1 Şubat 2010 Pazartesi

Volvo S80 ve V70


Motor küçültme trendine yavaş yavaş uymaya başlayan Volvo, 203 beygir güç, 300 Nm tork üretebilen turbo beslemeye sahip 2 litre hacimli benzinli motorun ardından büyük sedan ve station wagon modelleri S80 ve V70'te yeni bir motor kullanmaya hazırlanıyor.

Aslında bu motor, Peugeot, Citroën ve Ford'un kompakt modellerinde görmeye alıştığımız 1.6 litre hacimli turbo Diesel motordan başkası değil. 109 beygir güç, 240 Nm tork üretebilen motor, kompakt araçlarda tatminkar şürüş performansı gösterirken bu büyük kasalı araçlarda sportif tatlar aramak pek mümkün görünmüyor.

Motoru bu iki araca monte ederken yeni bir akü şarj sistemi kullanmaya başlayan Volvo mühendisleri klima kompresörü ve alternatörün bağlantılarını da yenileyerek araçların 100 km mesafede tükettiği ortalama mazot miktarını 4.5 litreye çekmeyi başarmış. Bu sayede kilometre başına yapılan CO2 salınım miktarı 119 grama inerken Türkiye için asıl sevindirici haber bu araçların ÖTV miktarlarının minimum seviyeye gerilemiş olması.

6 yorum:

  1. Onur bey merhaba

    Sitenizi bir otomobil meraklısı olarak üyük zevkle takip ediyorum.Fikirlerinize duyduğum saygının bir uzantısı olarak size bişey danışmak istedim.

    Volvo s80 almak istiyorum 1.6 Drive olarak.Bu motor 2012 model olarak gelecek olanlarda 109 HP yerine 115 HP olarak gelecek.Sormak istediğim şey şu;PSA grubuna ait olan bu motor Volvo tarafından direk ithal mi ediliyor (yai mesela Citroen C5 e konulan motorla bir farkı yok mu) yoksa motorun mühendislik tasarımını kullanıp tamamen kendi VOLVO kriterlerine uygun olarak kendi parçalarını kullanarakmı araçlarında sunuyor?

    Açıkcası PSA grubu benim naçizane kriterlerime göre dayanıklı araçlar-motorlar üretmiyor.Nispeten büyük paralar veripte PSA grubu araçların çıkarttığı sorunlarla karşılaşmak istemem.

    Bu motorun S80 de kullanılması ve dayanıklılığı vs ile ilgili genel görüşlerinizi paylaşırsanız çok memnun olurum.

    Şimdiden teşekkür ederim

    Serhan

    YanıtlaSil
  2. Merhabalar,

    Zamanında PSA ve Ford grubunun yaptığı antlaşma gereği küçük motorlar PSA, büyüklerse Ford tarafından geliştirilmekte. Bu bağlamda Ford ailesinde kullanılan 1.6 litre hacimli turbo Diesel motor PSA'dan alınırken Ford ailesinin 3 litre hacimli v6 turbo Diesel motoru da PSA ailesinin markalarında görülebiliyor.

    Bu bağlamda Volvo'da kullanılan ve PSA ürünü motorun gayet kaliteli bir ünite olduğunu söyleyebiliriz fakat bence araç boyutları bu motor için biraz abartılmakta. Ağırlığı 1.7 tonu bulan S80'in bu motor seçeneğiyle en ufak performans beklentisine cevap veremeyeceği açık. S80 gibi Volvo'nun en üst seviyesini temsil eden bir araçta otomatik şanzıman rahatlığını yaşayamamak da bence olumsuz.

    Motor her ne kadar kaliteli olsa da bu araç için güçsüz kaldığı da bir gerçek. Yakında Mondeo ve C-Max'te de göreceğimiz bu ünitenin daha güçlü kardeşleri büyük ihtimalle Renault'nun beklenen yüksek güçlü 1.6 turbo Diesel'iyle birlikte ortaya çıkacak ama buna da daha zaman var.

    Saygılar.

    YanıtlaSil
  3. Teşekkür ederim ilginize.Benim için performans sorun değil.Motorla ilgili tek çekincem bana sorun çıkartması.Siz bu motorun kaliteli olduğunu söylüyorsanız dikkate değerdir.Ancak o zaman neden PSA grubu araçlar sürekli sorun çıkaran araçlar?Bu konuda benim bir önyargımmı var diye düşünüyorum ama bu gruba ait araçları kullanan her yakınım illallah demiş durumdalar.Volvo S40 1.6D kullanan birilerininde fikrini almak yararlı olabilir.Sonuçta Volvo imajını zedeleyecek bişey yapmaz kanaatindeyim.Tekrar teşekkür
    ederim.

    Serhan

    YanıtlaSil
  4. Bu motoru kullanan PSA grubu araçlarda, bu grubun genel problemi olan elektrik sistemi sorunları göze çarpıyor. Motorlar aynı olsa da üreticiler elektrik sistemini kendi istedikleri gibi döşemekte serbest.

    Aynı motoru kullanan Focus'ta belirtilen tek sorun partikül filtresinin 100.000 km civarında tıkandığı ki ülkemizdeki yakıt kalitesi değişkenliği yüzünden bu normal kabul edilebilir.

    YanıtlaSil
  5. Onur bey

    Tekrar teşekkür ederim ilginize.Partikül filtresi tıkanması şans meselesi yani bunu herhangi bir araçtada yaşayabiliriz.Tek sorunu buysa birde en mantıklısı test sürüşü yapmak olacaktır kanımca.Böyle güzel bir arabanın inanılmaz kötü performansı belkide soğutacaktır bilemiyorum

    Serhan

    YanıtlaSil
  6. Partikül filtreleri de ateşleme sistemleri gibi parçalar oldu. Tüm araçların filtrelerini yapan birkaç firma var. Bu nedenle insanın başına kötü bir şeyler gelme olasılığı her markada var.

    Ben kötü performansın araçtan soğutacağından emin gibiyim ama denemekte fayda var tabi. Bu arada yol bilgisayarını sıfırlamayı unutmayın ki normal kullanımda ortalama tüketimini kendi gözlerinizle görebilesiniz.

    Saygılar.

    YanıtlaSil