5 Mayıs 2013 Pazar

Volvo V40 D2 Advance


İsveç merkezli üretici Volvo'nun Çinli Geely kontrolüne geçmesi çoğumuzu korkutmuştu. Bu firmanın patronluğunda piyasaya çıkan S60, eskisinden çok daha şık görünse de konsept hali, el değiştirme süreci öncesinde tanıtıldığından üreticinin yeni yüzünü yansıttığı düşünülmüyordu. Premium C segmentine C30'un ardından sürülen V40'ın üzerindeki sır perdesi kaldırıldığındaysa Geely'nin Volvo'ya çok da kötü gelmediği görüldü.

Bakalım BMW 1 Serisi, Audi A3 ve Mercedes A Serisi gibi Alman rakiplerin karşısına çıkan V40, dinamik görünümüyle olduğu kadar Ford Focus ile paylaştığı platformuyla da yarışta öne geçebilecek mi.


Dış Mekan


Tanıtıldığı andan itibaren dinamik bir görünüşe sahip olduğunu düşündüğüm V40 gerçek hayatta da yüz güldürmeyi başarıyor. Volvo'nun geçmişten gelen köşeli hatlarını yok etmeden yumuşatmayı başarmış olan tasarımcılar hem şık hem de güçlü görünümlü bir araç ortaya çıkarmış. Sportif bir tasarıma sahip olan ön tampona LED aydınlatmalar ekleyen Volvo far yıkama sistemine sahip xenon farlara da LED gündüz aydınlatması yerleştirmiş.

Küçük dalgalanmalara sahip kaput ve sade görünümlü bir yan yüzeyin ardından gelinen arka kısımda yandan bakıldığında bir "S" şeklini almış bagaj kapağı, kapak yanları boyunca uzanan LED stoplar, spoiler, difüzör ve çift egzoz çıkışı dinamik görünüme katkıda bulunuyor. Aracın yan eteklerinin arkası ve arka tamponunun iki yanında görülen eklemeler alçaltılmış bir görünüm sunarken 18 inç çaplı jantlar aerodinamik olarak da optimize edilmiş.

4.369 mm boya sahip olan otomobilin genişliği 1.783, yüksekliğiyse 1.445 mm olarak açıklanıyor. Aks mesafesi 2.647 mm olarak açıklanırken bagaj hacmi 335 litre.


İç Mekan


V40'ın iç mekanı da Volvo'ya alışkın müşterilerin yabancılık çekmeyeceği tarzda. Opsiyonel olarak sunulan deri döşemelerin kaliteli bir görünüm ve koku verdiği yaşam alanında daha önce Ford Fusion/Mondeo testinde karşıma çıkan dijital gösterge tablosu dikkat çekiyor. Şık tasarımlı ve çok fonksiyonlu direksiyon simidi aynı zamanda oldukça kalın tutma alanlarına sahip.

Ortalama büyüklükte gözlere sahip olan kapı içlerinde metalik kaplamalar dikkat çekerken sürücü kapısına cam ve ayna kumandaları ergonomik şekilde yerleştirilmiş. Elektrikli ön koltuklarla donatılan otomobilin orta konsolu diğer Volvo modellerinde olduğu gibi arkasında büyük bir boşluk sunuyor. Beyaz plastik zeminli konsolun üzerinde havalandırma, navigasyon, telefon ve ses sisteminin yanında yol bilgisayarının da kumanda düğmeleri yer alıyor. Bu bölgenin en altındaysa Park sensörleri, şeritte kalma asistanı, Start/Stop ve çarpışma önleme sisteminin kumandaları bulunuyor.

Orta havalandırma ızgaraları üzerinde büyük bir ekran ve motor çalıştırma düğmesi bulunurken geceleri içten aydınlatılan vites topuzunun etrafı oldukça sade bir görünüm sunuyor. İleri-geri kaydırılabilen ön kol dayanağının altında yer alan gözde USB girişi ve 12 Volt soket bulunduran Volvo bu bölümün önünde kayar kapaklı çift bardaklık ve bir 12 Volt soketi daha sunuyor.

Güneşliklerin her ikisinde de ışıklandırmalı makyaj aynaları sunan Volvo aracın aydınlatma paketi kapsamında ayak bölümü aydınlatması ve LED okuma lambaları da sunuyor. Kendiliğinden kararabilen iç dikiz aynasının çerçevesiz olması da şık bir detay.

