6 Ekim 2012 Cumartesi
Mercedes-Benz A180 Urban
Evet, geçtiğimiz hafta sizlere basın lansmanı hakkında bilgi verdiğim Mercedes A Serisi'nin testi de söz verdiğim gibi burada. İlk nesilde geyik testinde takla atma riskiyle karşılaşıp daha sonra da küçük bir MPV'yi andıran yapısıyla yüksek satış rakamlarına ulaşamayan A Serisi, son yıllarda iyiden iyiye kızışmaya başlayan lüks C sınıfına iddialı bir giriş yaptı. Önceki nesillerle tek benzerliği model isminde kalan araç Mercedes'in bu sınıfta elini ciddi derecede güçlendiriyor.
Dış Mekan
Rakipleri arasında BMW 1 Serisi, Audi A3, Volvo V40 ve hatta Alfa Romeo Giulietta bulunan otomobilin dış mekan tasarımı kesinlikle dikkat çekici. Zevkler ve renkler tartışılmaz fakat görünümünü ister beğenin ister beğenmeyin A Serisi de, büyük kardeşi B gibi Mercedes'i "Ağır araç" imajından sıyrılıp çok daha dinamik bir bölgeye dahil ediyor.
4.292 mm boy, 1.780 mm genişlik ve 1.433 mm yüksekliğe sahip olan otomobilin aks mesafesi 2.699 mm. Boyutlarıyla bulunduğu segmentin özelliklerini yansıtan A Serisi, kardeşi B gibi yuvarlak hatlara sahip gövdesiyle dikkat çekiyor. Yüksek burun kısmıyla güçlü bir duruşa sahip olan aracın yan yüzeyindeki dalgalanmalar yeni nesil Mercedes modellerinin özelliklerinden. Önden bakıldığında B Serisi'ni andıran panjur ve farlarla bir Mercedes olduğunu belli eden otomobilin arka kısmındaysa durum farklı. Yuvarlak hatlı küçük stoplar, yan kısımlarında deflektörler bulunan spoiler ve çift egzoz çıkışıyla sportif bir görünüm sunan aracın 17 inç çaplı jantları da şık bir görünüm sunuyor. Dış mekanda tanıdık olan nadir parçalarsa yan aynalar ve kapı kollarından ibaret.
Kullandığım araçta beni en çok şaşırtan yerse motor bölümü oldu. Kaputun sadece serviste eldivenle açılacağına güvendiğini düşündüğüm Mercedes bu parçayı bir pistonla değil, metal çubukla sabitlemiş. Bununla birlikte otomobilin kaput altı havalandırmasında sanırsam bir sorun var, zira motorun ısınmasının ardından bu parçanın ön kısmı aşırı derecede ısınıyor. Kaput kilidini açmaya yarayan mandalın siyah renkli olması ve plastikle kaplanmaması hem görünmesini zorlaştırıyor hem de bu parçanın da çok ısınmasına neden oluyor. Bu noktalar büyük ihtimalle Mercedes'in ilk donanım güncellemesinde düzelecektir.
İç Mekan
Kapılar açılıp iç mekana göz atıldığında da hem tanıdık, hem de farklı tasarım özellikleriyle karşılıyor bizi A Serisi. Büyük kardeş B Serisi ile olan organik bağı yeni nesil modellerde de koruyan otomobil iç mekanda bu araçla aynı tasarımı sunuyor. Yuvarlak havalandırma ızgaraları, 0 konumu aşağıda bulunan göstergeler ve çok şık bir tasarıma sahip olduğunu düşündüğüm direksiyon simidi sportif bir görünüm sunarken göz seviyesinin hemen altından başlayan beyaz renkli döşemeler iç mekana ferahlık katmış.
Dört bir yanda kullanılan yumuşak malzemelerle iç mekan kalitesi artarken B Serisi'nden aynen aktarılan orta konsol, kapı içi kumandaları ve koltuk arası konsollarında sadelik ön planda. Mat renkli metali cömertçe kullanan Mercedes, havalandırma ızgaraları, ses sistemi kumanda bölümü çerçevesi, COMAND kumandası, direksiyon simidi ve klimanın dairesel kumandaları çevresinde yer verdiği bu kaplamaya kapı kolları ve tutamaklarında da kullanmış. Ön koltukların arasında bulunan konsolda iki adet bardaklık, bir adet kapaklı büyük göz ve bir de kapaklı küllük bulunurken ileri geri kaydırılabilen kol dayanağının altında yer alan depo alanına AUX ve USB portları yerleştirilmiş.
Mercedes'in ezelden beri başarılı bulduğum özelliklerinden birisi olan koltuk konforu bu araçta tasarım olarak da kendisini göstermiş. Sabit kafalıklı koltuklarda baldır desteği ayarı da bulunurken özellikle üst kısımda sunulan yan desteklerin kavraması çok başarılı. İlginç şekilde arka kısımda da yan desteği yüksek ve sabit kafalıklı koltuklar sunan aracın bu kısmında orta kol dayanağının sunulmamasını bir eksiklik olarak not edebiliriz. Geniş diz mesafesi sunan arka koltuklar için orta kısımda kapaksız bir depolama bölümü, küllük ve 12 Volt güç çıkışı sunan Mercedes kenarları beyaz renkli paspas takımıyla da şık bir görünüm ortaya koyuyor.
Arka koltuklar katlandığında 1.157 litre hacim sunabilen 341 litre hacimli bagajın ağız kısmı, günümüzde üretilen hatchback modellerinin çoğunda olduğu gibi çok geniş olmasa da hem yan duvarlar hem de tabanının altında sunulan ek gözlerle oldukça işlevsel.
Test aracımın belirtmeden geçemeyeceğim bir diğer hoş özelliği de iç mekan aydınlatması. Kapı içleri ve orta konsolu loş biçimde aydınlatan ambiyans ışıklandırmasının koltuklarda bulunan sabit kafalıkların da altına yerleştirilmesi çok şık bir görünüm yaratırken kapılar açıldığında iç mekanın gündüz gibi aydınlatılması dikkatlerin üzerinize çekilmesini sağlıyor. Ön kapılar açıldığında ortaya çıkan, ışıklandırmalı Mercedes-Benz yazılarına sahip eşiklerse bence her Mercedes modelinde alınması gereken bir donanım.
Konfor
Mercedes denince akla gelen ilk kalemlerden birisidir konfor. Ne yalan söyleyeyim markanın, sportif özelliklere sahip olmasını istediğim bir model üreteceğini duyduğumda bu özelliğinin aşırıya kaçmasından korkmuştum. Korkumun gereksiz olduğunuysa test aracıyla yaptığım ilk kilometrelerde anladım. Ergonomik kumanda elemanları, otomatik klima ve rahat koltuklar konfor seviyesini üst seviyelere taşısa da sert süspansiyon sistemi aracın "Yumuşak" olmasına izin vermiyor.
Özellikle lastik gürültüsü çok başarılı bir şekilde izole edilen araçta rüzgar sesi de ancak 140 km/s üzerinde duyulur seviyeye ulaşıyor. Bence dinamik sürüş ve konfor seviyesini en iyi dengeleyebilen boyutlarda jant ve lastiklerle donatılan araçta 225/45-17 ölçüsünde run flat lastikler kullanılmış.
B200 BlueEFFICIENCY testinde de deneme şanzı bulduğum 7G-DCT isimli çift debriyajlı yarı otomatik şanzıman bu araçta da harikalar yaratırken vites geçişlerinin sarsıntısız ve seri olması neredeyse bir CVT kullanıyormuşsunuz gibi hissetmenize neden oluyor. Sistemin sahip olduğu yokuş kalkış desteği ve fren pedalı brakıldığında hareket etme fonksiyonlarını geri görüş kamerasıyla birleştirdiğimizde çok kolay park edilen bir araç çıkıyor karşımıza. Görüntüsünü orta konsol üzerinde bulunan ekrana yansıtan geri görüş kamerasının gece sunduğu görüntülerin kalitesi özellikle dikkatimi çekti.
Ses sisteminin altında bulunan düğmelerden birisi aracı ECO, Manuel ve Spor modlarına geçirmek için kullanılıyor. ECO modunda vitesleri düşük devirlerde değiştiren A180 aynı zamanda Start/Stop sistemini de devreye alıyor. Tekrar bu tuşa basıldığında devreden çıkan sistemi aktive etmemek için bir yol daha var ki bu yol sayesinde çok yavaş akan trafikte motor ve alternatör gereksiz yere zorlanmıyor. Aracın fren pedalına bir sensör yerleştiren Mercedes bu pedal belli bir açının üzerinde dururken sistemi devreye almıyor. Ani yavaşlamalarda pedala uzun stroklu bastıktan sonra durmadan hemen önce otomobili yerinde tutacak kadar basınç uygulandığında motor çalışmaya devam ediyor. Duraklamanın uzun süreceğini anlarsanız motorun durması için yapmanız gereken tek şey pedala biraz daha sert basmak.
Sürüş
Hatırlarsanız B200 testimde aracın en çok gelişen kısmının sürüşü olduğunu belirtmiştim. A Serisi içinse bunu belirtmeye bile gerek yok zira otomobilin yapısı değişirken zaten otomatik olarak bu bölümde çok daha yüksek puanlar alınacağı aşikardı. Bu nedenle bir önceki nesille karşılaştırılamayacak olan sürüş dinamiklerini ayrı bir bölümde incelemek yerinde olacaktır.
Beni tanıyanlar seri araçlardan hoşlandığımı az çok öğrenmişlerdir. Doğruyu söylemem gerekirse test aracımın 1.395 kg ağırlığında, en düşük güçlü benzinli motora sahip A Serisi olduğunu öğrendiğimde moralim biraz bozulmuştu. Turbo beslemeye sahip 1.6 litre hacimli motoru 122 beygir güç, 200 Nm tork üretebilen A180, 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzımanıyla 0'dan 100 km/s sürate 9.1 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 202 km/s olarak açıklanıyor ki bu verilerle sportif bir kullanım pek mümkün değil gibi görünüyordu...taa ki yola çıkana kadar.
Mercedes mühendisleri hem motorun güç ve tork devir bandını, hem de şanzımanını o kadar güzel ayarlamışlar ki gaz pedalına sert bastığınız her anda güç ayağınızın altında oluyor. İlk hızlanmalarda çift egzoz çıkışından yayılan sportif homurtular ve direksiyonun arkasından değiştirebildiğiniz vitesler çok zevkli dakikalar yaşatıyor sürücülere. Sert süspansiyon sistemiyle birlikte yan destekleri yüksek olan koltuklar da dinamik kullanımda aracı daha da zorlayabileceğinizi gösteriyor.
Bu arada konu zorlamaktan açılmışken ergonomisi harika olan direksiyon simidinin virajlarda bu işi oldukça kolaylaştırdığını belirtmem gerekiyor. Ani yön değişimlerine çok başarılı tepkiler veren araç standart süratlerle yaptığım testlerde ESP'sini devreye sokma gereği bile hissetmedi. Aşırı zorlandığında da sürpriz yaşatmayan A180 hafifçe önden kaydıktan hemen sonra devreye giren ESP sayesinde güvenli çizgiye kolayca dönüyor.
Tüketim konusunda turbo beslemeye sahip benzinli bir motorun tipik özelliklerini sunan araç otoyolda 120 km/s sabit süratle kullanılabilirse 5.5 litre/100 km gibi değerler yakalasa da gaza basıldığı anda 10 litre/100 km'nin üzerini rahatlıkla görüyor.
