22 Kasım 2019 Cuma

Audi RS Q8


Audi'nin sportif SUV modellerinin sayısı yine artışta. Bu yıl Los Angeles'ta e-tron Sportback ile hem elektrikli hem de sportif olmayı başaran üretici diğer taraftan sergilediği RS Q8 ile saf performansa odaklanmış.

Dış görünüşte kendisini belli edebilen otomobilde standart Q8'e göre daha geniş hava girişlerine sahip ön tampon, farklı yan etekler, 22 veya 23 inç çaplı jantlar, daha büyük spoiler, sahte hava çıkışlarına sahip arka tampon ve iki büyük egzoz çıkışı sunuluyor.


Opsiyonel olarak alınabilen siyah renk paketiyle ön panjur, yan aynalar, arka tampon alt bölümü ve cam çerçeveleri siyaha boyanabiliyor. Ayrıca bu modelin tavanında port bagaj rayları bulunmuyor.

İç mekana geçildiğinde büyük bir sürprizle karşılaşmıyoruz. SQ8'in yaşam alanıyla neredeyse aynı özellikleri sunan bölümde Alcantara kaplı direksiyon simidi, karbon fiber trim parçaları, metal pedal seti, sportif yan destekler sunan koltuklar ve bir sürü RS logosu bulunuyor.

8 farklı sürüş moduna sahip olan RS Q8'de adaptif süspansiyon sistemi standart olarak sunuluyor. Fren sisteminde, önde 420, arkadaysa 370 mm çaplı diskler kullanılsa da opsiyonel olarak sunulan karbon seramik diskler alındığında öndekilerin çapı 440 mm'ye çıkıyor.


Kaputu altında 4 litre hacimli bir V8 motor bulunan araçta 48 Volt hafif hibrit sistem ve silindir deaktivasyon özelliği de bulunuyor. 600 beygir güç, 800 Nm tork üretebilen motor 8 ileri vitesli tam otomatik şanzıman ve dört tekerlekten çekiş sistemine sahip. 0'dan 100 km/s sürate 3.8 saniyede ulaşabilen aracın 200 km/s'e ulaşmasıysa 13.7 saniye sürüyor. Maksimum sürat 250 km/s'te sınırlansa da opsiyonel olarak bu sınır 305 km/s'e ulaşabiliyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder