11 Nisan 2015 Cumartesi

BMW X3 sDrive20i


BMW'nin X ailesi olarak isimlendirdiği SUV modelleri arasında ortanca çocuk olan X3, segmentinin en popüler araçları arasında yer alıyor. Türkiye pazarında bu popülerliği çarpık vergi sistemine daha uygun motor seçenkleri sunarak pekiştirmek isteyen Alman firma bu doğrultuda aldığı kararla aracı 1.6 litre hacimli benzinli motoruyla da sunmaya başladı.

İlk nesil örnekleri 2003 yılında ortaya çıkan kompakt SUV 2007 yılında makyajlanmasının ardından yerini 2010 yılında ikinci nesile bıraktı. Otomobil üreticilerinin çoğu modelinde görülen trendi takip eden BMW yeni nesilde aracı büyüterek neredeyse ilk nesil X5 boyutlarına ulaştırdı. Geçtiğimiz yıl da makyaj operasyonu geçiren X3'ün büyüyen boyutları ve yeni motor seçeneğinin birleşimi ortaya nasıl bir araç çıkardığını ilerleyen paragraflarda göreceğiz.


Dış Mekan


İlk nesil örnekleri keskin köşelerle dolu bir tasarım sunan X3'ün güncel modellerinde hatlar biraz daha yumuşak. Exclusive ve xLine paketleriyle donatılmış test aracımda köşeli tasarıma sahip bi-xenon farlar, mat griye boyanmış ön panjur, siyah renkli plastik ve alüminyum görünümlü koruma bölümlerine sahip ön tampon ve tamponun köşelerine yerleştirilmiş yuvarlak sis farları ön görünümde dikkat çeken noktalar.

Çamurluklar ve kapı altlarında da siyah renkli korumaları bulunan aracın kaputunda yer alan tepecikler çamurluk ve kapılar üzerinde de kendilerini belli ediyor. 18 inç çaplı jantlar, metal görünümlü süslemeler ve siyah renkli B ve C sütunlarına sahip olan X3'ün tavan rayları da metal görünümlü.

Arka bölümde de diğer BMW modellerini hatırlatan detaylar sunan araçta küçük bir spoiler, köpekbalığı yüzgeci şeklinde anten, çift parçalı LED stoplar, tamponun üst bölümüne alınmış reflektörler, oval egzoz çıkışı ve hem siyah hem gövde rengi hem de metal görünümlü korumaya sahip tampon görülebiliyor.

4.657 mm boya sahip olan X3'ün genişliği 1.881 mm, yüksekliği 1.678 mm aks mesafesiyse 2.810 mm olarak açıklanıyor.


İç Mekan


Güncel BMW modelleri içerisinde bulunmuş olanların yabancılık çekmeyecekleri iç mekana geçilirken tamamında büyük ceplerle ahşap ve metal görünümlü kaplamalar olan kapılar dikkat çekiyor. Arka kapı eşiklerinde BMW, öndeyse BMW xLine işlemleri de gözlerden kaçmıyor. Sürücü kapısında cam ve yan aynalarla birlikte elektrikli olarak açılan bagaj kapağının da kumandası yer alıyor. Merkezi kilit düğmesi de her iki ön kapıda da sunulmakta.

Çok fonksiyonlu ve üç kollu direksiyon simidinin soluna aydınlatma sistemi kumandalarıyla büyük bir kapaklı göz ekleyen BMW gösterge panelini analog olarak bırakmış. Orta konsolda bilgi ekranı, büyük havalandırma ızgaralarıyla ince uzun tasarıma sahip havalandırma ve ses sistemi kumandaları görülüyor. Aracın motorunu çalıştırmak için kullanılan düğme, start-stop butonuyla birlikte direksiyon simidinin sağına alınmış.

Ahşap kaplama vites konsolunda kapaklı bardaklıklar, küçük bir tepsi, iDrive kumanda paneli, metal görünümlü vites kolu, sürüş modu seçme düğmeleri, ESP, park sensörü, elektronik el freni ve auto hold fonksiyonu kumanda düğmeleri yer alırken büyük kol dayanağının altındaki göze USB ve Aux girişleriyle 12 Volt soket eklenmiş.

Siyah renkli tavan kaplamasının yarattığı ağırlığı açılabilir cam tavan ve kiramit renkli deri döşemeyle alan BMW arka koltuklar için bir çift havalandırma ızgarası, 12 Volt girişi ve küçük bir cep sunuyor. Bagaj hacmi 550 litre olan X3'te bu hacim, asimetrik olarak katlanabilen arka koltuk sırtlıkları sayesinde 1.600 litreye ulaşabiliyor.


Konfor


BMW modelleri genel olarak dinamik sürüş karakterleriyle bilinse de özellikle SUV segmentinde beklentiler üreticileri yüksek konfor seviyesi sunmak konusunda da zorluyor. Ortalama sertliğe sahip süspansiyon sistemi darbe emişte çok başarılı bir yapı sunarken 245/50-18 ölçülerine sahip lastikler de çok ince yanaklı olmadıklarından küçük darbe emişinde başarılı.

Rüzgar ve yol sesi izolasyonu konusunda sınıfının standartlarını yakalayan X3'ün motor sesi izolasyonuysa harika. Yüksek devirler haricinde aracın motor sesini iç mekandan duymak zor.

Büyüyen boyutlarla birlikte iç mekanda çok daha geniş bir hacim sunmaya başlayan otomobilin kiremit renkli deri döşemeleri ve açılabilir cam tavanı siyah tavan kaplamasının boğuculuğunu alabilirken rahat koltukların sahip olduğu oturma alanı geniş. Arka koltuklarda neredeyse bir üst sınıfın diz ve baş mesafesini sunan X3 ön koltuklarda oturanları elektrikli koltuklarla şımartmış.

Exclusive ve xLine paketlerine de sahip olan test aracının konfor donanımları arasında elektrikli cam ve yan aynalar, elektrokrom iç ayna, elektrikli açılıp kapanabilen bagaj kapağı, açılabilir cam tavan, deri döşeme, ahşap kaplama, çok fonksiyonlu direksiyon simidi, elektrikli ve ısıtmalı, sürücü tarafı hafızalı ön koltuklar, USB ve Aux girişi, yağmur ve far sensörleri, çift bölgeli havalandırma sistemi, arka koltuklar için havalandırma ızgaraları, bi-xenon farlar, far yıkama sistemi, ön ve arka park sensörleri, geri görüş kamerası, yol bilgisayarı, Bluetooth bağlantısı ve cruise control bulunuyor.

X3'ün konfor donanımları arasında en çok öne çıkansa 8 ileri vitesli otomatik şanzımanı. Daha önce test etme şansı bulduğum BMW modellerinde de görev yapan ünite hissedilmeyen yumuşaklıkta geçişleriyle sürüş konforunu üst düzeye çıkarıyor.


Sürüş


Konu sürüş olduğunda aracın bir SUV olması BMW için sorun değilmiş gibi görünüyor. Yüksek yapısına rağmen virajlarda gövdenin tehlikeli salınımlara girmemesi ve genel anlamda huzursuz olmayan tepkiler güven veriyor.

Sertliği iyi ayarlanmış direksiyon sistemi küçük simidiyle agresif sürüşlerde kolaylık sağlarken gaz pedalının yere sabitlenmesi dozlamayı kolaylaştırıyor. Fren sistemi dozlaması da başarılı olan X3 dengeli bir şekilde yavaşlayabiliyor.

Arkadan itişli olan test otomobili özellikle yönlendirme konusunda çok başarılıydı. BMW'nin daha alçak yapılı modellerinin kararlılığını gösteren X3 sportif sürüş moduyla da dinamik sürüşü destekleyici bir yapıya bürünüyor. 8 ileri vitesli şanzımanı daha düşük viteslerde tutuan mod sayesinde küçük hacimli motordan daha fazla verim almak mümkün. Şanzımanın vites kolundan manuel olarak da kumanda alması da olumlu.

Daha önce 520i'de test etme şansı bulduğum 1.6 litre hacimli benzinli motoru turbo besleme sayesinde 170 beygir güç, 250 Nm tork üretebilen X3 sDrive20i sürücüsüz bile 1.680 kg olan ağırlığıyla bir yarış otomobili performansına sahip değil. Bununla birlikte 0'dan 100 km/s sürate 9.3 saniyede ulaşabilen araç 204 km/s maksimum sürate ulaşabiliyor.

Aşırı beslemeli ve küçük hacimli benzinli motorun ağırlıkla birleşimiyse tahmin edildiği gibi bedelini yakıt istasyonunda ödetiyor. Düşük ve sabit süratli otoyol sürüşlerinde tüketimi 7 litre/100 km seviyesine indirilebilen aracın test ortalaması 10.6 litre/100 km olarak gerçekleşti. Başarılı çalışan start-stop ve Eco Pro modu sayesinde şehir içinde tüketim aşırı derecede artış göstermiyor.


Fiyat/Donanım


BMW X3 ailesinin giriş modeli olan sDrive20i'nin fiyatı 57.040 Euro'dan başlıyor. 2 litre hacimli turbo Diesel motorla donatılan versiyonundan 25.000 Euro daha uygun fiyatıyla dikkat çekiyor.

Standart donanımında elektrikli cam ve yan aynalar, 8 ileri vitesli otomatik şanzıman, elektrokrom iç ayna, ön ve arka park sensörleri, çift bölgeli otomatik havalandırma sistemi, arka koltuk havalandırma ızgaraları, USB ve Aux girişleri, Bluetooth bağlantısı, yağmur ve far sensörleri, cruise control ve 17 inç çaplı jantlar bulunan aracın opsiyonları arasında metalik beyaz gövde rengi (868 Euro + Vergiler), Nevada deri döşeme (1.220 Euro + Vergiler), siyah renkli tavan döşemesi (196 Euro + Vergiler) ve metal görünümlü şeritlere sahip ahşap kaplama (372 Euro + Vergiler) bulunuyor.

İki de donanım paketine sahip olan test aracında yer alan Exclusive paketi vergiler hariç 5.000 Euro karşılığında elektrikli olarak açılıp kapanabilen bagaj kapağı, geri görüş kamerası, açılabilir cam tavan, koyulaştırılmış arka camlar, elektrikli ön koltuklar, sürücü koltuğu hafızası, far yıkama sistemi, bi-xenon farlar ve geliştirilmiş ses sistemi sunarken yine vergiler haric 2.150 Euro karşılığında alınabilen xLine paketinde 18 inç çaplı jantlar, özel kapı eşik çıtaları, siyah renkli B ve C sütunlarıyla saten alüminyum dış mekan detayları bulunuyor.


Sonuç


Büyüyen boyutlarıyla daha geniş bir kitleye hitap etmeye başlayan BMX X3'ün başarılı bir hamleyle Türkiye'nin çarpık vergi sistemine daha uygun bir motorla donatılması satışları şüphesiz artıracaktır. Diğer BMW modellerinde olduğu gibi sınıfının sportif zevk veren sürüş özelliklerine sahip seçeneği olarak dikkat çeken otomobilin küçük hacimli motorundan mucizeler beklememek mantıklı olacaktır.

X3 ailesine adım atmanın en uygun fiyatlı yolu olan sDrive20i'nin donanım özellikleri yeterli olsa da ailenin bir üst modeliyle arada bulunan 25.000 Euro'ya zengin opsiyonel donanım listesinden bir sürü seçenek tercih etmek mümkün.


Fotoğraflar


Test sırasında çektiğim fotoğraflara buradan ulaşabilirsiniz.

10 yorum:

  1. süperrr test bro

    YanıtlayınSil
  2. şu an piyasadaki fiyat / kalite açısından en iyi suv x3 zaten bunun testine bile gerek yoktu

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. tüm segmentlerdeki en iyileri sırala da adam uğraşmasın hiç boşu boşuna

      Sil
  3. arkadan itiş mi arkadan çekiş mi

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. Teknik olarak itiş olmalı ama ikisi de söyleniyor.

      Sil
    2. arkadan çekiş olmalı diye biliyorum

      Sil
    3. arkadan itiş kesinlikle (thrust = tahrik = itiş)

      Sil
    4. Sonuçta otomobil ileri gitmek için üretilen bir araç. Aracın büyük bölümü ön aksın arkasında yer aldığından önden araç çekiliyor. Aynı şekilde aracın büyük kısmı arka aksın önünde kaldığından arkadan itiliyor.

      Sil
  4. böyle bir aracı alacak kişi 4x4 olduğu için alır ama bu araç arkadan itişli o halde bu aracı almak bana mantıklı gelmiyor.

    YanıtlayınSil