2016 yılından beri bizlerle olan Bugatti Chiron, yerini Tourbillon'a bıraktı. Elektriklenmiş olsa da V16 motoruyla ilginç bir güç ünitesi sunmayı başaran araçtan sadece 250 adet üretilecek. Modelin başlangıç fiyatıysa vergiler hariç 3.3 milyon Euro olarak açıklandı.
Dışarıdan bakıldığında bir Bugatti olduğunu hemen belli eden araç, ileriye doğru çıkıntı yapan bir ön panju ve iyice incelen LED farlara sahip. Ön tampon, bagaj kapağı ve yanlarda geniş hava giriş ve çıkışlarına sahip modelin tek sileceği merkezi konumda duruyor.
Beş kollu jantları ilerleyen dönemde, farklı özel üretim seçeneklerde tasarımı değişecek olsa da sportif duruşu destekliyor. Arka bölümde de ince yapılı ve McLaren P1'i andıran LED stoplar dikkat çekerken ince egzoz çıkışları, dev difüzör çıkışı ve ince uzun 3. fren lambasıyla ikiye bölünen arka cam gözlerden kaçmıyor.
Tavana doğru uzanan kapıları yukarıya doğru açılan otomobilin iç mekanı da bir sanat eseri. Yukarıya doğru incelen koltuklar, Chiron'da olduğu gibi aralarında bir aydınlatma şeridi barındırırken orta konsol yine ince tutulmuş. Bazı kumanda elemanlarının kapılara alınması da dikkat çekici.
Dokunmatik ekranı kullanılmadığında konsol üzerine gizlenen Tourbillon'un dört kollu ve göbeği sabit duran direksiyon simidi eski Citroën modellerini hatırlatan bir şekilde hareket ediyor olsa da derin yapısı ve üzerinde sunulan metal düğmeler diğer Bugatti modellerini hatırlatıyor.
Son zamanlarda yaşanan elektronikleşme akımına kapılmamış olan iç mekanın en çok dikkat çeken noktasıysa analog gösterge paneli. Metal panel içerisinde sunulan dairesel göstergelerin yerleşimi ve çalışma şekli pahalı kol saatlerini hatırlatıyor.
Kaputu altında turbolardan arındırılmış ve Cosworth tarafından geliştirilen, 9.500 d/d çevirebilen, 8.3 litre hacimli V16 motor barındıran araçta üç elektrik motoru ve 25 kWh kapasiteye sahip bataryalar kullanılıyor. 60 km elektrik menziline sahip olan otomobil dört tekerlekten çekişli ve boş ağırlığı da 2 tonun altında.
1.800 beygir güç, 2.300 Nm tork üretebilen otomobilin performans verileriyse etkileyici. 445 km/s maksimum sürate ulaşabilen aracın 0'dan 100 km/s sürate ulaşması sadece 2 saniye sürüyor. 200 km/s'i görmek 5 saniye bile sürmezken 300 km/s'e 10 saniye dolmadan ulaşılıyor. 400 km/s ise 25 saniyede dolmadann görülebiliyor. Şanzımansa 8 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik bir ünite.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder