25 Temmuz 2014 Cuma

Mercedes-Benz C180 Fascination


Premium araçlardan bahsedildiğinde aklımıza gelen ilk üreticiler Alman markaları oluyor. Diğer segmentlerde olduğu gibi premium D segmentinde de kıyasıya rekabet içinde olan büyük üçlüden BMW, yeni nesil 3 Serisi ile yine dinamik bir görünüm tercih ettikten sonra bu seçimin kısa sürede satış rakamlarına yansıdığını hep beraber gördük.

Ezeli rakip Mercedes'in de daha ağırbaşlı bir görünüm sunan w204 kasasının ardından yeni nesil C Serisi modellerinde daha dinamik bir görünüm seçmesi sürpriz olmadı. Küçültülmüş bir S Serisi'ni andıran yeni nesil C'nin Türkiye'de en popüler modeli, yüksek vergi oranlarını bir ölçüde alt edebilen C180. Birçok donanım grubuna sahip olan otomobilin testime konuk olan versiyonundaysa Avantgarde donanımı üzerine eklenen Fascination isimli paket bulunuyor.


Dış Görünüm


Yumuşayan gövde çizgileri küçültülmüş bir S Serisi görünümü sunan W205 kodlu C Serisi'nin farklı donanım seviyelerinde değişik dış aksesuarlar bulunuyor. Fascination paketinde sportif görünümlü bir ön tampon, orta boyda bir splitter, çift şeritli ön panjur ve beş kollu, 17 inç çaplı jantlar sunulurken yan eteklerde kromajlı bir çıta görülebiliyor.

Test aracının opsiyonel donanımları arasında yer alan LED farlar da hem gündüz hem de gece görünüme olumlu katkı sağlarken yuvarlak hatlı yan aynalara ince uzun yapılı sinyallerin entegre edildiği görülebiliyor. Yan camların çevresini süsleyen kromajlı çıtaların arka bölümde tamponun yan ve alt bölümleri gibi bagaj kapağında da yer aldığı gözden kaçmıyor. Bagaj kapağının uç kısmı bir spoiler şeklini alan otomobilin LED stopları da yuvarlak hatlı.

Arka tampon alt bölümünde çift egzoz çıkışı oluşturuyormuş gibi görünen kromajlı parça bu bölüme renk katsa da asıl egzoz çıkışı tampon arkasına gizlenmiş. 4.686 mm boya sahip olan C180'in genişliği 1.810, yüksekliğiyse 1.442 mm olarak açıklanırken aks mesafesi 2.840 mm.


İç Mekan


Büyük kardeş S Serisi'ne olan benzerlik yaşam alanında da devam ediyor. Eskisinden daha yumuşak hatlara sahip olduğu görülebilen C Serisi'nin kapılarında başarılı büyüklüğe sahip cepler ve geniş yüzeyli metalik kaplamalar yer alırken sürücü kapısında çok kaliteli görünen düğmeler yer alıyor. Üst bölümde koltuk ısıtma düğmesi bulunurken mat metal yüzeyli kapı kolunun önünde merkezi kilit kumandası görülebiliyor. Elektrikli cam ve ayna kumandaları da kapı koluna ergonomik olarak yerleştirilirken daha aşağıda bagaj açma düğmesi bulunuyor.

Ön konsolun en solunda far ayarları, park freni düğmesi ve yuvarlak yapılı havalandırma ızgarası bulunurken derine yerleştirilmiş çift yuvarlak göstergeye sahip gösterge panelinin ortasında büyük bir renkli bilgi ekranı yer alıyor. Daha önce test ettiğim Mercedes modellerinde kullanılan üç kollu direksiyon simidinin biraz daha yumuşak hatlara sahip olan versiyonu gibi görünen şık direksiyon simidi üzerinde yol bilgisayarı, ses sistemi ve telefonun kumandaları bulunuyor.

Üst bölümünde bir ekran bulunan orta konsol metal görünümlü çerçevelere sahip yuvarlak havalandırma ızgaralarıyla donatılırken bu bölümün altına yine kaliteli görünüme sahip şalterler yerleştirilmiş. Fascination paketinde piyano siyahı kaplamalarla sunulan orta konsolun daha alt bölümünde CD ve DVD girişiyle birlikte yine siyah renkli düğme grubu görülebiliyor.

