12 Şubat 2012 Pazar
BMW M6
Bir süredir merakla beklediğim otomobillerden olan BMW M6 sonunda tanıtıldı. Coupé ve Cabriolet kasa seçenekleriyle sunulacak olan M6'nın Gran Coupé versiyonu hakkında henüz kesin bir bilgi verilmedi.
Tasarımı beklendiği gibi çok şatafatlı olmayan M6 ailesinin ön panjurunun iç kısmı siyaha boyanırken bu bölgeye "M6" logosu da eklenmiş. Sportif tasarımıyla daha hoş bir görünüme sahip olmuş ön tamponun altına bir splitter ekleyen BMW yan eteklerde abartıya kaçmamış. 19 inç çaplı jantlar standart donanıma eklenirken 20 inç çaplı modeller opsiyonel olarak alınabiliyor.
Tavanı karbon fiberden üretilerek ciddi hafifleme sağlanan Coupé versiyon Cabriolet'de olduğu gibi dört çıkışlı egzoz sistemi ve daha sportif görünümlü bir arka tampona sahip. Cabriolet'de kullanılan kumaş tavan 19 saniyede açılıp kapanabiliyor. Yan camları çevreleyen çerçeve Coupé'de siyaha boyanırken fren kaliperleri birçok renkte ısmarlanabiliyor.
Söz frenlerden açılmışken M6'da kullanılan sistemde sadece delikli disklerin görev yaptığını belirtmeliyim. Standart donanımda sunulan diskler ek ücretle karbon seramik diklerle değiştirilebiliyor.
İç mekana geçildiğinde büyük değişiklikler olmadığı görülse de M6'ya özel vites kolu ve yeni 3 Serisi'nin M Paketli modellerinden alınan direksiyon simidi tasarımı farklılık yaratmış. M6'nın donanımları arasında ambiyans ışıklandırması, ışıklandırmalı kapı eşik kaplamaları, deri kaplı ön konsol ve karbon fiber kaplamalar da bulunnuyor.
Süspansiyon sistemiyle birlikte sunulan yardımcı elektronik sistemler de M6'ya özel geliştirilirken asıl etkileyici kısım kaputun altında. Çift turbo beslemeye sahip 4.4 litre hacimli v8 motoru 560 beygir güç, 680 Nm tork üretebilen M6'nın şanzımanı da 7 ileri vitesli yarı otomatik bir ünite. 0'dan 100 km/s sürate 4.2 saniyede ulaşabilen Coupé 200 km/s sürate 12.6 saniyede ulaşırken ortalama yakıt tüketimi 9.9 litre/100 km olarak açıklanıyor.
Cabriolet versiyonunda 0-100 ve 0-200 km/s süreleri sırasıyla 4.3 ve 13.1 saniye olarak açıklanırken ortalama yakıt tüketimi 10.3 litre/100 km olarak belirtilmiş. Her iki aracın da maksimum sürati 250 km/s'te sınırlanırken bu limit, M Sürücü Paketi alınarak 305 km/s'e yükseltilebiliyor.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
daha keskin hatlar olabilirdi,tamamen sadelik üzerine oturtulmuş bi tasarım,bence önceki kasa daha iyidi,özellikle arka tasarım konusunda
YanıtlaSilbir önceki 6 serisi ve m6 tarihe geçen efsanevi otomobillerden zaten onun üzerine çıkmalarını beklemiyordu kimse. bmw her zaman yaptığını yapmış, normal versiyondan m power'a geçerken abartıdan uzak durmuş.
YanıtlaSilAbi bu arabaya aşık oldum. Bu nedir yaa?
YanıtlaSilcris in gidişi iyice belli olmaya başladı... o hollandalı ayı avudi direksiyonu takmış, ulan adam alır kağıdı kalemi biraz uğraşır, hadi hiç bi şey yapamadın eskisinin orasına burasına krom yapıştır ben yaptım de, 560 beygirlik aracı çocuk pipisi gibi direksiyonla mı kullanıcan sıfatını sktim...
YanıtlaSil10 marttaki yorumun sok noktayı koyduğu araba olmuş. terbiyesiz ama yaratıcı bir milletiz.
YanıtlaSilkaç yakıyo
YanıtlaSilkaç para bu
YanıtlaSil268.605 Euro'dan başlıyor fiyatları Türkiye'de.
Sil