23 Haziran 2014 Pazartesi

Seat León X-PERIENCE


Her geçen gün araçlarından daha fazlasını bekleyen tüketicileri mutlu etmek için yeni segmentlere yönelen üreticiler son yıllarda station wagon gövde seçeneğine sahip olan araçlarını yükselterek bu otomobilleri daha da kullanışlı hale getirmeye çalışıyor. Bu işi yapan markalardan birisi de İspanyol Seat.

León ST temelleri üzerine geliştirilen X-PERIENCE isimli versiyon artırılmış yerden yüksekliğiyle dikkat çekerken dış tasarımda siyah renkli tampon alt bölümleri, çamurluk çerçeveleri ve yan eteklerle birlikte ön ve arkada sunulan metalik taban korumaları, koyu renkli tavan rayları, çift çıkışlı egzoz sistemiyle özel tasarımlı jantlar görülebiliyor. Jantlar 17 veya 18 inç çaplı olarak sipariş edilebiliyor.


İç mekanda kapı eşikleri, direksiyon simidi ve vites konsolunda X-P ile 4Drive logoları dikkat çekerken bu versiyona özel kahverendi Alcantara döşeme ve turuncu dikiş iplikleri hoş birer ayrıntı. Bunların haricinde yaşam alanında büyük bir değişiklik bulunmasa da dört tekerlekten çekiş sistemi, ön ve arkada kullanılan elektronik diferansiyel kilitleri ve yenilenen süspansiyon sistemiyle arazi sürüşleri daha zahmetsiz hale getirilmiş.

Kaputu altında tanıdık motorlar kullanılan aracın tek benzinli seçeneği 180 beygir güç, 280 Nm tork üretebilen 1.8 litre hacimli TSI üniteyken turbo Diesel seçenekler 110 beygir güç, 250 Nm tork üretebilen 1.6 litre hacimli motorla başlıyor. 2 litre hacimli ünitenin ilk seçeneği 150 beygir güç, 320 Nm tork üretebilirken 184 beygir güç, 380 Nm tork üretebilen ikinci seçenek en güçlü versiyona işaret ediyor.

4 yorum:

  1. Onur Bey, 1.6 TDİ 105 hp değilmiydi 110 hp yazmışsınız yeni nesil motor mu ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Motor aynı. 90 gibi 110 beygir üretebilen versiyonu da var. Türkiye'ye getirilmiyor sadece.

      Sil
  2. Vw biraz geride kaldı gibi 1.6 dizeli acilen geliştirmesi lazım rakipleri 160 beygiri gördü 1.6 dizelle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence de çalışılması lazım üzerinde. Millet aldı başını gidiyor performans konusunda. Gerçi diğer üreticiler genelde 1.3-1.6 arası, 1.6-1.8 arası ve 1.8-2.1 litre arası hacimlerde motorlar sunarken bunu ikiye indirdiler. Volkswagen'in Polo'da 1.4 litre hacimli Diesel motor kullanmaya başlaması bunun terse döndüğünü gösteriyor olabilir. Bu nedenle çıkıp bir 1.7 veya 1.8 turbo Diesel motor yapıp bununla 130 beygir barajını aşarlarsa Türkiye pazarının işine yaramaz.

      Sil