6 Haziran 2024 Perşembe

BMW 1 Serisi


BMW’nin C segmentinde yer alan hatchback modeli 1 Serisi yeni nesline kavuştu. Aslında kapsamlı bir makyaj operasyonu gibi duran işlem sonucunda yeni motor seçeneklerine ve teknolojilere kavuşan otomobilde diğer BMW modellerine de sıçrayacak değişiklikler de var. 

Son zamanlarda makyajlanan kuzenleri gibi sadeleşen gündüz aydınlatmalı LED farlara kavuşan otomobilin panjuru genişlemiş olsa da tampona doğru aşırı bir büyüme olmamış. Güvenlik sistemlerinin tam ortaya yerleştirilen alıcı ve vericileriyse panjuru M paketli seçeneklerde tek parça haline getirmiş. Diğer BMW’lerde olduğu gibi tamponların tasarımları, donanım paketine göre değişiyor ve M Sport paketli araçlarda daha köşeli hatlarla parlak siyah detaylar kullanılıyor.

Çapları 19 inçe kadar uzanan jant seçeneklerine sahip olan 1 Serisi’nin en güçlü versiyonu olan M135’te artık dört egzoz çıkışı görev yapıyor. Kısa süre önce isimlendirmede yeniliğe gideceğini açıklayan BMW, benzinli motora sahip araçlarında “İ” harfini artık kullanmayacak. Bu kuralın uygulandığı ilk otomobil 1 Serisi oldu. Ayrıca seri adını öne çıkartmak için bagaj kapağında yer alan 1, diğer rakamlardan daha büyük yazılıyor.


Eskisinden 42 mm uzun ve 25 mm yüksek olan otomobilin çok büyüdüğü söylenemez. Aks mesafesinin de aynı kalması araçta ciddi oranda büyüme bekleyenleri üzebilir. Yaşam alanında deri haricinde geri dönüştürülmüş plastikten üretilen koltuk kaplamalarına da yer vermeye başlayan BMW, kokpit tasarımında 5 Serisi’nden esinlenmiş. Özellikle çok ince tutulan havalandırma çıkışlarının kumandaları ve ilginç tasarıma sahip ambiyans aydınlatmaları bu modeli hatırlatıyor.

Orta konsolunda hiçbir fiziksel düğme sunmayan aracın dijital gösterge paneli ve bilgi-eğlence ekranı da birbirine bağlanmış. Ön koltuklar arasındaki konsoldaysa artık vites kolu yerine küçük bir selektör bulunuyor. Bagaj hacmi eskisi gibi 380 litre olan 1 Serisi’nin arka koltuk sırtlıkları 3 parçalı olarak katlanabiliyor. Yalnız unutmadan, hafif hibrit yardımcısı olan seçeneklerde bu hacmin 300 litreye gerilediğini belirtelim.

Aracın burulma direncini artıran BMW, süspansiyonda da ciddi değişiklikler yaptığını belirtiyor. Ayarlanabilir süspansiyon sistemini M135’te standart donanıma ekleyen Alman üretici ilk etapta dört motor seçeneği sunacak. 120’de görev yapan hafif hibrit ünite 1.5 litre hacimli, 3 silindirli, benzinli motora ve 170 beygir güce sahip. 2 litre hacimli Diesel seçeneklerden ilki 118d. Bu araç 150 beygir güç üretebilirken 48 Volt hibrit yardımcılı 120d’de güç 163 beygire çıkıyor. 

M135’in aynı hacimli benzinli motoruysa 300 beygir güç, 400 Nm tork üretebiliyor. Dört tekerlekten çekiş sistemiyle donatılan bu araç, diğer kardeşleri gibi 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzımanla donatılmış ve 0’dan 100 km/s sürate 4.9 saniyede ulaşabiliyor. Veriler etkileyici olsa da önceki nesilde aynı modelin 306 beygir güç, 450 Nm tork ürettiğini hatırlamak gerekiyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder