5 Nisan 2015 Pazar

Mercedes-Benz CLS 350 BlueTEC 4MATIC


Daha çok ağırbaşlı tasarımlarla akıllara gelen Alman üreticiler çok sık olmasa da değişik şeyler denemeyi ihmal etmiyor. Bunun en güzel örneklerinden birisi Mercedes'in önce CLS, daha sonra da CLA Serisi'yle yaptığı "dört kapılı coupé" atağı. Özellikle CLS'nin ilerleyen dönemde Audi A7 Sportback ve BMW 6 Serisi Gran Coupé gibi modeller tarafından izlenmesi pazarın da bu gelişmeye aç olduğunu gösterir nitelikte.

İlk nesil modelleri 2004 yılında karşımıza çıkan CLS'nin ikinci nesil örnekleri 2010 yılında tanıtıldı. F800 Style konseptinden alıntılar içeren bu otomobil geçtiğimiz yıl hafif bir makyaj operasyonuna alındı. İkinci nesille birlikte Shooting Brake gövde seçeneğine de kavuşan CLS ailesi Mercedes'ten alışık olduğumuz şekilde birçok motor seçeneğine sahip. Testime konuk olan modelse 3 litre hacimli turbo Diesel motor ve dört tekerlekten çekiş sistemine sahip bir örnek.


Dış Mekan


İkinci nesilde daha heybetli bir görünüme kavuşan CLS makyajla birlikte biraz daha yumuşayan bir ön görünüme sahip oldu. Multibeam LED farlar görünümü daha çekici hale getiren bir yapıya sahipken AMG görünüm paketiyle agresif görünümlü hava girişlerine sahip ön tampon, kromajlı splitter ve küçük elmas motifli ön panjur donanıma eklenmiş.

18 inç çaplı jantlara sahip olan test aracı şişkin ön çamurluklar ve kapıların alt bölümüyle birlikte daha da şişirilmiş gibi görünen arka çamurluklarla güçlü bir görünüm sunuyor. Son zamanlarda yeni nesil modelleri tanıtılan Mercedes modellerinin aksine köşeli yan aynalara sahip olan otomobilin kapı camlarında çerçeve bulunmaması şık görünümü pekiştirmiş.

Modelin dikkat çeken detayları arasında ön sıralarda yer alan alçak tavan arka kısımda yatık camla birleşiyor. Neredeyse arka camla aynı açıyla inen bagaj kapağının ucu bir spoiler şeklinde biçimlendirilirken parçanın genel yapısı da yanlara doğru alçalan türden. Büyük LED stopları geceleri dikkat çeken bir aydınlatma paternine sahipken yine AMG görünüm paketiyle gelen sportif tasarımlı arka tamponun altında kromajlı koruma, dikdörtgen biçimli çift egzoz çıkışı ve merkezi yerleşime sahip sis farı tasarım detaylarını tamamlıyor.

4.937 mm boya sahip olan CLS Coupé'nin genişliği 1.881, yüksekliğiyse 1.418 mm olarak açıklanıyor. Büyük boyutlara sahip otomobilin aks mesafesi de 2.874 mm.


İç Mekan


Şık görünen çerçevesiz camlara sahip kapılar açıldığında tanıdık bir iç mekanla karşılaşılıyor. E Serisi ile paylaşılan kumanda panelleri bu durumun asıl nedeni. Neredeyse her noktası deri ile kaplanan iç mekanda kapıların üst bölümlerinde kullanılmış metal eklemeler şık bir görünüm sunmuş. Tamamında cep bulunan kapılar hoş görünen ahşap kaplama ve metal açma kollarına da sahip. Her iki ön kapıda da koltuk kumandaları ve merkezi kilit kontrolü sunulurken sürücü kapısında ek olarak dört cam, yan ayna ve bagaj kapağı kumandaları da görülebiliyor.

Yuvarlak hatlı düğme tasarımına sahip çok fonksiyonlu direksiyon simidinin altı düzleştirilirken gösterge paneli de beyaz renkli göstergelere sahip. Bu bölümün solunda far kumandaları ve park freni serbest bırakma şalteri bulunurken mat metal görünümlü havalandırma ızgaraları yeni tasarlanan modellerde olduğu gibi dairesel biçimli değil.

Orta konsol üzerinde yer alan büyük ekran yeni nesil modellere göz kırparken kare biçimli analog saat, ses sistemi kumandaları ve daha aşağıda görülen metalik renkli düğmeler E Serisi'ni hatırlatıyor. Bu bölümde koltuk ısıtma ve havalandırma, dörtlü flaşör, park sensörü ve start-stop tuşları bulunuyor. Çift bölgeli havalandırma sistemi panelinin önüne yaylı kapaklara sahip küllük ve bir çift bardaklık eklenirken COMAND kumanda paneli ve kol dayanağı bu bölümde diğer dikkat çeken birimler.

Motor çalıştırma işlemi tek düğmeyle yapılan test aracının çift kapaklı kol dayanağının içinde büyük bir göz ve bir çift USB girişi bulunuyor. Arka bölümünde de iki kişilik oturma kapasitesi sunan CLS bu koltukların arasına eklediği panelde havalandırma ızgaraları, içerisinde küllük ve bardaklık bulunan kayar kapaklı göz ve yine aynı şekilde kapağa sahip bir cep sunmakta. Katlanabilir kol dayanağı da hem küçük bir göz hem de bir çift bardaklığa ev sahipliği yapıyor.

Elektrikli olarak açılıp kapanabilen kapağın altında 475 litre hacimli bir bagaj bölümü sunan CLS 350 BlueTEC 4MATIC'in Coupé modellerinde bu hacim arka koltuklar yatırılarak artırılamıyor.


Konfor


CLS göreceli olarak sportif bir model olsa da sonuçta o da önünde Mercedes yıldızını taşıyan büyük bir otomobil. Durum böyle olunca yolcular için sunulan konfor seviyesi önemli bir konu haline geliyor. Tokluk hissinin tanımını yapabilecek bir araç olan test otomobilinin süspansiyon sistemi yumuşak olmasa da yolcuların konforunu olumsuz şekilde etkileyebilecek yol bozukluğu bulmak oldukça zor.

255/40-18 ölçülerine sahip lastikler aşırı dar olmayan yanakları sayesinde ufak pürüzleri hissettirmezken çok dengeli çalışan v6 motor belirli bir süratten sonra Diesel olduğunu değil içten yanmalı olduğunu bile unutturuyor. Çerçevesiz kapı canlarına rağmen rüzgar izolasyonu da başarılı olan otomobilin belki de bu başarısı nedeniyle öne çıkan lastik gürültüsü konusunda biraz daha çalışılabilir.

Elektrikli ayara sahip ön koltuklarda bel ve sırt desteği ayarlama imkanı da bulunurken omuz ve diz mesafeleri bütün koltuklarda başarılı. CLS'nin düşük tavan çizgisi nedeniyle arka koltuklarda baş mesafesi aynı büyüklükte bir sedanınki kadar olmasa da boyu 1.90 metre altında olanlar için bir sorun bulunmuyor.

Konfor donanımı zengin olan test otomobilinde elektrikli cam ve yan aynalar, elektrokrom iç ve sol yan ayna, sunroof, ısıtma ve havalandırma fonksiyonlu, elektrik ayarlı ve hafızalı ön koltuklar, çok fonksiyonlu direksiyon simidi, mesafe takip radarlı cruise control, ambiyans ışıklandırması, Multibeam LED farlar, aktif uzun far yardımcısı, deri döşeme, elektrikli yükseklik ve derinlik ayarına sahip direksiyon simidi, yol bilgisayarı, çift bölgeli otomatik havalandırma sistemi, Harman Kardon Logic 7 ses sistemi, arka koltuk hava ızgaraları, anahtarsız giriş ve çalıştırma sistemi, çift USB girişi, 360 derece kamera, ön ve arka park sensörleri, aktif park yardımcısı, elektrikli açılıp kapanabilen bagaj kapağı ve Bluetooth bağlantısı yer alıyordu.

Birçok Mercedes modelinde olduğu gibi test aracının da en büyük konfor donanımı 7 ileri vitesli tam otomatik şanzımanı. Harika geçişlere sahip olan ünite markanın neden hala kendi şanzımanlarını geliştirmekte ısrarcı olduğunu açıklar nitelikte.


Sürüş


CLS 350 BlueTEC 4MATIC'in sürüş performansı tek kelimeyle etkileyici. Ağırlığı 1.915 kg olarak açıklanan otomobil virajlarda bu ağırlığı hissettirmiyor. Bunda dört tekerlekten çekiş sisteminin olduğu kadar elektronik yardımcıların da etkisi büyük. Zorlandığında hafifçe önden kaymaya başlayan otomobil gaz pedalının hassas kullanımıyla daha sonra arkasını bırakmak istese de güvenlik sistemleri buna izin vermiyor.

Şık görünümlü metal pedal setine sahip olan test aracında gaz pedalının da yere sabitlenmiş olması dozlamayı kolaylaştırıyor. Çok rahat dozlanan fren sistemi önde sunduğu delikli disklerle otomobilin ağırlığını hissettirmeyen bir diğer unsur. Alçak bir sürüş pozisyonu sunuyor olsa da standart donanımda sunulan koltukları daha çok konfor ağırlıklı olan test otomobili isteğe bağlı olarak aktif yan desteklere sahip sportif koltuklarla da donatılabiliyor. Direksiyon sisteminin özellikle yüksek süratlerde verdiği güven daha düşük süratli kullanımdaki his eksikliğini affettiriyor.

Bu arada Mercedes'in ilk olarak CLS'de kullanmaya başladığı Multibeam LED farların gece sürüş güvenliğine katkısı büyük. Uzun far asistanıyla birlikte kullanıldığında özelde otoyolda karşıdan gelen sürücüleri rahatsız etmeden maksimum görüş alanı sunan sistem far başına 36 LED arasından 24 tanesini bireysel olarak kontrol edip önünüzdeki sürücünün çevresini beyaz bir ışıkla kaplıyor.

Kaputu altında 3 litre hacimli, 6 silindirli bir turbo Diesel motor bulunan test otomobili 252 beygir güç ve 620 Nm tork üretebiliyor. 7 ileri vitesli otomatik şanzıman ve dört tekerlekten çekiş sistemi de donanımına katılan otomobil 0'dan 100 km/s sürate 6.7 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 245 km/s olarak açıklanıyor.

Gaz pedalı tepkilerine anında cevap veren motor sessiz çalışmasının yanında hissettirmese de aracı sportif otomobil performansına ulaştırıyor. Direksiyon arkasına yerleştirilen kulakçıklarla manuel olarak da kumanda alabilen şanzıman vitesleri başarılı şekilde seçebilen Sport sürüş modu sayesinde buna gerek bırakmıyor. Maksimum gücünü bile 3.600 d/d'da verebilen motor çoğu zaman 4.000 d/d'yı görmediğinden yapılan hızı hissettirmiyor.

Düşük devirde kalmanın bir diğer artısı da yakıt tüketimi konusunda görülüyor. Sabit süratli otoyol sürüşlerinde rahatlıkla 6 litre/100 km ortalaması altına inebilen otomobilin test ortalaması da 8.7 litre/100 km olarak gerçekleşti ki bu değer dört tekerlekten çekiş sistemine sahip 1.915 kg ağırlığında bir otomobil için başarılı.


Fiyat/Donanım


Geldik büyük Mercedes modellerinin en can yakan noktasına. 2.1 litre hacimli turbo Diesel motor, dört tekerlekten çekiş sistemi ve 7 ileri vitesli otomatik şanzımanla donatılmış Sport donanım paketli CLS 250 BlueTEC 4MATIC'in fiyatı 370.900 TL'den başlarken teste katılan AMG paketli CLS 350 BlueTEC 4MATIC 431.700 TL başlangıç fiyatına sahip.

Donanımında elektrikli cam ve yan aynalar, elektrokrom iç ve sol yan ayna, sunroof, ısıtma fonksiyonlu, elektrik ayarlı ve hafızalı ön koltuklar, çok fonksiyonlu direksiyon simidi, cruise control, Multibeam LED farlar, aktif uzun far yardımcısı, elektrikli yükseklik ve derinlik ayarına sahip direksiyon simidi, deri döşeme, ambiyans ışıklandırması, yol bilgisayarı, çift bölgeli otomatik havalandırma sistemi, arka koltuk hava ızgaraları, anahtarsız giriş ve çalıştırma sistemi, çift USB girişi, 360 derece kamera, ön ve arka park sensörleri, ön, yan ve perde hava yastıkları, basen ve sürücü diz hava yastıkları, aktif park yardımcısı, elektrikli açılıp kapanabilen bagaj kapağı, çarpışma önleme yardımcısı PLUS, alarm, CD çalarlı ses sistemi, 18 inç çaplı jantlar ve Bluetooth bağlantısı yer alan aracın opsiyonel donanım seçenekleriyse neredeyse sonsuz.

Test aracındaysa 17.566 TL karşılığında sunulan ve mesafe takip radarlı cruise control, aktif kör nokta yardımcısı, aktif şerit takip asistanı, arkadan çarpma uyarısı ve koruyucusu, kavşak yardımcısı, geliştirilmiş acil fren testek sistemi, PRE-SAFE ve kavşak geçişi için acil fren destek sistemini kapsayan sürüş yardım paketi PLUS, 6.881 TL karşılığında sunulan ön koltuk havalandırma sistemi ve 6.800 TL'ye ısmarlanabilen Harman Kardon Logic 7 ses sistemi bulunuyordu.


Sonuç


Mercedes gibi ağırbaşlı görünüme sahip araçlarla ünlenen bir markadan beklenmeyecek bir tasarımla tanıtıldığından beri büyük ilgi gören CLS ailesinin Coupé gövde seçeneği Türkiye'de çok daha popüler. Kullanışlılık açısından E Serisi'nden geride kalsa da görünüm olarak çok farklı bir klasmanda yer alan otomobil ses izolasyonundan harika motoruna kadar tam bir uzun yol aracı.

Yüksek ağırlığını ne sürüş sırasında ne de yakıt istasyonunda hissettiren CLS 350 BlueTEC 4MATIC ile kilometreler fark etmeden geçiyor. Sunulan konfor seviyesi insanı şımartacak düzeyde olan otomobilin en büyük eksisi olan Türkiye fiyatı vergiler yüzünden neredeyse üçe katlanırken büyük çoğunluğun bunun gibi bir otomobile sahip olmasının da önüne geçiyor.


Fotoğraflar


Test sırasında çektiğim fotoğraflara buradan ulaşabilirsiniz.

25 yorum:

  1. Mükemmel test ama crv bekliyoruz zaten yakında a.6 manuelini yapmazsan otomatiği gelcek onu yap onur

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir araştırayım bakayım kim bakıyormuş Honda test araçlarına.

      Sil
  2. iç aydınlatmayı çok hoş yapmışlar, böyle arabam olsa evde değil arabada vakit geçirirdim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. takıcan beyaz tasarruflu halka florasanı içeriye ortaya da koyucan tavlayı

      Sil
  3. Yine güzel ama makyaj öncesi hali çok daha güzeldi tam şaheserdi.buruk bi beğeniyle bakıyorum o yüzden bu araca...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğendiğim nadir makyajlardandı bu. Eski yüzünü çok sert bulmuştum, biraz yumuşaması hoşuma gitti. Özellikle Multibeam LED farlarla daha da hoş oldu bence.

      Sil
    2. Ben de o sertliğini seviyordum zaten :) yeni teknoloji farlar yine hoş olmuş ama eski halini çok daha fazla beğeniyordum.bir de en büyük hayal kırıklığı çakma ipad ekranını koymaları oldu benim için.üstelik güzel bir şeymiş gibi büyüterek koymuşlar bir de

      Sil
    3. Ekranı bir süre daha göreceğiz gibi. Makyajlanan modellere de geliyor sürekli.

      Sil
  4. mercedes'in puantiyeli ızgarası ve son nesil direksiyon tasarımı güzel tasarım detayları.

    YanıtlaSil
  5. Yanıtlar
    1. Yeni moda bagaj kapağı oluyor sanırsam. Düzelttim.

      Sil
  6. ONUR BEY BU SENİN TEST TARİHİNİN ATOM BOMBASI BENCE. ÇOK GÜZEL İŞ ÇIKARTMIŞSIN TEBRİK EDERİM. SENDEN 6 SERİSİ GRAN COUPE BEKLERİM HASTASIYIM :) O İŞ FÜZYON +++ OLACAK

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazı sorular var sana sormam gereken dostum ve bunlar hep sormak istediğim sorulardı, şaka yapmıyorum çok ciddiyim. İki ayrı madde olarak şöyle:
      1. Sen ve senin gibi yorumcu arkadaşlar, BÜYÜK harfle yazı yazmayı neden alışkanlık haline getirdiniz? Bu ihtiyacı neden hissediyorsunuz? Küçük harfler ile yazmayı neden tercih etmiyorsunuz?
      2. +++ ne anlama geliyor? Bazen de her kelimenin arkasına ... yazıyorsunuz, bunların sebebi nedir?

      Sil
    2. kardeş caps açık kalmış öyle devam ettim. 2. +++ füzyon bombasının etkisinin katları. (benim açımdan) umarım açıklayıcı olmuştur. selamlar

      Sil
    3. hele hele bi m3 m5 testi falan yapmayagörsün valla yoruma boğarız buraları

      Sil
  7. buna da opet'te satılan adblue konuyor mu ? malum bluetec diye geçiyor isim olarak

    YanıtlaSil
  8. Yeni fark ettim de; koltuğun yanındaki yuvarlak dört yönlü buton ne işe yarıyor? Malum koltuk ayarları kapının üstünde.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bel destek ayarı. Yukarı-aşağı ve derinlik ayarlı.

      Sil
    2. E iyi de o zaman kapıdakiler ne? Aynı işi görmüyor mu?

      Sil
    3. Kapıdakiler koltuk ileri geri, sırtlık açısı ve kafalık yüksekliği ayarları. Bel desteği koltuktan sadece.

      Sil
    4. Peki bunun mantıklı bir sebebi var mı ayrı koymanın? Yanılmıyorsam S serisinde hepsi bi yerdeydi (En azından fuardaki maybach'ın arka koltuğunda öyleydi :D).

      Sil
    5. Maliyet düşürmek. Sonuçta S Serisi'nde ayarların hepsi aynı anda sunulabiliyor çoğunlukla fakat CLS'de bazıları opsiyonel. Bu sayede birden çok kapı iç döşeme kalıbı kullanmadan iş halledilebiliyor. Tabi bir de aynı koltuğun başka modellerde de kullanılabilme özgürlüğü var.

      Sil
  9. İyi günler.E ve CLS serilerinde aracın arkasında yazan BLUETEC ve 4MATIC neye göre değişiyor? (bkz:E 350 CDI 4 MATIC ve E 350 BLUETEC).Demek istediğim ikiside 4 çeker ama adlandırması neden farklı? Şimdiden teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. BLUETEC versiyonlarda (ki AdBlue tankı var demek araçta) sağ bölümde yer olmadığından (Veya daha da kalabalık olması istenmediğinden) 4MATIC yazmıyor. Yoksa sistem aynı.

      Sil