8 Haziran 2013 Cumartesi

Mitsubishi eK Wagon ve eK Custom


Geçtiğimiz Mart ayında Japon üreticileri Nissan ve Mitsubishi'nin Kei araçları eK ve DAYZ'nin haberini vermiştim. Araçların ilk fotoğraflarını da üç ay önce paylaşan iki markadan Mitsubishi, otomobilini daha da detaylandırdı.

Temel olarak aynı araçlardan bahsediyor olsak da eK Custom'da çok daha sert görünümlü bir yüz seçildiği görülebiliyor. Ailenin sportif modelinde farklı jantlar, spoiler, yan etekler, ince yapılı farlar, geniş hava girişli ön tampon ve büyük ön panjur bulunuyor. eK Wagon'da ise daha yuvarlak hatlar dikkat çekmekte.


İç mekana geçildiğinde her iki arçta da bol bol saklama gözü kullanıldığı görülebiliyor. Kapı içi gözler ve torpidonun yanında ön konsol altına yerleştirilen kapaksız gözler ve ön yolcu koltuğu altına eklenen çekmece küçük araçlar için olumlu donanımlar.


Sade görünümlü bir orta konsola sahip olan araçlarda isteğe bağlı olarak sunulan navigasyon sistemi bu bölümün neredeyse yarısını kaplarken alt kısımda dijital havalandırma kumandaları ve otomatik şanzımanın vites değiştirme kolu yer alıyor. Her iki aracın da iç mekanı neredeyse aynı olsa da eK Custom'da daha koyu renkli döşemeler ve dijital bölüme sahip gözterge paneli sunuluyor.


Dönüş çapı 8.8 metre olarak açıklanan otomobillerde kullanılan üç silindirli motor 0.65 litre hacimli. Atmosferik emişli versiyonu 50 beygir güç, 60 Nm tork üretebilen ünitenin turbo beslemeye sahip modeliyse 65 beygir güç, 100 Nm tork üretebiliyor. Sadece sürekli değişken oranlı otomatik şanzımanla (CVT) donatılabilen araçlar iki veya dört tekerlekten çekişli olarak alınabiliyor.

6 yorum:

  1. TOMA'ları ve POMA'ları tanıtan bir yazı koysanız ne güzel olur... dimi dimi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Onlar ticari araca giriyorlar malesef. Yoksa koyardım kesin.

      Sil
  2. bu kei car'ları keşke buraya getirseler. bir uno kullanıcısı olarak a veya b segmentin üzerine çıkamayacak bütçemle bunlardan birini alabilirdim. suzuki'nin kei car'darı da çok sevimli.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Avrupa için biraz güçsüz kalıyor Kei motorları. Orada çok satmayacağını bildiklerinden soldan direksiyonlu olarak da üretmiyorlar.

      Sil
  3. aslında bir açıdan vw up'a yüksek tavanlı bir alternatif sayılabilir. saygılar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zamanında Daewoo, Matiz ile denemişti bunu. Hyundai'de de Getz vardı ama araçların evrimleri sonrası büyümeleri engellenemedi.

      Sil