5 Aralık 2010 Pazar

Renault Mégane ve Fluence EDC


Ülkemizde Mégane ve Fluence serisinin sadece 1.6 litre hacimli benzinli motoru için tam otomatik şanzıman seçeneği sunan Renault, otomatik şanzıman ve turbo Diesel motor kombinasyonuna olan talebe sessiz kalmayarak 1.5 litre hacimli dCi motorunu çift debriyajlı yarı otomatik şanzımanla donattı. Avrupa pazarında üç değişik otomatik şanzıman seçeneğine sahip olan Mégane’ın 2 litre hacimli motor seçenekleri ülkemize ithal edilmediğinden bu ünitelerin çoğuna yabancıyız. EDC (Efficient Dual Clutch) isimli yeni ünite ilk olarak 1.5 litre hacimli turbo Diesel motorla birlikte kullanıldığından bu seçeneği ülkemizde üretilen modellere eklemek oldukça mantıklı bir karar olmuş.

Geçtiğimiz ay Méganeomani isimli etkinlik sırasında iki değişik Mégane modelini ve daha öncesinde tam otomatik şanzımanla donatılan bir Fluence’ı test ettiğim için bu araçların iç ve dış mekan özelliklerine değinmeyeceğim. Yürüyen aksamlarında da bir değişiklik olmayan araçların motorları, elektronik kontrol ünitelerinin modifikasyonuyla artık 105 yerine 110 beygir güç üretebilmekte. Maksimum tork değeri olan 240 Nm’de bir değişiklik olmazken ortalama yakıt tüketim değerinde düşüş yaşanmış. 105 beygir güç üretebilen motor ve manuel şanzıman kombinasyonu Mégane hatchback modelinde fabrika verisi 4.5 litre / 100 km ortalama yakıt tüketimi gerçekleştirirken 110 beygir güç ve EDC ile bu değer 4.4 litre/ 100 km’ye iniyor.

Bursa-Yalova arasında kullanma şansı bulduğum Mégane’da bu motor-şanzıman ikilisini deneme fırsatı buldum. Verebileceğim en iyi öneri bu ikiliyi test etmeniz yönünde olacaktır. Eski usul bir vites koluna sahip olan şanzıman direksiyon arkasında vites değiştirme kolları gibi bir donanım sunmuyor olsa da geçişlerin serilik ve yumuşaklığı övgüyü hak ediyor. Manuel kumandaya da izin veren 6 ileri vitesli şanzıman hem üst hem de alt vitese geçişlerde tam otomatik ünitelerin seriliğini yakalamış.

Daha önce test ettiğim 105 beygir gücündeki Sport Tourer modelinde performanslı kullanım sonucunda yakaladığım 8.2 litre/ 100 km tüketim ortalaması pek sağlıklı bir veri olmasa da aynı derecede yüklü olan yeni kombinasyonla ortalamanın 7.5 litre/ 100 km seviyesine inmesi dikkat çekici. Sabit süratli kullanımda bu ortalama rahatlıkla 6 litre/ 100 km’nin altına indirilebilir.

Şanzımanın değinmeden geçemeyeecğim bir özelliğiyse kaydırma fonksiyonu. Tam otomatik şanzımanların, yarı otomatiklere karşı en önemli silahı olan fren pedalı bırakıldığında ilerlemeye başlama durumu bu şanzımana da taşınmış. Bu sayede sıkışık trafikte ayak sadece frenden çekilerek yavaş bir şekilde ilerlenebilirken park manevralarında da aynı fonksiyon rahat bir şekilde geri manevra yapmayı mümkün kılıyor. Rahatlık yaratan bir diğer unsur da aracın vitesteyken geriye veya ileriye kaymasını engelleyen Hill Holder.

Gelelim performansa; 5 kapılı Mégane modeli 105 beygir-6 ileri vitesli manuel şanzıman ikilisiyle 185 Km/s maksimum sürat ve 11.4 saniyelik 0-100 km/s hızlanma değerlerine ulaşabilirken 110 beygir güç ve EDC ile bu veriler 185 km/s ve 11.7 saniye oluyor. Fluence modelindeyse bu veriler sırasıyla 186 km/s, 11.4 saniye, 185 km/s ve 11.9 saniye.

Test sırasında çektiğim fotoğraflara buradan ulaşabilirsiniz.

1 yorum:

  1. sevgili onur
    boyle kaliteli güzel ve seviyeli yorum ve gayretlerin icin cok cok teşekkürler
    4 cocuklu bir aile ıcın grand scenic onerir misin veya bir suv veya başka mpv
    cevabın benim icin onemli
    cok teşekkürler
    dr erdal
    erdalbiber@hotmail.com

    YanıtlaSil