1 Haziran 2022 Çarşamba

BMW X1 ve iX1


BMW, C segmentinde yer alan SUV modellerinden X1’i yeni nesline kavuşturdu. iX1 adlı elektrikli seçeneğe de kavuşan otomobil yeni nesil BMW modellerinin abartılı olabilen tasarımından uzak durmuş.

Görünümüne bakıldığında makyajlanmış olabileceği bile düşünülebilen X1’in ön panjuru tabii ki büyümüş. Daha şık duran LED farlara sahip olan otomobilin sportif görünen tamponları, donanım seçeneğine göre farklı duruşa sahip oluyor.

Jant çapları 17 ile 20 inç arasında olan yeni nesil X1’in  çamurluk ve kapı altlarında yer alan parlak siyah renkli korumalar da M paketli araçlarda gövde rengine bürünüyor. Hemzemin kapı kolları da kesik anten de yeni nesil BMW modellerinden alınan detaylar arasında sayılabilir.

 Bagaj kapağına doğru incelen LED farlar ve önde olduğu gibi sportif duran tampona sahip arka bölümde kullanılan spoilerse çukurlaşan orta bölümüyle önceki nesilde kullanılandan farklı bir yapıda. iX3 örneğinde olduğu gibi içten yanmalı motorlu kardeşlerine çok benzeyen yeni iX1’iyse mavi renkli trim parçalarından tanımak mümkün.

Boyu sonunda 4.5 metreye ulaşan X1’in bagaj hacmi 540 litre. Arka koltuk sırtlıklarının 3 parçalı olarak katlanmasıyla bu hacim 1.600 litreye ulaşıyor. Dört tekerlekten çekişli araçlarda hacim 500 ile 1.545 litre aralığındayken iX1 ve şarj edilebilir hibritlerde aralık 490 ile 1.495 litreye kadar düşüyor.

İç mekana geçildiğindeyse tanıdık çizgiler bizleri karşılıyor. X1’in kokpiti, platform kardeşi 2 Serisi Active Tourer’dan aynen alınmış. Ek boşaltmalara sahip direksiyon simidi, büyük dijital gösterge paneli ve dokunmatik ekran gibi özelliklere sahip bölümde yatay yerleşime sahip havalandırma ızgaraları da kullanılıyor. Altı boş olan ön kol dayanağının ucuna eklenen vites selektörü ve orta konsolun altında bulunan dikey kablosuz şarj plakası da tanıdık detaylar.

Gelelim motor seçeneklerine. 1.5 ve 2 litre hacimli benzinli motorlarla 2 litre hacimli Diesel üniteye sahip olan giriş araçlarından 2 litre hacimli üniteyle donatılanları dört tekerlekten çekişli olarak da alınabilse de 3 silindirli motor sadece önden çekiş sistemiyle sunulacak. Çoğu 48 Volt yardımcıya sahip motorların 122 ile 218 beygir arasında değişen güçleri yeterli gelmezse BMW sizleri şarj edilebilir hibrit araçlara yönlendirecek.

Kasım 2022’de satışa sunulacak bu modellerde 1.5 litre hacimli, benzinli ünite elektrik motoruyla eşleştirilecek ve hem 245 hem de 326 beygir güç üretebilen seçeneklere sahip olacak. Karma tork değeriyse 477 Nm ve her iki araçta da aynı. Dört tekerlekten çekişli ikilide, diğer X1’lerde de kullanılan 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzıman görev yapacak.

Tamamen elektriklenmek isteyenlere sunulacak iX1 ise 313 beygir güç, 494 Nm tork üretebilecek. Dört tekerlekten çekişli modelin 0’dan 100 km/s sürate çıkması, güçlü hibrit şeçenekte olduğu gibi 5.7 saniye sürecek. Maksimum süratse 180 km/s’te sınırlı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder