24 Mayıs 2023 Çarşamba

BMW 5 Serisi ve i5


Nisan ayında tanıtılan yeni nesil Mercedes E Serisi'nin ezeli rakibi BMW 5 Serisi de yeni nesline kavuştu. BMW'nin güncel modellerinde kullanılan köşeli tasarım dilini yansıtan otomobilin aşırıya kaçmayan detayları, Alman firmanın bu segmentte kendisini biraz daha dizginlediğini gösteriyor.

Ön bölümde köşeli fakat aşırı büyümeyen panjura sahip olan otomobilin tampon tasarımı ve çapları 21 inçe kadar çıkan jantları donanıma göre değişiklik gösteriyor. M paketli versiyonlarda oldukça agresif duran tamponlar kaputun panjura doğru uzayan çift bombesiyle birlikte sportif görünüm sunuyor.

Hemzemin kapı kollarına kavuşan otomobilin arka bölümüne geçildiğinde M paketli araçlarda ince bir spoiler kullanımı öne çıkarken LED stoplar sade bir tasarım sunuyor. M paketinde sunulan arka tamponların köşelerine taşan siyah bölümse herkesin hoşuna gitmeyebilir. 

Tavanda kesik yüzgeç anten kullanan BMW, C sütununa da Hofmeister Kink'i yerleştirmeyi unutmamış. İlk defa 5 metrenin üzerine çıkan boyuyla büyümeye devam eden otomobil 5.060 mm boya, 1.900 mm ene, 1.515 mm yüksekliğe ve 2.995 mm aks mesafesine kavuşmuş.

5 Serisi'nin elektrikli seçeneği i5'i de tanıtan BMW, bu aracın tasarımında abartıya kaçmamış. Hatta hava girişleri kapatılan ön panjur, daha aerodinamik jantlar ve yok olan egzoz çıkışları yerine gelen daha geniş difüzör çıkışıyla aracın kardeşlerinden daha sade bir görünüm sunduğu bile söylenebilir.

İç mekan tasarımında da diğer BMW modellerinin izinden giden marka dijital gösterge paneli ve dokunmatik ekranı tek parça cam altına alırken kalın ambiyans ışıklandırması ve düğmesiz orta konsol tasarımı da yabancı değil. Ara konsolda artık vites kolu yerine selektör sunan 5 Serisi direksiyon simidinde fiziksel butonları korumuş. 12 hoparlörlü Harman Kardon ve 18 hoparlörlü Bowers & Wilkins ses sistemi de donanıma eklenmiş.

Benzinli ve Diesel motorlarının tamamında 48 Volt hafif hibrit yardımcı sunan 5 Serisi şarj edilebilir hibrit ve tamamen elektrikli motorlarla daha geniş bir kitleye hitap edecek. Avrupa'da satılan 520i ve 530i modellerinde 2 litre hacimli, benzinli motorunu kullanan BMW, bu araçlardan sırasıyla 208 beygir, 330 Nm ve 258 beygir, 400 Nm alabiliyor. Aynı hacimli Diesel motorsa 197 beygir güç, 400 Nm tork üretebiliyor. 520i'yi sadece arkadan itişli olarak sunan üretici diğer iki aracı dört tekerlekten çekiş opsiyonuyla da satacak.

Sadece xDrive ile sunulan 540i'de 3 litre hacimli, 6 silindirli motorunu kullanan BMW, bu araçtan 381 beygir güç, 540 Nm tork alabilmiş. Aynı üniteyi elektrik motoruyla birleştiren şarj edilebilir hibrit 550e ise 489 beygir güç, 700 Nm tork üretebiliyor. Bu aracın daha düşük güçlü kardeşi 530e'de 2 litre hacimli ünite elektrik motoruna eşlik ediyor ve ortaya 299 beygir güç, 450 Nm tork çıkıyor. Bu seçenek sadece arkadan itişli olarak alınabiliyor.

Arkadan itişli olarak alınabilen bir diğer modelse elektrikli i5 eDrive40. 340 beygir güç, 430 Nm tork üretebilen otomobili yetersiz bulanlar, çift elektrik motoru sayesinde dört tekerlekten çekişli hale gelen i5 M60'ı tercih edebilir. 601 beygir güç, 820 Nm tork üretebilen otomobil ailenin en çabuk hızlananı olarak 0'dan 100 km/s sürate 3.8 saniyede ulaşabiliyor.

2 yorum:

  1. 2 serisi Gran Coupé'nin büyük hali gibi duruyor.

    YanıtlaSil
  2. Yıllardır hep aynı tasarım , bütün modelleri birbirine benziyor

    YanıtlaSil