9 Nisan 2015 Perşembe

Citroën Aircross


Fransız üretici Citroën, ürettiği 50 milyonuncu otomobili görkemli bir şekilde kutluyor. Bu yıl Çin'de şık bir SUV konsepti tanıtacak olan firma bu aracın teknik verilerini ve tasarım detaylarını basınla paylaştı.

Güçlü bir görünüme sahip olan Aircross markanın C4 Cactus ile başlattığı fütüristik çizgileri devam ettiriyor. Çift katlı ön panjurunun kenarlarında LED farlar yer alan konseptin ön tamponunda, C4 Cactus'ün Air Bump detayını hatırlatan Air Curtain görülebiliyor. 22 inç çaplı jantlar ve özel lastiklere sahip olan aracın yan etekleri de Alloy Bump isimli korumalara sahip.


Kaputu üzerine hava çıkışları açılan konseptin çamurlukları da siyah renkli korumalara sahipken geriye doğru açılan arka kapıların camlarına Air Sign isimli çerçeveler yerleştirilmiş. Cam tavan ve C4 Cactus'te olduğu gibi şekillendirilen tavan raylarına sahip olan aracın arka bölümünde LED stoplar ve tampona gizlenen çift egzoz çıkışı dikkat çekiyor.

4.580 mm boya, 2.100 mm genişliğe ve 1.800 mm yüksekliğe sahip olan otomobilin B sütunları bulunmuyor. İç mekanda vücudu sarmalayan dört koltuk sunan Citroën her koltuğa mikrofon ve hoparlör yerleştirilerek insanların birbirleriyle konuşmasını kolaylaştırmak istemiş.


Fütüristik kokpitinde üst ve alt bölümleri düzleştirilmiş direksiyon simidi, metal pedallar, yüksek bir vites konsolu, head up display ve yüksek çözünürlüğe sahip, 12 inç büyüklüğünde iki ekran yer alan konseptin sağda bulunan ekranı yolcu tarafına çekilebiliyor.

Kaputu altında hibrit bir güç ünitesi bulunan otomobilin turbo beslemeye sahip 1.6 litre hacimli benzinli motoru 218 beygir güç, 275 Nm tork üretebilirken arka aksa yerleştirilen elektrik motoru 95 beygir güç 200 Nm tork üretiyor. 0'dan 100 km/s sürate 4.5 saniyede ulaşabilen otomobilin sadece elektrik motoruyla ulaşabildiği menzil 50 km.

8 yorum:

  1. Sıradanlığın dışına çıkmaya cesaret edebilen nadir firmalardan biri olarak övgüyü hakediyorlar.

    YanıtlaSil
  2. jeep'in yapamadığı

    YanıtlaSil
  3. cactus örneğine bakarak bu konseptin pek değişmeden üretilme ihtimali var. tasarım düşkünlerinin sayısı az olabilir ama citroen bu yolda yalnız yürümeyeceksin.

    YanıtlaSil
  4. vee citroen'den anlamdan yoksun bir araç daha geliyoor direksiyonu yapan dayı çemberi dikdörtgen zannediyor olmalı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güncel Ferrari modellerinde de üst ve altı düz direksiyon simidinin. Aslında bu, sürücünün görüş açısını daha az istila etmesi nedeniyle daha ergonomik bir tasarım.

      Sil
    2. ama tek elle çevirmek zor olmuyor mu?
      eski c3lerde falan da arkası dönmeyen direksiyon vardı insanın eli sıkışıyodu selektör atarken

      Sil
    3. Tek elle çevirirken tek noktada sabit oluyor zaten el. Bu nokta da yukarıdaki simitin yuvarlak bölümüne denk gelir zaten. Toplarken iş yapmaya gerek olmuyor zaten çoğunlukla.

      Eskiden göbeği sabit direksiyon simidi kullanırdı Citroen. Kumanda kollarının direksiyonla birlikte döndüğü bir sistem yok bildiğim kadarıyla. Zaten selektör büyük çoğunlukla direksiyon düz konumdayken kullanılan bir şey.

      Sil
  5. fiyat belli mi

    YanıtlaSil