11 Kasım 2014 Salı
Volkswagen
Volkswagen cephesinden güzel haberler geliyor. 2 litre hacimli turbo Diesel motorunu tanıtan Alman üretici aynı zamanda uzun süredir beklenen şanzımanı hakkında da bilgi verdi.
Yeni nesil Passat'ın kaputu altında yer alan ve en güçlü versiyonu 240 beygir güç üretebilen 2 litre hacimli turbo Diesel motora elektrikli turbo beslemeler ekleyen Volkswagen bu sayede üniteden 272 beygir güç almayı başarmış.
Maksimum tork değeri henüz açıklanmayan motor büyük ihtimalle 500 ile 550 Nm arasında tork sunabilecek zira markanın DQ551 isimli yeni şanzımanı 550 Nm torka dayanabilecek şekilde geliştirilmiş. 6 ileri vitesli DSG'nin geliştirilmiş bir hali olan ünite 10 ileri vitesli.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
hey maşallah. bu arada 120 hp'lik 1.6 tdi'nin torku aynı kalmış 250 nm olarak.ki bence iyi olmuş şu anki haliyle yeterli o tork
YanıtlaSilbu arada jetta'nın makyaj haberini yayınlamamışsınıız.sanırım sadece ön ızgara ve arka stoplar hariç hiçbirşey değişmediği için gerek görmemişsiniz ki durum buysa sonuna kadar haklısınız :)
YanıtlaSilTaa Moskova'da tanıtılmıştı Nisan'da. Evet, değişen bir şey görmek için mikroskop gerektiğinden yazmamıştım.
SilMerak ettiğim su an ki 7 ileri sanzimanin 7. vites orani ile 10 ilerideki 10. Vitesin orani ayni mi olacak. Ya da 10. Vitese arac hangi hizda ulasacak sakin bir kullanimda.
YanıtlaSilOlacağını zannetmem. Büyük ihtimalle 90-100 km/s gibi 10. vitese atıyor olacak.
SilOnur Bey elektrik supercharger ya da elektrikli turbo beslemeler ile ilgili bilgilendirebilir misiniiz? Şöyle bir yazıya rastlamıştım geçenlerde:
YanıtlaSilhttp://www.autoevolution.com/news/electric-superchargers-the-next-big-thing-for-the-automotive-industry-88356.html
Saygılar.
Bana biraz garip geldi çalışma prensibi. Turbonun egzoz gazı girişi tarafına bir elektrik motoru yerleştirilmiş. Dolayısıyla egzoz gazıyla bağlantısı tamamen kesilmiş. Bunun bir sonucu olarak 48 Volt sistem kurulması gerekmiş ve haliyle enerji tüketimi de tavan yapmış.
SilStandart bir turbo beslemeye manyetik bir ek yaparak sadece çok düşük devirlerde turbo lag engellense sistem çok daha ucuza mal edilebilirdi gibi geliyor bana.
Bu yeni Formula1 deki gibi MGU-K (Motor Generator Energy-Kinetic – Motor Jeneratör Ünitesi-Kinetik) ve de MGU-H (Motor Generator Energy-Heat – Motor Jeneratör Ünitesi-Isısal) sistemleri içeren ya da yakında içerecek sistemler olmalı. Ferrari yeni dönem yol araçlarında turbo ya geçecek. Ancak turbo lag için rölanti ve turbo devri arasını elektrik ile çözecek gibi görünüyor. Teşekkürler Onur Bey.
SilRica ederim.
Silömrü kısa olur
YanıtlaSilBu tip motorlar için niye cvt tarzı şanzımanları geliştirmiyorlar da 10 ileri gibi karmaşık vites sistemleri geliştiriyorlar. Sonuçta ne kadar basit olursa şanzıman o kadar tamiri de kolay olur bakımı da. Tabii ki cvt yüksek torklara dayanıklı değil. Bana uzun ömürlü gelmedi 10 ileri vites.
YanıtlaSilAslında çabuk aşınacak debriyaj balataları haricinde dayanıklılığının azalmaması lazım bu şanzımanın. Bir de Avrupa firmaları CVT'nin üzerinde çalışmadığı için buradakiler cılız kaldı. Japonlar tanklarında kullanıyor CVT'yi.
SilAslında tanklarda kullanılan cvt ile otomobillerde kullanılan cvt'ler farklı tipte. Otomobillerde, varyatör tipi; kayış yerine metal zincirlerin kullanıldığı kasnaklı varyatörler kullanılıyorken tanklarda hidromekanik tipte cvt'ler kullanılmakta. Otomobil cvt'lerinde güç iletimi tamamen sürtünme kuvvetiyle sağlanmakta olduğu için tork limitleri de çok yukarılara çekilemiyor. Tanklardaki cvt'ler ise değişken debili hidrolik pompa ve motorların planet dişli gruplarıyla birbirine entegre edilmesi ve bağıl hız farkı mantığıyla çalışıyorlar ve güç iletiminin büyük kısmı hidrolik olarak yapıldığından bu cvt'lerin verimleri düşük olsa da tork limitleri oldukça yüksek olabiliyor. Halen fendt, john deere, case gibi traktör üreticileri de bu tipteki cvt'leri kullanmakta.
SilEvet. Bu konuda yazım var hatta Carmedya'da.
Sil