Fiyat/Donanım
Kıran kırana mücadelelere sahne olması beklenen lüks C segmentinde fiyatlandırma da oldukça önemli bir hale geldi. Urban donanım paketiyle anahtar teslim satış fiyatı 76.029 TL olan A180'in test ettiğim versiyonunda sunulan metalik boyaysa 2.162 TL ek ücret karşılığında alınıyor.
Standart donanımında yükseklik ayarlı halojen farlar, ECO Start/Stop, çarpışma uyarısı, hız sabitleme ve sınırlandırma, çok fonksiyonlu direksiyon simidi, yol bilgisayarı, elektrikli camlar, ön, yan, perde ve sürücü diz hava yastığı, konsantrasyon kaybı yardımcısı ve yarı otomatik klima sistemi bulunan A180'in Urban paket kapsamında geri görüş kamerası, aktif park sistemi, 7G-DCT şanzıman, MP3 çalabilen, AUX ve USB portlarına sahip, Bluetooth bağlantısı da sunan ses sistemi, yarı deri döşemeli sportif koltuklar, yangın söndürücü, elektrikli katlanabilen yan aynalar, 17 inç çaplı jantlar, run flat lastikler, yağmur sensörü ve aydınlatmalı kapı eşikleri bulunuyor.
Tipik Alman ekolünün uygulayıcılarından olarak uzun da bir opsiyon listesine sahip olan otomobilin ek donanımlarından bazıları ve fiyatlarıysa şöyle:
Şerit takip radarı ve kör nokta uyarısı - 2.949 TL
Alarm - 1.572 TL
Arka yan hava yastıkları - 1.474 TL
Bi-Xenon farlar - 3.322 TL
Ön sis farları - 727 TL
DISTRONIC PLUS (Mesafe takip radarlı adaptif hız sabitleme sistemi) - 3.381 TL
Panoramik açılır tavan - 3.460 TL
Karartılmış arka camlar - 865 TL
THERMOTRONIC çift bölgeli otomatik klima - 2.005 TL
Comand Online (6'lı DVD oynatıcı ile birlikte) - 11.992 TL
Arka koltuk kol dayanağı - 649 TL
Isıtmalı ön koltuklar - 1.140 TL
Elektrikli ve hafızalı ön yolcu koltuğu - 1.101 TL
Sonuç
A Serisi artık farklı bir segmente dahil. Eski model kimliğinden sıyrılmak konusunda çok başarılı olan modelin rakiplerine bakıldığında iddialı bir tasarıma sahip olmasının nedeni de anlaşılıyor. Son zamanlarda yaşanan en çetin yeni model savaşlarının döneceği segmentin baş oyuncularından olan A Serisi bu giriş modeliyle bile performans meraklılarının aklını çalabilecek kapasitede.
Üretim kalitesi olarak da markanın başarılı bir temsilcisi olacağına kesin gözüyle baktığım aracın donanımında bazı eksikler mevcut olsa da sonsuz gibi görünen opsiyon listesinde istediğinizden fazlasını bulmanız garanti gibi.
Fotoğraflar
Test sırasında çektiğim fotoğraflara buradan ulaşabilirsiniz.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
parasini verebilen icin harika otesi bir arac olmus. fwd olarak a class rwd olarak 1 serisi su anda lider bu sinifta.
YanıtlaSiltestinizi de cok begenerek okudum. firmanin ne sundugundan ziyade sizin kendi ozgun yorumunuz bizim icin daha onemli :) anladigim kadariyla bu araci alacak olanlara manuelden ziyade bu yari otomatik sanzimani oneriyorsunuz?
Kesinlikle. Performans ve tüketim değerlerinin daha iyi olmasını geçtim konforu çok başarılı.
YanıtlaSilBen de bugün test ettim davutpaşa mengerlerde mavi renk aynı araç. Dıştan güzel fakat iç mekanda hoşuma gitmeyen yerleri oldu. Sonradan takılmış gibi gözüken ekranı hiç sevmedim. Gömme olmasını yeğlerdim. Otomatik vites araçta direksiyona koymalarını beğenmedim, 1 serisinin vitesi çok şık mesela. Hız göstergesini beğenmedim, fontu pek hoşuma gitmedi. 1 serisindeki ataklık yok, beygir farkı var ama gaz tepkisinden bagsediyorum aslında. Mercedeslerin genelinde var bu gerçi gaza bastığınız anki tepkisi yavaş. Performans bana zayıf geldi o da şu anki kullandığım araçtan olsa gerek.
YanıtlaSilEkranı sanki hareket edecekmiş gibi duruyor ama sabit. B Serisi'nde de aynen kullanılmıştı. Vites kolu yavaş yavaş direksiyon arkasına geçiyor Mercedes'te ki malesef alışılması gerekecek. Benim de elim sürekli COMAND butonuna gidiyordu bu sebepten.
YanıtlaSilPerformansı çok harika değil ama 122 beygir güçle daha etkileyici benzinli motor yok gibi. Pedal tepkileri de, aracı almaya tam otomatik şanzımanlı bir araçla gittiğim için çabuk bile geldi bana :)
parasini verebilen icin sinifinin lideri. golf falan diyorlar daha ya. ayni segmentte ama kalite olarak saglam fark var. golfun fiyat/performans avantaji ise avrupada ise yarar anca turkiyede getiren grup saolsun halki soyuyorlar bos araba icin.
YanıtlaSilDışını pek beğenmemiştim ben ama içi büyüledi resmen. Facebook sayfasındaki ayrıntılı resimler aracın kalitesini ortaya koyuyor. İçine bi girsem bi daha çıkmak istemem herhalde.
YanıtlaSilÜtelik Doğuş, bu aracın doğrudan rakibi A3'ü de getiriyor. Onun da baın lansmanı gelecek hafta. Haberleri bir haftaya burada olur.
YanıtlaSilBu arada beyaz döşemeler de hoş bir etki bırakıyor. İç mekan kaliteli, tasarım da hoş ve açık renkli döşemelerle ferahlık hissi de artmış.
Öncelikle yazınız için teşekkürler. Bazı forum sitelerinde aracın iç malzeme kalitesinin kötü ve iç hacmin boğucu olduğu söyleniyor. Sizce bu aracı en büyük rakibi BMW 1.16i ile karşılaştıracak olursak (motor, şanzıman,sürüş dinamikleri,güvenlik,yol tutuş,konfor,tasarım,iç hacim,malzeme kalitesi,fiyat-donanım ..vs) hangi alanlarda üstün çıkar. Genel olarak hangi araç galip çıkar.
YanıtlaSilBen teşekkür ederim okuduğunuz için.
YanıtlaSilMalzeme kalitesinin kötü olduğuna katılmıyorum. Her noktada yumuşak malzemeler kullanılmış ki bu noltalar arka kapıların alt kısımlarına kadar devam ediyor. İç hacmin boğucu olması konusunda yazıdaki noktaya geri döneceğim. İç mekanı daha geniş ve yüksek olan B200'de daha boğucu bir atmosfer vardı ki bunun en büyük nedeni siyah döşemeye sahip olmasıydı. Beyaz renk seçildiğinde ortalık birden değişiyor. Bununla birlikte koltuğunu alçak pozisyona alan sürücüler yüksek ön konsolu nedeniyle garip hissetmiş olabilir. Arka koltuklarda cam yüzeylerin dar olması nedeniyle sıkıntı yaşanmış olabilir. Bir diğer neden de sabit kafalıklı ön koltukların daha geniş bir alanı bloke etmesi olabilir ki bunun üstesinden de standart koltuklarla gelinebiliyor.
BMW'den uzun süreli kullanım için araç alamadığım için bütün özelliklerini görme şansım olmadı henüz ama 116i ile yakın özellikler sunuyor A180. Motor konusunda kafa kafayalar ama BMW'nin ek gücü avantaj. Şanzımanlarda tam otomatik modelleri tercih etsem de Mercedes'in çift kavramalı yarı otomatik ünitesi çok başarılı. Bu konuda beraberlik var diyebilirim. Sürdüğüm tek 116i 16 inç çaplı jantlarla donatılmıştı. Bu nedenle A180 çok daha sert ve sportif bir yapıya sahipti. Güvenlik ve yol tutuş konusunda da iki araç kafa kafaya. BMW'nin arkadan itişli olması bu güç seviyesinde fark yaratamıyor. Güvenlik, konfor, malzeme kalitesi ve fiyat-donanım konularında da başa baş gidiyor iki araç. Yol tutuş konusunu açıklığa kavuşturmak için iki araca da run-flat olmayan lastikler takıp bir test yapmak lazım. Bu lastikler kötü geri bildirimleriyle aracın yanlış değerlendirilmesine neden olabiliyor. İç hacim konusunda önde iki araç eşitken arkadan BMW üstünlüğü var. Hem iç hem de dış tasarım konusunda A Serisi'ni daha başarılı buluyorum ki bu objektif olmayan bir görüş.
Şahsen ben, aracın görünümüne çok öenm veriyorum. Bu nedenle 1 Serisi çekici gelmiyor pek. Bu sınıfta A Serisi'ni Volvo V40 ile karşılaştırmak istiyorum bu nedenle. Şayet görünümünde sorun olmadığını düşünüyorsanız 1 Serisi mantıklı bir seçim ama o ön tasarımla malesef bana pek uygun değil.
soruyu soran kisi ben degildim ama, harika bir yorum olmus Onur abi. cidden senden ogrendigim cok sey var :) bu guzel blogun devamini diliyorum sadik takipciniz olarak.
YanıtlaSilBen de çok teşekkür ediyorum.
YanıtlaSilCevabınız için teşekkürler. Mercedes'in böyle agresif bir tasarım ve fiyatla bu segmente girmesi, bu segmenti süpürmek istediğini ortaya koyuyor.(Bmw euronun değer kazanmasıyla fiyatları yükseldi). Fiyatının beklentimin altında olması ile acaba malzemeden mi çaldılar düşüncesi aklımdan geçmedi değil. BMW yılın ilk yarısında iyi satış rakamları yakaladı ama artık işleri zor. Anlaşılan Mercedes'in A serisinden baya bir beklentisi var ve piyasayı bu segmentte süpürmek isticeklerdir. Zaten C ve E serisinin yüzleri de eskidi sayılır. Ama keşke arkadan itişli yapsalarmış ve de ilk makyajda arka stopların elden geçirilmesi gerek. Gerçi şu an piyasadaki bütün Mercedeslerin ön görünüşleri çok güzel ve sportif ama arka stoplarda her serilerde kötüler. Bu konuda 5 serisine bir baksalar yetecek ama :D
YanıtlaSilYazıda belirttiğim gibi kaput altından biraz çalmışlar gibi. Bir de donanımla oynayarak fiyat düşük tutulabilmiş ama kalite konusunda bir sorunu yok aracın. Ben de makyajın arka kısımda yoğunlaşacağını düşünüyorum. Öne göre daha sade bir duruşa sahip. Arkadan itişli olmaması da maliyetleri düşüren bir seçim. Özellikle A180 ve A200 gibi modellerde zaten arkadan itişe gerek de yok. Araçlar arkadan itişe ihitiyaç duyacak kadar kuvvetli değil. A250'nin üzerinde güce sahip olacak modellerde dört tekerlekten çekiş sistemi bulunacak gibi.
YanıtlaSila250 sport aldik da dert ettigimiz seye bak. a250 sport alsam daha 10 sene araba falan bakmam yani o derece :)
YanıtlaSilOnur bey, A180 CDI Bluefficiency modelindeki 1.5 dizel motorun Renault nun 1.5 dCi motoru olduğu söyleniyor. Sizin bir bilginiz var mı?
YanıtlaSilEvet, 1.5 litre hacimli ünite Renault'dan alınıyor.
YanıtlaSilA200 AMG paketli aracı inceledim plastik kalitesi yüksek ama o ekranın gömülü olmaması sonradan takılmış gibi olması hiç hoş değil
YanıtlaSilstoplar değişik!!! hangi mantıkla bazı araçlara led arka far koyarken bazılarına klasik arka far koymuş MB?
YanıtlaSilAlman markalarının donanım çeşitliliğinin bir sonucu. Aracı kişiselleştirmeye yönelik hareketler bu şekilde farklılıklara neden oluyor. Aracın farları da farklı. Bi-xenon ve LED gündüz farları yok Urban donanımda ama opsiyonel olarak alınabiliyor.
YanıtlaSil206 km/h yapınca birşey yok, bazı markalar araba vermeyince auuvv
YanıtlaSilTestler aracı garajda inceleyerek yapılamıyor malesef. Yüksek sürat dengesini incelemek için yüksek sürat yapmak gerek. Aynı şekilde 20 km/s hız yaparken yol tutuşuna bakılmıyor malesef. Süspansiyon konforunu görmek içinse kaymak asfalttan çıkıp aracı çukurlara sokmak gerekiyor. Sonuç olarak test araçlarının diğerlerinden daha hor kullanılacağı bir gerçek. Firmalar da bunun farkında. Zaten aracın başına gelebilecek şeyler için sigorta, yenecek cezalar için de imzaladığımız kağıtlar bulunuyor. Bunlar şirketleri bağlamıyor.
YanıtlaSilTest aracını bazı markaların verip diğerlerinin vermemesi bile bu işin sosyal medyaya bakış açısından kaynaklandığını gösteriyor. Özellikle Mercedes gibi, derdi satış rekorları kırmak olmayan bir firma araç verirken Ford veya Renault'dan test aracı alamamak biraz garip geliyor bana.
valla mercedes'i ben de ayrıca takdir etmek istiyorum.diğer bayilerde testler çük kadar mesafede yapılıyoken a serisinin test sürüşünü bakırköy-sakızağacından havuzlu kavşağa kadar yaptırmışlardı.şaşkınlığımı gizleyememiştim o an.
SilPeki birşey sormak istiyorum mercedes a serisimi yoksa tam donanımlı alfa romeo giuletta 1.4 170 tct mi daha mantıklı sizce sözkonusu alfa romeo yol tutuş ve performans konusunda mercedesten çok daha heyecan verici olması muhtemel iç mekan kalitesi açısından da mercedes daha iyi olabilir ancak sırf mercedes diye bu araca 80 milyar vermek mantıklı mı?
YanıtlaSilYazılarınızı ilgiyle takip ediyorum. :)
Yol tutuş konusunda Mercedes ve Alfa kafa kafaya. Kalite olarak Mercedes'in üstünlüğü açık fakat A Serisi fiyatına özel donanımlara boğulmuş bir Giulietta alınıyor olması işi karıştırıyor. 170 beygir güce sahip olması da performans isteyen sürücüler için daha cazip bir araç haline getiriyor Alfa'yı.
YanıtlaSila180 i bi tarafa koyarsak giuliettanın fiyatı golfle bile rekabet edecek seviyede. v40 gelmedi henüz ama geldiğinde bu sınıfta bir araç alacak olsam v40 ve giulietta arasında kalırdım herhalde.
YanıtlaSilben param varsa a class yok ise alfa giulietta alirim gerisine hic bakmam bile. v40 inanilmaz guzel ve hos benim diyen adamin aklini calar ama volvo da onu dacia fiyatina satmiyor yani.
YanıtlaSil"Sanırsam" ekşi'de kullanmak için burada "sanırım". :)
YanıtlaSilTeiekkürler detaylar için. Aracın iç hacmi ne durumda? 190 birisi için koltuk ve ön görüş ve arka diz mesafesi gibi?
YanıtlaSilFotoğraflar arasında benim araç içerisine nasıl sığdığım görülebiliyor. Benim boyum 1.78 m. Ona oranlayabilirsiniz.
YanıtlaSilMercedes 7g dct mi bmw zf 8 speed at mi? Zf tam otomatik sanirim
YanıtlaSilKonu sadece şanzımansa benim tercihim ZF olurdu. Tam otomatik şanzımanlar da geliştirilince nelerin başarılabildiğini gösteriyor bu ünite. Bunun yanında 7G-DCT'nin de en başarılı çift kavramalı yarı otomatik şanzımanlar arasında olduğunu belirtmeliyim.
YanıtlaSil2012 2 litre dizel tiguan otomatik kullandim. Arac kalkista once biraz bekleyip sonra kafa atiyor yola, vites olayi onemli, peki mercedes 7g dct yi hangi motorlarla sunabiliyor, ( polo testinizdeki gibi bir davranis gosterdi tiguan)
YanıtlaSilŞu anda iki çeşit araç ailesinde var DCT. Birincisi A ve B Serisi gibi küçük otomobiller, ikincisiyse SLS AMG gibi yüksek performans araçları.
YanıtlaSilPeki aracın yakıt tüketimi nasıl sence? MB'nin kendi sitesinde gördüğümüz değerlere ne kadar yakın lt/100km. ECO moduyla beraber düzgün kullanımda belirgin farklar var mı ?
YanıtlaSil5.5 litre/100 km gibi bir değer yakalanabilir çok uğraşılırsa ama mantıklı bir kullanımla 8 litre/100 km civarında oluyor tüketim.
YanıtlaSilIn fact, the interior designer told TopGear.com that the little 5.8in colour screen that sits over the dash was built so because "people don't integrate their flat screen TV's INTO their walls at home, they hang them ON the wall."
YanıtlaSilWell people have to hang their TV's on the wall because, 1- It's a lot more expensive to carve the wall and 2- There's a bunch of ports on the back side of the TV. None of these apply to the car screens. In fact it makes more sense to hide them like Audi does in their A3. There isn't much space on the dashboards anymore.
YanıtlaSilTopGear a da batmis ekran
YanıtlaSilÖyle olmuş valla.
YanıtlaSilExtra donanım fiyatları biraz pahalı. şu an audi a3 kullanıyorum, aracı alırken extra donanımlara bose ses sistemine vs verdiğim paraya biraz acımadım değil, ama araçtan alınan keyfi de bu tip şeyler sağlıyor ve aracı özel yapıyor. arka koltuk dayanağı için 600 küsür lira, command onlie ve ses sistemi için 11000 lira biraz fazla değil mi sizce de. boş araba alınınca zaten o aracın özelliğini ve markasını biraz kaybettiğini düşünüyorum şahsen.
YanıtlaSilBiraz pahalılar gerçekten de. Comand Online'ın çalışığ çalışmayacağından bile emin değilim ben. Büyük ihtimalle ısmarlayan olmayacağını düşündüklerinden bu şekilde bir fiyatlandırmaya gidildi. Tabi bu fiyatlarda vergilerin de payı büyük.
YanıtlaSilv40 tan umutluydum ama öyle fiyat koymuşlar ki rezillik. araçları test etmedim ama bu fiyatlarla almanların karşısında duramazlarmış gibi.
YanıtlaSilDüşük güçlü modellerde fiyatlar Mercedes A Serisi'nin bile üzerinde. Sanırım geniş bagaj ve arka koltuk hacminden kazanmaya bakıyorlar. 180 beygir güç üretebilen modeliyse daha bir makul fiyata sahip. Diğer versiyonların satışı biraz daha zor olabilir gibi görünüyor.
YanıtlaSiltop gearda mercedesin sesli komut sistemi ile ilgili şu sözleri sarfetmişlerdi bir bölümde yaklaşık olarak. "voice activated system works perfectly as ever... total disobedience" :)
YanıtlaSilbirde bu araç fotoğraflarda çok güzel çıkıyor ama gerçeği o kadar çekici değil ne hikmetse.
YanıtlaSilSesli komut sistemlerinin çok iyi çalışmasına daha zaman var bence de.
YanıtlaSilBana fotoğraflarda durduğundan daha güzelmiş gibi geldi A Serisi. Hatta AMG kitini beğenmedim ben. Arka tamponu çok köşeli göstermiş bence. Urban kiti çok hoş. Hem yeterince sportif hem de daha yuvarlak hatlı.
A200 AMG varken bu daha az tercih edilir bence (insanların AMG'ye karşı ayrı bir sevgisi var) :D
YanıtlaSilAyrıca A180'in her şeyi (iç döşemeleri bile) daha çok kadınların tercih ettiği otomobillere benzerken,AMG versiyonları aşırı kaslı ve erkeksi.
YanıtlaSilBence de "Aşırı" kelimesi doğru kullanılmış. AMG paketinde sunulan jantlar biraz kaba geliyor bana. Ayrıca tamponlar da ilk nesil makyajlı C Serisi'nde olduğu gibi paçalıklara sahip gibi bir görüntü çiziyor. Şahsen ben Urban paketini beğendim.
YanıtlaSilDeğerlendirme çok güzel, teşekkürler. Okurken farklı bir noktaya takıldım. Bu start stop sistemlerinin uzun dönemde arıza yapma, hasar görme riskleri nedir Aga?
YanıtlaSilAracında bu sistem olan kullanıcı İstanbul gibi yoğun trafikte birtek kırmızı ışıkta beklemiyor sonuçta. Sanırım marş dinamikleri farklı artık eski tiplere göre ancak yoğun dur-kalk trafikte sürekli devreye giren Eco Start-Stop uzun vadede marş kaynaklı ciddi problem çıkartma riski taşıyor mu?
Alternatör ve marş motorları çok daha güçlü Start-Stop sistemine sahip araçların ama risk her zaman var. Özellikle İstanbul gibi bir şehirde sürücünün de aracı biraz düşünerek kısa süreli dur kalklarda sistemi kapatması veya Mercedes'te sunulan özelliğe dikkat edip frene az basarak sistem devredeyken aracı stop ettirmemesi sağlanmalı bence.
SilKaputa gazlı amortisörleri koymamalarının nedeni kaza anında kaput fırlatma özelliği olmasından dolayıdır. A200'de eski sistem çubukla manuel olarak durağanlaştırılan ve desteklenen sistemin kullanımı mercedes parçadan maliyet düşürmek için değil güvenlik sebebiyle yapmamıştır. Mercedes bu özelliği ilk defa A serisinde uygulamıştır. Bilginize arz ederim. A200 kullanıcısıyım şehir içinde 13LT'den aşşagıya düşmedi, yakıt tüketimi sizin için önemli bir etkense sakın aldanıpta almayın derim. :)
YanıtlaSilGüzel bir düşünce ama kaputun bu özelliğine sahip tek araç değil A Serisi. Kaput altında maliyet düşürmeyi abartmışlar biraz.
SilTurbo beslemeye sahip küçük hacimli benzinli motorların ortak özelliği verimli olmadıkları devirlerde çok yakmaları. C200 için de aynı şey geçerli ama yapacak bir şey yok. Opel Astra'nın, Ford Focus'un, Volvo V40'ın ve BMW 1 Serisi'nin de aşırı beslemeli benzinli motorlarında durum farklı değil.
Kaput fırlatma özelliği olan tüm marka ve modellerde kaput altında gazlı amortisör göremedim yanlışım varsa düzeltin.
YanıtlaSilBugün 120km uzun yol yaptığım A200 AMG aracım 120km'de 7.0LT benzin tüketti. Yaklaşık KM'de 0.25 kuruş yaktı. Uzun yolda haddinden fazla memnunum. :) (Aracım şuan 1430KM'de)
Yanlış yok. Hepsinde yoktur eminim ama bir Renault Mégane'da sunulan özelliği Mercedes'te görmek fazla olmamalı.
SilBen tüketimi 7'nin altına indirebiliyorum genelde ama daha önce de dediğim gibi, "Verimli olmadığı devirlerde" çok yakıyorlar. Şehir içi dur kalk ve otoyol çok süretli kullanımlarda gayet normal 10 litre/100 km'nin üstü. Aşırıya kaçmadan kullanıldığında da gayet normal tüketimin düşmesi.
Merhaba Niyazi Bey
YanıtlaSilBende A180 Dizel düşünüyorum. 1 haftadır gidip geliyorum ne almaktan vazgecebildim ne de almamaktan. Şuanda 2012 Golf6 kullanıyorum. Araçtan memnunmusunuz.
Sayın Agememnon
Sizce bu aracın ikinci eli tutulur mu
Teşekkürler
Eleştiriler olsa da sonuçta bir Mercedes. Özellikle 1.5 ve 1.6 litre hacimli motora sahip modellerinin ikinci eli de sağlam olacaktır. Bunun yanında tarlaya dönmüş yolların sert süspansiyon sistemiyle birleşimi bence uzun dönemde bazı sorunlara yol açabilir.
SilSayın Adsız Kişi
YanıtlaSilBen A200 almadan önce Volvo S60 R-desing,Bmw 316 Sport ve 118M arasında gidip gidip geldim 4 ay karar veremedim çıldırdım resmen :) A serisini gidip görmek aklımın ucundan geçmedi. Tam bmw 316 sport alıyordum masada anlaştık kampanyadan faydalanamayacağımı söylediler ve bende o inat ve öfke ile Mercedes C Coupe almaya gittim. Satış temsilcisi bana A serisini önerdi boş olanı pek hoşuma gitmedi bana göre değil dedim ve vazgeçtim. Sonra bana özel bir A200 Amg getirdiklerini söylediler ve showroomda değildi alt katta garaja indik benim gibi kıl ve ayrıntı düşkünü bir adamı kalbinden vuracak kadar muhteşem bir kırmızı renkte otomobil gördüm ve hayatımdaki en ani ve doğru karar oldu benim için. Malzeme kalitesi konforu ve sürüş keyfi çok çok mükemmel. Şunuda belirteyim Jaguar Xteyp C220 Bmw 540 kullanmış biri olarak söylüyorum bunu :) Tabi şunu da belirtmek isterim yaklaşık 10 yılı aşkındır otomobil sektöründeyim Bmw 1 serisi Audi A3 Volvo V40 modellerinden çok daha kaliteli ergonomik ve sağlam olduğunu rahatlıkla söyleyebilirim. Özellikle malzeme kalitesi ve teknoloji çok farklı bunu belirtmek isterim. A serisindeki kaliteyi ne yeni A3 nede 1 Serisinde bulabilirsiniz.
Ayrıca ikinci eli çok kuvvetli şuanda benim aracımın liste fiyatı donanımı gereği 103.000TL ve şuan aldığım fiyata aracı isteyen çok kişi var. Mercedes'in elinde şuan için 90.000 adet A serisi siparişi var ve bu tutulduğunun ve ikinci elinin ne kadar kuvvetli olacağının göstergesidir.
Merhabalar iyi günler,
YanıtlaSilBende A180 dizel almayı düşünüyorum dün test sürüşü yaptım benzinlisini otomatik araçtı yolda giderken araç biraz sert geldi bana çukurlrı falan çok sert bir şekilde hissettiryordu satış temsilcisi lastiklerden kaynaklandığını run-falt lastik olduğu için araçta birazda bunlardan dolayı sert dedi normal lastik taktığınız taktirde araç yumuşayacaktır ve mercedes konforunu hissedeceksiniz dedi bu konu hakkında sizlerinde düşüncesine bilgisine ihtiyacım var ayrıca dizel araçta acaba içeriye çok ses alırmı onu çok merak ediyorum kullanan arkadaşlar varsa bilgilendirirse çok memnun olurum benim anlaşitığım araç a180 dizel manuel AMG.
Amg alacaksan eğer bozuk zeminlerde konfor beklemek mantıksızlık olur 40mm yanak kalınlığı olan lastikte hangi lastiği takarsan tak yine çukurlar seni çok rahatsız edecektir. Aracın süspansiyon sertliğinin Run-Flat lastikle alakası yoktur. Satış temsilcisi bol keseden bilgisizce sallamış. Bunun yerine Urban versiyonu var jantlarının boyutu küçük ve amortisörleri yumuşak konfor düşkünü biriysen eğer bence urban versiyonunu tercih et.
SilAçıkcası çokta konfor beklemiyorum ama yani külüstür gibide olmaz diye umuyorum yani tangur tungurda gitmiyordur herhalde dimi yani ilk defa amg araç kullanacağım için biraz tereddütlerim var yani yeri veya yolu sanki yolda yürüyor gibi hissettirirmiki araç bana hiçmi konforu yoktur az da olsa mercedes bunu nasıl yapmışki ozaman :(
SilTangur tungur tabikide gitmiyor ama yerdeki en ufak engebeyi sert olmayan amortisörlere göre 10 kat fazla sarsıntılı ve sert hissediyorsun. Bozuk olmayan zeminlerde elbetteki çok çok iyi bir konfora sahip ama sen zaten baştan Amg tercih ederek zaten konfordan çok sportifliği tercih ediyorsun Mercedes'te o istekler doğrultusunda sana sert bir süspansiyon ve aerodynamic tamponlar ve sert koltuklar sunuyor. Mercedes demek illa konfor demek değildir sen ne istediğini bileceksin ilk başta.
SilUrban testinde de yazdığım gibi aracın süspansiyon sistemi sert ayarlı. Runflat lastiklerin de darbe emiliminde daha başarısız oldukları zaten biliniyor. Mercedes düzgün Avrupa yollarını düşünerek ayarlamış sistemi. Türkiye'nin yollarında konfor isteyenler bu nedenle hayal kırıklığına uğrayabiliyor.
Silbu testi okumaktan çok memnun oldum. mercedes gerçekten de tam beklediğim gibi bir otomobil yaratmış. genelde markanın 2010 sonrası çizgilerini sevmesem de tasarımı beğendim. iç mekan şahane, özellikle renk seçimlerini çok beğendim. mercedes'in b-sınıfı gibi konfor ağırlıklı bir sürüş tercihi yapmamasına da sevindim. çift debriyajlı şanzıman görmek de beni sevindirdi. start-stop sisteminin fren pedalıyla kontrol edilebilmesi, bu donanıma sahip her otomobilde olması gereken bir özellik. donanım demişken, bence yeterli ama opsiyonlar çok pahalı. kompakt sınıf için tüketim de düşündürücü ama bir mercedes'in cep yakmaması beklenemez herhalde. sonuç olarak, bence bu otomobilin tek rakipleri volvo v40 ve alfa giuletta, yeni nesilleriyle bmw ve audi yanından geçemez. (volvo hakkında pek bir şey bilmiyorum, alfa ise fiyatıyla kazanıyor) çok ama çok geç de olsa kompakt sınıfta gerçek bir mercedes gördüğüme sevindim. bu araba pazarı dağıtır.
YanıtlaSilaçıkça kendi sınıfında liderliğe oturttuğum bir araç . uzun süre giulietta yı beğensemde lansmanından sonra tek geçiyorum. hele beyaz iç döşemesiyle mükemmele yaklaşmış. ne golf ne de audi 3 .. . lakin biraz opsiyonla artan satış fiyatı düşündürücü orta sınıf için....
YanıtlaSilMerhabalar A 180 Urban ile Amg arasindaki farklari ogrenebilir miyim? Bir de A 180 Urban otomatik vites araci test ettim iceri biraz yol sesi aliyor gibi geldi? Ses yalitimini da degerlendirirseniz cok sevinirim. Simdiden tesekkurler
YanıtlaSilAMG'de daha sportif görünümlü tamponlar, geniş yan etekler, daha büyük jantlar, farklı ön panjur, metal pedal seti, alt kısmı düz direksiyon simidi, daha sert süspansiyon sistemi, daha direkt tepkiler veren direksiyon, farklı konsol kaplamaları, değişik paspaslar ve kırmızı dikiş ipliklerine sahip deri döşeme bulunuyor.
SilAracın içeriye aldığı yol gürültüsü sınıfının standartlarındayı. Hiçbir süratte rahatsız etmedi. Bunun yanında iç mekana alınan yol sesi lastik ve yol zeminine bağlı olarak çok değişebiliyor. Onu da unutmamak gerek.
Yeni A serisini fiyat/performans olarak çok başarılı buluyorum. Özellikle CDI motor ekonomisiyle göz dolduruyor. 70.000 TL fiyat aralığında kesinlikle düşünülmesi gereken bir otomobil.
YanıtlaSilMerhaba; benim de bir sorum var urban pakette dahi süspansiyonlarin fazla sert oldugunu soylemissiniz bu konfor hissini ciddi anlamda dusurmuyor mu, yani otomobilin icinde surus halinde bir Mercedes'te oldugunuzu size his olarak saglamiyor mu, ayrica yalitim anlaminda bir mercedes'te kapiyi kapattiginizda dis sesler ile araniza bir set cekmeyi beklersiniz bu anlamda bu otomobilde degerine gore daha ucuz bir his var mi? Şayet var ise 10-15 bin tl daha ucuz olan Vw Golf ile karşılaştırma klişesi ciddi anlamda premium bir marka olmasına rağmen devreye girer diye düşünüyorum.
YanıtlaSilAlman markalarının bu segmentlere inmesi kaliteyi biraz artırmış olsa da araçlar üst sınıfta yer alan kardeşleri kadar kalite sunmuyorlar doğal olarak. Üretim ve parça kalitesi açısından A3 ve 1 Serisi ile aynı seviyeyi tutturmuş Mercedes.
SilSüspansiyon sertliği de markanın bu segmentte izlemek istediği yolu gösteriyor. Benim hoşuma gitmişti şahsen ama daha sonra test ettiğim E250'nin sürüşü kadar konfor sunamıyor doğal olarak.
Bence premium markaların C segment hatchback modelleri Golf ile karşılaştırılabilir. Özellikle ben 140 beygir gücünde bir A3 alacağıma aynı motora sahip Golf'e yönelebilirdim.
Onur ben kardeşime A180-AMG almayı düşünüyorum 2-3 ilan baktıktan sonra vitesin direkaiyonda olduğunu farkettim ben audi kullanıyorum ve hiç vitesi direksiyonda olan araba kullanmadım kardeşime sordum kullanabilirmisin diye oda bana Vites Kolu direksiyona cok mu Yakın ? Elim Direksiyonu döndürken çarparmı ? Vb. Sorular sormaya başladı senin fikrin ne bu konuda ? İLGİLENİRSEN TEŞEKKÜRLER
YanıtlaSilEl yanlışlıkla silecek veya sinyal koluna değmiyorsa vites koluna da değmeyecektir. Ayrıca yanlışlıkla değmesi durumunda da zaten birçok konuma geçmemesi gibi güvenlik önlemi var.
SilKonum derken fazla anlamadım acıklar mısın
SilOtoyolda giderken geriye takmak istenirse takmıyor yani.
Silmerak etme sıkıntı olmuyor, makyajlı 1i tavsiye ederim ayrıca da
SilTeşekkür ederim
SilRica ederim.
Sil