13 Eylül 2011 Salı

Honda Civic


Tanıtıldığı andan itibaren otomobilseverlerin dikkatini çekmeyi başaran 8. nesil Honda Civic yerini yeni nesil modellere bırakıyor. Eski modelin fütüristik tasarımını korumayı amaçlayan yeni nesil araç markanın diğer modellerini andıran bir tasarıma kavuşmuş.

Ön görünüşü Insight'ı andıran makyajlı Civic tamamen yenilenen far ve tamponlarıyla daha yuvarlak hatlara kavuşmuş. Ön tamponun altına bir splitter ekleyen Honda LED gündüz farlarını da buraya eklemiş. Çamurlukları daha belirgin hale getirilen Civic'in bu değişimi, çamurluk iç kısımlarının siyah plastikle kaplanmasıyla birleşince lastiklerin oldukça küçük durmasına neden olmuş.

Yeni gövde renkleri ve jant seçeneklerine sahip olan Civic tamamen baştan tasarlanmış bagaj kapağıyla da dikkat çekiyor. LED teknolojisi kullanan stoplarla birlikte bagaj kapağı camını boydan boya kesen bir stop lambasına sahip olan aracın arka tamponu da makyajlanarak üçgen şekilli egzoz çıkışları yok edilmiş.

İç mekanında yapılan değişikliklerin ardından orta konsol daha derli toplu bir görünüme kavuşurken yeni direksiyon simidi daha köşeli merkez kısmıyla sportif bir yapı sunuyor.

9 yorum:

  1. motor seçenekleri hakkında bilgi varmı acaba, küçük hacimli dizel söylentisi vardı.

    YanıtlaSil
  2. dizel varsa da türkiye'ye getirceklerini sanmıyorum. keşke getirseler. makyajdan sonra bişeye benzemiş biraz fena durmamış gibi, özellikle arka kısmı beğendim ben. ama konsol hala kötü hala kötü. 2011 de böyle ön konsol Honda gibi bi markaya yakışmıyor.

    YanıtlaSil
  3. 1.4 ve 1.8 benzinli 2.2 dizel motoru olacak. hepsi 6 speed manuel gearbox'a sahip olacak. 1.8 benzinli ise 5 speed automatic alabilecek. eco assist, advanced fuel control technology, hill holder ve idle stop sistemine sahip olacaklar.

    YanıtlaSil
  4. 1.6 litre hacimli turbo Diesel motor geliştirildiğini ben de duymuştum fakat 2012'ye gelmiyor gibi görünüyor. Toyota'nın da son motor güncellemelerinden de anlaşılacağı gibi Japon üreticilerin turbo Diesel konusunda almaları gerek yok uzun.

    YanıtlaSil
  5. dieseli almanlara bıraksınlar ya :) bugün bmw si olsun vw grubu araçları olsun gayet başarılılar. mercedes'e hiç girmiyorum bile.

    YanıtlaSil
  6. Bu otomobil Civic'in 9.neslidir ve kesinlikle makyajlı hali değildir (şu anki nesile makyaj 2 sene önce yapıldı örn. "H" logosu şeffaf camdan alındı veya 1.8 benzinli motor i-SHIFT yerine 5 vitesli klasik otomatik şanzıman ile donatıldı). Bunu anlamak için fotoğraftaki yeni neslin tamamen yenilenen ön konsoluna ( her ne kadar öyle görünmese de detaylar belli ediyor örn. havalandırma kanalları) bakmak bile yeterli. Maalesef motorların çoğu önceki nesilden alınacak bu da modelin ömrünün 6 yerine 4 yıl olabileceğini gösteriyor.

    Son derece ciddi ve bilgilendirici bir blogda bu tip bir bilgi yanlışı ilginç fakat bunu blogu çok kısa sürede bu kadar dolu hale getirebilmenize bağlıyorum Onur Bey yanlış anlamayınız, sadece Civic'in yenilenmesi uzun süredir bekleniyordu o yüzden.

    Motorlar cephesinde ise benzinli dışında yeni 1.6L i-DTEC adlı yeni bir dizel motorun gelme ihtimali gerçekten de doğru. Daha iyisi ise bu motorun ülkemizde üretilecek yeni sedan Civic'te de kullanılma ihtimali var. Honda artık dizel pazarından pay almak istiyor.

    Kaynak: http://www.ulasimonline.com/news_detail.php?id=30154&uniq_id=1316685956

    Saygılarımla,

    Salih Ahzem

    YanıtlaSil
  7. 9. Nesil olduğunu biliyorum. Ben de bekliyordum tanıtılmasını. "Makyaj" lafı geçince karışıklık olduğu doğru gerçekten de. Değiştireyim.

    YanıtlaSil
  8. Çoğu kişi tasarımının iyi olmadığını söylüyor ama bence yine en çok satanlar arasında yer alacak bir otomobil. Performans olarak zaten tartışılmaz bir üstünlüğü var.

    YanıtlaSil
  9. Performans konusu biraz tartışılır aslında. C segmentinde hem daha iyi performans hem de daha iyi yakıt ekonomisi sunan seçenekler var. Sorunsuzluk ve orijinal tasarımla vuracak yine Civic.

    YanıtlaSil