Vites konsolunun ön bölümünde yer alan kapaklı gözün içinde yine kapaklı bir küllük ve çakmak yer alırken S Serisi'nden alınan bir başka özellik kol dayanağının hemen önüne yerleştirilmiş. BMW'nin daha büyük bir iDrive kumandası kullanımına çift parçalı COMAND kumandasıyla cevap veren Mercedes alt bölümde görülen yuvarlak düğmenin fonksiyonlarını değiştirmezken üste eklenen dokunmatik yüzey el yazısı tanıma fonksiyonunu üstleniyor. Bu bölümün yanlarındaysa yine BMW'de olduğu gibi sürüş modunu kumanda eden şalter, park sensörü ve start stop düğmeleriyle ses sistemi kumandaları görülebiliyor.

Kol dayanağı çift parçalı olan test aracı bu bölümün altında sunduğu gözde iki USB portu ve SD kart girişine yer vermiş. Girişlerin bulunduğu panelin üzerindeyse girişe bağlanan telefon veya MP3 çaların yerleştirilebileceği bir boşluk yer alıyor.

Arka bölüm için havalandırma ızgarası da sunan Mercedes arka koltukların ortasında bulunan kol dayanağını standart donanıma eklememiş. Bagaj hacmi 480 litre olarak açıklanan test aracının arka koltuk sırtlıkları katlanmadığından hacim artırılamıyor.

Mercedes modellerini gece saatlerinde çok şık gösteren başarılı iç mekan aydınlatması bu araçta da karşımıza çıkıyor. Ön kapı eşiklerinde ışıklandırılmış Mercedes-Benz yazıları yer alırken LED iç mekan aydınlatması oldukça güçlü. Üç renk seçeneğine sahip ambiyans ışıklandırmasının şiddetinin de ayarlanabilmesi güzel bir özellik.


Konfor


Mercedes modellerinin genelde başarılı oldukları konfor bölümünde C Serisi de üzmüyor. Adaptif süspansiyon sistemi Sport+ konumunda orta sertliğin üst sınırında yer alsa da 225/50 ölçüsündeki lastikler gelen darbeleri iç mekana süzerek verebiliyor. Comfort seçeneğinde yumuşayan sistem adından da beklendiği gibi daha iyi darbe sönümlemesine kavuşuyor. Ön bölümde yol sesi izolasyonu çok iyi olan otomobilin arka bölümünde bu izolasyon biraz daha zayıf. Rüzgar sesi izolasyonu da sınıfı ortalamalarında olan C180'in motor sesi düşük süratlerde tok bir şekilde duyulurken sürat arttıkça ses de arka planda kalıyor.

Donanım konusunda da başarılı olan C180, Fascination paketinde elektrikli cam ve aynalar, hıza duyarlı direksiyon sistemi, yağmur ve far sensörleri, panoramik sunroof, hız sabitleyici ve sınırlayıcı, yokuş kalkış desteği, çift bölgeli havalandırma sistemi, ısıtmalı ön koltuklar, yol bilgisayarı, CD ve MP3 çalabilen, Bluetooth bağlantısı, iki USB portu ve SD kart yuvasına sahip ses sistemi, ambiyans ışıklandırması, anahtarsız çalıştırma, sürüş stili seçim düğmesi, adaptif süspansiyon sistemi, geri görüş kamerası, ön ve arka park sensörleri, otomatik park yardımcısı ve elektrikli ön koltukları standart olarak sunarken test aracında ek olarak adaptif LED farlar da yer alıyor.

Oturma alanları geniş olan ön koltukların bel desteği ayarı bile elektrikli olarak yapılabiliyorken ileri geri giderken manuel kumanda edilmesiyse ilginç.

Önden çekişli kardeşleri gibi 7 ileri vitesli şanzımanla donatılan C180'in bu ünitesi kardeşlerinin aksine tam otomatik. Mercedes'in kendi üretimi olan 7G-TRONIC PLUS hissedilmesi zor olan vites geçişleri ve start-stop sistemiyle olan başarılı uyumuyla dikkat çekiyor.


Sürüş


Adaptif süspansiyon sisteminin etkileri bu bölümde de görülebiliyor. Sport ve Sport+ modlarında sertleşen süspansiyon sistemi, gaz pedalı ve direksiyon hareketlerine verilen tepkilerin daha da keskinleşmesi ve daha yüksek devirlerde vites değiştiren şanzıman zevkli anlar geçirilmesini kolaylaştırıyor. Direksiyon simidi arkasına yerleştirilen kulakçıklar sayesinde manuel kullanıma da imkan veren şanzıman bu durumda da hızlı geçişleriyle dikkat çekiyor.

Tipik bir arkadan itişli araç davranışı sergileyen C180'in direksiyonu, çekiş olmayan aksı kumanda ettiğinden torque steer yaşatmazken hızlı hareketlere verdiği cevaplar da başarılı. Zorlandığında hafifçe önden kaymaya eğilimli olan otomobil gaz hareketlerine arkasını bırakarak cevap veriyor. Sport+ ayarında ESP'nin geç devreye girmesi sayesinde sınırlar biraz daha zorlanabiliyor.

Oturma bölümü geniş tutulan ön koltukların sırtlıklarının alt bölümündeyse başarılı yan destekler yer alıyor. Test aracında görmekten memnun kaldığım bir donanımsa koltukların ayarlanabilir baldır destekleri oldu. Koltukları alçak konumlandırdığınızda bacağı daha iyi destekleyebilen koltuklar yere sabitlenmiş gaz pedalıyla birlikte aracın sportif donanımları arasında sayılabilir.

Turbo beslemeye sahip 1.6 litre hacimli motoru 156 beygir güç, 250 Nm tork üretebilen otomobil 7 ileri vitesli otomatik şanzımanıyla 0'dan 100 km/s sürate 8.5 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 223 km/s olarak açıklanıyor. 1.425 kg ağırlığa sahip olan otomobilin ortalama yakıt tüketim değeri sabit süratli otoyol sürüşlerinde 6.5 litre/100 km altına çekilebilirken test ortalaması 8.1 litre/100 km olarak gerçekleşti.


Fiyat/Donanım


C180'in fiyatı Style paketiyle birlikte 121.200 TL seviyesinden başlarken Fascination paketiyle fiyat 148.000 TL'ye ulaşıyor. Diğer Alman otomobilleri gibi uzun bir opsiyonel donanım listesine sahip olan C Serisi'nin paket donanımı da zayıf değil.

Elektrikli cam ve aynalar, hıza duyarlı direksiyon sistemi, yağmur ve far sensörleri, panoramik sunroof, hız sabitleyici ve sınırlayıcı, yokuş kalkış desteği, çift bölgeli havalandırma sistemi, ısıtmalı ön koltuklar, yol bilgisayarı, CD ve MP3 çalabilen, Bluetooth bağlantısı, iki USB portu ve SD kart yuvasına sahip ses sistemi, ambiyans ışıklandırması, anahtarsız çalıştırma, sürüş stili seçim düğmesi, adaptif süspansiyon sistemi, geri görüş kamerası, ön ve arka park sensörleri, otomatik park yardımcısı, elektrikli ön koltuklar, lastik basınç kontrol sistemi, ön, yan, perde ve sürücü diz hava yastıkları, 7 ileri vitesli otomatik şanzıman, elektrokrom iç ve dış sol ayna, 17 inç çaplı jantlar, çarpışma önleme yardımcısı, statik LED farlar, 66 litrelik yakıt tankı, yangın söndürücü ve rengi değiştirilebilen ambiyans ışıklandırması Fascination paketinde standart olarak sunulmakta.

Opsiyon donanımları az olan test aracının sahip olduğu metalik boya 2.616 TL, LED akıllı ışıklandırma sistemi 3.839 TL ve Adaptif uzun far yardımcısı da 479 TL karşılığında alınabiliyor.


Sonuç


Rakiplerin sportif görünümü seçmeleri sonucunda yeni nesil C Serisi'nin de bu yolda ilerlemesi sürpriz olmadı. Bu yolda yürürken büyük kardeş S Serisi'nin tasarım detaylarını alan otomobil bu sayede daha da üst sınıf havasına sahip. Sürüş modu değiştirebilme özelliği sayesinde farklı karakterlere bürünebilen otomobilin donanım paketlerinin de zayıf olmaması olumlu.

Türkiye'nin çarpık vergi sistemine uyum sağlayabilmek adına en mantıklı seçenek olan C180'in motor hacmine oranla başarılı bir performans sunması ve tüketim değerlerinin aşırı yükselmemesi de aracın başarısını perçinliyor. Turbo beslemeye sahip otomobillerin modifikasyonu da daha kolay olduğundan aracın sonradan güçlendirilmesi üzerinde çalışan firmaların sayısı da giderek artıyor ki bu da güzel bir haber.


Fotoğraflar


Test sırasında çektiğim fotoğraflara buradan ulaşabilirsiniz.

19 yorum:

  1. Açıkçası bu araç bana ön kısmı dışında hiç sportif gelmedi. tam tersine yandan ve arkadan gayet ağır başlı görünüyor. Eskisine göre çok daha elit ve kaliteli göründüğü kesin. Ama sadece görüntüde mi gerçekten mi öyle? Bagaj bölümüne ait fotoğrafta koltuğun arkasının metali gözüküyor. sanki sanayide oraya tesisat yaptırılmaya girmiş gibi. Mercedes'e hiç yakışmıyor bu tür detaylarda ucuzluğa kaçmalar. önceki nesilde de bu tarz malzeme hataları yapmışar ve kapsamlı makyaja girmek zorunda kalmışlardı. iç mekana geçecek olursak o ekrana bir türlü alışamadım. dashboradın bütünlüğünü bozuyor resmen. ayrıca ekranın çerçevesi de çok kalın. bari Audi'deki gibi ince çerçeveli bir ekran olsa. bunun dışında iç mekana gerçekten emek harcanmış. bir de metalik renkli cam açma tuşları çok ucuz duruyor.

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. Cam açma düğmelerinin dokunma hissi çok başarılı. Çalışırlarken de tok ses çıkartıyorlar. S Serisi'nden ödünç alınan parçalar arasında bunlar. Orta konsol üzerinde yer alan ekranın şekli otomobilseverlerin büyük çoğunluğu tarafından sevilmedi. Mercedes'in bu şekilde yola devam etmesi ilginç geliyor bana.

      Sil
  2. Gayet çirkin bir araç üstelik BMW 3 serisinden de pahalı. Mercedes bu araç ile BMW 3 serisinin payını çalmayı hedeflememeli aksine kendi araçları olan e180 ile rekabete girecektir bu araç. 320i ED varken c180 alacak adamın aklından şüphe ederim şahsen. c180'i üst paketle alacağına boş e180 alırım daha mantıklı illa Mercedes diyorsam da.

    YanıtlayınSil
  3. açıkçası 3 serisi varken premium d segmentindeki hiçbir araç mantıklı gelmedi bana hiçbir zaman.sadece konfor ve malzeme kalitesi olarak 3'ten önde c serisi.zaten e serisi ve altındaki mercedes modelleri sadece markasından dolayı satılıyor diye düşünüyorum.ama türkiye piyasasında olduğumuzu düşünürsek 1.6 dizel motorlu 2 araçtan biri olduğu için çok satılacaktır.ülkemizin abuk vergi sisteminden dolayı hak ettiğinden fazla değer görecek bir araç daha var karşımızda malesef

    YanıtlayınSil
  4. Bagaj bölümü tam anlamıyla komedi

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. Fiyatı aşağıya çekmek için özellikle Alman markalarının yaptıkları bir şey bagaj kaplamalarından çalmak. 316i testimde kullandığım araçta da arka sırtlık yatmıyordu ve şapkalık altı kaplama yoktu.

      Sil
  5. İçiyle dışı arasında müthiş tezatlık var. Dışı ne kadar sportiflikten uzak, monoton bir havadaysa içi de bir o kadar sportif ve genç duruyor ancak bu aracın bütünlüğünü bozuyor gibime geliyor. C serisinin küçük S olması neden iyi bulundu bunu da anlayamıyorum. Eski kasanın makyajlanmış hali oldukça güzeldi. E serisidne yaptıkları gibi kasa değiştirmeden kapsamlı bir makyajla çok daha güzel ve klasmanının aracı olabilirdi.

