14 Ocak 2012 Cumartesi

BMW 1 Serisi


BMW cephesinde haber iyi. Münih merkezli üretici 1 Serisi modellerine yeni motor seçenekleri eklediğini açıkladı. Daha önce M-Sport paketini tanıtmış olan BMW'nin bu donanıma uygun motorları aileye katmasının ardından ülkemizin saçma vergi sistemine daha uygun bir turbo Diesel motorun da müjdesi verildi.

Tanıtılan motorların tamamı turbo beslemeye sahipken daha sportif olan versiyonlarda görev yapan 2 litre hacimli ünitelerden birisi Diesel, diğeriyse benzinli. 125i'de kullanılan benzinli ünite 218 beygir güç, 310 Nm tork üretebiliyor. 0'dan 100 km/s sürate 6.4 saniyede ulaşabilen aracın maksimum sürati 245 km/s olarak açıklanırken ortalama yakıt tüketimi 6.4 litreye düşürülebiliyor.

2 litre hacimli turbo Diesel motorla donatılan 125d modeli de 218 beygir güç üretse de maksimum tork değeri 450 Nm'yi buluyor. 0'dan 100 km/s sürate 6.5 saniyede ulaşabilen aracın maksimum sürati 240 km/s olarak açıklanırken ortalama mazot tüketimi 100 km'de 4.8 litre.

2 litre hacimli motorlarla donatılan modellerin ikisi de standart olarak 6 ileri vitesli manuel şanzımanla sunulurken 8 ileri vitesli otomatik şanzıman opsiyon listesinde yer alıyor.

Ve gelelim ülkemizde çok daha yüksek satış potansiyeli bulunan modele. 116d EfficientDynamics. 1.6 litre hacimli turbo Diesel motoru 116 beygir güç, 260 Nm tork üretebilen araç 0'dan 100 km/s sürate 10.5 saniyede ulaşabilirken Maksimum sürati 195 km/s olarak açıklandı. Aerodinamik gövde kiti ve düşük yuvarlanma dirençli lastikleri sayesinde ortalama yakıt tüketimi 3.8 litre/100 km olan araç 6 ileri vitesli manuel şanzımanla sunulacak.

28 yorum:

  1. Turkiyede aracin sadece benzinli motorla satisa sunulmasini nasil yorumluyorsunuz?

    YanıtlaSil
  2. Henüz sadece 2 litre hacimli turbo Diesel motorunun olmasına bağlıyorum. 1.6 litre hacimli motor sadece benzinlide var şu anda. Haberde bahsettiğim ünite henüz piyasaya çıkmadı. Çıktığında Türkiye satışlarının büyük bir kısmını oluşturması sürpriz olmayacak.

    YanıtlaSil
  3. 1.16d dizelin fiyatı ne kadar olur acaba

    YanıtlaSil
  4. Fiyatları henüz açıklanmadı fakat eşdeğer donanıma sahip bir 118i civarında olacağını tahmin edebiliriz.

    YanıtlaSil
  5. 1,25d mantıklı olacak gibi, ama önceliğim yeni 3,20d :)

    YanıtlaSil
  6. yeni 116d için şanzıman seçenekleri nedir?

    YanıtlaSil
  7. EfficientDynamics paketiyle ve 6 ileri vitesli manuel şanzımanla satılacak ilk etapta. Otomatik şanzıman opsiyonundan bahsedilmiyor henüz ama paket dışında sunulan bir opsiyon olarak karşımıza çıkabilir gelecekte.

    YanıtlaSil
  8. 1.25d nin fiyatini tahmin bile etmek istemezsinizn ayni paraya e serisi alinir. Sacmalik.

    YanıtlaSil
  9. zaten genel itibariyle saçma olan vergi sistemimiz tsi vb gibi yüksek basınçlı besleme sistemleri ile iyice saçmalığa döndü. otomobillerin fabrika çıkış fiyatı bantlarına göre düzenleme gerekir o da artan oranlı olmalıdır.

    YanıtlaSil
  10. Aslında 125d'nin fiyatı herhangi bir C veya E Serisi Diesel'in fiyatının çok altında olacaktır zira Mercedes'in bu serilerinde sunduğu en küçük Diesel motoru 2.1 litre hacimli ve az farkla %130 ÖTV'ye takılıyor. BMW ise %80'de.

    Bunun yanında vergi sisteminin saçmalığı zaten dillere destan. Birçok ülkenin uyguladığı sistem olan fabrika çıkış fiyatına göre vergilendirme çok daha mantıklı olacaktır. Bu şekilde 1.6 litre hacimli motora sahip olan Honda Civic ile 1.8 benzinli ve 2.2 turbo Diesel kardeşlerinin arasında bir fiyat uçurumu olmaz. Avrupa'da 2.2 turbo Diesel'in 1.8'den ucuz olduğu ülkeler var. Buradaysa Diesel yerine iki tane benzinli alınıyor. Nedeni de aynı donanıma sahip aracın sözde lüks olması. Tamamen saçmalık.

    YanıtlaSil
  11. Peki Türkiye ye ne zaman gelecek dizel araçlar

    YanıtlaSil
  12. Satışına Mart ayında başlanacak ama Türkiye'ye ne zaman gelir bilemiyorum. BMW'nin daha önceki performansına bakarsak yaza kalmayacağını söyleyebilirim. Hatta yine Mart ayında ilk örnekleri gelebilir.

    YanıtlaSil
  13. Onur bey,
    1.16d Dizel ünite ailenin geri kalan üyeleri gibi arkadan itişli mi olacak? Eger öyleyse vergi avantajlı sınıfta ulkemizdeki tek arkadan itişli dizel araç olur. Birde 8 ileri otomatik opsiyonel sunulursa inanılmaz satış grafikleri çizecektir. Siz ne düşünüyorsunuz??

    YanıtlaSil
  14. Evet, arkadan itişli olacak bu araç da. Şu anda sadece EfficientDynamics paketiyle satılıyor olsa da normal paketle ilerleyen günlerde otomatik şanzımanla sunulması da oldukça mantıklı olacaktır. En azından Türkiye'de ciddi bir potansiyeli var 1.6 litre hacimli motor ve otomatik şanzımanın.

    YanıtlaSil
  15. onur bey 116d modeli 1995 cc bilginize...
    --ilter yapa--
    http://www.bmw.de/de/de/newvehicles/1series/5door/2011/showroom/technical_data/index.html

    YanıtlaSil
  16. Arkadaşlar yukarıda da belirttiğim gibi araçların satışı Mart ayında başlıyor. Dolayısıyla güncel modellerin 1.6 litre hacimli olmaması normal. Daha önce mesaj atıp bu konuda ders vermeye çalışanlar da olduğundan bir özet geçelim. BMW’nin 116d, 118d, 120d ve 123d (ilk nesil) modellerinin tamamında 2 litre hacimli motor bulunuyor. Yine Mart ayında 123d’nin yerine 125d geçerken de motor hacminde bir değişiklik olmayacak ki güncel model listesinde 125d olmamasına rağmen gelen tepkilerin sadece 116d ile sınırlı kalması da ilginç.

    BMW’nin Mini’de zaten 1 yıldır kullandığı bir motor olan 1.6 litre hacimli turbo Diesel ünitenin 116d’ye aktarılması neden bu kadar sürprize neden oldu onu da anlayamadım pek. Türkiye gibi motor hacminden vergi alan ülkelerin yanında emisyonu vergilendiren birçok ülke için de avantajlı bir motor bu. 99 gram/km’lik CO2 emisyonu birçok ülkede çevre vergisinden muaf kılacak 116d’yi. 2 litre hacimli motor 114 gram/km’nin altına inemiyor linkteki verilerden de görüldüğü üzere. Kaldı ki bu yeni model EfficientDynamics uzantılı. Daha önce aynı uzantıya sahip olan modellerde hacim değişmemiş olsa da bu sefer böyle bir değişikliğe gitmiş BMW.

    Sırf Mercedes’in Türkiye’de C180 ile elde ettiği başarı bile iştahını kabartmalıydı zaten BMW’nin. Benzinli bir motorla bile olsa 1.6 litre hacimden gelen vergi avantajı satışları o kadar patlattı ki 320d’nin fiyatını inanılmaz derecede aşağıya çekmek sorunda kaldı BMW. Şimdi bu yeni motor sayesinde hem 2 litre hacimli motorla donatılan modellerin fiyatları yukarıya çekilecek hem de Mercedes’e karşı aynı hacimli bir turbo Diesel motor bulunacak ki Türkiye’de ilginin hangisine daha yoğun olacağını sanırım belirtmeme gerek yok.

    Kesinleşmiş bir haber olmasa da aynı motorun, belki biraz modifikasyonla 3 Serisi’ne de uygulanması düşünülebilir ki bu durumda elini daha da güçlendirebilir BMW. Ama dediğim gibi, (Gerçi seri üretime alınacaksa şimdiden işin büyük bölümü bitmiştir ama) bu olay henüz sadece bir söylenti.

    YanıtlaSil
  17. Bu arada İngiltere'de satışına başlanmış 116d EfficientDynamics'in.

    http://www.bmw.co.uk/bmwuk/pricesandspecifications_technical_specs/0,,1156_181263920__bs-MQ%3D%3D%40bb-RjIw%40bm-WjFBUg%3D%3D,00.html?tab=technicalSpec&isPGA=

    YanıtlaSil
  18. üstad m spor paketli modeller her motor seçeneğiyle alınabilecek mi bilgin var mı? bir de son 2-3 aydır m spor paketle ilgili hiç yeni resim video bulamıyorum:( yeni 1 serisi m spor paket konusu işlesen sevabına:) yamulmuyorsam martta geliyor di mi?

    YanıtlaSil
  19. 116d modelin otomatik şanzımanlı modeli türkiye'de yakın tarihte çıkar mı? ve fiyatı ne seviyede olur acaba?

    YanıtlaSil
  20. şanzımanların hepsi otomatik zaten. manuel gelmiyor ülkemize.

    YanıtlaSil
  21. Türkiye'ye ne zaman gelir bilemiyorum ama bahar aylarında Avrupa pazarının tamamında bulunacak M paketi. Bu paketin fotoğrafları konusunda BMW epeyi bir cimrilik yapıyor gerçekten de. 1 Serisi ilk tanıtıldığında dağıtılanlar hariç pek bir doküman paylaşılmadı. EfficientDynamics modelleri hariç bütün modellerde alınabiliyor M paketi.

    Bu arada 116d EfficintDynamics sadece manuel şanzımanla üretildiğinden Türkiye'ye gelirse bu şanzımana sahip olacak. Standart 116d ise 2 litre hacimli motora sahip olduğundan ancak siparişle getirilecektir şimdi olduğu gibi.

    YanıtlaSil
  22. 116d'de hillholder veya ona benzer bir sistem olacak mi?

    YanıtlaSil
  23. BMW 116d'yi hill holder ile sunuyor. ED'yi de sunmaması için bir neden yok ama pazarlamacılara bakıyor tabi bir yerden sonra.

    YanıtlaSil
  24. Bu arada 116d EfficientDynamics geldi Türkiye'ye ve iki ay önce yaptığım yorumda da tahmin ettiğim gibi fiyatı, eşdeğer donanımlı bir 118i ile aynı oldu.

    YanıtlaSil
  25. 116d'deki 1600cc diesel motoru F30'la da sunarlar mı sizce Onur Bey?

    YanıtlaSil
  26. Zor görünüyor ama doğrudan motor hacmini vergileyen ülkelerde bulunan BMW bayileri de Mercedes'in C ailesine 1.6 litre hacimli benzinli motoru getirdiğinde yaptığı gibi bir zorlama yaparsa olmayacak iş değil. Hatta bu arada küçük turbo Diesel biraz daha güçlenebilir. 2 ve 3 litre hacimlerde güç rekorları kıran BMW 1.6 litrede güç üretiminde birçok üreticinin gerisinde.

    YanıtlaSil
  27. BMW 116d de elde ettiği yakıt tüketim değerlerini nasıl sağlıyor? bu yenilik nedir?

    YanıtlaSil
  28. Pek bir yenilik yok aslında. 116d, 118d ve 120d'nin fabrika verisi ortalama yakıt tüketim değerleri aynı. 2 litre hacimli turbo Diesel üniteyi kullanan bu modellerden beklenen bir performans.

    116d ED'deyse 1.6 litre hacimli motor bulunuyor. Tüketim düşüşünün en büyük nedeni de bu.

    YanıtlaSil