18 Kasım 2013 Pazartesi

MINI


MINI büyümeye devam ediyor. BMW kontrolüne geçmesinin ardından retro tasarımla geri dönen marka yeni nesil modellerini yepyeni motorlarla tanıttı. Bu motorlar içerisinde malesef Türkiye'nin saçma vergi sistemine takılan popüler bir versiyon da bulunuyor.

98 mm uzayan otomobil 44 mm genişleyip 7 mm yükselmiş. Aks mesafesi de 42 mm artan otomobilin genel hatlarında bir değişiklik yok. Ovalden daireye doğru geçişte olan farlar ve aşağıya doğru genişleyen ön panjur çerçevesi farklılık yaratırken arka kısımda stopların genişlediği görülebiliyor.



İç mekan tasarımı da güncel MINI sürücülerine yabancı gelmeyecek olan otomobilde biraz "Normalleşme" görülebiliyor. Örneğin yeni nesil modellerin far kumandalarını ön panele alan üretici orta konsolda bulunan şalter görünümündeki butonların üzerine daha alışılmış tasarıma sahip düğmeler eklemiş. Orta konsol havalandırma ızgaraları da dörtgen tasarıma kavuşurken ön tavan lambasının etrafında yer alan şalterler tasarımlarını korumuş.

Direksiyon simidinde hafif bir makyaj yapan MINI gösterge tablosunuysa genişletmiş. Güncel nesilde orta konolda yer alan hız göstergesi direksiyon arkasına alınırken aynı yerde devir göstergesi de bulunuyor. Bu ikilinin dışına taşınan yakıt seviyesi göstergesiyse markanın karakterine en uygun aksesuar. Opsiyonel donanım listesinde geri görüş kamerası, head-up display ve otomatik park yardımcısı eklenen aracın bagaj hacmi de 211 litreye ulaşmış.


İlk etapta tamamı turbo beslemeye sahip üç farklı motor seçeneğine sahip olacağı açıklanan MINI'nin Cooper versiyonunda kullanılan 3 silindirli, 1.5 litre hacimli ünite 136 beygir güç, overboostta 230 Nm tork üretebiliyor.

Yine 1.5 litre hacimli olacak Cooper D'nin Diesel motoru 116 beygir güç, 270 Nm tork üretebilirken 2 litre hacimli olacağı açıklanan Cooper S motoru 192 beygir güç, overboost ile 300 Nm tork üretebiliyor. Güncel nesilde olduğu gibi araçlar 6 ileri vitesli manuel ve otomatik şanzımanlarla sahip olacak.

5 yorum:

  1. Göstergelerin direksiyonun arkasına geçmesi iyi olmuş eski versiyon iyiydi hoştu belki fakat rahatsız edici detayları da yok değildi. Umarım süspansiyon konusunda da biraz konfor odaklı hale getirmişlerdir, Motor seçenekleri Türkiye için çok ideal görünüyor zengin ikoncan çocuklarının yeni gözdesi olacaktır fahiş fiyatıyla yine.

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. 1.5 motorlar ideal de Cooper S'te 2 litre hacimli motor olması satışları ciddi düşürecek.

      Sil
  2. cooper s'de 2.0 turbo motor kullandınız bari 200 beygir üzeri güç üretsin. bu gücü 1.6 turbolar üretiyordu.

    YanıtlayınSil
  3. Türkiye'deki dağıtıcı firma Cooper S'i ülkemizde satmayı düşünmüyordu, eğer fikirlerini değiştirmedilerse. Özel sipariş usulü satacaklardı. Hali hazırda bir Cooper S kullanıcısı olarak söyleyebilirim ki; iç tasarımdaki değişiklik hoşuma gitti, dış tasarım neredeyse aynı zaten hoş. Bir de fotoğraflarda ayrıntıyı göremedim ama artık cam düğmesi kapılarda yer alacak diye bir duyum almıştım.

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. Cooper S'in fiyatı şu anki vergi sistemiyle büyük ihtimalle Cooper'ın iki katı civarı olacak ki o fiyatlara satılması zor. Aynı fiyata çok daha yüksek güç üretebilen 1.6 litre hacimli motora sahip rakipleri var sonuçta.

      Cam ve ayna kumandaları kapıdaki kol dayanağı önüne alındı, evet.

      Sil