23 Mayıs 2019 Perşembe

Škoda Superb


Škoda'nın en büyük modeli Superb makyajlandı. Görünümünde büyük yenilikler sunulmayan otomobilin hem donanımı hem de kaputunun altında bazı güncellemelere gidilmiş.

Yenilenen ön bölümünde Matrix LED farlar, yeni tampon, sis farları ve genişletilmiş panjur gibi farklılıklar sunan aracın gövde renkleri ve jant seçeneklerinde de güncellemeler var. LED stopların arasına ince bir krom çıta çeken Škoda, bu bölümde marka logosu yerine ismini kullanmayı tercih etmiş.


Sportline donanımında farklı jantlar, çift egzoz çıkışı ve siyah renkli detaylar görülebilirken Scout'ta siyah plastik gövde korumaları ve yükseltilmiş süspansiyon sunuluyor. Her iki aracın da ön koltuklarında donanım isimleri işlenmiş.


Yeni tampon tasarımı nedeniyle 8 mm uzayan aracın iç mekanındaysa hacimsel bir değişiklik yok. Yenilikler arasında farklı döşeme ve trim seçenekleri, dijital gösterge paneli, daha büyük bilgi-eğlence ekranı ve birçok renk seçeneği olan ambiyans ışıklandırması bulunuyor.


Güvenlik anlamında da ilerlemeler kaydeden otomobilin donanımına acil durum frenleme sistemi, ani şerit değiştirme yardımcısı ve adaptif hız sabitleme sisteminin son sürümü eklenmiş.

Kaputu altında tanıdık motorlara yer verilen Superb'in artık bir de şarj edilebilir hibrit seçeneği bulunuyor. 1.4 litre hacimli, turbo beslemeli benzinli motorla eşleştirilen elektrik motoru toplamda 218 beygir güç, 400 Nm tork sunabiliyor. 13 kWh kapasiteli bataryalarsa 55 km menzil sunabiliyor.


Geriye kalan motorlarsa 1.5 ve 2 litre hacimli turbo benzinli ve 1.6 ile 2 litre hacimli Diesel üniteler. 120 ile 272 beygir arasında güç üretebilen motorlar, iki veya dört tekerlekten çekişli olarak alınabildiği gibi 6 ileri vitesli manuel veya 7 ileri vitesli DSG ile sipariş edilebiliyor. Hibrit araçtaysa 6 ileri vitesli otomatik şanzıman kullanılmış.

5 yorum:

  1. Onur Hoca hybrid motorun verileri ile ilgili bir sorum olacak.

    O performans verilerini her an mı verebiliyor yoksa bataryaların dolu mu olması gerekir.

    Ve bu hybrid araçlarda kendi kendine şarj olayı nasıldır.

    Hiç elektirik sarj ünitesi yüzü göstermez isek yine de kolaylıkla kendini şarj eder mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bataryada şarj olduğu sürece verebiliyor o performansı. Tamamen elektriklilerde peak güç verisi oluyor genelde.

      Hibritler fren rejenerasyonuyla şarj ediyorlar kendilerini. Kablosuz hibritler zaten ayarlıyor şarj durumlarını ama bunun gibi şarj edilebilenleri arada etmek gerekiyor. 13 kWh bataryayı frenle şarj etmek uzun sürer.

      Sil
  2. 'Hmmmmm nice bike'

    YanıtlaSil
  3. Hem dsg hem de eat6 sanziman kullandim. Kesinlikle eat6'yi tercih ederim. Nedir bu alemdeki dsg fetisizmi anlamak mumkun degil. Ben mi arabadan anlamiyorum onur bey yoksa dsg konusunda yanilmismiyim?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. DSG çok hızlı vites değiştiriyor ama tam otomatikler aynı kaliteyi uzun süre koruyabiliyor. Bir de standart araçlarla bile kalkış kontrolü yapılabiliyor tam otomatiklerle. Öyle bir avantajı var. Ben de genelde tam otomatikleri daha çok seviyorum.

      Sil