3 Temmuz 2011 Pazar

BMW 5 Serisi


BMW'nin yaz yenilikleri dur durak bilmiyor. 6 Serisi'nin Individual ve M Sport paketleriyle birlikte 640d ve 650i xDrive modellerinin tanıtılmasının ardından sıra 5 Serisi'nin.

Ülkemizde oldukça popüler olabilecek motor seçeneklerine sahip olacağı açıklanan otomobilin 520i modelinde 2 litre hacimli, turbo beslemeye sahip benzinli motor görev yapacak. 520d'de olduğu gibi 184 beygir güce sahip olan ünitenin maksimum torku 270 Nm. 6 ileri vitesli manuel şanzımanla 0'dan 100 km/s sürate 7.9 saniyede ulaşabilen otomobil 8 ileri vitesli otomatik şanzımanla aynı sürate 8 saniyede ulaşabilmekte. Manuel şanzımanla 100 km mesafede ortalama 6.8 litre benzin tüketen aracın otomatik şanzımanla ortalaması 6.4/100 km seviyesine iniyor. Aracın ulaşabildiği maksimum süratse 227 km/s olarak açıklanıyor.

Yine 2 litre hacimli turbo motoru kullanan 528i aynı bloktan 245 beygir güç, 350 Nm tork alabiliyor. Bu aracın teknik verileriyse şu şekilde: 0-100 km/s: 6.2 saniye (Manuel), 6.3 saniye (Otomatik). Maksimum sürat: 250 km/s (Sınırlandırılmış). Ortalama tüketim: 6.8 litre/100 km (Manuel), 6.5 litre/100 km (Otomatik).

520d modeline eklenen EfficientDynamics paketinde Start & Stop ve fren enerjisi geri kazanım sisteminin yanında şehir içerisinde ve düşük süratlerde araç sürerken motor elektroniğini ve elektrik tüketen aksesuarların çektiği gücü kontrol altında tutan bir sistem de bulunuyor. Eskiden olduğu gibi 184 beygir güç, 380 Nm tork üretebilen motorun ortalama tüketim değeri bu şekilde 4.6 litre/100 km'ye iniyor.

Diesel modellerin daha popüler olduğu ülkemiz için en iyi haberse 525d modeli. Artık 2 litre hacimli, çift turbo beslemeli bir motora sahip olan otomobil 218 beygir güç, 450 Nm tork üretebiliyor. 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 7 saniye süren otomobil 243 km/s maksimum sürate ulaşabilirken otomatik şanzımanla 4.9 litre/100 km'lik ortalama tüketim değerine ulaşıyor.

3 litre hacimli turbo Diesel motorlar da değişimden paylarına düşeni almış. 530d'de kullanılan ve 258 beygir güç, 540 Nm tork üretebilen ünite 5.4 litre/100 km gibi bir ortalama yakıt tüketimi sunarken 535d'nin 313 beygir güç, 630 Nm tork üretebilen motoru 100 km'de 5.6 litre mazotla yetiniyor. Her iki aracın da maksimum sürati 250 km/s'te sınırlanırken 0'dan 100 km/s sürate ulaşmada 530d 6, 535d ise 5.5 saniyelik inanılmaz değerlere ulaşıyor.

23 yorum:

  1. BMW BMW'dir abicim.

    YanıtlaSil
  2. 530D kadar sinirimi bozan bir araç yok.
    tüketimi benim arabamın yarısı üretimi iki katı.
    bu ne yaman çelişki aney!

    YanıtlaSil
  3. yanlis arac secimi aney

    YanıtlaSil
  4. bmw f10 muazzam bir kasa birde chip,hava filtresi yaptınmı uçar :)

    YanıtlaSil
  5. 525 XD Turkiye yollarında satılmaya baslandı 2012 model bu arac hem 4 ceker hem sedan hem 8 ileri otomatik hem de 218 bg GUC, 450 N TORK ile yeryuzunde ki en guclu 2.0 litrelik DIZEL unite. Ustelik karma da 4.9lt yakıyor. Inanılmaz bir sey bu yaa.!! Bu aracı ayrıntılı test etmenizi cok isterdim Onur bey..

    YanıtlaSil
  6. Ben de çok isterim. Borusan'dan tanıdığı olanlar bana ulaşabilirse olmuş bilin :)

    YanıtlaSil
  7. 5.25d Borusan getirmiyor bildiğim kadarıyla

    YanıtlaSil
  8. 525d xDrive geliyor. Başlangıç fiyatı yaklaşık 92.000 Euro.

    YanıtlaSil
  9. x drive ile quattro ya da 4 matic arasından senin seçimin hangisi olurdu? hiç artıları ya da eksileri üzerine bir araştırman oldumu? bizimle paylaşabilir misin?

    YanıtlaSil
  10. Öncelikle şimdiye kadar kullandığım araçlar içerisinde benim sürüş stilime en uygun olan dört tekerlekten çekiş sisteminin Subaru'nun sürekli dört tekerlekten çekiş sistemi olduğunu belirteyim. Bunu söyledikten sonra zaten Quattro öne çıkıyor otomatik olarak. xDrive ve 4MATIC elektroniğe daha çok ağırlık veren sistemler olduğundan düşük süratli sürüşlerde çok başarılı olsalar da sürat yükseldikçe Quattro'nun verdiği zevk öne çıkıyor.

    YanıtlaSil
  11. bu dört teketlekten çekişle alakalı sorma sebebime gelirsek. biliyorsun mercedes be bmw'nin standart arkadan itişli modellerde yağışlı havalarda özellikle kış mevsiminde ciddi sıkıntı çekiliyor. 4 matic ve x drive daha elektroniğe dayalı diyorsun, peki bu sistemler mevzu bahis hava koşullarında daha iyi bir performans gösteriyormu br fikrin var mı?

    YanıtlaSil
  12. 525d xdrive 8at harika

    YanıtlaSil
  13. Sorunların içeriğini tam olarak bilmiyorum ama BMW ve Mercedes'in sürekli kenarda bekleyen elektronik yardımcıları nedeniyle arkadan itişli modellerde bile tam bir kontrol kaybı olamıyor. Gerçi kar üzerinde hızlı sürüş yapmadım ama yağmurda patinajın önüne geçmek için torku çok kestiğinden yavaş fakat kontrollü sürüşler yapılabiliyor.

    Elektronik yardımcıların hünerine dayanan xDrive ve 4MATIC'te de kontrollü sürüşe öncelik verildiğinden motorun devirlenmesine izin vermeyip torku sürekli belirli bir seviyenin altından tutuyor. Sonuç olarak daha başarılı bir ESP gibi görev yapıyor bu sistemler.

    YanıtlaSil
  14. Xdrive ve 4matic icin gereginden fazla kontrollu oldugunu soyluyorsunuz sanirim? Eger oyleyse en azindan bmw de surus seceneklerinde sport+ modu oldugunu biliyorum ki bu modda araclarin biraz daha kontrolsuz oldugunu dusunuyorum, yani xdrive ve sport+ modu cozum olabilir mi?

    YanıtlaSil
  15. Büyük çoğunluk için gayet güzel bir çözüm olaraktır hem de. Karda veya yağmurda 10 saniye kesintisiz drift yapmak istenirse rahatsız edecektir ama normal kullanımda yeterliden öte bir performans sunacaktır.

    YanıtlaSil
  16. audi a6 2.0tdı ve bmw 5.20d arasında hangisi dersiniz? audi nin motoru kağıt üzerinde tam tersi göründe sanki daha atak gibi önden çekişli olması artı mı eksi mi bilemiyorum kalite olarakta audi biraz önde sanki ama bmw içeride daha şık gibi biri diğerine üstünlük kuramıyor gerçekten seçim yapmak çok zor...

    YanıtlaSil
  17. Şahsen benim favorim hem 2 litre hacimli motora hem de 200+ beygir gücüne sahip olan 525d.

    Şayet 520d seçeneği değişmiyorsa bence yine BMW zira bu kadar güç ve özellikle bu kadar torkta arkadan itiş daha avantajlı.

    YanıtlaSil
  18. Merhaba Onur bey ben 2009 model e60 530xd ve 2010 model f10 525xd arasında kararsız kaldım iki aracın arasında 17 beygirlik bir fark var fiyatlarıda hemen hemen aynı sizce hangisi daha iyi bir seçenek ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu konuda çok objektif olamam büyük ihtimalle. e60'ın görünümünü hiç beğenemedim. f10'uysa en şık BMW modelleri arasına koyarım.

      Aynı motor hacmine sahip olduklarından performans konusunda 530 daha avantajlı olsa da görünümü nedeniyle elerim ben.

      Sil
  19. Selamlar.e60 5.20i hakkında internette yakıt tüketimiyle ilgili elle tutulur bir bilgi bulamadım belki vardır da ben görememişimdir dedim o yüzden size sormaya karar verdim umarım yanıtlarsınız.
    bu araç 10 litreden daha az yakar mı şehir içinde ? Ben 2.0 motorlu bmw diye düşününce minimum 10 l yakar diye düşündüm sizce ne kadar onur bey ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tamamen sürüşe ve trafik durumuna bağlı. İstanbul içinde aynı araçla 7 litre/100 km ile 12 litre/100 km arasında ortalamalar elde ettiğim oldu. Ortalama bir günde 10'un altına düşürülebilir ama motor devrini çok yükseltmemek lazım.

      Sil