14 Kasım 2014 Cuma

Hyundai i20 1.2 Elite


Hyundai'nin B segmentinde yer alan hatchback modeli i20 yeni nesil versiyonuna kavuştu. 2008 yılında ilk nesil örnekleri yollara çıkan otomobil 2014 yılında çok daha farklı tasarıma sahip modelleriyle otomobilseverlerin karşısında. Güney Kore merkezli markanın Türkiye'de ürettiği araçlar arasında yer alan i20'nin basın lansmanı Kasım ayı başında Balıkesir'de yapıldı.

Özel uçakta başlayan tanıtım havaalanında uçağın hemen yanına park edilmiş 40 test aracıyla devam etti. İlk etapta üç motor, donanım ve şanzıman seçeneğiyle sunulacak olan otomobilin tanıtımı sırasında ünlü yarış pilotu ve sunucu Tiff Needell'in de bulunmasıysa büyük bir sürprizdi. Organizasyon sırasında sürme şansı bulduğum araç, giriş motor seçeneği ve en zengin donanıma sahip olan 1.2 Elite oldu.


Dış Mekan


Yeni nesil i20'nin dış görünümü, markanın diğer modellerine benzemiyor. Hem ince yapılı ön panjura hem de çamurluklara doğru uzayan farların üst ve altında gündüz aydınlatmaları yer alırken öne doğru çıkıntı yapan büyük hava girişine sahip ön tamponun yanlarında köşeli sis farlarına yer verilmiş. Şık görünümlü yan aynalara ince yapılı sinyaller eklenirken Elite donanımında 16 inç çaplı jantlar kullanılmış.

Siyah renkli C sütunu arka camın bir uzantısıymış gibi görünürken bagaj kapağının üzerine küçük bir spoiler eklenmiş. Yatay yerleşime sahip stopların bazı bölümlerinde LED teknolojisi kullanılırken arka aydınlatma grubunun bir bölümü de arka tampona alınmış.

İlk nesil modellere göre hemen her bölümde büyüme yaşanırken aracın boyu 4 metreyi geçerek 4.035 mm'yi bulmuş. Genişlik 1.734 mm'ye ulaşırken yükseklik 1.474 mm'ye gerilemiş. Aks mesafesiyse 2.570 mm olarak açıklanıyor.


İç Mekan


Köşeli hatların devam ettiği yaşam alanı küçük kardeş i10'a gönderme yapıyor. Bu araçta olduğu gibi ön konsol, koltuklar ve kapı içleri farklı renklerde ısmarlanabilirken bazı küçük parçaların da paylaşıldığı gözlerden kaçmıyor. Cam ve ayna kumandaları sürücü kapısına ergonomik şekilde yerleştirilirken bütün kapılarda ince uzun cepler sunulmuş.

Ana hatlarıyla i10'da kullanılanla aynı olsa da deri kaplama sayesinde daha kalın olan direksiyon simidi üzerinde daha çok kumanda düğmesi bulunurken bu parçanın solunda far yükseklik ve gösterge tablosu ışık şıddeti ayarlarıyla ESP butonu bulunuyor.

Gösterge panelinde hız ve devir yuvarlak göstergelere sahipken motor suyu sıcaklığı ve yakıt göstergesi, yol bilgisayarıyla birlikte ortada bulunan dijital ekrana alınmış. Orta konsolun üst bölümünde renkli plastiğin yanında piyano siyahı yüzeyler de kullanılırken dokunmatik ekran üzerinden navigasyon ve ses sisteminin yanında DVD oynatıcı ve birçok araç fonksiyonuna ulaşılabiliyor.

Orta konsolun orta bölümünde dairesel havalandırma kumandalarıyla ön yolcu hava yastığı ve arka emniyet kemeri ikaz ışıkları bulunurken en alt kısımda çakmak, 12 Volt soket ve kapaksız bir göz olarak kullanılabilecek bir boşluk yer alıyor. Vites kolunun arkasına arka park sensörü ve Start/Stop düğmeleri, el freni ve çift bardaklıkla birlikte altında büyük bir göz bulunan kol dayanağı görülebiliyor.

Açılabilen panoramik cam tavanın büyük ferahlık kattığı arka koltukların sırtlıkları katlanarak 301 litre hacimli bagaj daha da büyütülebiliyor.


Konfor


Yeni nesil i20'nin büyüyen boyutları otomatik olarak iç mekana da yansımış. Artık daha bol hacim sunan yaşam alanı, açılabilir panoramik cam tavan ve farklı renklerde alınabilen konsol ve koltuk döşemeleriyle görsel olarak da desteklenmiş.

Yeni temelleri sayesinde bambaşka bir sürüşe kavuşmuş olan i20'nin süspansiyon ayarları çok başarılı. Yumuşak olmayan sistem önceki nesilde özellikle arka aksta karşılaşılan sertliği de sunmuyor. Otomobilde görev yapan 195/55-16 ölçülerindeki lastikler de ani darbeleri sönümlemekte yeterince başarılı.

Donanım konusunda da dikkatleri çekmeye başlayan otomobilde elektrikli cam ve aynalar, arka park sensörleri, far sensörü,  çok fonksiyonlu deri direksiyon simidi, yol bilgisayarı, yokuş kalkış desteği, hız sınırlama ve sabitleme sistemi, açılabilir panoramik cam tavan, dokunmatik ekrandan kumanda edilebilen navigasyon ve ses sistemi, USB ve Aux girişleriyle Bluetooth bağlantısı bulunuyordu.

Konfor konusunda önemli yere sahip olan yol gürültüsü izolasyonu konusunda başarılı olan i20 motor sesini de iç mekana az alırken rüzgar gürültüsü sınıfı standartlarında bulunuyor. Hafif kemikli ve yolları belli manuel şanzıman yumuşak debriyaj pedalı sayesinde sürekli kullanımda sıkıntı yaratmıyor.


Sürüş


Görünüm dışında i20'nin belki de en büyük büyük gelişimi sürüş konusunda yaşanmış. Yüksek süratlerde çok daha güven veren bir araç haline gelen model orta sertlikte ayarlanmış süspansiyon sistemi ve 55 yanaklı lastikleriyle başarılı bir yol tutuşa sahip. Zorlandığında önden kayma eğiliminde olan aracın ESP'si tehlikeli anların yaşanmasına izin vermese de bazı durumlarda güç eksikliği hissediliyor.

Konu güçten açılmışken sürüş performansı konusunda ailenin diğer motor seçeneklerinde yönelmekte fayda var. Yeni i20'nin giriş modellerinde kullanılan 1.2 litre hacimli benzinli motor 84 beygir güç, 122 Nm tork üretebiliyor. 5 ileri vitesli manuel şanzımanla donatılan araç yaklaşık 1.200 kg boş ağırlığıyla haliyle otoyolda harikalar yaratamıyor.

Sabit süratli sürüşlerde, yeterince sabırlıysanız ortalama yakıt tüketimini 5.5 litre/100 km gibi seviyelere çekebiliyor olsa da çabuk hızlanma gerektiren pozisyonlarda vites küçültmek kaçınılmaz olduğundan tüketim de artıyor. Tipik test koşullarında ortalama 7.6 litre/100 km olarak gerçekleşirken özellikle sıkışık şehir trafiğinde start/stop sisteminin yakıt tüketimini aşağıya çektiği kolayca görülebiliyor.

Özellikle oturak kısmında yüksek yan destekler sunan ön koltuklar sert virajlarda bile başarılı yan tutuş sağlarken elektro-hidrolik direksiyon sisteminin sürücü hareketlerine verdiği tepkiler hızlı. Yumuşak debriyaj pedalı ve hafif kemikli şanzımanla sportif hava estiren i20'nin fren pedalı da sistemin başarılı bir şekilde dozlanmasını sağlıyor.

Bu arada alt bölümü de mümkün olduğunca düzleştirilen i20'nin hava sürtünme katsayısı 0.30'a inmiş. Bu sayede en düşük güce sahip olan model, 5 ileri vitesli şanzıman ve çok düşük olmayan ağırlığa rağmen 170 km/s maksimum sürat sunabiliyor.


Fiyat/Donanım


Fiyatı 37.990 TL seviyesinden başlayan yeni i20'nin üç donanım paketi bulunuyor. Elite Blue paketiyle birlikte 43.990 TL'ye alınabilen araç için sunulan tek opsiyonsa 2.500 TL ücretle donanıma eklenen açılabilir panoramik cam tavan ve karartılmış arka camlar.

Standart donanımı zengin sayılabilen araçta elektrikli cam ve aynalar, arka park sensörleri, far sensörü,  çok fonksiyonlu deri direksiyon simidi, yol bilgisayarı, ön, yan ve perde hava yastıkları, 16 inç çaplı jantlar, yokuş kalkış desteği, hız sınırlama ve sabitleme sistemi, açılabilir panoramik cam tavan, dokunmatik ekrandan kumanda edilebilen navigasyon ve ses sistemi, USB ve Aux girişleriyle Bluetooth bağlantısı sunuluyor.


Sonuç


Türkiye'de yılda 130.000 i20 üretmeyi hedefleyen Hyundai bu araçları satmakta zorlanmayacakmış gibi görünüyor. Eskisinden çok daha farklı bir görünüme kavuşan model markanın diğer araçları arasından da sıyrılıyor. Hemen her konuda daha fazlasını sunmayı başaran yeni nesil i20 daha geniş iç hacim ve çok daha başarılı süspansiyon sistemiyle C segmentine göz kırpıyor.

Gelecekte turbo beslemeye sahip 1 litre hacimli benzinli motorla da donatılacak olan i20'nin üç kapılı gövde seçeneği de merakla bekleniyor. Fiyat konusunda da iddialı olduğu görülebilen Hyundai'nin genel kalite seviyesini de her geçen nesille birlikte artırdığını görmek güzel.


Fotoğraflar


Test sırasında çektiğim fotoğraflara buradan ulaşabilirsiniz.

23 yorum:

  1. Full donanım paketine sahip bir araçta neden otomatik klima olmaz aklım almıyor. haksız mıyım?

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. Hele bir de üzerinde kocaman dokunmatik ekran olunca ben de aradım açıkçası fakat diğer taraftan da maliyet düşürme çalışmaları geldi aklıma. Affettim sonra. :)

      Sil
    2. Opsiyon olarak dahi "dijital klima" sunulmalıydı. Ben dijital klima istiyorum, bunun için ekstra param da var ama alamıyorum, böylesi daha mı iyi yani?

      Sil
    3. Bu şekilde düşünüldüğünde sonu gelmeyecek listeler çıkabilir karşımıza. Polo'da xenon ve LED far opsiyonları da var mesela. Ben de o tip donanımlar isterim. Bu tip donanımların eklenmesi sadece eklenecek olan aracın değil bütün serinin fiyatını yukarıya çekiyor, bu unutulmamalı.

      Bununla birlikte geri görüş kamerası ve tam otomatik klima Hindistan'da üretilen modellerde mevcut. 1 litre hacimli motorla birlikte gelmesi beni şaşırtmayacak.

      Sil
  2. Arka camin devamiymis gibi gorunen C sutununda bence estetik yonundenufak bir sorun var. Siyah bolum arka camin devami gibi gorunuyor fakat yan arka camlarin bulundugu bolume kadar getirilmesine ragmen onlarla uyum saglamiyor. Aradaki kesiklik giderilebilseydi yani arka camdan gelip yan camlarin bitis noktalariyla dogrusal bicimde devam edebilseymis daha iyi olacakmis. Biraz karisik oldu herhalde ama haksiz miyim onur bey :)

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. i20'nin en unutulmayacak detaylarından birisi olan C sütununun görünümü bana da biraz tuhaf geliyor. Alışılabilir gerçi de daha sade tasarlansa da olurmuş gibi.

      Bu arada aynı sırıtma yeni nesil Mercedes C Serisi'nin panoramik tavanlı modellerinde de var. Cam tavan köşeli bir yapıyla gelip yuvarlak kenarlı arka camla birleşiyor. Özellikle açık gövde renkli modellerde çok gözüme batıyor.

      Sil
  3. Testte kullandığınız aracın fiyatı mı 43.900 TL? Eğer öyleyse ciddi bir kıyım olacak b segmentinde.

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. Yok 46.490 TL test aracı. Açılır tavan opsiyonlu.

      Sil
  4. Onur bey merhaba,

    Bugun vw polo ve i20 test sürüşlerine gittim, açıkçası kalite olarak yeni i20 epey mesafe katetmişe benziyor, kapıların açılıp kapanışı bile vw kalitesinde toklukta. Netice olarak vw polo 1.2 tsi bmt comfortline ile i20 1.2 blue elite arasında kaldım, siz ne dersiniz bu konuda? Özellikle yakıt tüketimleri nasıl olur birbirlerine oranla?

