İlk fotoğrafları geçtiğimiz ay internete düşen yeni nesil Audi A3’ün detay fotoğrafları ve performans bilgileri de artık bir sır değil.
Tasarımına güncel Audi modellerinden aşina olduğumuz otomobilin 4.237 mm’lik boyu ve 1.421 mm’lik yüksekliği bir önceki nesille hemen hemen aynıyken 12 mm artan genişlik 1.777 mm’ye ulaşmış. Bagaj hacmi 365 litre olarak açıklanan aracın aks mesafesi de 23 mm uzamayla 2.601 mm’ye ulaşmış.
İç mekanı oldukça sade bir tasarım sunan aracın birçok kontrolünün önde bulunan iki koltuk arasına taşınmış olması nedeniyle orta konsolu oldukça boş görünüyor. Üst donanımlı versiyonlarda gizlenebilir ince ekranlı navigasyon sistemi sunulurken MMI kumandalarının üzerinde bulunan touchpad sayesinde bilgiler doğrudan yazılarak girilebiliyor. Ortalama ağırlığı da aşağıya çekilen A3’ün 1.4 TFSI modelinin 1.175 kg olarak açıklanan boş ağırlığı eskisinden 80 kg daha hafif.
İç mekanı oldukça sade bir tasarım sunan aracın birçok kontrolünün önde bulunan iki koltuk arasına taşınmış olması nedeniyle orta konsolu oldukça boş görünüyor. Üst donanımlı versiyonlarda gizlenebilir ince ekranlı navigasyon sistemi sunulurken MMI kumandalarının üzerinde bulunan touchpad sayesinde bilgiler doğrudan yazılarak girilebiliyor. Ortalama ağırlığı da aşağıya çekilen A3’ün 1.4 TFSI modelinin 1.175 kg olarak açıklanan boş ağırlığı eskisinden 80 kg daha hafif.
Araçta standart veya opsiyonel olarak sunulan dikkat çekici donanımlar panoramik cam tavan, LED ambiyans ışıklandırması, ısıtmalı koltuklar, deri ve Alcantara döşemeler, ekonomi moduna sahip elektronik klima, xenon plus farlar, değişik renk ve desende konsol kaplamaları ve Bang & Olufsen ses sistemi olarak sayılabilir. 705 Watt kapasiteli sistemde, 12 kanallı amplifikatör, 14 hoparlör ve 5.1 Surround Sound bulunuyor.
İlk etapta 3 motor seçeneğine sahip olacak araçta sunulacak bütün üniteler turbo beslemeye sahip. 1.4 litre hacimli TFSI motor 122 beygir güç, 200 Nm tork sunarken 1.8 litre hacimli TFSI ünite 180 beygir güç, 250 Nm tork sunabiliyor. Tek Diesel motor seçeneği 2 litre hacimli olan A3’ün bu ünitesi 143 beygir güç, 320 Nm tork verebiliyor.
A3 1.4 TFSI 0’dan 100 km/s sürate 9.3 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 203 km/s olarak açıklandı. 1.8 TFSI 0’dan 100 km/s sürate 7.2 saniyede ulaşırken maksimum sürati 232 km/s. 2.0 TDI motorla donatılmış A3’ün 0-100 km/s deparı 8.6 saniye sürerken maksimum sürati 216 km/s. 1.4 ve 2 litre hacimli motorlar 6 ileri vitesli manuel şanzımanla sunulurken 1.8 TFSI’da 7 ileri vitesli, çift kavramalı yarı otomatik şanzıman standart olarak sunuluyor.
Tamamı önden çekişli olan araçlarda Quattro dört tekerlekten çekiş sistemi önümüzdeki aylarda sunulacakken 1.6 litre hacimli turbo Diesel motorun da kaput altında yer alacağı belirtildi.
İlk etapta 3 motor seçeneğine sahip olacak araçta sunulacak bütün üniteler turbo beslemeye sahip. 1.4 litre hacimli TFSI motor 122 beygir güç, 200 Nm tork sunarken 1.8 litre hacimli TFSI ünite 180 beygir güç, 250 Nm tork sunabiliyor. Tek Diesel motor seçeneği 2 litre hacimli olan A3’ün bu ünitesi 143 beygir güç, 320 Nm tork verebiliyor.
A3 1.4 TFSI 0’dan 100 km/s sürate 9.3 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 203 km/s olarak açıklandı. 1.8 TFSI 0’dan 100 km/s sürate 7.2 saniyede ulaşırken maksimum sürati 232 km/s. 2.0 TDI motorla donatılmış A3’ün 0-100 km/s deparı 8.6 saniye sürerken maksimum sürati 216 km/s. 1.4 ve 2 litre hacimli motorlar 6 ileri vitesli manuel şanzımanla sunulurken 1.8 TFSI’da 7 ileri vitesli, çift kavramalı yarı otomatik şanzıman standart olarak sunuluyor.
Tamamı önden çekişli olan araçlarda Quattro dört tekerlekten çekiş sistemi önümüzdeki aylarda sunulacakken 1.6 litre hacimli turbo Diesel motorun da kaput altında yer alacağı belirtildi.
1.6 lt tdi geleceği kesin ise 2.0 lt tdi motoru getirmezler
YanıtlaSil1.6 tdi gelecekse tr'te 2.0 getirmezler doğal olarak.. ama kalite ve görünüş olarak yeni a class'ın altında ezilecektir :) en büyük şansı 1.6 dizel motoru gelecek olması..
YanıtlaSil2.0 TDI'ın gelmesi zor. Hatta 1.4 TFSI'ın daha güçlü versiyonları tanıtılırsa 1.8 TFSI'ı da getirmeyebilirler.
YanıtlaSilAudi'nin bu tasarım felsefesi hakikaten kabak tadı vermeye başladı artık. Ürün gamındaki tüm otomobiller sanki tek bir modelin farklı versiyonlarıymış gibi. Ayrıca yeni nesil diye eskisini biraz makyajlayıp risk almaması da cabası. Bmw, Chris Bangle zamanında berbat tasarımlı otomobiller üretti bence. Ama en azından farklı bir şey yapmak istedi. Bu yüzden de bir risk aldı ve başarısız oldu (ki satış anlamında da değil). Üstelik bunu tasarım olarak tüm modellerinin bugün serileri içinde en iyileri olarak görüldüğü zamanlarda yaptı bunu. Sırf bu yüzden Bmw'ye çok büyük bir saygı duyuyorum. Umarım bir gün Audi'de doğru yolu bulur ve işin kolayına kaçmaz...
YanıtlaSil