9 Nisan 2015 Perşembe

Tesla Model S 70D


A.B.D. merkezli elektrik motorlu otomobil üreticisi Tesla beş kapılı liftback modeli Model S'in yeni giriş versiyonunu tanıttı. Fiyatında küçük bir artış olan otomobilin performans ve menzilinde de gelişme yaşanmış.

Model S 60D'nin yerine geçen otomobilin menzili 50 km artışla 385 km'ye ulaşırken çift motor kullanımıyla elde edilen dört tekerlekten çekiş sistemi sayesinde 0'dan 96 km/s sürate ulaşma süresi 5.2 saniyeye inmiş. 329 beygir gücünde olan aracın maksimum süratiyse 225 km/s'e ulaşmış.

7 yorum:

  1. araba 240 kw tedaş tarifesinden 26 kuruş bi saat tam gaz gitsen 62 tl yakıyor ne anladım böyle elektrikten bari hopörlör koysalardı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 240 kW aracın gücü. Pil kapasitesi 70 kWh. Vergilerle birlikte kWh ücreti 40 kuruş civarında elektriğin. Bu da 28 TL demek oluyor ki fena değil.

      Sil
    2. menzil 385 km diyor biz bunu düz hesap 350 km yapalım, üreticilerin verdiği verilere güven olmuyor malum. o zaman yanlışım yoksa 350 km de 28 tl yakıyor gibi bir bakkal hesabı yapsam ne derece doğru olur onur bey?

      Sil
    3. Evet, üretici rakamlarına güvenirsek öyle oluyor. Bununla birlikte elektrik motorlu araçların içten yanmalı motora sahip kardeşlerinden çok farklı tüketim artırıcı durumlar olduğunu da belirtmek gerek. Bir koltuk ısıtması benzinli motora çok yük getirmiyor ama elektrik motorunun canına okuyor örneğin.

      Sil
    4. bu arabayı saatte 80-100 km ile kullanırsan tabii ki 350 km gidersin ben erkek gibi kullanınca ortaya çıkan maliyetten bahsediyorum beyler..
      Biliyorum görüyorum hiçbiriniz orta şeridi sevmiyorsunuz.

      Sil
  2. Sigortası atınca sigara pakedinin jelatinini sarabiliyor muyuz Onur Bey?

    YanıtlaSil