    Çok teşekkürler.

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. Diesel modeller arasında Hyundai derim fakat 1.2 TSI motor hem performans hem de tüketim konusunda daha başarılı i20'de kullanılandan. DSG opsiyonu sunması da önemli bir artı.

      Sil
    2. Yorumunuz için çok teşekkürler. Peki VW Polo'da radikal bir kasa değişikliği bekleniyor mu sizin bilginiz var mı? 2016'da radikal bir değişiklik bilgisi varsa açıkçası tercihim değişebilir, 1 sene sonra yüzü değişecek araba almak istemem.
      İyi günler dilerim.

      Sil
    3. Yeni nesil Polo'nun 2016 Mart ayında üretime geçmesi planlanıyor şu anda.

      Sil
  5. diesele Elite Paket koymamalari epik hata olmus. sebebini anlamadim.
    1.4 otomatik test sürüsü yaptim. sansiman kesinlikle yetersiz. sürekli 5-6bin devir cevirmek gerekiyor. bu da yakiti etkiliyor tabii. elite paket diesel olsaydi düsünebilirdim.
    ayrica turbo benzinli ve iyi bir sansiman gelirse düsünülebilir.

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. Büyük ihtimalle Polo nedeniyle böyle bir durum yaşandı. Volkswagen de Polo TDI için Highline paket sunmayıp fiyatı biraz daha aşağıda tutmayı seçti. Bence olmalıydı bir seçenek daha.
      Otomatik şanzıman konusunda katılıyorum. İ10'da bile yetersiz bence 4 ileri otomatik. Ben 1.0 Turbo benzinliyle birlikte i30'a eklenen çift kavramalı yarı otomatik ünitenin gelebileceğini düşünüyorum.

      Sil
  6. araç boş ağırlığı 1200kg değilki 1030kg.
    peki katalog verisi 1000kg olan diğer otomobiller için de aynı şekilde araç boş ağırlığı 1200kg diyormusunuz?

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. Katalog verisi cam tavanı hesaba katmıyor olabilir :)

      Sil
    2. Hyundai'nin verileri şu şekilde:

      Yüksüz Araç Ağırlığı (En Hafif) (kg) 1,055
      Yüksüz Araç Ağırlığı (En Ağır) (kg) 1,233

      En ağır durumda tam donanımlı ve sıvılar dolu vaziyette ağırlık belirtilir. Test araçları da bu durumda olduğundan üst limiti aldım. Kafadan atmadığımdan diğer araçlar için de katalog verilerini kullanıyorum.

      Sil
  7. Takişmak istemiyorum da tok VW kapi sesi diyenlere uyuz oluyorum bir araç nasil olurd kapi sesiyle sevilebilir nasil bir fetişdir bu ... bu arada hyundai sahibi degilim

    YanıtlayınSil
  8. Bu arada BMW 116 parasina golf alanlara selamlar

    YanıtlayınSil
  9. Sürekli çevremdeki insanlarda algılar oluşmuş sabit fikirli olmuşlar vw ve toyota harıcınde hicbir araç onlar için sağlam değil teneke demek kolay geliyor araştırmak bile uzak onlar için herşeye inat begendım i20 1.2 elite + pan tavan aracı satın aldım millet bana o paraya o araç alınırmı gözüyle bakıyor resmen o paraya 5 bin daha ekle jetta al yada toyota corolla al dıyorlar yav arkadaş oncelıkle bu zevk bana ait onuda geçtim boş paketlere bınecegıme full dolu i20 ye bınerım daha iyi

    YanıtlayınSil
  10. arkadaşlar aracın top speedi 170 değil otobanda düz yolda 197 yokuş aşağı 205 kmyi görüyor 4kişi ve bagaj dolu olarak. Ayrıca araç yüksek hızlarda çok stabil amiyane tabirle götü başı dağıtmıyor yakıtı içer orası ayrı.

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. Top speed diye tabir ettiğiniz kıstas sadece yolun eğimi ile belirlenmez. Yakıt kalitesi, rüzgar yönü, nem, sıcaklık vs. etkenlerin minimum etkisi altında belirlenen bir kıstastır

      Sil
  11. hyendai büyük değişim içinde helal olsun seatı falan geçti

    YanıtlayınSil