8 Nisan 2010 Perşembe

Ferrari 599 GTO




Otomobilseverlerin sabırsız bekleyişi sona erdi. İtalyan üretici Ferrari, 599 GTB Fiorano modelinin en sportif versiyonu olan GTO'yu tanıttı.

Oldukça kapsamlı bir görsel pakete sahip olan otomobilin ön tamponu yeniden tasarlanmış. Tamponun yan kısımlarında bulunana iki spoiler uzatılırken alt kısıma bir splitter eklenmiş. Ön tarafta dikkat çeken bir başka parçaysa yenilenen motor kaputu. Üzerine ek hava çıkışları açılan kaputun tasarımı da daha aerodinamik bir hale getirilmiş.

Yan kısımda genişleyen yan etekler ve bunların altına eklenen deflektörler dikkat çekerken arka çamurluk önünde yer alan fren soğutma yarıkları da genişlemiş. Siyaha boyalı 20 inç çaplı jantlar bu modele özgüyken aynalarla birlikte tavanın tamamı mat siyaha boyanmış.

Aracın görsel ve aerodinamik modifikasyonu arka kısımda da devam etmiş. Kenarlarına ek hava çıkışları yerleştirilen tamponun altında bulunan difüzör standart modelinkinden daha büyük. Bagaj kapağı üzerinde yer alan spoiler de standart modelinkinden büyük tasarlanırken aracın üzerinde bulunan bütün hava giriş ve çıkışları rahatlıkla görülebilen tellerle korunmuş.

İç mekanı da oldukça sportif görünen otomobil yeni yarış koltuklarıyla donatılırken karbon fiber kaplamalar ve Alcantara döşemeler direksiyon simidi dahil birçok noktada kullanılmış.

Değişen parçaların büyük çoğunluğunun karbon fiberden üretilmiş olması otomobilin ağırlığının 1.495 kg'a inmesini sağlamış. Yapılan aerodinamik modifikasyonlar sonucunda araç, 200 km/s hızla yol alırken üzerine uygulanan yere bastırma gücü 144 kg'a ulaşmış.

Fren sistemi de modifiye edilen aracın karbon seramik fren diskleri önde 398, arkadaysa 360 mm çaplı. Jantlarının iç kısmında, Formula 1'de 2010 yılında kullanımı yasaklanan soğutucu kapaklar bulunan otomobilin 100 km/s süratten durağan hale geçmesi için 32.5 metrenin yeterli olduğu açıklandı.

Geliştirmelerden payını alan bir başka yerse süspansiyon sistemi olmuş. Ferrari'nin, yol şartlarına göre kendi ayarlarını sürekli değiştiren süspansiyon sisteminin ikinci nesline sahip olan otomobilde yeni bir çekiş kontrol sistemi de bulunuyor. Ayrıca aracın elektronik donanımları arasına sanal yarış mühendisi adlı bir yazılım da eklenmiş. Araçtan topladığı bilgileri eşzamanlı olarak sürücüye ileten yazılım bu sayede sürüş performansının sürekli artırılmasını sağlıyor.

Şimdi gelelim otomobilin asıl önemli kısmına, yani motoruna. 6 litre hacim sunan v12 motoru 670 beygir güç, 620 Nm tork sunabilen otomobil 0'dan 100 km/s sürate 3.35 saniyede ulaşabiliyor. Maksimum sürati 335 km/s olarak açıklanan otomobil bu sayede Ferrari tarihinde üretilmiş en hızlı seri üretim yol otomobili ünvanını elde ediyor.

6 yorum:

  1. bence ön farları dışında mükemmel görünüyor.

    YanıtlaSil
  2. Ben de yuvarlak stop lambalarının tekli olmasına karşıydım ama bu versiyonda biraz daha güzel durmuşlar.

    Önde bulunan farlar biraz daha büyük veya kapaklı olabilir şıklığı artırmak için ama böyle de verseler kullanırım sanırsam :)

    YanıtlaSil
  3. kaputtaki hava yariklari olmasa daha guzel bir arac olurmus bence. bu haliyle sacma sapan bir modifiye firmasinin elinden cikmis gibi duruyor. Ferrari'nin en guzel yol otomobili bu (599), tasarimi fazla kurcalamaya gerek yok yani.

    YanıtlaSil
  4. TR'de sahibi kim olacak acaba çok merak ediyorum.

    YanıtlaSil
  5. "Kimler" diyelim bence. 599 adetlik üretim olacağından Türkiye'nin kontenjanı birden fazla.

    YanıtlaSil