EQB tarihe karıştı. Mercedes'in EQ ailesini normalleştirme çabası sonucunda alıştığımız adlandırma şablonuna dönmesi, elektrikli SUV modelinin de ismini GLB yaptı. İlerleyen dönemde hafif hibrit seçenekleri de tanıtılacak olan otomobilin sunduğu özellikler CLA'nınkilerle aynı.
Farklı donanımlarda kullanılan farklı tampon ve jant tasarımları olsa da ortada birbirine bağlanan LED farlar ve biraz aşağıya yerleştirilen ön panjuru bütün seçeneklerde sunan GLB yuvarlatılmış ön tasarımıyla öne çıkıyor. Yan aynalar camların altına sabitlenirken kapı kolları da hemzemin olanlarla değiştirilmiş. Tamponları daha agresif duran AMG paketinin ince çamurluk korumaları da gövde renginde.
Yüksek tavan raylarına sahip olan GLB ailesinde kalın tutulan kapı altı korumaları AMG pakette tamamen siyah. Aracın arkasındaysa kenarlarda aşağıya doğru uzayan LED stoplar dikkat çekiyor. Hem far hem de stop grubunda Mercedes yıldızları unutulmamış. Tamponlar ve yan eteklerde kromajlı süslemeler için AMG tasarım paketinden uzak durulması gerekiyor.
Modelin iç mekanıysa CLA'dan tanıdık. Dijital gösterge paneli ve iki dokunmatik ekranla alınabilen kokpit modern görünürken farklı koltuklar, döşemeler ve renkler opsiyonel olarak yaşam alanını renklendirebiliyor. 5 veya 7 kişilik olarak sunulmaya devam eden otomobilin açılamayan cam tavanıysa matlaşma ve yıldız yansıtma özelliklerine sahip olabiliyor.
Motor konusunda da CLA'yı örnek alan GLB'nin arkadan itişli seçenekleri 272 beygir güç, 335 Nm tork üretebilirken çift motorlu ve dört tekerlekten çekişli araçlar 354 beygir güç, 515 Nm tork üretebiliyor. Arkadan itişli model 0'dan 100 km/s sürate 7.4 saniyede ulaşabilirken dört tekerlekten çekişli seçenek bunu 5.5 saniyede tamamlıyor. 85 kWh kapasiteli bataryalarsa 631 km'ye kadar menzil sunabiliyor.
Beş kişilik seçenekleri 540 litre bagaj hacmi sunan GLB'nin 7 kişilik versiyonları 5 kişilik kullanımda 480 litre hacimle sunulmuş. Arka koltukların tamamı yatırıldığında 7 kişilik versiyon 1.605, 5 kişilikse 1.715 litre hacim sunuyor. Bu arada araçların kaputu altında da 127 litre hacimli bir bagaj mevcut. 800 Volt mimarisi sayesinde şarj hızı 320 kW'ı buluyor.






Hiç yorum yok:
Yorum Gönder