    BMW'nin çizgileri kesinlikle hem daha sportif hem de daha ağırbaşlı duruyor. BMW bu ikisini de çok güzel bir araya getirmiş. 320i ED modeli hem C180'den hem daha performanslı hem daha ağırbaşlı hem de daha sportif. Kesinlikle 3 serisiyle rekabet edebilecek bir araç değil C. Mercedes bu hamlesiyle olsa olsa kendi aracı olan E180'den pay çalar.

    YanıtlayınSil
  6. selamlar, araçta adaptif süspansiyonla sport + yapınca süspansiyon değişiyor demişsiniz lakin test aracınızda airmatic donanım yok. dediğiniz süspansiyon değişimleri sadece airmatic ile mümkün, normalde aracın gaz ve direksiyon tepkileri değişiyor.

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. Hayır, Airmatic bağımsız seçime olanak tanıyor ve seviye sabitlemesi ve virajda yatmama gibi fonksiyonları da var. Agility Select'teyse önceden programlanmış sertliklerin dışına çıkmaya izin vermiyor ama yine de sertlik ön programlı olarak değişiyor.

      Sil
    2. yanlışınız var, airmatic olmadan süspansiyona müdahele edilemiyor. aracı alırken "konfor" ya da "sportif" olarak seçmek mümkün ancak airmatic yoksa agility control'ün süspansiyon üzerinde bir hükmü yok.

      airmatic'te bağımsız olarak yapılabilen şey ise aracı yerden yükseltmek (tek bir tuş var zaten). yükseltseniz dahi 80km/h üzerinde 3 dakika giderseniz ya da 120 km/h üzerine çıkar çıkmaz süspansiyon normale dönüyor, 120 km/h üzerinde sistem 15 mm daha aracı alçaltarak drag azaltılıyor.

      Sil
    3. Agility Select ön programlı olarak sertlik ayarlıyor. Donanımı biliyorum zaten demeyip Mercedes ürün yöneticisi ve aracın siparişini veren kişilerle de konuştum. Doğru bildiğimi söylediler. Airmatic denildiği gibi bağımsız sertlik ve yükseklik ayarı ve bagaj yüklü olduğunda sabit yükseklik sunmak gibi özellikler getiriyor ek olarak.

      Sil
  7. otomobille ilgili, insanların google'dan araştırarak bulabileceği, almak istediği araç hakkında incelemeleri okuduğu bir blog açıyorsunuz, rica ediyorum kulaktan dolma bilgilerle iş yapmayınız. ben ne ürün-donanım yöneticileri gördüm airmatic diye air balance paket getiren. w205 kullanıcısıyım, airmatic olmadan araç süspansiyonuna müdahil olmak mümkün değil, zaten agility select ile müdahele ettiğiniz zaman ekranda da süspansiyon ile ilgili bir uyarı sadece airmatic ile geliyor.
    "airmatic" dediğiniz sistemin esprisi zaten istenen modlara göre süspansiyonu adapte etmek, virajda yatmamak falan nedir, ayrıca airmatic süspansiyona agility dışında tek bir ilave müdahele şansı var, o da aracı belirli şartlarda yükseltebilmek. mercedes çalışanının lafıyla değil, en azından "mercedes tech center" sitesini inceleyerek hareket etmenizi tavsiye ederim, insanlar araç alırken bu blogları okuyor yanlış yönlendirmeyelim.

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. Burada bahsettiğim insan Hadımköy Mercedes genel merkezinde çalışıp, gidip Stuttgart'ta bu araçların özellikleri hakkında eğitilip daha sonra da bayilere eğitim veren kişidir. Sizin ne gibi insanlara rastladığınız pek ilgilendirmiyor beni. Kullanıyormuşsunuz da bir adedini. Öğrenin diye yazıyorum bu tip şeyleri. Bu insandan gelen bilgiye "Kulaktan dolma" diyorsanız sizin bileceğiniz iş. Daha iyi bilenini bulabilirseniz dinleriz hep beraber.

      Daha nasıl anlatayım bilemiyorum. Airmatic, süspansiyon sistemine sınırsız müdahale şansı veriyor. Sürüş modundan bağımsız olarak sertlik seğiştirme, aracı sabit seviyede tutma ve virajlarda daha az yatma sağlama gibi fonksiyonlara sahip. Agility Select ise bu seçimlerin büyük çoğunluğuna sahip değil. Standart süspansiyon sistemiyle Airmatic arasında kalan bir sistem. Bence de yanlış yönlendirmemek lazım insanları.

      Sil
    2. Daha nasıl anlatayım demişsiniz ama hiçbir şey anlatmıyorsunuz; Airmatic ile olan "sınırsız müdahele", "bağımsız sertlik değiştirme" nasıl oluyor airmatic ile biraz açıklar mısınız? sınırsız müdahele dediğiniz nedir, neler gerçekleşiyor nasıl yapılıyor?
      Araç hakkında hiçbir şey bilmeden "bizim Mercedes'deki abi öyle diyor" mantığı ile konuşmak bir otomobil blogger'ına yakışmıyor. Ben "daha iyi bilenini bulacağım" demiyorum, kendim araştırıyorum, sizi de bizzat araştırmaya, açıp mercedes tech center'ı okumaya davet ediyorum. testiniz baştan aşağı hatalı, olmayan süspansiyon farklılıklarını baz alıp bunları yaşamış gibi anlatıyorsunuz, aracı ya hiç kullanmadınız ya da plasebo etkisi bilemiyorum, lakin airmatic olmadan agility kontrol şalteri ile araç süspansiyonuna etki etmiyorsunuz, etki ettiğini iddia ediyorsanız lütfen kaynağınızı paylaşın ben de yanlış biliyorsam hatamı anlayayım.

      Sil
    3. Bilal'e anlatır gibi anlatıyorum; Airmatic ile süspansiyon sisteminin sertliği, seçilen sürüş modundan bağımsız olarak ayarlanabiliyor. Yani direksiyon ve gaz tepkisi konfordayken süspansiyon sistemi sert seçilebiliyor. Ayrıca araç yüklendiğinde sabit seviye koruma ve virajlarda yana yatma önleme gibi otomatik fonksiyonlar geliyor süspansiyon sistemine.

      Test aracındaysa sürüş modlarından ayrı olarak süspansiyon sistemine müdahale edilemiyor. Yani konfor modunda yumuşak, sport modunda da sert oluyor sistem. Ayrıca saydığım diğer seviye sabitleyicileri de bulunmuyor bu durumda.

      Madem Mercedes'ten kaynak istiyorsunuz vereyim; Bir donanım listesine ulaşıp P15 kodlu Avantgarde paketini bulun. Altında sunulan 677 kodlu donanım neymiş bir bakın. Üşenirseniz ben söyleyeyim; "Sportif Agility Control ADAPTİF süspansiyon sistemi"dir kendisi.

      Sil
  8. Onur Bey, diğer arkadaşın da dediği gibi ön programlı süspansiyon gibi şeyler yok, agility control süspansiyon üzerinde sadece airmatic varsa yetki sahibi. Araç manuelinde de bu durum çok net yazıyor. Bildiğimiz "fixed steel suspension", sadece sipariş edilirken konfor ya da spor olarak alınabiliyor, bence bu gerçek ışığında testinizi düzenlemelisiniz, çünkü orada bu farkların hissedildiğini falan yazmışsınız ama olmayan bir şey hissedilemez.

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. Olan şey de başkaları hissetmiyor diye yok sayılmıyor malesef. Açıklama yukarıda bulunuyor.

      Sil
  9. Tamamen objektif şekilde yazdıklarınızı 3 kez okudum değerli arkadaşlar, yazılarınızda değerli benim için.Yakın zaman önce akademisyenlik nedeniyle sevdiğim bu işten ayrıldım.Bir eski Mercedes çalışanı olarak (servis sorumlusu) teste alınan araçla ilgili opsiyonlar birbirini tutmuyor.Aracı plakadan şase numarasına ulaşıp sorgulamak, sistemi Mercedes'e bağlı birinden almak zor olmaz.Dolaysıyla airmatic olmadan süspansiyona müdahale edilemez

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. Demek eskiden bu yana değişen şeyler olmuş. Artık edilebiliyor.

      Sil