Audi’nin RS ailesi yeni bir sınırlı üretim seçeneğe kavuşuyor. Ailenin belki de en ünlü modeli olan RS6 Avant temelleri üzerine geliştirilen otomobilden sadece 660 adet üretilecek. Aracın tasarımında kullanılan bazı detaylar efsanevi yarış aracı Audi 90 quattro IMSA GTO’ya göndermeler yapıyor.
2020 yılında stajyerlerin hazırladığı RS6 GTO konseptinden ilham alınarak tasarlanan otomobilin ortaya çıkmasında, yine Audi Design ile birlikte çalışan 12 stajyer büyük rol oynamış. Gövde üzerinde yer alan grafikleriyle IMSA GTO ve GR6 GTO’ya göz kırpan modelde kullanılan beyaz renkli ve 22 inç çaplı jantlar da araca özel. Tarihinde ilk defa tavan rayları olmadan sunulan bu RS6’nın çamurluk ve kaput gibi parçaları karbon fiberden üretilmiş.
Ön tamponda daha da agresif hava girişleri sunan modelde daha geniş bir splitter ve hava geçişlerine sahip ön çamurluklar kullanılmış. Bu bölüme ve bagaj kapağına GT armaları eklenen modelin spoileri de çift katlı hale gelmiş.
Arka tampon altında işlevsel bir difüzör çıkışı bulunurken reflektörler yatay yerleştirilmiş. Bagaj kapağı da uzatılarak tamponun üzerine doğru açı almış. Bu arada klasik Audi Sport dekallerini biraz abartı bulanlar, içlerinde Nardo Gri’nin de bulunduğu standart 5 gövde rengini de seçebiliyor. Bu durumda jantlar siyah renkli olarak sunuluyor.
İç mekanda RS tasarım paketi plus’ı standart olarak sunan otomobil burada bol bol Alcantara benzeri döşemeye sahip. Kapı içleri, kol dayanağı ve direksiyon simidi gibi yerlerde kırmızı ve bakır renkli dikiş iplikleri kullanılırken emniyet kemerleri de kırmızı renkli. Ön koltuklarsa sabit kafalıklı, karbon fiber sırtlığa sahip ve üzerlerinde RS6 GT arması yer alıyor. Vites konsolunda yer alan sınırlı üretim baskısı da aracın seride kaçıncı olduğunu belirtiyor.
Gövde panelleri üzerinde yapılan işlemler ardından yakın zamana kadar R8’in üretiminin yapıldığı Böllinger Höfe’ye aktarılan araçlar burada 7 kişilik bir ekip tarafından toplam 3 istasyonda elde toplanıyor. Manuel olarak ayarlanabilen süspansiyon sistemini de standart olarak sunan RS6 GT’yi isteyenler adaptif süspansiyon sistemiyle de sipariş edebiliyor.
Kaputu altında, Performance paketli RS6 modelleriyle paylaşılan 4 litre hacimli, çift turbo beslemeli, V8 üniteyi barındıran otomobil 630 beygir güç, 850 Nm tork üretebiliyor. 0’dan 100 km’s sürate 3.3 saniyede ulaşabilen modelin 0’dan 200 km/s’e ulaşmasıysa 11.5 saniye sürüyor.
Maksimum sürati 305 km/s’te sınırlanan aracın frenlerinde karbon seramik diskler standart olarak sunuluyor. Dört tekerlekten çekiş sistemi ve 8 ileri vitesli otomatik şanzımanla birlikte orta ve arka diferansiyeller de daha sportif bir sürüş için elden geçirilmiş.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder