Lexus, büyük SUV modellerinden RX'i yeniledi. Markanın tipik tasarım anlayışından az da olsa sapmaya başlayan modelin kaputu altında da yenilikler mevcut. İç mekansa beklendiği gibi daha modern özellikler sunmaya başlamış.
Tek parçalı LED farlara sahip modelin büyük panjuru, üst bölümde öne doğru açı almış. Küçük sis farlarına sahip olan otomobilin jant çapları 21 inçe kadar büyüyor. Ön kapıların alt kısmından başlayıp arka çamurlukla birleşen karakter çizgisiyle öne çıkan profilde büyük C sütunu gözlerden kaçmıyor.
Arka bölümde de Lexus markasının yeni ve modern hatlarını sergileyen otomobilde bagaj kapağı boyunca uzanan LED stoplar, spoiler ve yüzgeç anten bulunuyor. Sportif bir tasarıma sahip olduğu söylenebilecek arka tamponda egzoz çıkışı bulunmuyor. Aks mesafesi 60 mm artan RX'in 4.890 mm'lik boyuysa değişmemiş.
Dijital gösterge paneline sahip olan kokpitte dokunmatik ekran bir taraftan aşağıya alınmış diğer taraftan da büyütülmüş. Havalandırma sistemi kumandalarını da dokunmatik hale getiren Lexus, hava çıkışlarınıysa inceltmiş. Çift renkli deri döşemeler, head up display ve panoramik cam tavan donanımlar arasında.
Yeni platformla 90 kg hafifleyen RX'in kaputu altında 3 motor seçeneği sunuluyor. 2.4 litre hacimli ünite, turbo besleme yardımıyla 280 beygir güç, 430 Nm tork üretebiliyor ve 8 ileri vitesli otomatik şanzımanla donatılmış.
2.5 litre hacimli, atmosferik emişli motorun kullanıldığı hibrit versiyonlarsa sırasıyla 250 ve 306 beygir güç üretebilecek. İkinci seçenekte kullanılan 18.1 kWh kapasiteli bataryalar 60 km elektrik menzili sunabilecek. Bu iki motoru, diğer Lexus modelleri dışında Toyota RAV4'ten de tanıyoruz.
En performanslı RX ise 2.4 litre hacimli motoru hibrit sistemle birleştirmiş. 372 beygir güç, 550 Nm tork üretebilen model dört tekerlekten çekiş sistemiyle 0'dan 100 km/s sürate yaklaşık 6 saniyede ulaşabiliyor.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder