11 Eylül 2010 Cumartesi

Peugeot 508


İç ve dış mekan fotoğrafları ilk olarak Temmuz ayında basına dağıtılan Peugeot 508'in ilk etapta sahip olacağı motor seçenekleri de açıklandı. Benzinli motor seçenekleri sadece 1.6 litre hacimli ünitelerle sınırlıyken turbo Diesel seçenekler arasında da eskiden olduğu gibi bir v6 bulunmuyor.

Aracın sahip olduğu motor seçenekleri ve bu ünitelerin sedan versiyonun kaputu altında ulaştığı performans değerleriyse şöyle:

Benzinli:

1.6 VTI. 120 beygir güç, 160 Nm tork. 6 ileri vitesli yarı otomatik şanzıman. 0-100 km/s hızlanma: 11.5 saniye. Maksimum sürat: 203 km/s. Ortalama yakıt tüketimi: 6.2 litre/100 km. CO2 emisyon değeri: 144 gram/ km.

1.6 THP. 156 beygir güç, 240 Nm tork. 6 ileri vitesli manuel şanzıman. 0-100 km/s hızlanma: 8.6 saniye. Maksimum sürat: 218 km/s. Ortalama yakıt tüketimi: 6.5 litre/100 km. CO2 emisyon değeri: 149 gram/ km.

1.6 THP. 156 beygir güç, 240 Nm tork. 6 ileri vitesli otomatik şanzıman. 0-100 km/s hızlanma: 9.2 saniye. Maksimum sürat: 217 km/s. Ortalama yakıt tüketimi: 7.1 litre/100 km. CO2 emisyon değeri: 164 gram/ km.

Turbo Diesel:

1.6 HDI. 112 beygir güç, 240-254 Nm tork. 5 ileri vitesli manuel şanzıman. 0-100 km/s hızlanma: 11.3 saniye. Maksimum sürat: 188 km/s. Ortalama yakıt tüketimi: 4.8 litre/100 km. CO2 emisyon değeri: 124 gram/ km.

1.6 e-Hdi. 112 beygir güç, 270-285 Nm tork. 6 ileri vitesli yarı otomatik şanzıman. 0-100 km/s hızlanma: 11.9 saniye. Maksimum sürat: 194 km/s. Ortalama yakıt tüketimi: 4.2 litre/100 km. CO2 emisyon değeri: 109 gram/ km.

2.0 HDI. 140 beygir güç, 320-340 Nm tork. 6 ileri vitesli manuel şanzıman. 0-100 km/s hızlanma: 9.8 saniye. Maksimum sürat: 210 km/s. Ortalama yakıt tüketimi: 4.8 litre/100 km. CO2 emisyon değeri: 125 gram/ km.

2.0 HDI. 163 beygir güç, 340 Nm tork. 6 ileri vitesli otomatik şanzıman. 0-100 km/s hızlanma: 9.2 saniye. Maksimum sürat: 223 km/s. Ortalama yakıt tüketimi: 5.7 litre/100 km. CO2 emisyon değeri: 149 gram/ km.

2.2 HDI. 204 beygir güç, 450 Nm tork. 6 ileri vitesli otomatik şanzıman. 0-100 km/s hızlanma: 8.2 saniye. Maksimum sürat: 232 km/s. Ortalama yakıt tüketimi: 5.7 litre/100 km. CO2 emisyon değeri: 150 gram/ km.

2011 yılı içerisinde, 3008 HYbrid4 modelinde kullanılan turbo Diesel-elektrik hibrit ünitenin de 508'in motor kaputu altında yer bulması bekleniyor.

Bu verilerin yanında 508 ailesinin bagaj hacmi de belli oldu. Sedan modeller standart halde 515 litre bagaj hacmi sunarken station wagon versiyonda bu hacim 560 litreyi buluyor. Lastik tamir kitiyle birlikte sunulan bu hacim tam boy stepne ile 42 litre küçülüyor.

11 yorum:

  1. Fuarda en çok ilgimi çeken arabaydı. Fiyatları makul bir seviyede olur umarım. Fiyatlarını bilen biri yazabilirse çok iyi olur.

    YanıtlaSil
  2. onur bey türkiye'ye gelişi ne zamandır?fiyatlar ne durumda olacak acaba?

    YanıtlaSil
  3. Mart ayında satışa sunulacak diye biliyorum. Sitede özellikleri bulunuyor ama fiyatları yok hala. Peugeot'da sorduğum yetkililer de emin değiller tarihten. Sanırım Renault'nun Latitude'ü nasıl konumlandıracağına bakılıyor şu anda.

    YanıtlaSil
  4. peugeot has entirely evolve from a volkswagen clone into an identity of its own. the interior of peugeot 508 is comparable to the interior of other elegant cars.

    YanıtlaSil
  5. halen fiyatlar bekleniyor..

    YanıtlaSil
  6. Aynen...

    Latitude 2.0 BVA Executive 85.000 TL civarında gezindiğine göre yine otomatik şanzımanlı ve 163 beygir güç üretebilen turbo Diesel motorlu 508'in de aynı civarda olmasını bekleyebiliriz.

    YanıtlaSil
  7. 85.000TL olucak 508'in ise satış rakamlarının bir hiçten farksız olucağını söyleyebiliriz sanırım.

    YanıtlaSil
  8. Bence karar vermek için biraz beklemek lazım. Önceleri ben de aynı şeyi düşündüysem de aracın (En azından) üretim kalitesi fena görünmedi gözüme. Kullanılan malzemeler de oldukça başarılı. Marka imajının aşılıp aşılamayacağına göre çok değişecek tahminler.

    YanıtlaSil
  9. Evet, sonunda fiyatlar açıklandı. Başlangıç fiyatı 54.000 TL ki buna Access donanımına sahip 1.6 litre hacimli iki benzinli model alınabiliyor. İlk model 120 beygir güç ve yarı otomatik şanzıman sunarken ikincisi 156 beygir güç ve manuel şanzımanlı.

    Daha önce sözü geçen 2 litre hacimli turbo Diesel motor ve otomatik şanzıman ikilisi Active donanımıyla yaklaşık 74.000, Allure ileyse yaklaşık 83.400 TL ki zaten 85.000 TL gibi bir rakamı bekliyorduk yüksek donanım seviyesinde.

    Renault, Latitude için daha büyük motor seçeneği sunmasa da Peugeot'da bir de GT paketiyle sunulan 2.2 litre hacimli turbo Diesel motor bulunuyor. Gerçi saçma sapan vergi sistemi nedeniyle 108.000 TL gibi bir başlangıç fiyatı var ama olsun, yine de alınabiliyor istenirse.

    YanıtlaSil
  10. Onur bey merhabalar peugeot 508 1.6 thp olanı yakıtta cimri bir araç mı merak ediyorum. Katalog değeri 6.5/100 km ideal gözüküyor ama bu değerler bazen reelde olanı yansıtmıyor çevremde bu araca sahip kimse yok ben de size danışayım dedim şimdiden teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Turbo beslemeli benzinli motorlarda katalog değerlerini tutturmak mucize olur. Özellikle de ağır kasalara yerleştirilen küçük hacimli motorlar tüketimi artırıyor. Otoyolda, düşük ve sabit süratlerde tutumlular ama iş şehir içine gelince, bir de agresif kullanılırlarsa hepsi cep yakıyor.

      Sil