Hem ön hem de arkada baş ve diz mesafeleri sınıfı standartlarında olan V40'ın arka koltuklarının yanlarında, Ford Focus'ta olduğu gibi kapaksız gözler bulunuyor. Arkada yolcu bulunmadığı hallerde bu bölümdeki kafalıklar yatırılabilirken iki yolcu olduğu hallerde ortada bulunan kol dayanağı ve gizlenebilen iki bardaklık konforu artırıyor.

Çift katlı zemine sahip olan bagaj 335 litre hacim sunsa da arka koltuk sırtlıkları yatırılarak bu hacim artırılabiliyor. Bagaj bölümünde kapaksız yan cepler ve 12 Volt soketi bulunuyor.


Konfor


Volvo'nun küçük hatchback modelinde konfor adına beklenen birçok şey ve fazlası bulunabiliyor. Direksiyon simidinden kumanda edilebilen 8 hoparlörlü müzik sistemi, mesafe takip radarlı hız sabitleme, navigasyon sistemi, elektrikli ayarlanabilen ve sürücü tarafı 3 hafızalı ön koltuklar, elektrikli cam ve yan aynalar, çift bölgeli havalandırma sistemi ve rahat deri koltuklar yolcuların yüzünü güldürüyor.

18 inç çaplı jant opsiyonuyla alındığında dönüş çapı oldukça büyüyen otomobilin direksiyon tepkileriyse sorunsuz. Vites geçişlerinde sorun yaşanmazken debriyaj pedalının biraz yukarıda kavraması sıkışık trafikte sol bacağı yorabilir.

Orta seviyeden biraz daha sert olan süspansiyon sistemi konforu olumsuz etkilemese de 40 yanaklı lastiklerin darbe emişleri zayıf. Bu nedenle özellikle bozuk yollarda kullanılacak olan araçlarda 17 inç çaplı jantların tercih edilmesi hem cebe hem de bel kemiğine yararlı olacaktır. Konu belden açılmışken ön koltuklarda ayarlanabilir bel destekleri bulunduğunu da belirteyim.

Çoğu yolunda şeritleri belli olmayan ve sürücülerin birbirini genelde yeterli mesafeyi bırakmadan takip ettiği Türkiye'de sürekli uyarı veren güvenlik sistemleri kapatılabilirken adaptif hız sabitleme ile birlikte kullanıldığında boş ve şerit çizgileri düzgün çekilmiş bir yolda aracın kendi kendisini sürebilmesi etkileyici.


Performans


Türkiye pazarında satışta olan en düşük güçlü V40 modeli olan D2 yüksek performans iddiası olan bir araç değil. Bununla birlikte 225/40-18 ölçülerinde lastik ve jant kombinasyonuyla donatılan otomobilin yol tutuşu başarılı. Ortalamanın üzerinde bir sertliğe sahip süspansiyon sistemiyle de desteklenen yol tutuş daha güçlü motorları hak ediyor.

Yolları belirli 6 ileri vitesli manuel şanzımanın geçişleri kolay olsa da hızlı vites değişimi sırasında debriyaj pedalının geri dönerken yaptığı anlık gecikme de bu tür sürüşün öncelikli olmadığını gösteriyor. Koltukarın yan desteklerini yüksek tutmayan Volvo bu bölümde de rahatlığı ön plana almayı seçmiş.

1.6 litre hacimli turbo Diesel motoru Ford tarafından da kullanılan otomobil 115 beygir güç, 270 Nm tork üretebiliyor. 6 ileri vitesli manuel şanzımana sahip olan 1.488 kg ağırlığındaki araç 0'dan 100 km/s sürate 11.9 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 190 km/s olarak açıklanıyor.

Sabit süratlı otoyol kullanımında ortalama yakıt tüketim değeri rahatlıkla 5 litre/100 km seviyesinin altına indirilebilen aracın karma kullanım sonucunda elde ettiği 6.4 litre/100 km'lik ortalama oldukça başarılı.

Volvo'nun iki ay önce yaptığı açıklamada aynı motorun otomatik şanzımanla da sunulacağı belirtilmişti ki Mercedes ve BMW'nin en küçük Diesel motorlarında bu opsiyonu sunmuyor oluşu İsveçli markayı bir adım öne geçirecektir.


Fiyat/Donanım


Volvo V40 D2'nin Türkiye satış fiyatı 71.000 TL seviyesinden başlıyor. Premium paketle birlikte 74.320 TL'ye ulaşan fiyat teste katılan Advance paketiyle birlikte 81.770 TL'yi buluyor.

Araçta standart olarak sunulan donanımlar; çift bölgeli otomatik klima, soğutmalı torpido, sürücü tarafı hafızalı, elektrikli ön koltuklar, deri direksiyon simidi, vites topuzu ve el freni kolu, aydınlatmalı vites topuzu, 8 inç büyüklüğünde bilgi ekranı, xenon aktif viraj farları, LED gündüz aydınlatması ve far yıkama sistemi, hız sabitleyici ve sınırlandırıcı, ön, yan, perde ve sürücü diz hava yastığı, yağmur sensörü, ön kapı eşik kaplamaları, arka park sensörleri, Start/Stop ve otomatik kararan iç ayna olarak sayılabilir.

Bunların haricinde araçta bulunan sürücü destek paketinde adaptif hız sabitleyici, sürücü yorgunluk sensörü ve kör nokta algılama sensörleri için 4.642 TL (+Vergiler) istenirken hava kalite sensörü, alarm, kilitli bijonlar, eğim sensörü ve sertleştirilmiş yan camlardan oluşan security paketi 1.340 TL (+Vergiler) karşılığında sunuluyor.

Paket dışı donanımlardan ısıtmalı ön cam 450 TL (+Vergiler), çift zeminli bagaj 300 TL (+Vergiler), deri döşeme 760 TL (+Vergiler) ve Centre Court dekor kaplamalar 350 TL (+Vergiler) karşılığında alınabiliyor.


Sonuç


Volvo, V40 modeliyle premium C segmentine hızlı bir giriş yaptı. Markanın yeni sahibinin Çinli olması başta bazı soru işaretleri oluştursa da ortaya çıkan aracın görünümünden sunduğu özelliklere kadar sınıfının hakkını verdiğini söylemek zor değil.

Yüksek performanstan uzak, yakıt ekonomisini hedefleyenlerin seçeneği olacak D2 motorun düşük tüketim değerleri ve Advance donanımının zenginliği potansiyel alıcıları cezbederken otomatik şanzımanı bir süre daha beklememiz gerekiyor.


Fotoğraflar


Test sırasında çektiğim fotoğraflara buradan ulaşabilirsiniz.

25 yorum:

  1. yine yeni yeniden cok guzel bir inceleme olmus :)

    YanıtlayınSil
  2. Golf MK 7 1.4 TSI benzinli manuel vites aracımla şu ana kadar şehir içi yoğun trafik karışık 6.2 lt ortalama yakaladım. zaten forum sitelerinde de benimkinden daha iyi değerler mevcut. üstelik 0-100 km hızlanması 9.3 sn. bence V 40'ın en büyük dezavantajı 1500 kg lik ağırlığı. şimdi bazı arkadaşlar sağlam da onun için diyecekler. ben de bir otomobil hem sağlam hem hafif olabilir diyeceğim. bkz. audi. saygılar :))

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. Ağırlığın asıl nedeni Focus platformu. Bunun yanında tüketimin yükselmesinde en önemli kalem kullanım şekli. Audi A3 1.4 TFSI testimde Antalya'nın boş yollarında bile 7 litre/100 km ortalaması yakalamıştım. Golf 7 1.6 TDI da 6.5 litre/100 km ortalamasına ulaştı.

      Sil
    2. İncelemeniz için teşekkürler , zevkle okunuyor . c premium seğmentinin subjektif en iyisi mq7 platformlu audi a3 tür.Verimli benzinli motorlar , kaliteli , sade iç mekan ...
      Audi nin türkiyedeki prestij, marka algısı ,ikinci el ,servis gibi kalemleri göz önüne alındığında şahsi fikrim tr pazarında şansı azdır.

      Sil
    3. MQB başarılı bir platform olsa da sihirli kelimenin "Sübjektif" olduğuna dikkat çekmeliyim. :)

      Sil
  3. Güzel bir inceleme olmuş. İç mekan malzeme kalitesini rakiplerine göre nasıl buldunuz?

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. Ortalamalarda. Malzeme kalitesi Mercedes'in altında olsa da BMW'nin biraz üzerinde. Bu da Audi ile berabere yapıyor.

      Sil
    2. Cevabınız için teşekürler:)

      Sil
  4. tipi falan çok hoş ama bence biraz gereksiz pahalı. 81bin tl verip dizel manuel volvo alıyorum ve ekstralar için hala üzerine para veriyorum. bana çok akla yakın bir araç gibi gelmiyor açıkçası.

    sanırım tüketiciler de öyle düşünüyor ki piyasada a3, a serisi ve 1 serisi binlerce gezerken istanbul'da v40'ı sadece bir kere gördüm.

    YanıtlayınSil
  5. fiyatı mutlaka düşmeli.

    YanıtlayınSil
  6. Türkiye'de marka imajı çok şeyin önüne geçiyor malesef. Rakiplerle karşılaştırıldığında makul bir fiyata sahip araç. Giriş fiyatları Mercedes ve BMW'nin altında. Audi şu anda DSG ile sunuyor TDI modelini ki 105 beygir gibi düşük bir gücü unutturmak için mantıklı bir strateji. Yakında Volvo'nun da yarı otomatik şanzımanı geldiğinde bu araçla da karşılaştırabiliriz daha eşit şekilde.

    Mercedes ve BMW'de de manuel Diesel versiyonları bulunuyor. Üstelik paket haricinde sunulan opsiyonların fiyatları el yakıyor.

    YanıtlayınSil
  7. başka motor seçenekleri de satılıyor mu türkiye'de?

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. Evet, satılıyor. T3 ve T4 seçenekleri de var. Benzinli, 1.6 litre hacimli.

      Sil
  8. peki bu aracı mercedes a180'le genel olarak kıyaslarsak sonuç ne olur ne söylersiniz?

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. Testini yayınladığım A180 Urban ile karşılaştırıldığında aynı oranda sertlik sunduğunu söyleyebilirim. Daha güçlü motor ve otomatik şanzıman avantajlarıyla birlikte öne geçer.

      A180 CDI ile karşılaştırıldığındaysa daha güçlü olması sayesinde Volvo önde bence.

      Sil
    2. Onur bey, bu aracın ağırlığı ile focus un veya muadillerini kıyasladığımda, çok ağır kalıyor. bu bilgiler aynı bazda mı veriliyor acaba? volvo v40 için otokoç un sayfasında 1350 kg gibi birseyler yazıyor. volvo nun sitesinde 1488 ?

      ayrıca alfa guiletta 1280 kg. audi a3 1300 lerde. aynı bazda ise çok ağır. bu konuda bilgilendirebilirseniz çok sevinirim

      Sil
    3. Aradaki ağırlık farkının nedeni hem donanımın daha zengin olması hem de otomobillerin güvenlik ve ses yalıtımı farklılıklarından ileri geliyor.

      Sil
    4. cevabınız için çok teşekkürler, sizin de belirttiğiniz gibi, bu araç focus platformu kullanıyor, ancak gördüğüm kadarı ile focus tan 150 kg daha ağır gibi. ( acaba birisi bos depo sürücüsüz, diğeri dolu depo sürücülü gibi mi?) donanım ve güvenlikten dolayı 150 kg gelmesi bana ilginç geldi. ( yanlış anlamazsınız umarım, inanmamaktan ziyade, daha önce bilmediğiniz birseyi duyduğunuz zaman hissedilen duygudan bahsediyoru :)) ciddi anlamda düşündüğüm bir araç, ancak muadillerinden 200 kg ( a3 ve alfa diger opsiyonlarım) fazlası olması beni çok fazla soru işareti ile başbaşa bırakıyor

      Sil
    5. Farklardan birisi de budur büyük ihtimalle. Bazı üreticiler ağırlıkları verirken %75 dolu depo ve sürücüyü de katıyorlar işin içine.

      Sil
  9. Merhabalar. Araştırdım soruşturdum cevap bulamadım aklıma siz geldiniz :) D2 Volvo V40 düşünüyorum. Sizce full depo ile V40 uzun yolda (ort.110 hızla) kaç km menzil sunar ?

    1.3 motorlu Corolla sedanlar 900'ü görebiliyor. V40 heralde 800'ü görür ağırlığına rağmen ?

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. Ortalama sürat 110 km/s olacaksa otobanda yardırmak lazım. Bu durumda 800 civarında olabilir. Şayet otoyolda 110 km/s gibi gidilip diğer yollarda da bunun üzerine çok çıkılmayacaksa 1.000 km'yi görür rahatlıkla.

      Sil
  10. Onur Bey inceleme için teşekkürler.. Acaba yeni çıkan 1.5 litrelik T3 motoru da incelemeyi düşünür müsünüz? Belki de ben göremedim. Ayrıca malzeme kalitesi Mercedes'in altında demişsiniz, tam tersi ben Mercedes A klasse'den daha iyi olduğunu düşünüyorum teşekkürler.

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. Şu var şimdilik. Standardını da test edeceğim ilerleyen zamanlarda.

      http://onurkoray.blogspot.com.tr/2015/08/volvo-v40-t3-cross-country-geartronic.html

      Sil