2 Nisan 2019 Salı

Ford Kuga


Ford'un yeni nesil hibrit ve elektrikli araçlarını tanıttığı Amsterdam organizasyonundan bir de yeni model çıktı. Markayı C-SUV segmentinde temsil eden Kuga'nın yeni nesil seçenekleri tanıtıldı.

Ön bölümü, temellerini paylaştığı Focus'tan alınmış gibi duran otomobile yandan bakıldığında daha geniş cam alanları ve yuvarlatılmış C sütununu görmek mümkün. Arkadan bakıldığındaysa yatay stoplar, spoiler ve dörtgen biçimli egzoz çıkışları gözlerden kaçmıyor.

İç mekanında da Focus rüzgarı esen modelin bu araçtan en büyük farkı dijital gösterge tablosuna sahip olabilmesi. İleri geri kaydırılabilen arka koltuklar sayesinde, ihtiyaca göre daha bagaj hacmi veya diz mesafesi elde edilebiliyor.


Yerini aldığı modelden 4.4 cm daha geniş ve 8.9 cm daha uzun olan yeni nesil Kuga'da 2. seviye otonom sürüş sunan seçenekler bulunacak. Adaptif hız sabitleme, şeritte kalma asistanı, adaptif LED farlar, tam otomatik park etme sistemi gibi yardımcılar da donanıma eklenebilecek. 10 hoparlöre ve 575 Watt çıkış gücüne sahip, B&O ses sistemi de konforu olumlu etkileyecek.

Asıl yeniliklerse kaput altında. Üç farklı hibrit versiyona sahip olan yeni Kuga'nın 2 litre hacimli turbo Diesel motora sahip seçeneğinde 48 Volt hafif hibrit sistem kullanılmış ve araç 150 beygir gücünde. Şarj edilebilir hibrit seçenekte kullanılan 2.5 litre hacimli benzinli motor ve elektrik motoru birlikteliği 50 km elektrikli menzil, 225 beygir güç ve 1.2 litre/100 km'lik ortalama yakıt tüketimi sunuyor.


Aynı güç ünitesine sahip olan ve dışarıdan şarj edilemeyen versiyonsa sadece fren enerjisi geri kazanımıyla şarja olanak sağlıyor. Bu modelin ortalama yakıt tüketimiyse 5.6 litre/100 km olarak verilmiş.

Bu arada diğer motor seçenekleri de atlanmamış. 1.5 ve 2 litre hacimli, turbo benzinli üniteler 120, 150, 182 ve 254 beygir güç üretebilirken aynı hacimli turbo Diesel makineler 120 ve 190 beygir gücünde.

6 yorum:

  1. Niye bütün modeller iç dış Fiesta'ya benzemek zorunda?! ��

    YanıtlaSil
  2. Fordun yeni nesil tasarımlarını gerçekten kötü bulan bir tek ben miyim? Ölü balık suratlı ön yüz ve ucuz çin otomobili görünümlü arka kısımı nasıl bir tasarım ekibinin elinden çıkıyor acaba. Seramik tava tasarlarsa o ekip dünya için daha faydalı bir iş yapmış olurlar kanısındayım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çıplak gözle bakıldığında böyle değildir Kuga. Focus'un da fotoğrafları kötü gözüküyordu. Ancak sokakta görünce Kia Sportage gibi fok balığı duruşu yoktu. Fakat jilet gibi Mondeo tasarımını bu modellere uyarlamak varken böyle yapmak bence de yanlış.

      Sil
  3. 0-100 değerlerini markalar bültenlerinde mi paylaşmıyor yoksa sen mi yer vermiyorsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Markalar paylaşmıyor. Paylaşıldığında güç ve torkun ardından yazıyorum.

      Sil
    2. Kralsın, seviyorum seni.

      Sil