Mazda'nın ürün gamı genişliyor. Son yılların favori gövde seçeneği SUV ile model sayısını artıran Japon üretici CX-60 ismini verdiği yeni aracıyla şarj edilebilir hibrit dünyasına da adım attı. Modelin bütün motor seçenekleri elektrik destekli.
Güncel Mazda modellerinin bir evrimi niteliğinde olan tasarımı, gündüz aydınlatmaları farlardan ayrılmış ön bölümle başlıyor. Dik yerleşimli ön panjurla marka kimliğini koruyan otomobilin gövde rengine boyanmış çamurluk ve kapı altı korumalarıysa daha hantal bir duruş ortaya çıkarmış.
Yan aynaları cam altlarına sabitlenen CX-60'ın jant çapları 20 inçe kadar büyüyor. Arka bölümdeyse spoiler, bagaja taşan LED stoplar ve sahte egzoz çıkışları görülebiliyor. 4.745 mm boya, 1.890 mm genişliğe ve 1.680 mm yüksekliğe sahip olan otomobilin aks mesafesiyse 2.870 mm.
İç mekanında sade bir modernlik sunan otomobilde dijital gösterge paneli ve geniş bilgi-eğlence ekranı bulunuyor. Açık renkli döşeme ve trim parçalarıyla ferahlaşan bölümün arkasındaysa 570 litre hacimli bagaj bölümü bulunuyor. Hacim, arka koltuklar yatırıldığında 1.726 litreye kadar ulaşıyor.
48 Volt hafif hibrit güç ünitelerinden benzinli olanı 3, Diesel olanıysa 3.3 litre hacimli olan CX-60'lar sıralı 6 silindirli motorlara sahip. 2.5 litre hacimli benzinli motorsa Mazda için bir ilk olan şarj edilebilir hibrit ünitede kullanılacak.
328 beygir güç, 500 Nm tork üretebilen üniteyle 0'dan 100 km/s sürate 5.8 saniyede ulaşabilen aracın maksimum sürati 200 km/s'te sınırlandırılmış. 17.8 kWh kapasiteli bataryalarla elektrikli menzili 60 km olan model de diğer seçenekler gibi 8 ileri vitesli otomatik şanzıman ve dört tekerlekten çekiş sistemini standart olarak sunuyor.
Hafif hibrit yardımcıya sahip, 3.3 litre hacimli Diesel motorlu araç 254 beygir güç, 550 Nm torka sahip olan otomobil 0'dan 100 km/s sürate 7.3 saniyede ulaşabiliyor. 1.900 kg ağırlıkla maksimum sürat 220 km/s.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder